Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ebenhaezer, jij weet even goed als ik dat God nooit een woord heeft gezegd laat staan dat deze iets geschreven heeft. De gehele bijbel is mensen werk gebaseerd op overleveringen en eigen inbreng, dit naar de stand van het bewustzijn, bedoelingen en omstandigheden van de schrijvers en de vertalers tot in onze huidige tijd.Voor mij is de HELE Bijbel Gods Woord !
En zoals je ook weet is het van belang dat elke georganiseerde groep zorgt voor een eigen bestaansrecht en doet dit doormiddel van binding mechanismes en het meeste wat dan gebruikt worden zijn de beloningen en straffen dit ten beoordeling van leiders binnen die verenigingen als zijnde vertegenwoordigers van die geschreven god(en).
Er is één god en dat is de werking van al het leven zelf en die is voor een ieder gelijk zonder onderscheid des persoons. Als mens kun je zelf invloed hebben op je leven binnen de omstandigheden, je kunnen en willen van het heden waarin je je bevind, dit naast de natuurlijke werking van de aarde waardoor leed kan ontstaan, is het aan de mens zelf hoe te handelen waardoor die onlosmakelijk het gevolg daar van/aan zal ondervinden. Door schande en schade wordt men wijzer luid immers het oude gezegde en daar is nog geen verandering in te bespeuren.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
En die ene god,, die werking van het leven zelf, evenals die stilte in ons, die is allesomvattend, daar hoort dus ook die gestoordheid bij, daar hoort alles bij want alles komt eruit voort. Maar die stilte in ons, die essentie, die is de bron van al dat leven, het is niet waarneembaar, onzichtbaar, het is ver verwijderd en toch zo dichtbij. Een yogalerares verwoorde het gisteren als volgt, en ik vond dat ze dat prachtig zei : zoals de as in een wiel, zo is die essentie in ons. De as houdt alles in stand, maar is zelf onbeweeglijk, het wiel draait rond.
Die as, dat is die essentie in ons, dat onbeweeglijke, die rust, stilte, maar al wat het leven is, is het wiel, steeds in beweging, steeds veranderlijk.
Ik hoop hiermee eens duidelijk hebben kunnen weergeven wat ik in feite bedoel als ik over "god", of over "zuiver bewustzijn" of zo spreek. Het zijn maar woorden, en ze worden vaak misbegrepen, maar ze betekenen hetzelfde : ruimte, stilte, essentie, het absolute, brahman, god, leven, natuur.... .
Mooi verwoord Janx.
vriendelijke groet
Die as, dat is die essentie in ons, dat onbeweeglijke, die rust, stilte, maar al wat het leven is, is het wiel, steeds in beweging, steeds veranderlijk.
Ik hoop hiermee eens duidelijk hebben kunnen weergeven wat ik in feite bedoel als ik over "god", of over "zuiver bewustzijn" of zo spreek. Het zijn maar woorden, en ze worden vaak misbegrepen, maar ze betekenen hetzelfde : ruimte, stilte, essentie, het absolute, brahman, god, leven, natuur.... .
Mooi verwoord Janx.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Ja, dat is dat ronddraaiende wiel.talisman schreef:... en dat is bij sommigen zeer duidelijk.Henriette 2 schreef:...daar hoort ook 'gestoordheid' bij.janx schreef:
Er is één god en dat is de werking van al het leven zelf.
Dat draait en draait en draait, zonder einde.
Het draait en zolang je niet komt tot wat het draaiende houdt, ben je zelf draaiende totdat je horendol wordt..
En dan stopt 't misschien. Soms maar even en het draait je verder, door en door en door en door....
Het draait je zolang het jou wil draaien.
P.s. het tweede gedeelte van deze reactie is voor Angelica.
De rest draait nog te veel om helder te kunnen zien.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Maar wat ben je ermee, dat je inzichtelijk daartoe komt, als er energetisch niet teveel veranderd is. Dat energetische, dat is dit proces, wat wij ook evolutie noemen. Dat is het leven dat ons daartoe leidt/kneedt/vormt. Toch, misschien wel tegen alle reden in, is er iets dat je naar dat "oog van de storm" kan leiden, het is yoga, die het inzichtelijke proces versnelt, maar ook het evolutionaire proces bevordert. Maar is dat wel iets dat je doet? Volgens mij is ook dat iets dat jou "gegeven" is, of beter gezegd, het proces dat daartoe geëvolueerd is. Ik zie, ook yoga wordt individueel op verschillende manieren beleefd.
Sattva (= harmonie, balans en vrede) , rajas (= voortdurende activiteit, prestatiedrang, doel bereiken) en tamas (= loomheid, log, onwetend, tegenzin). De zijnstoestanden van de natuur. Daaraan voorbij is die essentie, die stilte, het oog van de storm om het zomaar te zeggen.
Zijn maar bedenkingen van me.
Vriendelijke groet
Sattva (= harmonie, balans en vrede) , rajas (= voortdurende activiteit, prestatiedrang, doel bereiken) en tamas (= loomheid, log, onwetend, tegenzin). De zijnstoestanden van de natuur. Daaraan voorbij is die essentie, die stilte, het oog van de storm om het zomaar te zeggen.
Zijn maar bedenkingen van me.
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Het is wat wonderlijk om te konstateren dat het geestelijk leven de wetenschap beoefent van de geheimen der ziel die betrokken zijn bij het begrijpen van verschijnselen in mens en natuur, in hun samenhang als uitdrukking van krachten van geestelijke aard. Tegenwoordig zijn ook steeds meer kwantumfysici van mening, dat de ervaring van de geledingen van het lichaam, de ziel en de geest, door middel van een ahrimanische goud-inwijding instinktieve kennis kan verschaffen over de basis van vrijheid en eigen inzicht.
Het licht van werkelijk menszijn schijnt in de gedachte dat het streven naar eenheid door ruimte te geven aan diversiteit het waarnemen bevordert van verschijnselen van geestelijke aard en sluimerende vermogens wekt en ontwikkelt als het gaat om van het zijn naar het zijnde gaan. Er bestaan bepaalde vooroordelen tegen de opvatting dat de mogelijkheid tot weerkaatsen van het licht van de wereldgeest de ziel van onderaf begrenst, terwijl zij van bovenaf verruimd wordt door het esoterische.
Het licht van werkelijk menszijn schijnt in de gedachte dat het streven naar eenheid door ruimte te geven aan diversiteit het waarnemen bevordert van verschijnselen van geestelijke aard en sluimerende vermogens wekt en ontwikkelt als het gaat om van het zijn naar het zijnde gaan. Er bestaan bepaalde vooroordelen tegen de opvatting dat de mogelijkheid tot weerkaatsen van het licht van de wereldgeest de ziel van onderaf begrenst, terwijl zij van bovenaf verruimd wordt door het esoterische.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Weer een bewijs dat artificiële intelligentie niet veraf meer is! Zou Angelica de Turing test kunnen doorstaan of zou je direct het verschil tussen haar en een mens merken?cappa schreef:[…] Dat het computergegenereerd was wist ik niet. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zondervrees schreef:Het is wat wonderlijk om te konstateren dat het geestelijk leven de wetenschap beoefent van de geheimen der ziel die betrokken zijn bij het begrijpen van verschijnselen in mens en natuur, in hun samenhang als uitdrukking van krachten van geestelijke aard. Tegenwoordig zijn ook steeds meer kwantumfysici van mening, dat de ervaring van de geledingen van het lichaam, de ziel en de geest, door middel van een ahrimanische goud-inwijding instinktieve kennis kan verschaffen over de basis van vrijheid en eigen inzicht.
De mens wordt idd. beïnvloed door goede en slechte geestelijke machten , de wereldgeest benadert de ziel van onderaf , benadert ons menselijk zijn ; terwijl Goddelijke beïnvloeding ons benadert van bovenaf , tot ons geestelijk bewustzijn ( meer naar binnen toe , voor hen die geestelijk inzicht hebben ).
Want zo zit de mens in mekaar , met een geest , ziel en lichaam : onze ziel ( ons zelf ) , wordt benadert door onze geest , en geeft ons door , naar gelang deze zich laat beïnvoeden van onderaf of van bovenaf ; en dan laat de ziel het lichaam uitvoeren wat het wil : goed doen of verkeerd doen .
Zo zie ik de mens leven en bewegen hier op aarde ! Toch is onze ziel vrij om eigen keuzes te maken , en alle beïnvloeding te onderzoeken , want tenslotte blijven wijzelf verantwoordelijk voor elke daad of nalatigheid , of niet soms ?
Vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Laatst las ik iets wat mij echt boeide , het ging over het doel van God met de mens . " Achter elk probleem gaat een doel van God schuil , maar wat de oorzaak ook is , geen enkel probleem kan u overkomen zonder dat God het toelaat . Alles wat een kind van God in het leven overkomt , is door de Vader ' gefilterd ' . Hij heeft er Zijn goede bedoelingen mee .
Alles wat God toelaat in uw leven , heeft één groot eeuwig doel : uw karakter te veranderen naar het beeld van Christus . Het gaat om uw groei en Gods heerlijkheid . Hij staat garant voor het slagen van Zijn plan . Het is voltooid als u in de hemel komt . " . ( uit Doelgericht leven , Rick Warren .)
Dat gaf mij een blij gevoel , De Heer laat ons niet in de steek , Hij laat alle dingen meewerken te goede ! Ook dat is toch het nadenken waard , eigenlijk voor iedereen . Is die Schepper God dan geen GOEDE God die alles in de gaten heeft voor Zijn kinderen , om hen veilig te leiden naar een heerlijke toekomst ?
Met vriendelijke groet , EB.
Alles wat God toelaat in uw leven , heeft één groot eeuwig doel : uw karakter te veranderen naar het beeld van Christus . Het gaat om uw groei en Gods heerlijkheid . Hij staat garant voor het slagen van Zijn plan . Het is voltooid als u in de hemel komt . " . ( uit Doelgericht leven , Rick Warren .)
Dat gaf mij een blij gevoel , De Heer laat ons niet in de steek , Hij laat alle dingen meewerken te goede ! Ook dat is toch het nadenken waard , eigenlijk voor iedereen . Is die Schepper God dan geen GOEDE God die alles in de gaten heeft voor Zijn kinderen , om hen veilig te leiden naar een heerlijke toekomst ?
Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Dat die god niet alleen vertikt van in te grijpen in het grenzeloze lijden van de mens was al duidelijk. Maar blijkbaar laat hij het gewoon toe, heeft hij er zelfs een doel mee? De miljoenen hongerdoden danken god, de miljoenen gemartelde kinderen danken god, de miljoenen verkrachtte vrouwen danken god omdat hij hen uitkoos om zijn doel te dienen.ebenhaezer schreef:Laatst las ik iets wat mij echt boeide , het ging over het doel van God met de mens . " Achter elk probleem gaat een doel van God schuil , maar wat de oorzaak ook is , geen enkel probleem kan u overkomen zonder dat God het toelaat . […]
Wie kan hier aan denken zonder misselijk te worden?
Ni Dieu, Ni Maître
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Zondervrees vergeet dat men geen honger hoeft te lijden als de mens het voedsel beter zou verdelen, vrouwen niet moeten verkracht worden als men het gebod van God in acht neemt : 'eer uw naaste zoals u zelf' ! Hij vergeet dat de mens met vrije wil is geschapen en voor de nefaste gevolgen zelf verantwoordelijkheid draagt als zij de de morele wetten naast hen neerleggen.
Men schuift de schuld naar God, daarbij vergeet men Zijn tegenstrever, Satan ! Waarom krijgt deze de schuld niet ?
De aarde bezit alle kwaliteiten opdat wij een goed leven zouden hebben.
De aarde kent een veelheid aan planten die de mens ter beschikking worden gesteld ter genezing van vele ziekten en lijden.
Men schuift de schuld naar God, daarbij vergeet men Zijn tegenstrever, Satan ! Waarom krijgt deze de schuld niet ?
De aarde bezit alle kwaliteiten opdat wij een goed leven zouden hebben.
De aarde kent een veelheid aan planten die de mens ter beschikking worden gesteld ter genezing van vele ziekten en lijden.
-
Omdat die almachtige ingoede god van jou die tegenstrever natuurlijk wel zelf gemaakt heeft. God doet ons de duivel aan.bluevelvet schreef:[...] Men schuift de schuld naar God, daarbij vergeet men Zijn tegenstrever, Satan ! Waarom krijgt deze de schuld niet ? [...]
En als die god achter het lijden een doel heeft, dan is die god verantwoordelijk voor dat lijden. Diegenen die dat lijden veroorzaken dienen immers het goddelijke doel en zijn dus slechts gods werktuigen.
Ni Dieu, Ni Maître
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Daar heb ik geen godje voor nodig hoor BV. Dat kon je al bij Plato lezen, en dat was geen christen.bluevelvet schreef:Zondervrees vergeet dat men geen honger hoeft te lijden als de mens het voedsel beter zou verdelen, vrouwen niet moeten verkracht worden als men het gebod van God in acht neemt : 'eer uw naaste zoals u zelf' ! Hij vergeet dat de mens met vrije wil is geschapen en voor de nefaste gevolgen zelf verantwoordelijkheid draagt als zij de de morele wetten naast hen neerleggen.
Ik schuif die schuld helemaal niet door omdat ik zomin in duivel als god geloof.Men schuift de schuld naar God, daarbij vergeet men Zijn tegenstrever, Satan ! Waarom krijgt deze de schuld niet ?
Super! Ken jij een plant die kanker geneest ? Laat eens iets weten.De aarde bezit alle kwaliteiten opdat wij een goed leven zouden hebben.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Allee, leg eens uit hoe wij een goed leven bekomen door de aardse kwaliteiten als aardbevingen, tsunami's, orkanen, overstromingen, enz.bluevelvet schreef:De aarde bezit alle kwaliteiten opdat wij een goed leven zouden hebben.
Ik wil maar zeggen, gij kunt aardig uit uwe nek kletsen, zenne. Denkt gij nu nooit eens na over wat ge hier allemaal neerkletst?
Jawatte
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet bevuilde het mooie SN voor de zoveelste keer met:
.....vrouwen niet moeten verkracht worden als men het gebod van God in acht neemt
Dat dat gelul is bewijst haar geloofsvriendje Richard Mourdock, want dat feit gebeurd door "gods wil (uw eigen woorden) met het doel om kinderen op de wereld te zetten en dit te beschouwen als "een geschenk van god"

Citaat: Een Republikeinse kandidaat voor de
Amerikaanse Senaat heeft gezegd dat het
krijgen van een kind na verkrachting
Gods wil is."Ook al begint het leven
door iets verschrikkelijks als een
verkrachting,het is wat God voor ogen
heeft",zei Richard Mourdock tijdens een
debat in zijn thuisstaat Indiana.
Ziekelijk!!!
Mvg,
P.Siemons
.....vrouwen niet moeten verkracht worden als men het gebod van God in acht neemt
Dat dat gelul is bewijst haar geloofsvriendje Richard Mourdock, want dat feit gebeurd door "gods wil (uw eigen woorden) met het doel om kinderen op de wereld te zetten en dit te beschouwen als "een geschenk van god"
Citaat: Een Republikeinse kandidaat voor de
Amerikaanse Senaat heeft gezegd dat het
krijgen van een kind na verkrachting
Gods wil is."Ook al begint het leven
door iets verschrikkelijks als een
verkrachting,het is wat God voor ogen
heeft",zei Richard Mourdock tijdens een
debat in zijn thuisstaat Indiana.
Ziekelijk!!!
Mvg,
P.Siemons