Bidden, wie doet dat nog?
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Reini schreef:Hoe kunnen nu sceptische sciëntisten nu vastgeroeste ezels zijn ?Vesselin schreef:Was dat een miskleun?! Komaan zeg... Pedagogisch bedoeld, ja...Reini schreef:Slim bekeken om je eigen miskleun te verbloemen?
Als er al zwart-wit denkers zijn zullen het in de eerste plaats de zogenaamde sceptische sciëntisten zijn!(die vastgeroeste ezels!)
Wel integendeel zou ik zeggen: ze blijven vragen stellen, en dat is juist het tegendeel van bv een bijbellover.
REINI , weet jij zo zeker dat bijbellovers geen vragen stellen ? Waarom zouden ze anders bidden ?
Danken is één ding , maar vragen zijn er in ieders leven !
Dit wilde ik even rechtzetten , oké !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Natuurlijk zal jij je vragen stellen, maar niet wat betreft het waarheidsgehalte van die bijbel, die, zoals al talrijke keren werd aangetoond, vol tegenstellingen staat.
Ene god zou dus de inspiratie geweest zijn voor het OT; een hels boek vol geweld.
Waarom laat ie niet op dat tijdstip zijn zoon opdraven om dat vreselijke offer te brengen, of moest die nog gemaakt worden misschien ?
Dan komt later die blijde boodschap : die zoon komt ons allen redden
.

Van wat dan ? Zou toch zichtbare resultaten moeten opleveren ? Maar nee, er zijn nog nooit zovele wrede oorlogen geweest vanaf die tijdspanne.
De bijbel is een boek, door mensen geschreven vanuit hun levensvisie en hun cultuur. Tracht dat zo eens te bekijken, en je zal merken dat daar geen god aan te pas komt.
Het zijn de schrijvers van de bijbel die steeds spreken in de naam van god.
Zoals nu ook steeds de grootste moordenaars feiten plegen in de naam van hun Heer, al draagt ie verschillende namen.
Wordt wakker Ebby. sterven is gewoon : er niet meer zijn....geeft dat geen rust ? Mij wel, ik hoef niet eeuwig verder te leven.
Ene god zou dus de inspiratie geweest zijn voor het OT; een hels boek vol geweld.
Waarom laat ie niet op dat tijdstip zijn zoon opdraven om dat vreselijke offer te brengen, of moest die nog gemaakt worden misschien ?
Dan komt later die blijde boodschap : die zoon komt ons allen redden
Van wat dan ? Zou toch zichtbare resultaten moeten opleveren ? Maar nee, er zijn nog nooit zovele wrede oorlogen geweest vanaf die tijdspanne.
De bijbel is een boek, door mensen geschreven vanuit hun levensvisie en hun cultuur. Tracht dat zo eens te bekijken, en je zal merken dat daar geen god aan te pas komt.
Zoals nu ook steeds de grootste moordenaars feiten plegen in de naam van hun Heer, al draagt ie verschillende namen.
Wordt wakker Ebby. sterven is gewoon : er niet meer zijn....geeft dat geen rust ? Mij wel, ik hoef niet eeuwig verder te leven.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Door die tweeledige natuur ontstaat er altijd wat verwarring, het is maar vanuit welk standpunt je vertrekt.Reini schreef:Het zijn de schrijvers van de bijbel die steeds spreken in de naam van god. Zoals nu ook steeds de grootste moordenaars feiten plegen in de naam van hun Heer, al draagt ie verschillende namen. Wordt wakker Ebby. sterven is gewoon : er niet meer zijn....geeft dat geen rust ? Mij wel, ik hoef niet eeuwig verder te leven.
Nog belangrijker dan de leer van de verandering was voor hem echter de leer van de eenheid der tegendelen. Tegenovergestelde spanningen zijn toch op elkaar afgestemd. Als er geen tegenspraak was, had je volgens Heraclitus geen werkelijkheid. Wellicht was Heraclitus daarom een voorstander van oorlog, omdat in de strijd tegendelen samenwerken om een beweging te scheppen die harmonie is. "Du choc des opinions jaillit la lumière", zeggen de Fransen. Uit de botsing der meningen ontspringt de waarheid. Dit is om te zetten naar "twist en tegenspraak zijn onvermijdelijk". Dit idee van Heraclitus kan worden gezien als een vroege voorloper van de "struggle for life" van Darwin; en aan de leer van Hegel: these en antithese brengen samen de synthese voort. Heraclitus gaat hierin wel erg ver, getuige zijn uitspraak: "Goed en kwaad zijn één."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heraclitus
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Omdat ze per definitie alles ontkennen wat niet onderzocht kan worden in een laboratorium.Reini schreef:Hoe kunnen nu sceptische sciëntisten nu vastgeroeste ezels zijn?
Luister wat één van de grootste fysici hierover zegt:
"Science cannot solve the ultimate mystery of nature. And that is because, in the last analysis, we ourselves are a part of the mystery that we are trying to solve."
~ Max Planck
Maar leg dat maar eens uit aan oude sciëntistische ezels!

The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Wie zeer veel en bijna de ganse dag leest, verliest geleidelijk het vermogen om zelf te denken, evenals iemand, die altijd rijdt, tenslotte het lopen verleert. Dit nu is het geval met zeer veel geleerden: zij hebben zich dom gelezen. (Arthur Schopenhauer)
-
Kortom : gehersenspoeld.YYZ schreef:Wie zeer veel en bijna de ganse dag leest, verliest geleidelijk het vermogen om zelf te denken, evenals iemand, die altijd rijdt, tenslotte het lopen verleert. Dit nu is het geval met zeer veel geleerden: zij hebben zich dom gelezen. (Arthur Schopenhauer)
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Als ooit die IS mannen hier moesten landen, dan zullen er wel meer bidden, enfin als ze de kans krijgen.... wij eten dan al lang rijstpap met gouden lepeltjes hopelijk 
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Reini schreef:Natuurlijk zal jij je vragen stellen, maar niet wat betreft het waarheidsgehalte van die bijbel, die, zoals al talrijke keren werd aangetoond, vol tegenstellingen staat.
Dan komt later die blijde boodschap : die zoon komt ons allen redden.
REINI , ik slaap niet hoor , ik ben klaar WAKKER !
Als het waar is , dat er na het sterven niets meer is , we gewoon weg zijn en daar stopt het dan mee , dat zou niet alleen rust geven , maar voor velen die dat geloven , een open deur zijn om hun gang te gaan in dit leven ! VAN CORRUPTIE GESPROKEN , in welke naam ze dat ook doen !!!
Waarom zou men dan ook ' braafjes ' gaan leven ?
Geloof mij Reini , grenzen en regels zijn er NODIG , die moeten er zijn , voor een goed draaiende maatschappij , en dat wist onze Schepper ook !
-
Daar kan ik inkomen, Eby, in wat je daar zegt...
Van de andere kant hebben we aan de veelgeprezen evolutie te danken dat mensen eigenlijk denkende apen zijn. En dat denkvermogen heeft hun instincten "opgeblazen". Kortom: de "apenstreken" zijn nog veel erger geworden. Vandaar de "criminele energie". Vooral als onze leiders "alfamannetjes" zijn wordt het helemaal een catastrofe.
En dat bewijst de geschiedenis overvloedig.
Toch bewijzen mensen al heel de geschiedenis lang dat dit te overstijgen is.
We zullen zien wie er wint: de kwaadaardige denkende apen of de verstandig denkende apen...
Van de andere kant hebben we aan de veelgeprezen evolutie te danken dat mensen eigenlijk denkende apen zijn. En dat denkvermogen heeft hun instincten "opgeblazen". Kortom: de "apenstreken" zijn nog veel erger geworden. Vandaar de "criminele energie". Vooral als onze leiders "alfamannetjes" zijn wordt het helemaal een catastrofe.
En dat bewijst de geschiedenis overvloedig.
Toch bewijzen mensen al heel de geschiedenis lang dat dit te overstijgen is.
We zullen zien wie er wint: de kwaadaardige denkende apen of de verstandig denkende apen...
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
EB SCHREEF:
Als het waar is , dat er na het sterven niets meer is , we gewoon weg zijn en daar stopt het dan mee , dat zou niet alleen rust geven , maar voor velen die dat geloven , een open deur zijn om hun gang te gaan in dit leven ! VAN CORRUPTIE GESPROKEN , in welke naam ze dat ook doen !!!
Geloof mij Reini , grenzen en regels zijn er NODIG , die moeten er zijn , voor een goed draaiende maatschappij , en dat wist onze Schepper ook !
Wel Eb, in de tijd toen de dieren nog spraken en er van wetenschap nog geen sprake was, waren de mensen nog zeer bijgelovig , geloofden in goden en godinnen omdat ze daar heil van verwachtten. Aannemelijk, hoe zou je zelf zijn....
De huidige kerkleiders die op die bijgeloven voort borduurden, merkten zeer slim dat men op die manier een volk onder de knoet kan houden : pas op , of anders.....!
Eigenlijk zijn dat op hun manier ook volksmenners , met een goddelijk tintje.
Nu, in het huidige onderwijs kan men ook zedenleer volgen, waar eveneens onderwezen wordt hoe men zich tegenover zijn medemens dient te gedragen, wil het leefbaar blijven in een gemeenschap.
Zelfs dieren kennen hun grenzen en regels.
Om vrede te bewaren zijn religies zelfs te mijden, want nooit vielen er zovele slachtoffers dan in de naam van een god.
Alle tegenpartijen in een oorlog beweren die god aan hun zijde te hebben.
Machtig middel om het klootjesvolk op te zwepen . Triestig.
Wel Eb, in de tijd toen de dieren nog spraken en er van wetenschap nog geen sprake was, waren de mensen nog zeer bijgelovig , geloofden in goden en godinnen omdat ze daar heil van verwachtten. Aannemelijk, hoe zou je zelf zijn....
De huidige kerkleiders die op die bijgeloven voort borduurden, merkten zeer slim dat men op die manier een volk onder de knoet kan houden : pas op , of anders.....!
Eigenlijk zijn dat op hun manier ook volksmenners , met een goddelijk tintje.
Nu, in het huidige onderwijs kan men ook zedenleer volgen, waar eveneens onderwezen wordt hoe men zich tegenover zijn medemens dient te gedragen, wil het leefbaar blijven in een gemeenschap.
Zelfs dieren kennen hun grenzen en regels.
Om vrede te bewaren zijn religies zelfs te mijden, want nooit vielen er zovele slachtoffers dan in de naam van een god.
Alle tegenpartijen in een oorlog beweren die god aan hun zijde te hebben.
Machtig middel om het klootjesvolk op te zwepen . Triestig.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Omdat je anders binnen de kortste keren voor de rechtbank zult moeten verschijnen.ebenhaezer schreef: Waarom zou men dan ook ' braafjes ' gaan leven ?
Zelfs Plato wist dit al en was zeker geen bijbelvaste.Geloof mij Reini , grenzen en regels zijn er NODIG , die moeten er zijn , voor een goed draaiende maatschappij , en dat wist onze Schepper ook !
Reini heeft volkomen gelijk. Jij bent die slaapt of zot gewiegd, dat kan ook.
-
Alsof dat ook ooit maar één crimineel, in de loop der tijden, zich dat aangetrokken heeft!talisman schreef:Omdat je anders binnen de kortste keren voor de rechtbank zult moeten verschijnen.
Het probleem bij ons, denkende apen (sic), is: Van het moment dat je zegt "zo is het, en niet anders!", sluit je je af voor nieuwe ervaringen. In alle gebieden doet men dat, zowel in de wetenschapsbeoefening als in de godsdienst. Dat heeft te maken met de persoonlijke psychologie. Zich vastklampen aan veiligheid, aan iets wat steun schijnt te bieden.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Of ooit maar één crimineel zich de bijbel heeft aangetrokken.Vesselin schreef:Alsof dat ook ooit maar één crimineel, in de loop der tijden, zich dat aangetrokken heeft!talisman schreef:Omdat je anders binnen de kortste keren voor de rechtbank zult moeten verschijnen.
-
Vesselin schreef:Alsof dat ook ooit maar één crimineel, in de loop der tijden, zich dat aangetrokken heeft!talisman schreef:Omdat je anders binnen de kortste keren voor de rechtbank zult moeten verschijnen.
Het probleem bij ons, denkende apen (sic), is: Van het moment dat je zegt "zo is het, en niet anders!", sluit je je af voor nieuwe ervaringen. In alle gebieden doet men dat, zowel in de wetenschapsbeoefening als in de godsdienst. Dat heeft te maken met de persoonlijke psychologie. Zich vastklampen aan veiligheid, aan iets wat steun schijnt te bieden.
Volkomen met je eens VESSELIN , jij ziet ten minsten klaar in deze dingen , terwijl Reini gewoon rond de pot draait en ALLE gelovigen in één en dezelfde ' kerkblunders ' dumpt . Want dat is het gemakkelijkst en zo is ze er van af !