WAAROM ISRAEL ?
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
O ja ? Waren alle Duitsers nazi's ? Het is wel deze minderheid die het voor het zeggen kreeg en de rest van de Duitse bevolking moest mee huppelen.frits1955 schreef:
Jij gaat steeds uit van een amorfe massa moslims die -alsof het een natuurwet is - vroeg of laat geconditioneerd worden om rovend en brandschattend de wereld der andersdenkenden omver te werpen met de Koran in de hand. Dat is gewoon nonsens.
-
Dat is juist, je hebt niks over de nazi's gepost. Ik heb dit als vergelijk met jouw argumenten geplaatst die wat aan de slappe kant zijn. Als je mijn vergelijkend voorbeeld niet begrijpt zit jij met een probleem, niet ik.frits1955 schreef:Beste Talisman - ik heb helemaal niks over nazi's gepost hoor. Je haalt een citaat van mij aan dat dan weer een antwoord was op een post van Wil. ??Zo maak je het wel wat verwarrend.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Met die problemen valt het wel mee denk ik
Alleen is het nogal simplistisch om nazisme en de islam in hetzelfde kookpotje te gooien en dan maar wat te roeren. Wie de specifieke Europese politiek-economische voedingsbodem van totalitaire systemen verkiest te negeren en enkel op het puur ideologische aspect gaat focussen en vervolgens met religies gaat gelijkschakelen is fout bezig. Maar het bekt wel vlotjes weg natuurlijk.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik ga helemaal niet uit van een amorfe massa, hoe kom je dáár nu bij?frits1955 schreef:""Allemaal mooi, maar er is geen ontkomen aan: ze krijgen vroeg of laat ook de moordopdrachten te lezen. "
Jij gaat steeds uit van een amorfe massa moslims die -alsof het een natuurwet is - vroeg of laat geconditioneerd worden om rovend en brandschattend de wereld der andersdenkenden omver te werpen met de Koran in de hand. Dat is gewoon nonsens.
Ik weet enkel dat iedereen (op gans de aardbol) die zich 'moslim' noemt, hetzelfde boek leest. Het zijn niet de moslims die hetzelfde zijn; het is het boek. De ideologie waarachter ze zich scharen is in overgrote mate dezelfde. De soennieten vormen een kleine 90% van de moslims. Dat zijn er 1,4 miljard. Elke moslim zonder enige uitzondering, zal je zeggen dat Mohammed de beste mens is die ooit heeft geleefd. Elke moslim weet dat Mohammed het voorbeeld is dat dient nagevolgd te worden. De koran - overal op aarde vandaag dezelfde - leert hen dat. In elke godsdienstles waarin de islamideologie wordt onderwezen, wordt dat keer op keer herhaald. Ook in de school waar je zelf hebt lesgegeven.
Islamofiele prof John Esposito schat het aantal radicaal denkende moslims op 7%. Op de aardbol lopen er dan 105 miljoen (!!) radicaal denkende moslims rond. In Europa meer dan 3 miljoen. Zelfs als het maar 1% zou zijn, dan hebben we er in Europa 450.000 .
Je bedoelt jongens zoals de twee broers Tsarnaev die in Amerika aan de univ. studeerden en de Boston Marathon op de lijst hebben gezet van de terreuraanslagen door moslims?Kijk om je heen: overal zie je geseculariseerde moslims die winkels en bedrijven openen, aan de hogescholen en universiteiten studeren alsmaar meer jonge moslims af , in de politiek ( zowel op lokaal als nationaal vlak) zie je moslimpolitici opduiken etc etc die met heel uw deterministisch doemdenken moeten lachen.
Je bedoelt de mannen die in Londen op 7/7/05 de ondergrondse en de bussen lieten ontploffen? Opgeleide en 'geïntegreerde' Europese moslims?
Je hebt misschien het onderzoek van de Rotterdamse Erasmusuniversiteit niet gelezen? Dat maakt klein brandhout van jouw these
Bron
De Wereldbank - klik hier - komt tot eenzelfde besluit: "Isil recruits better educated than their average countryman, World Bank study finds" - Hoe beter opgeleid, hoe meer kans op radicalisering. Waarom? Omdat ze de juiste bronnen weten te vinden die hen door mooipratende imams verzwegen worden.
Forget it. Kijk naar Engeland waar je ganse steden hebt die niet meer te onderscheiden zijn van een Pakistaanse stad. Wandel eens door het Wijnegem shopping center en je ziet er jongens van minder dan 20 jaar gekleed in 'de soepjurk'.De soepjurkgeneraties - generaties van nauwelijks ontwikkelde ingestroomde "gastarbeiders" die jullie hier zo graag opvoeren sterft langzaam uit.
Het gaat me niet enkel om hun voorkomen. Het gaat om het gedachtengoed erachter en de twee maten waarmee gemeten wordt. Waarom worden hier bv. het VB uitgesloten en waarom gaat de koning het einde van de vasten vieren bij Benhaddou, hoewel er in het boek waaruit de brave imam voorleest staat dat hij de ongelovige voor eeuwig haat. ?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De islam is een politiek ideologie die een dun laagje godsdienst over zich heeft gekregen. Wie dat niet inziet, begrijpt de islam niet.frits1955 schreef:Met die problemen valt het wel mee denk ikAlleen is het nogal simplistisch om nazisme en de islam in hetzelfde kookpotje te gooien en dan maar wat te roeren. Wie de specifieke Europese politiek-economische voedingsbodem van totalitaire systemen verkiest te negeren en enkel op het puur ideologische aspect gaat focussen en vervolgens met religies gaat gelijkschakelen is fout bezig. Maar het bekt wel vlotjes weg natuurlijk.

De overeenkomsten met het nazisme zijn groter dan jij beseft.

ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Ikzelf vind dat maar niks. Het staat vol fantasie en leugens, en er zijn zelfs epistels die elkaar tegen spreken..
Het is wel maior domus, en vele anderen met hem, die dat een mooi geschreven boek vinden.
Voor mij is dat een boek zonder enige waarde, met express verzonnen, en zichzelf tegensprekende verhalen opdat zelfs de gelovigen zelf het niet zouden begrijpen. Anders zou men er niet zoveel spel van maken door het steeds dieper proberen te bestuderen. Dat is trouwens het beste bewijs dat men er niet uit wijs raakt, en nooit wijs zal uit geraken..
Het is geschreven door ontelbare Schriftgeleerden uit die tijd, en is dus een samenraapsel van totaal ongeloofwaardige dubbelzinnigheden met de bedoeling de lichtgelovige massa te beïnvloeden en naar hun hand te zetten. Maar gelovigen malen daar niet om.
En dat is natuurlijk het gemakkelijkste, omdat zij dan van oordeel zijn niet meer te moeten nadenken.
God heeft de bijbel gedicteerd, god is almachtig, alwetend, vergevensgezind, en oneindig goed en liefhebbend voor zijn (gelovige) onderdanen, en meer moet dat voor hen niet zijn. Gewoon geloven en daarmee basta. God zal het hen lonen.
Ik heb niets tegen gelovigen, ze zijn mijn vijanden niet, maar ik kan hun soms belachelijke uitspraken niet smaken.
Ze maken zich idd zelf belachelijk door expliciet dingen te vertellen waar ze eigenlijk geen weet van hebben.
Dat is impliciet geloven zonder hun hersenen te gebruiken, en dat is aan mij niet besteed.
Erger is, dat ze het, zij het dan min of meer bedekt, nog toegeven ook.
En daar, kan ik absoluut niet mee over de baan.
Alhoewel zij over hun geloof en de bijbel niet kunnen zwijgen, maken ze het vooral voor zichzelf, onmogelijk om op objectieve wijze met andersdenkenden een gezonde en zinvolle discussie aan te gaan.
Beste gelovigen, geloof wat je wil, maar bedenk vooraleer je ongeloofwaardige onnozelheden vertelt.
En vertel wat je wil, maar probeer tenminste uzelf niet belachelijk te maken.
Ik weet heel zeker dat het ook anders kan! En dat is goed bedoeld!
Fazal
Jij schat de Bijbel totaal verkeerd in hoor Fazal ! hij is uiterst waardevol en waarheidsgetrouw ! Waar vind je een boek dat reeds zovele eeuwen bestaat , en nog steeds zoveel gekocht en gelezen wordt ? Het enige Boek dat de interesse van heel de wereld draagt en moreel heel wat bijgedragen heeft ! Dat Boek wordt inderdaad onderzocht en uitgediept omdat de Heer zelf dat zegt : " Onderzoek de Schriften , die zijn het die u geleiden " , juist ook om dat Woord beter te begrijpen ! Jezus zei : " mijn Woord is Waarheid " . Het zijn geen ' verzonnen ' verhalen , maar waargebeurde feiten , die gecontroleerd kunnen worden , geschreven door mensen die het meegemaakt hebben , of er mee te maken hadden .
Juist ongelovigen schuiven dit Boek aan de kant , om hun verantwoordelijkheid te ontlopen , want dàt is de gemakkelijkste weg ! Maar dat boek leert juist onze vijanden lief te hebben , daarom hebben we ook vrede met iedereen ook al hebben ze andere overtuigingen . Maar dan bedoel ik wel de ware gelovigen , niet de meelopers .
We gebruiken ook echt wél onze hersenen , hoe zou de Bijbel anders onderzocht en begrepen kunnen worden ? Zelfs vele Wetenschappers hebben daaraan meegewerkt .
Dat we dat niet alleen voor onszelf houden , komt omdat de Heer zegt : Verkondig dit Evangelie aan alle creaturen , omdat Hij niet wil dat iemand verloren zou gaan en dit aan de hele wereld bekend zou worden en dat is dan ook gebeurd .
Ja Fazal , het kàn anders ! Als alle haat nu eens verwisselt zou worden met Liefde !
Mooi , die link over Israel , de zondebok ! dat mag ook wel eens openbaar gemaakt worden ! Ook al staan er fouten in . Past toch goed in deze topic , bedankt !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
""O ja ? Waren alle Duitsers nazi's ? Het is wel deze minderheid die het voor het zeggen kreeg en de rest van de Duitse
bevolking moest mee huppelen."
Dat verhaaltje klopt natuurlijk niet - een mythe die lang door vele Duitsers gekoesterd werd. Bij de Rijksdagverkiezingen van1933 koos 44% van de Duisters voor de NSDAP. Dat is bijna 1 op 2.
Maar het ging dus over Palestina hier
Dat verhaaltje klopt natuurlijk niet - een mythe die lang door vele Duitsers gekoesterd werd. Bij de Rijksdagverkiezingen van1933 koos 44% van de Duisters voor de NSDAP. Dat is bijna 1 op 2.
Maar het ging dus over Palestina hier
-
En binnen enkele jaren is men hier ook voor 44% moslim. Ook dan pas zal men hier de ware toedracht kennen. Net zoals het nazisme toen.frits1955 schreef:""O ja ? Waren alle Duitsers nazi's ? Het is wel deze minderheid die het voor het zeggen kreeg en de rest van de Duitse
-
Wil , dat is een hele discutie hoor , waar ik niet tussen wil komen , maar ik sta wel aan uw kant wat de echtheid betreft van elke geloofsgemeenschap . Het is meestal een kleine groep die zich overtuigend aan de regels houdt , terwijl de meeste volgelingen toch liever doen wat hun het beste past en dan gewoon naast de regels lopen en leven . Ja , dat is soms ook erg verwarrend en moeilijk herkenbaar , en dat de kern van deze Islam geen goede bedoelingen heeft , is algemeen wel duidelijk !
-
Dat klopt. Maar in de meeste godsdiensten is er ruimte voor dat minder strikt volgen van de regels. Niet zo in de islam. Allah heeft dat verboden. Zelfs vriendschap behouden met je eigen vader of broer als die ongelovig is, zal bestraft worden met het hellevuur. En die hel wordt behoorlijk anders dan in het christendom en met rijkdom aan beeldende bewoordingen aan de gelovige moslim gepresenteerd. Er is ook geen tussenweg; geen vagevuur waaruit men na een tijdje weer kan vertrekken.ebenhaezer schreef: Het is meestal een kleine groep die zich overtuigend aan de regels houdt , terwijl de meeste volgelingen toch liever doen wat hun het beste past en dan gewoon naast de regels lopen en leven .
De hele islamideologie is gebaseerd op afschrikking, afdreiging en bedreiging van degene die ook maar één stap verkeerd zet. Voor degenen die alles strikt volgens de regels doen, is er een eeuwigdurende beloning. Ook die wordt in geuren en kleuren weergegeven in de koran, maar veel meer nog in de woorden van de profeet.
Een mooie wortel en een verschrikkelijke stok dus.
Voeg daar nog aan toe dat elke moslim vanaf dag één op het hart gedrukt wordt dat de islamideologie de beste is en dat het de plicht is van de moslims om iedereen zo ver te krijgen dat ze moslim worden, willens of nillens. Geen wonder dat er honderdduizenden gevaarlijke aanhangers rondlopen.
Vraag: hoe moeten mensen die de democratie hoog houden, omgaan met een groep mensen die als 'statuten' voor hun leven een visie hebben die van alle niet-moslims vijanden maakt? Horen we daarbij aan tafel te gaan zitten, zoals onze sire? Of mogen we van hen vragen dat zij die haat afzweren voordat we nog met hen willen samenzitten. Zoals met het Vl.B. gebeurd is? Zouden we met neo-nazi's aan tafel gaan zitten om één of andere feestelijkheid uit hun verleden samen te vieren?

maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Dat is de nagel op de kop Wil !Wil. schreef: Vraag: hoe moeten mensen die de democratie hoog houden, omgaan met een groep mensen die als 'statuten' voor hun leven een visie hebben die van alle niet-moslims vijanden maakt? Horen we daarbij aan tafel te gaan zitten, zoals onze sire? Of mogen we van hen vragen dat zij die haat afzweren voordat we nog met hen willen samenzitten. Zoals met het Vl.B. gebeurd is? Zouden we met neo-nazi's aan tafel gaan zitten om één of andere feestelijkheid uit hun verleden samen te vieren?
Ondank is 's werelds loon
-
""Zouden we met neo-nazi's aan tafel gaan zitten om één of andere feestelijkheid uit hun verleden samen te vieren?"
Vraag dat eens aan Jan Jambon - die ging speechen op een bijeenkomst van gewezen Oostfronters. Gezellig aan de tafel - alte kameraden. Jambon is de man die zei dat "collaborateurs daar hun redenen wel voor zullen gehad hebben".
Vraag dat eens aan Jan Jambon - die ging speechen op een bijeenkomst van gewezen Oostfronters. Gezellig aan de tafel - alte kameraden. Jambon is de man die zei dat "collaborateurs daar hun redenen wel voor zullen gehad hebben".
-
Wil , mijn antwoord is NEE ! En dat zegt ook de H. Schrift , en daar staat ook dat in de laatste dagen , de antichrist , waarvan we nu reeds een tweede voorloper zien in deze Islam , uiteindelijk toch zal trachten te overheersen in deze wereld . Maar heel slim zal hij eerst zo'n 3 , 5 j. vrede proclameren , om daarna vreselijk toe te slaan tegen allen die hem niet volgen , en vooral dan tegen Israel ! Een tijd zoals er nog nooit is geweest zegt de Bijbel .