MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Wat Bluevelvet daarnet uitlegde , klopt helemaal !
We moeten ook niet denken dat Maria het enige beste meisje was toen , daar waren er zeker meerdere beschikbaar , maar Jezus kon maar uit één vrouw geboren worden , dus deed God een keuze .
Niet omdat het de BESTE moest zijn , maar gewoon omdat God de Zoon , een mens moest worden , DAAR ging het om .
Later zou Jezus zelf dat ook duidelijk laten merken , vb. toen Maria en haar kinderen hem zochten te benaderen tussen de grote schare , en Jezus reageerde : " Wie is mijn moeder , broers en zussen , en hij wees naar de schare en zei ; dit zijn mijn moeder , broers en zussen " .
En waar hij zei bij een bruiloft : " vrouw wat heb ik met u te doen , mijn tijd is nog niet gekomen " , zij wist dat hij de Zoon van God was en voor hem niets onmogelijk was . Maar ze kon zich niet boven Hem stellen !
Toch toonde hij ook respect en liefde voor de vrouw die hem het leven schonk , vooral toen hij aan het kruis hing en haar zag staan bij Johannes : " Vrouw , zie uw zoon " , en tegen Johannes : " zoon , zie uw moeder " .
En dat is ook de houding die wij moeten aannemen , Maria eren voor deze heerlijke dienst die zij voor God mocht doen , MEER NIET , al het andere heeft de mensheid er van gemaakt , met alle gevolgen van dien !
Werewoef , het is duidelijk dat jij dat echt goed meent , maar je werd , net als zoveel anderen , misleid , en dat weet de Heer ook , Hij doorziet de harten !
We moeten ook niet denken dat Maria het enige beste meisje was toen , daar waren er zeker meerdere beschikbaar , maar Jezus kon maar uit één vrouw geboren worden , dus deed God een keuze .
Niet omdat het de BESTE moest zijn , maar gewoon omdat God de Zoon , een mens moest worden , DAAR ging het om .
Later zou Jezus zelf dat ook duidelijk laten merken , vb. toen Maria en haar kinderen hem zochten te benaderen tussen de grote schare , en Jezus reageerde : " Wie is mijn moeder , broers en zussen , en hij wees naar de schare en zei ; dit zijn mijn moeder , broers en zussen " .
En waar hij zei bij een bruiloft : " vrouw wat heb ik met u te doen , mijn tijd is nog niet gekomen " , zij wist dat hij de Zoon van God was en voor hem niets onmogelijk was . Maar ze kon zich niet boven Hem stellen !
Toch toonde hij ook respect en liefde voor de vrouw die hem het leven schonk , vooral toen hij aan het kruis hing en haar zag staan bij Johannes : " Vrouw , zie uw zoon " , en tegen Johannes : " zoon , zie uw moeder " .
En dat is ook de houding die wij moeten aannemen , Maria eren voor deze heerlijke dienst die zij voor God mocht doen , MEER NIET , al het andere heeft de mensheid er van gemaakt , met alle gevolgen van dien !
Werewoef , het is duidelijk dat jij dat echt goed meent , maar je werd , net als zoveel anderen , misleid , en dat weet de Heer ook , Hij doorziet de harten !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ik wil vooreerst Twistenopdemaan bedanken voor de riem onder het hart, want volgens Eben zou de Here Jezus weten dat ik misleid en slecht bezig ben met het vereren van Zijne lieve Mama in de Hoge . Ik heb me trouwens de vijftiende augustus de hele dag moederziel alleen en eenzaam gevoeld .Hopelijk mag ik verder genieten van de altijd waaiende bries van God's genade ...
Maria' s komst was al aangekondigd door de profeten in het O.T . Heb ik hier al eerder gezeid en aangetoond , maar tja ...
Ga zelf eens een kijkje nemen in de basiliek van Lourdes en kijk omhoog naar de mooie mozaik van de H. Maagd . Boven Haar kroon staan de letters - Par Maria à Jesus - Ik word het hier stilaan moe om nog linkjes te plaatsen .
Werewoef
Maria' s komst was al aangekondigd door de profeten in het O.T . Heb ik hier al eerder gezeid en aangetoond , maar tja ...
Ga zelf eens een kijkje nemen in de basiliek van Lourdes en kijk omhoog naar de mooie mozaik van de H. Maagd . Boven Haar kroon staan de letters - Par Maria à Jesus - Ik word het hier stilaan moe om nog linkjes te plaatsen .
Werewoef
AMEN en AUM
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
werewoef schreef: ↑20 aug 2019, 00:45Ik wil vooreerst Twistenopdemaan bedanken voor de riem onder het hart, want volgens Eben zou de Here Jezus weten dat ik misleid en slecht bezig ben met het vereren van Zijne lieve Mama in de Hoge . Ik heb me trouwens de vijftiende augustus de hele dag moederziel alleen en eenzaam gevoeld .Hopelijk mag ik verder genieten van de altijd waaiende bries van God's genade ...
Werewoef
Sorry Werewoef , dat was zeker niet mijn bedoeling !
Waar komt trouwens die moederziele eenzaamheid vandaan ? Terwijl we als kind van God , en zijn werk in Christus , toch gelukkig en blij mogen zijn ! Weet je ik was 17 jaar alleen , heb daar dus ervaring mee als christen . Hij schonk ons zijn Heilige Geest voor al de dagen van ons leven , hoe die ook zijn , want voor God is niets onmogelijk . Natuurlijk komen er nare dingen in ons leven , dat is ook zo , maar Hij troost , en helpt en is er altijd bij , dat heeft Hij ons beloofd !
Je mist iets , wat Maria ons niet kan geven , hoe lief we haar ook hebben .
Ik wens je zo van harte Gods rijke zegen en genade toe , om ondanks alles , een heel blij en gelukkig kind van God te zijn .
" Verblijd u in de Heer " , want daar heeft Hij alles voor gedaan !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Allez Werewoef kop op je schrijft hier altijd interessante stukjes, ik ben momenteel bezig met de horoscoop van Bernadette Soubirous te bestuderen
Spinnst du oder was
-
Fazal
Eenzaamheid kan zwaar doorwegen. Een mens kan er zelfs door vergaan.
Geloven en zich vasthouden aan dingen die niet bestaan, is soms de enige manier om met het leven verder te gaan.
En idd werewoef, kop op! Je leeft maar één keer.
Iedere nieuwe dag is altijd weer de eerste dag van uw leven, en jawel, het kan verkeren ..., ook in de goede zin.
Geloven en zich vasthouden aan dingen die niet bestaan, is soms de enige manier om met het leven verder te gaan.
En idd werewoef, kop op! Je leeft maar één keer.
Iedere nieuwe dag is altijd weer de eerste dag van uw leven, en jawel, het kan verkeren ..., ook in de goede zin.
Laatst gewijzigd door Fazal op 20 aug 2019, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In feite heeft Werewoef gelijk internet is niet de echte realiteit men kan beter met de ene of de andere om de hoek van de straat een praatje slaan
Spinnst du oder was
-
lea*** - Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54
Werewoef heeft zeker gelijk...
En dan word je nog voortdurend om de oren geslagen met Hij, de Heer,
ik vereer Maria ook Werewoef, in plaats van je eenzaam te voelen op
15 augustus had je een mooie kapel kunnen bezoeken, of een Mariagrot.
Of een boek lezen over Maria.....
-
Fazal
Nee, natuurlijk is het Internet de realiteit niet, maar om met de een of andere om de hoek een praatje te slaan, daar moet die andere dan ook voor openstaan. En dat is ofwel, niet het geval, ofwel is het van te korte duur, en dat helpt die eenzame dus niet veel. Het is wel heel moeilijk geworden om nog contacten te vinden, laat staan, te maken.
Echte vriendschappen zijn ook al héél zeldzaam geworden. En dan te bedenken dat er zovelen zijn die zich eenzaam voelen, en zichzelf, bewust of onbewust, afzonderen en aldus vervreemden van de maatschappij.
Het is heel triest alleen al om vast te stellen dat er ook zovelen zijn die grotendeels geen echt contact meer willen met anderen. Ze hebben geen tijd, ze zijn te veel met zichzelf bezig, ze moeten snel naar huis om hunne feuilleton nog te kunnen zien, ze verwachten een telefoontje, ze moeten nog naar de kapper, ze moeten op tijd zijn voor de hoogmis, ze moeten de kinderen van school halen, enz., enz. ... . Mensen hebben, en maken, geen tijd meer voor elkaar. Zelfs vele koppels hebben geen tijd meer voor elkaar. Iedereen heeft zo'n danige haast dat de meeste al blij zullen mogen zijn als ze niet te laat komen op hun eigen begrafenis.
Echte vriendschappen zijn ook al héél zeldzaam geworden. En dan te bedenken dat er zovelen zijn die zich eenzaam voelen, en zichzelf, bewust of onbewust, afzonderen en aldus vervreemden van de maatschappij.
Het is heel triest alleen al om vast te stellen dat er ook zovelen zijn die grotendeels geen echt contact meer willen met anderen. Ze hebben geen tijd, ze zijn te veel met zichzelf bezig, ze moeten snel naar huis om hunne feuilleton nog te kunnen zien, ze verwachten een telefoontje, ze moeten nog naar de kapper, ze moeten op tijd zijn voor de hoogmis, ze moeten de kinderen van school halen, enz., enz. ... . Mensen hebben, en maken, geen tijd meer voor elkaar. Zelfs vele koppels hebben geen tijd meer voor elkaar. Iedereen heeft zo'n danige haast dat de meeste al blij zullen mogen zijn als ze niet te laat komen op hun eigen begrafenis.
-
Fazal
Ik betwijfel toch of dat werewoef 's eenzaamheid had kunnen verdrijven.lea*** schreef: ↑20 aug 2019, 12:40Werewoef heeft zeker gelijk...
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
(*) KANA : zou komen van qaneh (Hebreeuws woord voor riet) en zou dan ‘rietplaats’ betekenen. Johannes vermeldt deze plaats en spreekt over Kana in Galilea . Het zou kunnen verband houden met de plaats Khirbet Qana, waar de ruïnes liggen van een oud dorp niet ver van Nazareth.ebenhaezer schreef: ↑19 aug 2019, 19:13
@ Ebenhaezer, zoals je wel zult weten, was er één vereiste om de moeder van Jezus te kunnen worden. Ze moest een afstammeling zijn van koning David, zodat Jezus het wettelijke recht zou hebben om als koning te regeren. Het koninkrijk waarvan Jezus sprak tegen Pontius Pilatus, en waarvoor dagelijks vele christenen bidden naar het modelgebed die Jezus ons gaf : ..... uw naam zij geheiligd....uw koninkrijk kome......uw wil geschiedde op aarde zoals in de hemel......
In Mattheus en Lukas worden de geslachtslijnen via Abraham en David opgesomd en dan stellen we vast dat Maria en Jozef beiden nakomelingen waren van koning David.
Het koninkrijk waarvan sprake is nog niet gekomen, en ook de wil van God is nog niet geschiedt op de aarde. In Openbaring kunnen we er meer over lezen.Dat is mooi ebenhaezer, dat u hier de tekst aanhaalt die Jezus sprak tegen zijn moeder o.a. tijdens de bruiloft te Kana (*) toen er tekort aan wijn was. Jezus gebruikte het woord "vrouw" niet alleen om zijn moeder aan te spreken maar ook andere vrouwen. Kennelijk was dit in veel gevallen een beleefde aanspreekvorm (zie Matt 15:28). Het werd niet als onbeleefd of respectloos opgevat. Ook de engelen en Jezus gebruikten deze aanspreekvorm tegen Maria Magdalena toen ze huilend bij Jezus’ graf stond en haar vroegen "Vrouw, waarom huil je?".ebenhaezer schreef: Later zou Jezus zelf dat ook duidelijk laten merken , vb. toen Maria en haar kinderen hem zochten te benaderen tussen de grote schare , en Jezus reageerde : " Wie is mijn moeder , broers en zussen , en hij wees naar de schare en zei ; dit zijn mijn moeder , broers en zussen " .
Tijdens de bruiloft sprak Jezus deze woorden, zoals je ook al aangaf, tegen Maria : "Vrouw, wat gaat u of mij dat aan, Mijn tijd is nog niet gekomen"
Uit zijn antwoord aan Maria had ze begrepen dat hij er niet op tegen was te helpen, zoals haar reactie in vers 5 laat zien, 'zij zei vervolgens tegen de bedienden': ‘Doe alles wat hij zegt.’
Om een idee te geven wat de inhoud was van de stenen waterkruiken kon het om een totaal gaan van zo'n 260 liter of tot 390 liter naargelang de maateenheid. Een Hebreeuwse"bath" werd geschat op 22 liter en elke waterkruik had twee tot drie maten. Elke waterkruik had dus 44 of 66 liter inhoud. Volgens een Griekse grotere maat kon het om een maat van 40 liter gaan. Genoeg dus om de vele genodigden, zo te zien toch, terug van wijn te voorzien. En het was de beste wijn ooit !![]()
In het Arabisch wordt de plaats nog steeds Qana el-Jelil genoemd, wat ‘Kana in Galilea’ betekent, wat in overeenkomst is met wat Johannes schrijft.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 20 aug 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Men wordt toch niet eenzaam door te geloven in god het geeft een zekere steun. De wijze waarop Werewoef tewerk gaat: onderzoek naar middeleeuwse interpretaties van theologen vind ik interessant vanuit astrologisch gezichtspunt.
Spinnst du oder was
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
@ werewoef,werewoef schreef: ↑20 aug 2019, 00:45Ik wil vooreerst Twistenopdemaan bedanken voor de riem onder het hart, want volgens Eben zou de Here Jezus weten dat ik misleid en slecht bezig ben met het vereren van Zijne lieve Mama in de Hoge . Ik heb me trouwens de vijftiende augustus de hele dag moederziel alleen en eenzaam gevoeld .Hopelijk mag ik verder genieten van de altijd waaiende bries van God's genade ...
Ebenhaezer kan niet anders dan verwijzen naar wat de bijbel zegt. Jij leest de bijbel niet zeg je, dan kan je ook niet weten wat er geschreven of gezegd wordt over Maria. We weten heel weinig over haar, maar niemand van de apostelen of de eerste christenen vereerden Maria als de 'heilige maagd', 'koningin des hemels', 'moeder Gods', ....enz...
Ook gaf Jezus nooit opdracht via Maria tot God te bidden, er bestaat geen bemiddelares tussen God en de gelovigen, alleen één bemiddelaar is er en dat is Jezus, als hij zegt "niemand komt tot de vader tenzij door mijn bemiddeling......."
Jezus is niet meer het kindeke Jezus die op aarde leefde. Hij heeft in 33 n. Chr. zijn taak op aarde volbracht ! Hij heeft geen fysiek lichaam meer, zijn naam in de hemel was en is Michaël, de aartsengel waarvan sprake in Openbaring. Maria heeft niets met de aartsengel Michaël te maken. Toen Jezus met zijn prediking begon en optrok met zijn discipelen van stad tot stad was zij gewoon een van zijn volgelingen tot aan haar dood, niet meer dan dat. Voor hij de geest gaf vertrouwde hij Maria toe aan Johannes, met de woorden : "zie daar uw moeder..... " (waarschijnlijk was zij toen al weduwe).
Het is spijtig dat je door de RKK werd misleid, en velen met jou omdat de meesten niet in bezit waren van de bijbel, en wie het aandurfde in de Middelleeuwen en nog vroeger de bijbel te vertalen of zelfs maar te bezitten, kwam op de brandstapel terecht of werd ter dood gemarteld. De Kerk kon eeuw na eeuw de macht voeren over de gelovigen en alzo valse leringen verspreiden. Maar wie nu de bijbel in bezit heeft zou er goed aan doen te verifieren of dát wat de RKK en andere godsdiensten prediken in samenspraak is met wat de bijbel leert.
Er is veel onzin te vinden op het net, het is niet verwonderlijk dat Paulus in zijn brief de Kolossenzen waarschuwt : "Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën overeenkomstig de overlevering van mensen, en op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus."
Tja, als men de bijbel niet wilt raadplegen zal men dikwijls een keer voor verrassingen komen te staan ! Men zal versteld staan van wat de bijbel allemaal als duidelijke informatie geeft door de eeuwen heen.
En, werewoef, heb je enig idee vanwaar het gebruik van de rozenkrans komt