Om na te denken (vervolg ).
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Je vergeet dat er nog altijd meer oorlogen gevoerd zijn in naam van een god (ongeveer allemaal) dan in naam van het atheisme (geen enkele).bluevelvet schreef:Hoe de "wijzen" van deze wereld regeren !
Bush werd verweten oorlogs-minded te zijn, maar wat met Obama ? [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik kwam dit tegen een artikel over ene Sharon Parker die maar 15 % aan hersenmassa bezit maar toch heel normaal funtioneerd.
klik hier Dit wil toch wel zeggen dat niet alles tot stand komt door en vanuit alleen de hersenen, zoals hier in het forum veelvuldig wordt beweert.
klik hier Dit wil toch wel zeggen dat niet alles tot stand komt door en vanuit alleen de hersenen, zoals hier in het forum veelvuldig wordt beweert.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Dat wil dat helemaal niet zeggen. Dat wil zeggen dat de hersenen van deze persoon er in geslaagd zijn om alle (of toch de meeste) functies van het brein te (her)verdelen.janx schreef:[...] Dit wil toch wel zeggen dat niet alles tot stand komt door en vanuit alleen de hersenen, zoals hier in het forum veelvuldig wordt beweert.
Ni Dieu, Ni Maître
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ik begin te snappen waarom janx & Co allerlei 'bewijzen' menen te zien waar die niet zijn. Hij leest een artikel waarin een persoon beschreven wordt met een hersenmassa van 15% van de normale, en ik lees hetzelfde artikel en zie staan:janx schreef:Ik kwam dit tegen een artikel over ene Sharon Parker die maar 15 % aan hersenmassa bezit maar toch heel normaal funtioneert.
klik hier Dit wil toch wel zeggen dat niet alles tot stand komt door en vanuit alleen de hersenen, zoals hier in het forum veelvuldig wordt beweerd.
For Sharon, the most important discovery the American doctors made concerned the size of her brain. Something that only the very latest technology allowed them to measure. Having been told, all her life, that she has only 10-15% of a normal brain the result came as a welcome surprise, but it was something of a shock for Dave. While the volume of Dave's brain was 1300cc Sharon took great delight in telling him that hers was 2300cc.
The American doctors had discovered that although Sharon's ventricles expanded hugely because of her hydrocephalus, it was not at the expense of brain size. Part of the brain mass was pushed to the bottom rear of her skull and because her infant head swelled slightly her brain is actually occupying a larger space.
Tja, als je ja leest terwijl er neen staat, dan zou ik ook 'bewijs' vinden voor sprekende doden.
Laatst gewijzigd door cappa op 08 okt 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jawatte
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Er is niemand die je 'geluk' in de weg staat hé reini ! Ik voel mij ook een vrij mens, vrij om het woord van God al dan niet te aanvaarden. Ook zonder geloof in God moet je u onderwerpen aan bepaalde wetten en regels waaronder de 10 geboden van God. Anders gezegd, er is een heel DIK WETboek waar je u moet naar schikken en naleven ! Zoniet, wordt je gestraft !Reini schreef:
Wij vinden helemaal niet dat we fout zitten: gewoon dat we vrije mensen zijn, die durven nadenken en niet hoeven te leven volgens een boek vol sprookjes van duizenden jaren oud.
Ik word daar helemaal gelukkig van.
En dat durven nadenken......
-
Nee ik vergeet dat niet, maar ook het atheïsme is oorzaak van miljoenen doden.Zondervrees schreef:Je vergeet dat er nog altijd meer oorlogen gevoerd zijn in naam van een god (ongeveer allemaal) dan in naam van het atheisme (geen enkele).bluevelvet schreef:Hoe de "wijzen" van deze wereld regeren !
Bush werd verweten oorlogs-minded te zijn, maar wat met Obama ? [...]
Men mag niet altijd beweren dat religie de oorzaak is van veel oorlogen. Er zijn wel nog andere invloeden mee gemoeid. Ik denk hierbij aan de 1ste en 2de wereldoorlog waarbij meer dan 60 miljoen doden vielen. De eerste ontketende zich met de moord te Sarajevo. Hitler wilde een duizend-jaren rijk met een superieur ras, beiden niets te zien met religie of geloof.
De Golfoorlog ging om olie, en niet te vergeten de Koreaanse en Vietnamese oorlog hadden ook niets met religie te maken.
Moest er geen religie zijn zouden er nog altijd oorlogen zijn, om rijkdom, macht, rassenhaat, grondbezit, enz....
In atheïstische landen zijn er evenveel zo niet nog meer doden gevallen dan de twee wereldoorlogen samen, onder Stalin, Mao, Pol Pot....... er is sprake van 80 miljoen doden !
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Mooi artikel dat beschrijft hoe blinden de wereld "zien".
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... zien.dhtml
Er staat mooi beschreven hoe mensen beelden opbouwen in hun brein. "Niet-blinden visualiseren de omringende wereld door grenzen te detecteren tussen gebieden die rijk zijn aan verschillende golflengtes van licht en zo gezien worden als verschillende kleuren." Blinden doen eigenlijk juist hetzelfde, alleen worden de visuele breingedeelten niet gevoed door prikkels uit de ogen, maar van andere zintuigen. Het resultaat is vergelijkbaar.
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... zien.dhtml
Er staat mooi beschreven hoe mensen beelden opbouwen in hun brein. "Niet-blinden visualiseren de omringende wereld door grenzen te detecteren tussen gebieden die rijk zijn aan verschillende golflengtes van licht en zo gezien worden als verschillende kleuren." Blinden doen eigenlijk juist hetzelfde, alleen worden de visuele breingedeelten niet gevoed door prikkels uit de ogen, maar van andere zintuigen. Het resultaat is vergelijkbaar.
Jawatte
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Héél stillekens nu blijkbaar?Zondervrees schreef:Wat stond er op de koppelriem van zijn troepen? Wat?bluevelvet schreef:[…] Hitler wilde een duizend-jaren rijk met een superieur ras, beiden niets te zien met religie of geloof. […]
Ik zal Bleuvelvets geheugen even opfrissen met nog wat om over na te denken
Persoonlijke woorden van Mr. Adolf Hitler:
Daarom is het mijn overtuiging, dat ik werk in de geest van de almachtige Schepper: Want door mij te verweren tegen de Jood, strijd ik voor het werk des Heren.
Mvg,
P.Siemons
-
Inderdaad, zoals ik al zei, het grootste gedeelte der oorlogen werd (wordt) gevoerd in naam van een god. Al veel krijgers horen aanvallen met de kreet 'Wij geloven niet' op de lippen?bluevelvet schreef:En dan ? Er werd in verschillende taal geroepen of geschreven : God met ons, Dieu avec nous, God with us, Gott mit uns ........Zondervrees schreef:Wat stond er op de koppelriem van zijn troepen? Wat?bluevelvet schreef:[…] Hitler wilde een duizend-jaren rijk met een superieur ras, beiden niets te zien met religie of geloof. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Is dat dan zo verwonderlijk ? , dat mensen zich uitgeven voor gelovigen , en woorden Gods in de mond nemen , zelfs om oorlog te voeren ?
Ook dat stond al lang in de Bijbel voorspeld , God doorziet de mensheid wel ! en dan staat er : maar nog is het einde niet ! We zullen nog wel meer van die dingen horen , tot uiteindelijk de ware Anti -christ zal verschijnen , die dan bijna de hele wereld zal gewinnen . Maar zijn tijd zal maar kort zijn , totdat de WARE Christus er zal zijn ( Openb. 22:20 ) , dan pas zal de waarheid zegevieren ! Tot zolang is er tijd om na te denken ! Veel liefs , EB.
Ook dat stond al lang in de Bijbel voorspeld , God doorziet de mensheid wel ! en dan staat er : maar nog is het einde niet ! We zullen nog wel meer van die dingen horen , tot uiteindelijk de ware Anti -christ zal verschijnen , die dan bijna de hele wereld zal gewinnen . Maar zijn tijd zal maar kort zijn , totdat de WARE Christus er zal zijn ( Openb. 22:20 ) , dan pas zal de waarheid zegevieren ! Tot zolang is er tijd om na te denken ! Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Tja..... als jij al rassenhaat en/of genocide onderverdeeld in godsdienstoorlogen, amai mijne frakZondervrees schreef:Inderdaad, zoals ik al zei, het grootste gedeelte der oorlogen werd (wordt) gevoerd in naam van een god. Al veel krijgers horen aanvallen met de kreet 'Wij geloven niet' op de lippen?bluevelvet schreef:En dan ? Er werd in verschillende taal geroepen of geschreven : God met ons, Dieu avec nous, God with us, Gott mit uns ........Zondervrees schreef:Wat stond er op de koppelriem van zijn troepen? Wat?bluevelvet schreef:[…] Hitler wilde een duizend-jaren rijk met een superieur ras, beiden niets te zien met religie of geloof. […]
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Ik weet niet waar je dat uithaalt TALISMAN , maar nergens heb ik ooit gezegd dat ik het OT. verwerp ! Voor mij is de HELE Bijbel Gods Woord !
De tijd van onze ouders was al een andere tijd dan nu , en dat is nog maar zo lang geleden ! Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat de tijd van het OT. een andere tijd was dan nu , het NT. ? Maar in dat geval ging het over leven naar de wet , terwijl het na Chr. gaat over leven in de genade Gods ! Maar dat zal voor jou wel moeilijk ' juist ' te begrijpen zijn denk ik ! Zo kennen we jou al : de zaken persé verkeerd zien , en dan maar kletsen 100 uit . Ik dacht nog wel dat jij zo'n wijs man waart , toch vriendelijke groetjes hoor , EB.
De tijd van onze ouders was al een andere tijd dan nu , en dat is nog maar zo lang geleden ! Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat de tijd van het OT. een andere tijd was dan nu , het NT. ? Maar in dat geval ging het over leven naar de wet , terwijl het na Chr. gaat over leven in de genade Gods ! Maar dat zal voor jou wel moeilijk ' juist ' te begrijpen zijn denk ik ! Zo kennen we jou al : de zaken persé verkeerd zien , en dan maar kletsen 100 uit . Ik dacht nog wel dat jij zo'n wijs man waart , toch vriendelijke groetjes hoor , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zet die gekleurde bril af en leer begrijpelijk lezen.ebenhaezer schreef:Ik weet niet waar je dat uithaalt TALISMAN , maar nergens heb ik ooit gezegd dat ik het OT. verwerp ! Voor mij is de HELE Bijbel Gods Woord !