Om na te denken (vervolg ).
-
Fazal
Neeje, niet 'simpelweg', wel 'simpel' en 'weg'. 
Niettemin, ik wens u een goed verblijf ginder in de Ardennen ebenhaezer.
Gemeend!
Fazal
Gemeend!
Fazal
-
Valium - Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15
Dat is juist wat ik wil bedoelenebenhaezer schreef:VALIUM , je zei : " over het Higgs - boson is nog weinig geweten , maar wordt aanzien als het begrip God " .
Daar las ik iets over : volgens de Natuurkundige Peter Higgs , is er een onzichtbaar veld , dat elke hoek van het universum vult , en dingen krijgen ' massa ' , door een interactie met het veld .
Veel Natuurkundigen vonden dat maar niks , dat klonk te veel als godsdienst !
Toch is dat waarschijnlijk al veel dichter bij de waarheid , omdat God OVERAL is !
Misschien ontdekken ze dat bij hun volgende onderzoek , wie weet ! Dan komt alle leven toch van Hem !
U zegt, God is overal waar er leven is en ik zeg , het Higgs - boson is overal waar er leven is ( dixie : de wetenschappers )
Dus het woord GOD = gelijk aan het begrip Higgs - boson
Dit gaat op, hoe je het woord GOD interpreteert.
In de diverse godsdiensten = GOD een menselijke fantasie
In de wetenschap = GOD het Higgs - boson en is het bestaan hiervan bewezen.
Dit gaat men niet al te vlug toegeven of alle godsdiensten storten in mekaar
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Absoluut die God is in ieder van ons.... zo simpel is dat; alléén de mens gelooft bij gebrek aan inzicht in een onzichtbaar wezen doordat alles boven zijn petje gaat en in naam hiervan gebeuren de ergste zaken, zie maar wat nu gebeurd met IS o.a.; destijds onze kruistochten enz enz......janx schreef:In dat geval is dan de conclusie "al het leven is God". Dan zijn we ook als mensen goden, niet waar?Valium schreef:en ik zeg , het Higgs - boson is overal waar er leven is
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Fazal
De mens heeft al altijd nood gehad aan iets wat zijn petje te boven gaat.
Iets waar hij zich zonder lichamelijk contact, kan aan vastklampen, bescherming, raad en gunsten kan vragen. De ene 'denkt' dat hij het door het bidden heeft verkregen, de andere krijgt het nooit, al zijn inspanningen ten spijt. Maar ja, dat is dan god's wil natuurlijk. En niet te vergeten, dat god's wegen ondoorgrondelijk zijn. Op die manier hebben ze natuurlijk 'altijd' aan beide kanten gelijk. Maar volgens mij he, kan je die gunsten net zo goed aan uw kat vragen. Wedden dat de ene het zal krijgen, en de andere toch weer niet!
Iets waar hij zich zonder lichamelijk contact, kan aan vastklampen, bescherming, raad en gunsten kan vragen. De ene 'denkt' dat hij het door het bidden heeft verkregen, de andere krijgt het nooit, al zijn inspanningen ten spijt. Maar ja, dat is dan god's wil natuurlijk. En niet te vergeten, dat god's wegen ondoorgrondelijk zijn. Op die manier hebben ze natuurlijk 'altijd' aan beide kanten gelijk. Maar volgens mij he, kan je die gunsten net zo goed aan uw kat vragen. Wedden dat de ene het zal krijgen, en de andere toch weer niet!
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Dat is zoals de vermenigvuldiging van die broden en die vissen...socrates schreef:Wie zijn "WIJ" bestaat er dan meer dan één exemplaar van deze soort ? Of is het hier een pluralis majestatis, een bijbelexegete waardig ?
sw
-
Fazal schreef:Neeje, niet 'simpelweg', wel 'simpel' en 'weg'.
Gemeend!
Fazal
Zou het...hier sw
-
Maar toch ook rekening houden met de wet van Murphy héFazal schreef:De mens heeft al altijd nood gehad aan iets wat zijn petje te boven gaat.
sw
-
Met verontschuldigingen voor deze 3 en nu zelfs 4 VIER reacties...
maar een stem heeft me ingefluisterd,
om tijdens de retraite-week van EB de zaken hier wat op orde te houden.
sw
maar een stem heeft me ingefluisterd,
om tijdens de retraite-week van EB de zaken hier wat op orde te houden.
sw
-
O.a. deze...
- 1) Waarom schiep die god (van EB) meerdere rassen?
- 2) Waren op het einde van de dag, zijn kleurtjes op en zijn daardoor "de bleekscheten" (wij dus) ontstaan?
- 3) Had die god mogelijk in Adam & Eva die kleurenvariant ingebouwd....
of...was Adam zijn "voortplantingsapparaat" een soort meerkleurig verfpistool?
- 4) Zijn onze homofiele medemensen het gevolg van constructieproblemen of van zaad-moeheid?
enz... Enfin, ik blijf het opvolgen en in uiterste nood mag ik een schietgebedje naar de Ardennen sturen.
Zo en nu weer even nadenken
sw
-
Gast
Ik denk sw dat ik teveel heb nagedacht, heb al de ganse dag pijn in mijn bovenkamer!
Vermoei je niet te hard, kost veel energie al die vragen te beantwoorden.
Tussen ( ), ik had graag ook wat meer kleur gehad.
Nog 1 vraagje: Kan het nog gearrangeerd worden om op "iets" latere leeftijd nog extra kleur te krijgen??
Bye for now!!
Geen "larie" in voorraad??
Vermoei je niet te hard, kost veel energie al die vragen te beantwoorden.
Tussen ( ), ik had graag ook wat meer kleur gehad.
Nog 1 vraagje: Kan het nog gearrangeerd worden om op "iets" latere leeftijd nog extra kleur te krijgen??
Bye for now!!
Geen "larie" in voorraad??
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
*leah* schreef:Nog 1 vraagje: Kan het nog gearrangeerd worden om op "iets" latere leeftijd nog extra kleur te krijgen??
Uiteraard:

Uiteraard: