Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

14 aug 2014, 21:01

ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:Ja Klaartje, het zijn ambrasmakers!!

Hoho LEAH , wie zijn hier de ambrasmakers ? Normaal discusiéren , volgens de regels van dit Forum , kunnen jullie niet ! Alleen maar ruzieën en dat is de norm niet hoor !
Ik heb toch geen ruzie gemaakt mevrouw Ebenhaezer!

janx

14 aug 2014, 22:23

ebenhaezer schreef:Hé JANX , bij wie hoor jij dan ? Bij de ' lief hebbers ' , of bij ... die ' andere ' ?
Ben dan toch liever een gewoon mensje , dan zo'n tweede hands godje , er kan immers maar één God zijn ! Die vele godjes zouden alleen maar ruzie maken en daar kon alleen maar een vreselijk verwarde wereld van komen !!! ( lol ) .
Dat is wat er in feite aan het gebeuren is... vele godjes maken ruzie op aarde omdat ze allen nog in het stadium van ontwikkeling zijn ik zeg dit omdat al het leven vanuit die ene zelfde bron is en het leven is God en die geeft niets meer ... alles is al gegeven en nu zijn wij allen bezig met ontwikkeling (evolutie). En zoals je zelf kan zien zijn we niet allen gelijk een ieder gaat zijn/haar weg daarin.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Silver Wolf

15 aug 2014, 17:14

- IS(is) loopt Irak en Syrië plat.
- Boko Haram richt alweer slachtingen aan.
- Ebola rukt verder op in Afrika.
- Russen vechten openlijk in Ukraine.

Maar dat is allemaal niet zo belangrijk want dit is pas echt (wereld)NIEUWS

Eén tekst Onze Vader katholieken in Nederland en Vlaanderen
UTRECHT - De rooms-katholieke bisschoppen in Nederland en Vlaanderen zijn het eens geworden over een nieuwe liturgische tekst van het Onze Vader. Dat heeft de Nederlandse bisschoppenconferentie donderdag bekendgemaakt. Tientallen jaren was het onmogelijk om samen tot één en dezelfde tekst te komen, maar daar is dankzij een gezamenlijke commissie een einde aan gekomen.
Einde citaat.

Maar, ja toen Europa bij de aanvang van WO II in lichterlaaie stond, zaten de religieuze leiders in Rome te debatteren over... "het geslacht van de engelen."

Dat is pas over iets nadenken :wink:

sw
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 15 aug 2014, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer

15 aug 2014, 17:17

Klaartje schreef:
Tja hun leider Mohammed was ook geen lekkere hé !

Ja KLAARTJE het ging idd. over moslims , maar jij sprak hier toch over HUN leider Mogammed ! ? en die ' hun ' sloeg op ons christenen toch ?
Een beetje last van verwarring soms ?
Laatst gewijzigd door ebenhaezer op 15 aug 2014, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman

15 aug 2014, 17:20

ebenhaezer schreef:
Klaartje schreef:

Ja KLAARTJE het ging idd. over Mogammed , maar jij sprak hier toch over HUN leider Mogammed ! ? ( wij christenen )
Mogammed ? Bedoel je Megammed ?

ebenhaezer

15 aug 2014, 17:26

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Klaartje schreef:

Ja KLAARTJE het ging idd. over Mogammed , maar jij sprak hier toch over HUN leider Mogammed ! ? ( wij christenen )
Mogammed ? Bedoel je Megammed ?[/quot

Sorry TALISMAN , je was te vroeg , ik was nog aan het veranderen om beter te begrijpen voor Klaartje . Te rap zijn is nooit goed man !

ebenhaezer

15 aug 2014, 17:29

*leah* schreef:
ebenhaezer schreef:

Hoho LEAH , wie zijn hier de ambrasmakers ? Normaal discusiéren , volgens de regels van dit Forum , kunnen jullie niet ! Alleen maar ruzieën en dat is de norm niet hoor !
Ik heb toch geen ruzie gemaakt mevrouw Ebenhaezer![/quo

Nee meisje , alleen maar ambras !

Silver Wolf

15 aug 2014, 17:47

ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:
ebenhaezer schreef:
Beste *leah* zolang je niet met enkele vijfduimers aan twee balken hout wordt vast gespijkerd zal alles nog meevallen zeker :wink:
En mocht dat toch zo fataal aflopen krijgen we in alle kerken mogelijk een kopie van jou te zien, naast die Joodse opstandige jongeling, die zich uitgaf voor de zoon van een goddelijke vader, die ons allen zo lief had dat hij die arme sukkel er zo liet voor afbeulen.
Voor die moeder was die onbevlekte ontvangenis ook eerder een vergiftigd geschenk.

Maar daar best niet te veel over nadenken, dat doen de godsgeleerden wel in jouw plaats op deze topic.

sw
Gast

15 aug 2014, 21:07

Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:
ebenhaezer schreef:
Beste *leah* zolang je niet met enkele vijfduimers aan twee balken hout wordt vast gespijkerd zal alles nog meevallen zeker :wink:
En mocht dat toch zo fataal aflopen krijgen we in alle kerken mogelijk een kopie van jou te zien, naast die Joodse opstandige jongeling, die zich uitgaf voor de zoon van een goddelijke vader, die ons allen zo lief had dat hij die arme sukkel er zo liet voor afbeulen.
Voor die moeder was die onbevlekte ontvangenis ook eerder een vergiftigd geschenk.

Maar daar best niet te veel over nadenken, dat doen de godsgeleerden wel in jouw plaats op deze topic.

sw
sw

Ik ga daar zeker niet over nadenken en ook niet meer op reageren, ik vraag me wel af waar ik ambras heb gemaakt!!

Van een KA gesproken sw, awel, dat is er één!!!!

socrates

15 aug 2014, 21:53

Ben even niet mee, wat is een KA ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

talisman

15 aug 2014, 22:59

socrates schreef:Ben even niet mee, wat is een KA ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaat_Mossel

:wink:

Reini

16 aug 2014, 00:05

Ik sta steeds paf over de antwoorden van BV.
Er moet steeds duidelijk uitgelegd worden wat die ideeën waren over zaken die de onwetende mens niet begreep.
Dank u Talisman, voor de toelichting.
Hoe ver kan men eigenlijk van de realiteit vervreemden ?
Gast

16 aug 2014, 08:01

Ja Talisman, toen ik antwoordde aan Klaartje "het zijn ambrasmakers" bedoelde ik dat de goden ambrasmakers zijn.
Ebenhaezer heeft dat wellicht anders begrepen maar enfin, ik kuis hier toch mijn schup af!

talisman

16 aug 2014, 08:52

Reini schreef:Ik sta steeds paf over de antwoorden van BV.
Er moet steeds duidelijk uitgelegd worden wat die ideeën waren over zaken die de onwetende mens niet begreep.
Dank u Talisman, voor de toelichting.
Hoe ver kan men eigenlijk van de realiteit vervreemden ?
Zo zie je maar weer hoe religie je ( geestelijke ) gezondheid kan schaden. :lol:

socrates

16 aug 2014, 09:30

talisman schreef:
socrates schreef:Ben even niet mee, wat is een KA ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaat_Mossel

:wink:
Bedankt voor de toelichting, het woordje Ka was mij bekend vanwege het gebruik in kruiswoordraadsels. In de vorm KA en in deze context had ik het evenwel niet zo begrepen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus