Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
Gast
Men zou ook kunnen dit gebed opvragen via uw" prive bericht " voor zij die er interesse voor hebben. Is dit geen beter idee WW?werewoef schreef:Voor allen wie deze topic leest kan ik hier het originele gebed van de - Hernieuwing van de doopgeloften- neer planten .
Blijkbaar kunde dit nergens, toch niet via mijne zoekrobot, terug vinden op het 'tNet .
Dus als iemand dit wenst te kennen . Nogal een lang gebed , wil ik het hier neer schrijven op een speciaal topic .
Het zal er wel niet lang bliven staan omdat er waarschijnlijk protest gaat aangetekend worden . Misschien zelfs wel een banning ; maar çoit, dat risico neem ik erbij .
Tis eigenlijk een belangrijk gebed , dat je toch zou moeten lezen als volwassene gelovige, vooraleer je de beslissing neemt om je te laten ontdopen .
Niks te danken en mvg -werewoef
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
armandine schreef:Is Allah van de Moslims dezelfde God als die van een Christen?
ARMANDINE , Allah is een naam , zoals er ook volken zijn die de zon als hun God zien ; maar als hier werkelijk de machtige Schepper God bedoeld wordt , dan zitten ze wel goed denk ik . In de meeste gevallen weet men niet beter , en dat ziet de Heer ook wel .
EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Gast
Oh dat vind ik nu leuk zie, Ebenhaezer.
Allah van de Moslim is dezelfde God van de Christenen.
-
Gast
Ja, zeg dat wel. Enkele maanden geleden lag dat nog anders.armandine schreef:Oh dat vind ik nu leuk zie, Ebenhaezer.
-
talisman schreef:Ja, zeg dat wel. Enkele maanden geleden lag dat nog anders.armandine schreef:Oh dat vind ik nu leuk zie, Ebenhaezer.
ARMANDINE , dat haal jij uit mijn woorden , maar zo is het niet ! Het gaat hier over ENKELINGEN die overal gevonden worden ; ER IS MAAR EEN GOD , DE SCHEPPER VAN HEMEL EN AARDE , wiens Zoon de REDDER DER WERELD IS . Al wie deze God aanbidt en liefheeft is door de Heer gekend en geliefd .
Weet je Armandine , we denken veel te klein van de Almachtige God , Hij staat vér boven al onze bekrompenheid van grenzen , muren , verschillende uitleggingen en namen , allerlei vormen van religie en wat nogal meer . Al deze dingen zullen eenmaal wegvallen en dan blijft alleen het werkelijk belangrijke over en daar gaat het om .
EB.
-
Gast
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, Ebenhaezer. Er zijn dus 2 Goden? Is jou God dan groter , anders, beter of...dan de God van Moslims? En hoe kunnen er nu twee Goden zijn? Er klopt iets niet.
-
Gast
Sorry Armandine.. 5 goden.armandine schreef:Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, Ebenhaezer. Er zijn dus 2 Goden? Is jou God dan groter , anders, beter of...dan de God van Moslims? En hoe kunnen er nu twee Goden zijn? Er klopt iets niet.
-
Gast
als alle gelovigen nu eens de handen in elkaar sloegen en een open brief stuurden naar al hun leiders en hen zouden oproepen om de schuld aan de wereld terug te betalen. Zou dat geen goed begin zijn?
Gewoon alles wat ze zich hebben toegeëigend in naam van ene "Jezus" terug geven aan de wereld.
Oproepen om het afleggen van hun praaltooien en hun ambten als teken van nederigheid en bekentenis om wat ze de wereld hebben aangedaan in naam van ene zekere "Jezus"
Oproepen om heel hun hebben en houden (rijkdommen)terug te geven aan de wereld van wie het gestolen of onrechtmatig werd geïnd
Oproepen om hun goedsdiensthuizen open te stellen voor het publiek met publieke en sociale doeleinden als teken van welgemeende bezorgdheid over mensen.
Oproepen om mea culpa te slaan voor al de miserie die ze in het leven hebben geroepen door hun ingestelde dogma's , verketteringen en angstaanjagerijen en loze beloften.
Oproepen om hun sermoenen naar anderen om te zetten in handelen voor zichzelf naar anderen toe
Ik denk dat de wereld er dan al een heel stuk mooier zou uitzien.
Of gaan de gelovigen gewoon blijven wachten op Goudot, zoals het hen is aangeleerd?
Gewoon alles wat ze zich hebben toegeëigend in naam van ene "Jezus" terug geven aan de wereld.
Oproepen om het afleggen van hun praaltooien en hun ambten als teken van nederigheid en bekentenis om wat ze de wereld hebben aangedaan in naam van ene zekere "Jezus"
Oproepen om heel hun hebben en houden (rijkdommen)terug te geven aan de wereld van wie het gestolen of onrechtmatig werd geïnd
Oproepen om hun goedsdiensthuizen open te stellen voor het publiek met publieke en sociale doeleinden als teken van welgemeende bezorgdheid over mensen.
Oproepen om mea culpa te slaan voor al de miserie die ze in het leven hebben geroepen door hun ingestelde dogma's , verketteringen en angstaanjagerijen en loze beloften.
Oproepen om hun sermoenen naar anderen om te zetten in handelen voor zichzelf naar anderen toe
Ik denk dat de wereld er dan al een heel stuk mooier zou uitzien.
Dit is voor mij al een goed begin alhoewel daar geen viering voor nodig is . Maar ik vind het wel al zoveel belangrijker dan te staan roepen als Pausje vanop de kansel dat er te weinig solidariteit is in de wereld.FILIPPIJNSE BISSCHOPPEN BETUIGEN SPIJT VOOR ONDERDRUKKING VAN INHEEMSE BEVOLKING
BRUSSEL (KerkNet) – De Filippijnse bisschoppen betuigden met een traditioneel verzoeningsritueel en een plechtige eucharistieviering in de kathedraal van Baguio voor het eerst in de geschiedenis hun spijt over de onderdrukking van de inheemse bevolking. Het verzoeningsgebaar werd voorbereid door de nationale bisschoppelijke commissie voor de inheemse bevolking, waarin ook de verschillende oorspronkelijke bevolkingsgroepen zelf vertegenwoordigd zijn. Tijdens de viering betuigde de Filippijnse kerkleiding haar spijt omdat zij zowel de rechten van de bevolking als hun gronden niet respecteerde. Te vaak ook probeerde de katholieke Kerk hun culturele identiteit te onderdrukken.
(Kerknet)
Of gaan de gelovigen gewoon blijven wachten op Goudot, zoals het hen is aangeleerd?
-
armandine schreef:Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, Ebenhaezer. Er zijn dus 2 Goden? Is jou God dan groter , anders, beter of...dan de God van Moslims? En hoe kunnen er nu twee Goden zijn? Er klopt iets niet.
ARMANDINE , ja idd. er klopt iets niet ! dat jij zo iets eenvoudigs niet kunt of wilt begrijpen !
Er kan maar één Schepper van hemel en aarde zijn , alle andere uitgevonden goden zijn nepgoden die niet bestaan ; òf ze BEDOELEN DEZELFDE GOD , maar gaven er een andere naam voor . Zo simpel is dat !
-
Gast
oh. En wie heeft het dan over de juiste God, Ebenhaezer? Want al die anderen zeggen ook dat hun God de schepper is van hemel en aarde is.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Maar wat de mensen God noemen dat is het geheel (pakket) van natuurkrachten en iederéén heeft daar zijn naam en interpretatie voor en tenslotte is het gewoon één pot nat, meer is dat niet Ebenhaezerebenhaezer schreef:armandine schreef:Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, Ebenhaezer. Er zijn dus 2 Goden? Is jou God dan groter , anders, beter of...dan de God van Moslims? En hoe kunnen er nu twee Goden zijn? Er klopt iets niet.
ARMANDINE , ja idd. er klopt iets niet ! dat jij zo iets eenvoudigs niet kunt of wilt begrijpen !
Er kan maar één Schepper van hemel en aarde zijn , alle andere uitgevonden goden zijn nepgoden die niet bestaan ; òf ze BEDOELEN DEZELFDE GOD , maar gaven er een andere naam voor . Zo simpel is dat !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ach, wanneer God opzich als LEVEN wordt beschouwd dan is het voor alles de juiste godheid. De regeltjes die men er dan bij op na houd, zijn van de mensen zelf. Ja , en die zijn nogal uiteenlopend tenopzichte van elkaar maar God heeft daar gewoon lak aan en houd alles gewoon binnen het leven zonder onderscheid des persoons.armandine schreef:oh. En wie heeft het dan over de juiste God, Ebenhaezer? Want al die anderen zeggen ook dat hun God de schepper is van hemel en aarde is.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
EB:
Vooraleer farao Echnaton het monoteïsme invoerde, waren er in Egypte zo een 200 goden.Ook bij de joden werden meerdere goden aanbeden (één ervan was een gouden kalf).Hetzelfde bij de Romeinen en Grieken.En nu kom jij hier volhouden dat er maar een échte god is en wel de jouwe.Vind je dat niet erg hoogmoedig en zelfs arrogant?Hoe weet je dat jouw uitverkoren god geen nep is?Er kan maar één Schepper van hemel en aarde zijn , alle andere uitgevonden goden zijn nepgoden die niet bestaan
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Dienen enige en echte God die kwam maar pas op de proppen met het verschijnen van ene "Jezus". Daarvoor was die er niet. Simpel toch?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Kijk, jij maakt er direct een 'hij' van dus doe je precies het zelfde als diegenen waar tegen jij je keert. Ik heb nergens gezegt dat God een hij of een zij is , noch een persoon. Maar de God die ik bedoel is het LEVEN zelf had ik geschreven en jij rukt dat nu uit z'n kontekst. Dit konstaterende zie geen billenkletsende grijsaard als God, maar eerder mensen die elkaar proberen te overtroeven met zgn scherpzinnige opmerkingen.Paul Siemons schreef:Janx schreef: Ja , en die zijn nogal uiteenlopend tenopzichte van elkaar maar God heeft daar gewoon lak aan en houd alles gewoon binnen het leven zonder onderscheid des persoons.
Laat ons even veronderstellen dat die "god" zou bestaan kan ik me wel voorstellen dat "hij" zich telkens op de billen kletst van blijdschap als zijn onderdanen--die toch allemaal eigenlijk dezelfde "god" vereren-- mekaar met duizenden tegelijk uitmoorden "in zijn naam"!!
![]()
![]()
![]()
Mvg,
P.Siemons
Alles is Één en die Éne is Alles.