Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
SILVER WOLF , wat Gods plannen zijn en waren , weet ik niet , ik weet alleen dat Hij een Wijs en Machtig God is ; dat Zijn gedachten en plannen zoveel hoger zijn dan de mijne , en dat ik ten volle mag vertrouwen dat Hij Zich nooit vergist en dat alles op Zijn tijd en wijze op zijn pootjes valt !
Ik persoonlijk geloof overtuigend , dat zo'n 6000 j. geleden het leven door God geschapen werd . Alle andere verklaringen zijn volgens mij onbewezen .
Uw tweede vraag heb ik ergens al eens grondig uitgelegd , maar kort dus : de mensen die vóór Christus leefden , kregen vergeving van zonden door dierenoffers te brengen ; en die wezen vooruit naar de éénmalige Offerdood van de Heer Jezus tot vergeving van zonden . Ook zij komen uiteindelijk voor God te staan na hun leven hier . Degenen die geen besef hadden van een God , konden Hem ontdekken door de natuur , of zelfs hun geweten , ook voor hen hetzelfde .
Nog bedankt voor dat gedicht , hoe pijnlijk ook , het brengt de verschrikkelijke waarheid aan het licht , van geschonden levens reeds vanaf hun prille jeugd ! Erg vind ik dat , zo'n smerige daden bleven niet zonder gevolg , en daarom mag straf nooit uitgesteld worden , hopelijk wordt dat toch ingezien !
Zelf weet ik dat het bij kleinere geloofsgemeenschappen niet om macht en invloed gaat , maar zuiver om de navolging van Christus .
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Ik persoonlijk geloof overtuigend , dat zo'n 6000 j. geleden het leven door God geschapen werd . Alle andere verklaringen zijn volgens mij onbewezen .
Uw tweede vraag heb ik ergens al eens grondig uitgelegd , maar kort dus : de mensen die vóór Christus leefden , kregen vergeving van zonden door dierenoffers te brengen ; en die wezen vooruit naar de éénmalige Offerdood van de Heer Jezus tot vergeving van zonden . Ook zij komen uiteindelijk voor God te staan na hun leven hier . Degenen die geen besef hadden van een God , konden Hem ontdekken door de natuur , of zelfs hun geweten , ook voor hen hetzelfde .
Nog bedankt voor dat gedicht , hoe pijnlijk ook , het brengt de verschrikkelijke waarheid aan het licht , van geschonden levens reeds vanaf hun prille jeugd ! Erg vind ik dat , zo'n smerige daden bleven niet zonder gevolg , en daarom mag straf nooit uitgesteld worden , hopelijk wordt dat toch ingezien !
Zelf weet ik dat het bij kleinere geloofsgemeenschappen niet om macht en invloed gaat , maar zuiver om de navolging van Christus .
Laatst gewijzigd door ebenhaezer op 14 sep 2010, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Ebenhaezer schreef: Zelf weet ik dat het bij kleinere geloofsgemeenschappen niet om macht en invloed gaat , maar zuiver om de navolging van Christus .
Laat dat hier dan maar eens weten welke die "kleine geloofsgemeenschappen" dan wel zouden zijn!!
Mvg,
P.Siemons
Laat dat hier dan maar eens weten welke die "kleine geloofsgemeenschappen" dan wel zouden zijn!!
Mvg,
P.Siemons
-
REINI , je kent mijn mening nu wel , zie mijn posting aan SW. Ik zou moeten liegen als ik iets anders vertelde ; dit is MIJN overtuiging en daar zul je het mee moeten doen jongen !
Ideeën van sommige mensen zijn altijd persoonlijk , zowel in 2010 als vroeger en ook later , dat zal altijd zo zijn !
PAUL , één van deze kleine geloofsgemeenschappen is toevallig de mijne , nl; een gewone christen gemeente , oké ? en zo zijn er vele !
Lieve groetjes , EBENHAEZER .
Ideeën van sommige mensen zijn altijd persoonlijk , zowel in 2010 als vroeger en ook later , dat zal altijd zo zijn !
PAUL , één van deze kleine geloofsgemeenschappen is toevallig de mijne , nl; een gewone christen gemeente , oké ? en zo zijn er vele !
Lieve groetjes , EBENHAEZER .
-
air - Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Ebenhaezer heb je ooit al een wetenschappelijk werk gelezen?ebenhaezer schreef:talisman schreef:Zoiets bestaat nog anno 2010 !! Dat god bestaat zou dan wél bewezen zijn.... Halloo !Ik persoonlijk geloof overtuigend , dat zo'n 6000 j. geleden het leven door God geschapen werd . Alle andere verklaringen zijn volgens mij onbewezen .
Jawel TALISMAN , dat God bestaat bewijzen de duizenden gelovigen die er nog steeds zijn , en de Bijbel die nog niet verdwenen is ! Gr. EB.
Het leven op aarde is ontstaan door niet-organische verbindingen en basiselementen, die organische -van planten en dieren- afkomstige verbindingen vormden (verbindingen C, H, O bevatten) en uiteindelijk cellen.
En omdat er duizenden gelovigen bestaan die denken dat er een god bestaat wil nog niet zeggen dat ze het bij het rechte eind hebben.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
-
Gast
En dat de aarde al miljarden jaren bestaat is ook bewezen. Dat bewijzen miljoenen gelovigen ook.ebenhaezer schreef:talisman schreef:Zoiets bestaat nog anno 2010 !! Dat god bestaat zou dan wél bewezen zijn.... Halloo !Ik persoonlijk geloof overtuigend , dat zo'n 6000 j. geleden het leven door God geschapen werd . Alle andere verklaringen zijn volgens mij onbewezen .
Jawel TALISMAN , dat God bestaat bewijzen de duizenden gelovigen die er nog steeds zijn , en de Bijbel die nog niet verdwenen is ! Gr. EB.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Silver Wolf schreef: Maar als op een wereldbevolking van bijna 7 miljard mensen er 2 miljard zich als Christen beschouwt, moeten bij het laatste oordeel die overige 5 miljard afvalligen allemaal naar de hel ?
Zéér zeker Silver Wolf!
Eergisteren nog een "bevestiging"
van gezien in de vorm van een documentaire van een reisbegeleider die een aantal "christenen" uit de VS begeleidde op een trip naar Israël.
En een van de hoofddoelen was een bezoek aan de plaats "Armageddon".
Stonden die daar versteld van dat dat een gewone landbouwstreek was in Israël.
Dat kon gewoon toch niet want dat moest een plaats zijn waar binnenkort (en zowat alle reizigers waren er van overtuigd dat binnen de 10 jaren ging plaatshebben) alle legers van de hele wereld tegen mekaar slag gaan lleveren.
Die streek zou veranderen in een "Zee van Bloed"
.
Gevraagd door de reporter dat dat voor hun géén prettig vooruitzicht zou worden werd dat tegengesproken want alle oprechte "christenen" zouden kort voor die strijd "in een oogwenk" door "god" naar het "paradijs" worden gebracht om eeuwig aan "zijn zijde" te mogen aanzitten!!
Mvg,
P.Siemons
Zéér zeker Silver Wolf!
Eergisteren nog een "bevestiging"
En een van de hoofddoelen was een bezoek aan de plaats "Armageddon".
Stonden die daar versteld van dat dat een gewone landbouwstreek was in Israël.
Dat kon gewoon toch niet want dat moest een plaats zijn waar binnenkort (en zowat alle reizigers waren er van overtuigd dat binnen de 10 jaren ging plaatshebben) alle legers van de hele wereld tegen mekaar slag gaan lleveren.
Die streek zou veranderen in een "Zee van Bloed"
Gevraagd door de reporter dat dat voor hun géén prettig vooruitzicht zou worden werd dat tegengesproken want alle oprechte "christenen" zouden kort voor die strijd "in een oogwenk" door "god" naar het "paradijs" worden gebracht om eeuwig aan "zijn zijde" te mogen aanzitten!!
Mvg,
P.Siemons
-
AIR , inderdaad heb ik wetenschappelijk werk gelezen , net zoals ik relgieus werk gelezen heb ; Daar heb ik mijn conclusies uit getrokken en wat ik het meest overtuigend vond , heb ik ook aangenomen . Door de jaren heen heeft het leven mij duidelijk gemaakt dat God werkelijk leeft en een God van Liefde is . Dat is mijn ervaring , zoals ook jij de jouwe hebt . Dat daar verschillen van gedachten en ondervinding is bij de mensen , op allerhande gebied , is een normale zaak . Daar kan over gepraat worden in vrede en verdraagzaamheid . Nog bedankt voor uw posting Air , blij je te leren kennen .
-
Gast
En weet ge nu al, om de liefde Gods, wat de vierde dimensie is ? Waar blijft mijn één bewijs dat de aarde maar 6000 jaar oud is ?ebenhaezer schreef:AIR , inderdaad heb ik wetenschappelijk werk gelezen , net zoals ik relgieus werk gelezen heb ; Daar heb ik mijn conclusies uit getrokken en wat ik het meest overtuigend vond , heb ik ook aangenomen . Door de jaren heen heeft het leven mij duidelijk gemaakt dat God werkelijk leeft en een God van Liefde is . Dat is mijn ervaring , zoals ook jij de jouwe hebt . Dat daar verschillen van gedachten en ondervinding is bij de mensen , op allerhande gebied , is een normale zaak . Daar kan over gepraat worden in vrede en verdraagzaamheid . Nog bedankt voor uw posting Air , blij je te leren kennen .
-
Gast
Ik heb deze documentaire gisteravond gezien en had hem reeds in het verleden ook gezien.
Zeer droevige zaak en mensonterend.
En dit zijn dus mensen die hun hart en geest openstelden voor Jezus en hem in al zijn glorie in hun hart dragen en hun geest totaal in de handen lieten van Jezus . Blijkbaar kan je met Jezus in het hart alle kanten op. Hoe kan Jezus in een Christenmens bv. bij een priester of Bisschop kindermisbruik veroorzaken, toelaten?
Daar maken Christenen toch reclame voor. Steeds opnieuw hoor ik van hen : laat Jezus toe in je hart en geest.
Nou je ziet wat ervan kan komen als je die toelaat.
Dit zou Christenen toch aan het denken moeten zetten.
En dit zijn dus mensen die hun hart en geest openstelden voor Jezus en hem in al zijn glorie in hun hart dragen en hun geest totaal in de handen lieten van Jezus . Blijkbaar kan je met Jezus in het hart alle kanten op. Hoe kan Jezus in een Christenmens bv. bij een priester of Bisschop kindermisbruik veroorzaken, toelaten?
Daar maken Christenen toch reclame voor. Steeds opnieuw hoor ik van hen : laat Jezus toe in je hart en geest.
-
armandine schreef:Ik heb deze documentaire gisteravond gezien en had hem reeds in het verleden ook gezien.
ARMANDINE , is dat zo moeilijk te begrijpen , dat niet ieder die zegt een christen te zijn , dat ook werkelijk is ? Aan de vruchten zal men de boom herkennen ! Een christen wordt verondersteld de Geest van Christus te hebben , maar als hij naar zijn geweten niet luisterd , loopt het falikant fout , zo is dat ! Het geweten kan bedroefd worden en zelfs uitgedoofd en dat geldt voor alle mensen , of je nu geloofd of niet ! Hartelijke groetjes , EB.
-
Gast
Eb, die mensen waren er even erg van overtuigd de geest van Christus te bezitten als jij. Zij luisterden bovendien ook naar hun geweten, want dat geweten werd hen ook aangeleerd. Zo erg zelfs dat ze uitdrukking wilden geven aan de onnoemelijke liefde van Christus voor elk levend wezen. Aan de vruchten herkende men dus wel degelijk de boom van liefde (de geest van Christus). Wat is het verschil nu met jou? Het taboe van seks? Op welke manier werd jou geweten daarover gevormd?
Neen Ebenh het is dezelfde brainwashing als bij jou. Het enige verschil ligt hem in de uiting van seksualiteit. Veel priesters hebben daar duidelijk ook geen probleem mee om de liefde van Christus uit te beelden
Misschien chokerend voor jou, maar wel de realiteit waar je eens zou moeten over nadenken.
Neen Ebenh het is dezelfde brainwashing als bij jou. Het enige verschil ligt hem in de uiting van seksualiteit. Veel priesters hebben daar duidelijk ook geen probleem mee om de liefde van Christus uit te beelden
Misschien chokerend voor jou, maar wel de realiteit waar je eens zou moeten over nadenken.
-
armandine schreef:Eb, die mensen waren er even erg van overtuigd de geest van Christus te bezitten als jij. Zij luisterden bovendien ook naar hun geweten, want dat geweten werd hen ook aangeleerd. Zo erg zelfs dat ze uitdrukking wilden geven aan de onnoemelijke liefde van Christus voor elk levend wezen. Aan de vruchten herkende men dus wel degelijk de boom van liefde (de geest van Christus). Wat is het verschil nu met jou? Het taboe van seks? Op welke manier werd jou geweten daarover gevormd?
Nog eens ARMANDINE , het spijt mij , maar jij begrijpt er helemaal niets van ! God is een HEILIG GOD ! kan met zonde GEEN gemeenschap hebben .
Als een oprecht christen , die God de Heilige Geest in zijn hart heeft , zou zondigen , dan bedroefd hij de Heer , en gaat hij toch nog verder door bv. aan kindermisbruik te doen , dan verlaat de H.G. meteen zo iemand . Je kan nooit God de schuld geven van wat mensen doen , ook al waren ze gelovig .
Daarom is : de Heer Jezus in je hart laten , een bescherming tegen zondigen , maar dat heb je dan zelf in de hand , want je blijft altijd een vrij mens .
Op dat ogenblik is zo'n slecht mens dan een gevallen christen ; natuurlijk kan hij oprecht berouw hebben , tonen en belijden ; maar de gevolgen blijven en straf is noodzakelijk . Zo denk ik hierover .
Nog een mooi W.E. en tot binnen 14 dagen , EBENHAEZER .
-
Gast
ebenhaezer schreef: .
Jij begrijpt het niet Ebenhaezer. Die mensen beschouwden dat niet als zonde maar als een uiting van Christus zijn eeuwige liefde voor alle wezens. Dus waarom vind jij dat zonde en zij niet, alhoewel jullie dezelfdeheilige God in jullie hart hebben?Nog eens ARMANDINE , het spijt mij , maar jij begrijpt er helemaal niets van ! God is een HEILIG GOD ! kan met zonde GEEN gemeenschap hebben .Als een oprecht christen , die God de Heilige Geest in zijn hart heeft , zou zondigen , dan bedroefd hij de Heer , en gaat hij toch nog verder door bv. aan kindermisbruik te doen , dan verlaat de H.G. meteen zo iemand . Je kan nooit God de schuld geven van wat mensen doen , ook al waren ze gelovig .
Dus wat is zonde? Leg mij uit? Wanneer beschouwd iemand iets als zonde?
Blijkbaar is dat geen bescherming, want die mensen zondigen volgens jou. Nochthans hebben ze Christus in hun hart.Daarom is : de Heer Jezus in je hart laten , een bescherming tegen zondigen , maar dat heb je dan zelf in de hand , want je blijft altijd een vrij mens .
Waar moet een mens nu berouw over hebben als het volgens hem geen zonde is maar een uiting van Christus zijn liefde. Wat maakt dat jou idee juister is dan hun idee? Waarom zijn zij gevallen Christenen en verdienen zij straf en weten zij dat blijkbaar niet? Zij zijn het geluk zelf en stralen dat ook uit. Zeer ingewikkeld allemaal niet? Maar leg toch maar uit.Op dat ogenblik is zo'n slecht mens dan een gevallen christen ; natuurlijk kan hij oprecht berouw hebben , tonen en belijden ; maar de gevolgen blijven en straf is noodzakelijk .
Waarom heb jij de heilige God in je hart en zij niet? Wat maakt het verschil?
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Sw , heel plezant uitgedrukt .
een mens moet ook eens kunnen lachen , we doen dat veel te weinig .
Dat hart , ja , dat hart .
Blijkbaar heeft de mens iets met die pomp . paul simons schreef daar reeds iets over in dat verband .
Moet voortkomen van de hele oude versie dat het hart vergeleken kan worden met het brein , dat het gevoelens heeft , enz .
Waarschijnlijk komt dat , doordat het 1ste dat gebeurt met bepaalde acties van het brein , de pomp direct reageert langs hormonale weg .
En dat voelen we ook onmiddellijk .
Terwijl andere organen : lever , pancreas , nieren , hun werking doen in het verborgene .
Maar ons hart , dat voelen we direct . Terwijl het geen andere functie heeft dan het bloed te vervoeren naar alle organen waar het op dat moment nodig is ; meer of minder .
Dit ter info van vooral EB en co ;

een mens moet ook eens kunnen lachen , we doen dat veel te weinig .
Dat hart , ja , dat hart .
Blijkbaar heeft de mens iets met die pomp . paul simons schreef daar reeds iets over in dat verband .
Moet voortkomen van de hele oude versie dat het hart vergeleken kan worden met het brein , dat het gevoelens heeft , enz .
Waarschijnlijk komt dat , doordat het 1ste dat gebeurt met bepaalde acties van het brein , de pomp direct reageert langs hormonale weg .
En dat voelen we ook onmiddellijk .
Terwijl andere organen : lever , pancreas , nieren , hun werking doen in het verborgene .
Maar ons hart , dat voelen we direct . Terwijl het geen andere functie heeft dan het bloed te vervoeren naar alle organen waar het op dat moment nodig is ; meer of minder .
Dit ter info van vooral EB en co ;
-
Gast
Hmm. ik las ergens eens een wetenschappelijk artikel dat proeven hadden uitgewezen dat het hart op een prikkel , een fractie van een seconde eerder reageert dan het brein. Heb ik hier al meermaals gezegd. Jammer dat ik het niet meer kan terugvinden. Maar ik heb het wel altijd onthouden