MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Blue,
Als je op mijn tweede linkje klikt , is er een onderdeel die de vraagt stelt :
Wat ontbreekt aan het vers van Profeet Jesaja 7:14 ?
Dwz in vergelijking van al de andere meldingen van de geboortes in de Bijbel ?? Dwz , waar de naam van de "" verwekker " steeds bij gemeld wordt .
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... verwijzing
Ben ook eens terug gaan kijken in het mooie boek van Muri Rubin :
Mother of God- A History of the Virgin Mary ( Uitgegeven door Penguin Group- 2009 )
Zij zegt dat dit vers -"" Behold, a virgin shall conceive , and bear a son, and shall call his name Immanuel .De vertaling van het woord maagd in Hebrew was ALMA, maiden . De griekse Septuagint vertaling, gebruikt door de christelijke schrijvers was PARTHENOS , virgin .
Ziezo, mvg-werewoef
Als je op mijn tweede linkje klikt , is er een onderdeel die de vraagt stelt :
Wat ontbreekt aan het vers van Profeet Jesaja 7:14 ?
Dwz in vergelijking van al de andere meldingen van de geboortes in de Bijbel ?? Dwz , waar de naam van de "" verwekker " steeds bij gemeld wordt .
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... verwijzing
Ben ook eens terug gaan kijken in het mooie boek van Muri Rubin :
Mother of God- A History of the Virgin Mary ( Uitgegeven door Penguin Group- 2009 )
Zij zegt dat dit vers -"" Behold, a virgin shall conceive , and bear a son, and shall call his name Immanuel .De vertaling van het woord maagd in Hebrew was ALMA, maiden . De griekse Septuagint vertaling, gebruikt door de christelijke schrijvers was PARTHENOS , virgin .
Ziezo, mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Werewoef, ik had de link gelezen en ook begrepen wat er niet staat in Jesaja 7:14.
Met het Hebreeuwse woord ‘almah’ werd inderdaad een maagd bedoeld, of iemand die nog geen man ‘bekend’ had, zoals het geval was bij Maria.
Met het Hebreeuwse woord ‘almah’ werd inderdaad een maagd bedoeld, of iemand die nog geen man ‘bekend’ had, zoals het geval was bij Maria.
-
RichardSN - Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12
Welke vroedvrouw heeft dat vastgesteld? Moet dus zijn: "zoals wij geloven dat het geval was bij Maria ".bluevelvet schreef: ↑23 aug 2019, 00:07Met het Hebreeuwse woord ‘almah’ werd inderdaad een maagd bedoeld, of iemand die nog geen man ‘bekend’ had, zoals het geval was bij Maria.
Of niet?
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
In het latijn betekent alma voeden alimentation, vgl alma mater voedende moeder
Spinnst du oder was
-
Vandaag 31 augustus was het Maria Médiatrice ( Fr ) , één van de hoogfeesten van de Moeder van Jezus Christus .
Er wordt gezegd van de H.Maagd dat de Liefde Zelf Haar duizend namen gaf, maar de belangrijkste naam voor de gelovigen is wel de Naam Bemiddelares bij de Zone Gods . Er is geschreven dat Haar Zoon Haar niets kan weigeren .
Dees kunnen we ook lezen in het Salve Regina :
- Eia ergo , ADVOCATA nostra ,
Illos tuos mesiricordes oculos, ad nos converte .
mvg- werewoef
Er wordt gezegd van de H.Maagd dat de Liefde Zelf Haar duizend namen gaf, maar de belangrijkste naam voor de gelovigen is wel de Naam Bemiddelares bij de Zone Gods . Er is geschreven dat Haar Zoon Haar niets kan weigeren .
Dees kunnen we ook lezen in het Salve Regina :
- Eia ergo , ADVOCATA nostra ,
Illos tuos mesiricordes oculos, ad nos converte .
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
Gister Zaterdag stond op de kalender het aandenken van de verschijning van de H.Maagd Maria in Beauraing in Belgie, het jaar 1932, door 5 zienertjes . De jongste van de kinderen Gilberte, driejaar geleden overleden , geeft in onderstaande web-link het relaas van deze gebeurtenis van toens in een intervieuw van de Franse TV .
Ze was de laatste getuige van de door de Kerk erkende verschijningen in Belgie .
Hiermede zou ik graag deze link nog eens willen aanbrengen
https://www.youtube.com/watch?v=bm5ZIHxXizY
Ze was de laatste getuige van de door de Kerk erkende verschijningen in Belgie .
Hiermede zou ik graag deze link nog eens willen aanbrengen
https://www.youtube.com/watch?v=bm5ZIHxXizY
AMEN en AUM
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
"Door de kerk erkende verschijningen" ... zelfs in mijn jonge jaren werd daar eens goed mee gelachen.
Het is niet omdat men iets niet begrijpt dat er ineens een "mirakel" gebeurd is.
Tiens, weet er iemand hier wanneer "de maagd" nog eens aan iemand "verschenen" is de laatste tientallen jaren?
Het is niet omdat men iets niet begrijpt dat er ineens een "mirakel" gebeurd is.
Tiens, weet er iemand hier wanneer "de maagd" nog eens aan iemand "verschenen" is de laatste tientallen jaren?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Elke psychiater kan U vertellen dat milde vormen van neuroses en psychoses, gecombineerd met de gevolgen van een devote opvoeding/omgeving kunnen resulteren in hallucinaties - het zien van verschijningen - en het horen van stemmen. Hetzelfde komt men tegen bij een vrij groot aantal seriemoordenaars die vaak vertellen dat ze aangestuurd werden door stemmen of door verschijningen. Ik beide gevallen gaat het om psychoses waarbij de motor bij de ene een geperverteerde opvoeding kan zijn met mishandeling , seksueel misbruik etc. en bij de andere een doorgeschoten devotie.
De katholieke kerk ziet in die verschijningen een middel om de eigen positie te verstevigen en zal er dus gretig een aantal van erkennen. Dat er dan ook een heuse devotiebusiness "verschijnt" waarmee letterlijk vele miljoenen gemoeid zijn is dan lekker meegenomen. Ga dat maar eens vragen aan de lokale middenstand in Lourdes, Beauraing, Chestochowa en vele tientallen andere bedevaartplaatsen.
Opmerkelijk is verder de selectieve keuze van de verschijningen - zo'n Maria verkiest enkel te "verschijnen" aan katholieken. Vreemd toch.
De katholieke kerk ziet in die verschijningen een middel om de eigen positie te verstevigen en zal er dus gretig een aantal van erkennen. Dat er dan ook een heuse devotiebusiness "verschijnt" waarmee letterlijk vele miljoenen gemoeid zijn is dan lekker meegenomen. Ga dat maar eens vragen aan de lokale middenstand in Lourdes, Beauraing, Chestochowa en vele tientallen andere bedevaartplaatsen.
Opmerkelijk is verder de selectieve keuze van de verschijningen - zo'n Maria verkiest enkel te "verschijnen" aan katholieken. Vreemd toch.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ze is vorige nacht nog aan mij verschenen, om mij te zeggen dat ik er niets moest van geloven, dat al die zgn verschijningen, larie en apekool zijn. Ik geloofde haar eerst niet, maar ja enfin zeg,, Maria gaat toch niet liegen nietwaar!?Paca schreef: ↑01 dec 2019, 01:02"Door de kerk erkende verschijningen" ... zelfs in mijn jonge jaren werd daar eens goed mee gelachen.
-
Ha, Fazal, hebde gij chance man ...
Hebde ook al eens de moeite gedaan om stukjes van dit interview te bekijken ?
Aan Frits, als ge nagaat hoeveel last en miserie al die zieners hebben ondergaan, zoude gij dan ook niet zo een verschijning ten Uwen persoonlijke tittel , stil houden ?
mvg-werewoef
Hebde ook al eens de moeite gedaan om stukjes van dit interview te bekijken ?
Aan Frits, als ge nagaat hoeveel last en miserie al die zieners hebben ondergaan, zoude gij dan ook niet zo een verschijning ten Uwen persoonlijke tittel , stil houden ?
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ja hoor. Veel gehoord, maar niks gezien.
Weet je wat ...? Ik zal ze volgende keer naar u sturen.
Het is algemeen bekend dat hoe intenser je met iets bezig bent, hoe groter de kans dat je (kan denken) iets in die zin te ontwaren. Het verwondert mij dus sterk dat Maria nog nooit aan u is verschenen!?
Maar anderzijds, zou het mij niets verwonderen dat u dat toch eens ergens zoudt durven neerpennen.
-
Met het plaatsen van deze web-link wens ik aan alle forum bezoekers een prettig en/of een zalig Kerstfeest toegewenst .
http://davenation.com/madonnas/found/
Werewoef
http://davenation.com/madonnas/found/
Werewoef
AMEN en AUM
-
Voila, enfin et de ainsi çoit il, tis weeral eens Mei , zie ...
Meimaand is Mariamaand ,Ter gedegende gelegenheid , dit gedichtje van ene Hopkins, van voor de jaren ' vietig ' ...
"" Door Haar leven heen is Hij
niet verder weg, juist lieflijker nabij,
en Haar handen zeven Zijn licht
tot de zwakheid van ons gezicht .
en verder dees nog :
"" Als wild weefsel, wonderlijk kleed
omhult Zij der zonden planeet
sinds Haar gebed ons bereidt
al Gods voorzienigheid .
Volgens het mooie boek van Sally Cunneen ( MARIA- relikwie uit het verleden of baken voor de toekomst ? )
Citaat : Puttend uit de traditie waarin Maria lange tijd het zichtbare symbool van het werk van de Heilige Geest was geweest, herschiep Hopkins Maria, wiens macht aan God toe te schrijven is, zodat ze paste in een meetbaar, wetenschappelijk opgevat universum . Einde citaat .
Voor de rest wenst werewoef de lezers van dit topic een zalige , bloeiende maand Mei toe .
Draag goeie zorg voor jullie en de Uwen .
Meimaand is Mariamaand ,Ter gedegende gelegenheid , dit gedichtje van ene Hopkins, van voor de jaren ' vietig ' ...
"" Door Haar leven heen is Hij
niet verder weg, juist lieflijker nabij,
en Haar handen zeven Zijn licht
tot de zwakheid van ons gezicht .
en verder dees nog :
"" Als wild weefsel, wonderlijk kleed
omhult Zij der zonden planeet
sinds Haar gebed ons bereidt
al Gods voorzienigheid .
Volgens het mooie boek van Sally Cunneen ( MARIA- relikwie uit het verleden of baken voor de toekomst ? )
Citaat : Puttend uit de traditie waarin Maria lange tijd het zichtbare symbool van het werk van de Heilige Geest was geweest, herschiep Hopkins Maria, wiens macht aan God toe te schrijven is, zodat ze paste in een meetbaar, wetenschappelijk opgevat universum . Einde citaat .
Voor de rest wenst werewoef de lezers van dit topic een zalige , bloeiende maand Mei toe .
Draag goeie zorg voor jullie en de Uwen .
AMEN en AUM
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Werewoef, een vraagje:
Rond het midden van de jaren '60 van vorige eeuw werden er in Vlaanderen Mariabeeldjes aan de man gebracht. Die waren bedoeld om buiten aan de gevel van het huis te hangen. Ze bestonden in bordeaux-bruinige kleur en in het blauw.
Weet jij nog in welk jaar dat was?
En weet jij nog wie dat georganiseerd had? Was dat het bisdom of was dat een privé-initiatief?
Het kapelletje hieronder gelijkt er wel wat op, maar die M-vorm en het kruis stonden er volgens mij niet op. Voor de rest kwam die 5-zijdige vorm er goed mee overeen.

Rond het midden van de jaren '60 van vorige eeuw werden er in Vlaanderen Mariabeeldjes aan de man gebracht. Die waren bedoeld om buiten aan de gevel van het huis te hangen. Ze bestonden in bordeaux-bruinige kleur en in het blauw.
Weet jij nog in welk jaar dat was?
En weet jij nog wie dat georganiseerd had? Was dat het bisdom of was dat een privé-initiatief?
Het kapelletje hieronder gelijkt er wel wat op, maar die M-vorm en het kruis stonden er volgens mij niet op. Voor de rest kwam die 5-zijdige vorm er goed mee overeen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.