Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ

16 dec 2014, 12:39

Silver Wolf schreef:Het eigen geweten zou de beste parameter moeten zijn, om uw medemensen tegen uw daden te beschermen. En gewetenloze personen, die al dan niet via geestelijke onevenwichtigheid en/of het gebrek aan mona-amine-oxydase zo goed al geen scrupules hebben, moet een maatschappij die zichzelf tegen hen wil beschermen, maar opsluiten.
Ik vrees dat je dan een serieus probleem gaat hebben, wie gaat al die gevangenissen bouwen?

ebenhaezer

17 dec 2014, 16:55

Reini schreef:Je kan je ook afvragen , moest er een god bestaan, waarom hij dan NIET verantwoordelijk zou zijn, vermits hij alles bestiert.
Is dit dan geen paradox van jewelste ?

Vergeten REINI dat God zo goed was om jou de VRIJHEID te laten in al de keuzes van het leven ?
Je kan je ook afvragen WAAROM hij dat eigenlijk deed ! Ja , God heeft wel de touwtjes in handen , het is zijn schepping ; maar NIET zijn verantwoordelijkheid voor ONZE daden !
Zou Gods bestaan niet hierin bewezen zijn , dat de mens toch niet zo'n toevallig gevormd evolutiemensje is , maar juist het GROOTSTE WONDER dat bestaat , betreffende ons hele zijn , van baby tot volwassene ?
Niet een paradox , maar de allerhoogste wijsheid ! Ja God is werkelijk LIEFDE !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

17 dec 2014, 17:01

YYZ schreef:
Silver Wolf schreef:Het eigen geweten zou de beste parameter moeten zijn, om uw medemensen tegen uw daden te beschermen. En gewetenloze personen, die al dan niet via geestelijke onevenwichtigheid en/of het gebrek aan mona-amine-oxydase zo goed al geen scrupules hebben, moet een maatschappij die zichzelf tegen hen wil beschermen, maar opsluiten.
Ik vrees dat je dan een serieus probleem gaat hebben, wie gaat al die gevangenissen bouwen?

Wel YYZ , misschien toch beter om OPVOEDINGSGEBOUWEN te maken ! Dan zouden ' gewetens ' misschien toch nog kunnen heropleven !
Een beetje geld erbij drukken kan toch geen probleem zijn denk ik !!! .

pitter

17 dec 2014, 17:10

ebenhaezer schreef: Ja God is werkelijk LIEFDE !
O Ebenhaezer,
Kunt gij deze waanzinnig fijne uitspraak ook voorzien van een passend gebed en ons hiermee aangenaam verrassen?
Nog fijner zou ik het vinden wanneer gij dit jubelend statement in uw douchecabine luid uitgalmt en een opname daarvan in dit topic plaatst. (Het mag in twee- of driekwartsmaat).
U moogt gerust weten dat ik verlekkerd ben op mensen die alles weten en anderen daarin, vanuit de goedheid van hun hart, willen laten delen.
Totus tuus,
Pitter

Silver Wolf

17 dec 2014, 17:30

Op zowat elke topic over GOD-sdienste(en) = RELIGIE, blijf en zal ik blijven herhalen, dat al die zever uit pakskes tot machtsmisbruik, na-ijver, moord en doodslag leidt.

De ene dag een mafkegel in Australië de andere dag kinderen afgeslacht in Pakistan.

Voorlopig houden de meeste aanhangers van het katholicisme zich gedeisd, maar in Afrika zorgen Evangelistische zendelingen voor haat tegen homofielen.
En in de USA groeit ook het aantal fanatici die zich agressief uiten met hun GOD tegen andersdenkenden.

GOTT mit UNS....herhaalt zich wereldwijd en blijft een gevaarlijk excuus om eigengereid te manipuleren, te discrimineren en zelfs te doden.

STOP aan die ergerlijke waanzin!

En dat men nu a.u.b. niet komt aandraven met de dooddoener, dat politieke machtsverhoudingen ook onheil aanrichten. Want dat is op zich al erg genoeg, zodat die op fantasie gebaseerde onzin over een GOD er niet extra bij hoeft te komen.

sw
Fazal

17 dec 2014, 18:22

ebenhaezer schreef: God heeft wel de touwtjes in handen , het is zijn schepping ; maar NIET zijn verantwoordelijkheid voor ONZE daden !
Dus, ik maak een bom, maar ben niet verantwoordelijk als hij ontploft!
Dat hebben anderen gedaan! Als ik nu eens geen bom had gemaakt, dan was er niets gebeurd! Maar wees gerust, ik maak de ene na de andere, en gezien ik toch niet verantwoordelijk ben ..., laat ik maar begaan! Wat kan het mij tenslotte schelen!?

Uw god heeft (jawel, volgens u) van deze aardbol een grote bom gemaakt, maar hij is dus niet verantwoordelijk!? Rare stelling vind ik!
Zoals SW al schreef:STOP met die ergerlijke waanzin!

talisman

17 dec 2014, 18:33

ebenhaezer schreef:Ja God is werkelijk LIEFDE !
Er zijn meer dan 300 duidelijke gevallen in de Bijbel waarin ofwel door God zelf of op bevel van God moordpartijen plaatsvinden. Soms gaat het om échte genocides en God zegt : ' Je mag geen enkele levende ziel in leven laten.'
De slavernij wordt zowel in het O.T. als het N.T. goedgekeurd. Werkelijk, God is Liefde. :lol:

Paul Siemons

17 dec 2014, 18:35

Ebenhaezer loog weeral volop: Vergeten REINI dat God zo goed was om jou de VRIJHEID te laten in al de keuzes van het leven ?

Ik meen me nog een vrolijk onderonsje te herinneren op een topic waar de dames bijbelidioten zich zo gelukkig prijsden dat "hun heer toch voor allemaal een uitgestippeld doel heeft in het leven" !!
Fazal

17 dec 2014, 18:39

Over geloof, politiek en sport valt niet te discuteren!
Mijn kind, braaf kind! Idiotisme troef!

Paul Siemons

17 dec 2014, 18:40

Talisman schreef: De slavernij wordt zowel in het O.T. als het N.T. goedgekeurd. Werkelijk, God is Liefde.

Lukas 12-47 En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.

YYZ

17 dec 2014, 19:03

ebenhaezer schreef:Wel YYZ , misschien toch beter om OPVOEDINGSGEBOUWEN te maken ! Dan zouden ' gewetens ' misschien toch nog kunnen heropleven ! Een beetje geld erbij drukken kan toch geen probleem zijn denk ik !!! .
Ja, daar is een gevangenis oorspronkelijk voor bestemd, om eens goed te reflecteren over waar iemand mee bezig is. Vandaag verdient men pakken geld aan hetzelfde daarbuiten, en als bij wonder blijkt er altijd schaarste aan geld te zijn met alle neveneffecten die daarbij komen kijken. Een kind denkt dat grote mensen hen voor de gek houden aangezien je dat geld inderdaad kan drukken, volwassenen komen dan met boekenkasten vol om uit te leggen waarom die schaarste aan geld daar is. Als God het leven als een grap bedoeld heeft dan is het wel een zeer tragische grap. Of missen we misschien iets in het verhaal?
Fazal

17 dec 2014, 20:16

Hare god vergeve het haar, EB weet werkelijk niet waar de klepel hangt! :cry:

Silver Wolf

18 dec 2014, 09:32

Fazal schreef:Hare god vergeve het haar, EB weet werkelijk niet waar de klepel hangt! :cry:
Zou ze fantaseren over de.... klepel
van haar geliefde???? :oops:

sw

ebenhaezer

18 dec 2014, 15:15

pitter schreef:
ebenhaezer schreef: Ja God is werkelijk LIEFDE !
O Ebenhaezer,
Kunt gij deze waanzinnig fijne uitspraak ook voorzien van een passend gebed en ons hiermee aangenaam verrassen?
Nog fijner zou ik het vinden wanneer gij dit jubelend statement in uw douchecabine luid uitgalmt en een opname daarvan in dit topic plaatst. (Het mag in twee- of driekwartsmaat).
U moogt gerust weten dat ik verlekkerd ben op mensen die alles weten en anderen daarin, vanuit de goedheid van hun hart, willen laten delen.
Totus tuus,
Pitter

Hallo PITTER , je bent hier eigenlijk wel onbekend ! Mogen we niet weten wie je bent ? Man , vrouw , beroep ?

Een passend gebed bij " God is liefde " ? Mijn gebed aan een liefdevolle en hooggewaardeerde Schepper , is niet voor jouw oren bestemd , maar als je even 1 Cor. 13 wilt lezen , dan vindt je daar alles over de liefde van God , de moeite waard om te lezen hoor !

Wat maakt je eigenlijk zo wrevelig tegen iemand die van haar Schepper houdt ? Toch misschien het bewijs dat God echt bestaat , maar dat je dat absoluut niet geweten wilt hebben ?
Weet je , het maakt mij niet ongelukkig als ik hier zo al die tegencritiek lees , integendeel , het versterkt nog mijn overtuiging en mijn liefde voor ONZE Schepper ! Want voor iets dat niet bestaat kan toch nooit zo'n ophef zijn !

ebenhaezer

18 dec 2014, 15:31

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: God heeft wel de touwtjes in handen , het is zijn schepping ; maar NIET zijn verantwoordelijkheid voor ONZE daden !
Dus, ik maak een bom, maar ben niet verantwoordelijk als hij ontploft!
Dat hebben anderen gedaan! Als ik nu eens geen bom had gemaakt, dan was er niets gebeurd! Maar wees gerust, ik maak de ene na de andere, en gezien ik toch niet verantwoordelijk ben ..., laat ik maar begaan! Wat kan het mij tenslotte schelen!?

Uw god heeft (jawel, volgens u) van deze aardbol een grote bom gemaakt, maar hij is dus niet verantwoordelijk!? Rare stelling vind ik!
Zoals SW al schreef:STOP met die ergerlijke waanzin!

Hoho FAZALLEKE , God schiep ( maakte ) de mensen niet OMDAT ZE KWAAD ZOUDEN DOEN , maar omdat ze elkaar zouden lief hebben ! Maar dat sommigen van hun vrije wil gebruik maakten om kwaad te doen , is idd HUN VERANTWOORDELIJKHEID , dat heeft Bluevelvet al herhaalde malen haarfijn uitgelegd , maar het gaat er blijkbaar moeilijk is .

God maakte de aardbol PERFECT IN ORDE , met volle verantwoordelijkheid ! WIJ mensen maakten er een bom van , dat was pas waanzin ! en nu maar op een ander steken hé !