MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Tav LievenL :
Er zijn zelfs zwarte Madonnas ...Das " Ebwig Weibliche " of God in vrouwengedaante, verschijnt in de andere culturen in andere diverse vormen zoals bv in China als Kwan Yin, de Griekse en Romeinse godinnen van weleer , in India als de Godin-gemalinnen enz .In sommige kringen wordt Maria zelfs beschouwd als de menselijke verschijning van de heilige wijsheid Sofia.
Tav Hobo :
Iemand als jou, die de verbanden ziet tussen de verschillende godsdiensten , surtout tussen de Christelijke lering en het Hindoegeloof en ik geef je er nog enkele ; de Amen en Aum, Abrahaman en de God Brahma , de H.Drievuldigheid en de Trimourti, kan toch moeilijk als oudere mins, zijn ouders het bijna kwalijk nemen, zo kwam het bij mij toch over , ( je gebruikte hierboven het woord -onwetende- ) dat ze toens het beste voor hadden met hun kind en dat ze toens je een "religieuze " bescherming wilden geven . Een devotie voor de H.Maagd of andere geliefdkoosde Heilige bv de Heilige van verloren dingen en de Heilige van verloren en hopeloze zaken ,wordt niet aangeleerd maar zoals een vlammetje overgedragen en ingehart .Dan nog even dit ; in de verschillende aspecten en zienswijzen van het Hindoe geloof wordt -Onwetendheid- de grootste zonde genoemd . Als je het bekende beeldje ziet van van Shiva Tandava , Shiva die als dansend de kosmos schept , danst hij op de dwerg die -onwetendheid- noemt .Als laatst dit nog, je bent hier verzeild geraakt op op het forum van Religie waar honderden draadjes aan bod komen . Je noemde mij een geest . Ik zou het anders uitdrukken namelijk; Ik ben een ziel met een geest die in een lichaam woont .Niets belet je om hier ook eens een topic af te leveren bv over de Theraveda .
mvg-werewoef
Er zijn zelfs zwarte Madonnas ...Das " Ebwig Weibliche " of God in vrouwengedaante, verschijnt in de andere culturen in andere diverse vormen zoals bv in China als Kwan Yin, de Griekse en Romeinse godinnen van weleer , in India als de Godin-gemalinnen enz .In sommige kringen wordt Maria zelfs beschouwd als de menselijke verschijning van de heilige wijsheid Sofia.
Tav Hobo :
Iemand als jou, die de verbanden ziet tussen de verschillende godsdiensten , surtout tussen de Christelijke lering en het Hindoegeloof en ik geef je er nog enkele ; de Amen en Aum, Abrahaman en de God Brahma , de H.Drievuldigheid en de Trimourti, kan toch moeilijk als oudere mins, zijn ouders het bijna kwalijk nemen, zo kwam het bij mij toch over , ( je gebruikte hierboven het woord -onwetende- ) dat ze toens het beste voor hadden met hun kind en dat ze toens je een "religieuze " bescherming wilden geven . Een devotie voor de H.Maagd of andere geliefdkoosde Heilige bv de Heilige van verloren dingen en de Heilige van verloren en hopeloze zaken ,wordt niet aangeleerd maar zoals een vlammetje overgedragen en ingehart .Dan nog even dit ; in de verschillende aspecten en zienswijzen van het Hindoe geloof wordt -Onwetendheid- de grootste zonde genoemd . Als je het bekende beeldje ziet van van Shiva Tandava , Shiva die als dansend de kosmos schept , danst hij op de dwerg die -onwetendheid- noemt .Als laatst dit nog, je bent hier verzeild geraakt op op het forum van Religie waar honderden draadjes aan bod komen . Je noemde mij een geest . Ik zou het anders uitdrukken namelijk; Ik ben een ziel met een geest die in een lichaam woont .Niets belet je om hier ook eens een topic af te leveren bv over de Theraveda .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Jehova getuigen en misbruik van goedgelovigen die zonder het te beseffen, zichzelf als slachtoffer aanbieden:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210216_97619409
Heeft met geloof niets te maken.
De zoveelste sekte die gewoon misbruik maakt van de bijbel, een boek dat ook door mensen werd geschreven, met de bedoeling macht over goedgelovigen te verwerven. Teveel, (ja, zelfs meer en meer) mensjes laten zich daar maar al te gemakkelijk aan vangen. Ze wentelen zich blijkbaar graag in hun angst voor een onbestaande goddelijke straf. Ze vergallen hun eigen leven en dat van anderen. Maar god zal het hen lonen, tenminste, zo denken ze.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210216_97619409
Heeft met geloof niets te maken.
De zoveelste sekte die gewoon misbruik maakt van de bijbel, een boek dat ook door mensen werd geschreven, met de bedoeling macht over goedgelovigen te verwerven. Teveel, (ja, zelfs meer en meer) mensjes laten zich daar maar al te gemakkelijk aan vangen. Ze wentelen zich blijkbaar graag in hun angst voor een onbestaande goddelijke straf. Ze vergallen hun eigen leven en dat van anderen. Maar god zal het hen lonen, tenminste, zo denken ze.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je haalt een typisch voorbeeld aan van het discours van de islamgoedprater, de apologeet.Hobo schreef: ↑18 feb 2021, 07:04Allemaal goed en wel WIL maar...
https://www.mo.be/magazine/april-2011/i ... -op-elkaar
Wat jij niet hebt opgemerkt is dat deze man al onmiddellijk de versmelting van twee termen toepast: het woord islam met betekenis de groep mensen die een geloof volgen en het woord islam waarmee de ideologie wordt bedoeld en niet de mensen.
Ik citeer hem:
Die Arabische revoluties lijken dus een probleem voor de Geert Wildersen van deze wereld die toch een fundamenteel verschil zien tussen islam enerzijds, onverzoenbaar met democratie, en de zogenaamde joods-christelijke traditie, die gezien wordt als het baken van democratie en verlichting.
Wilders heeft het tegen de ideologie in allereerste instantie. Je kent toch nog de film submission waarin een vrouwenlichaam werd getoond met daarop teksten uit de koran? Uiteindelijk werd ook nog de suggestie gewekt dat de moslims (de mensen) bepaalde bladzijden uit de koran moesten scheuren. Het geluid van dat scheuren was te horen. Meer niet.
Wilders heeft ook gepleit voor het stoppen van immigratie, vooral dan uit moslimlanden, omdat bij een aantal moslims de ideologie van de islam helemaal samenvalt met hun handelwijze. Wilders ageert niet tegen Chinezen of Zuid-Amerikanen of Zwitsers of andere niet-EU-mensen. Zijn focus ligt op mensen die de islamideologie omarmen omdat daar nu eenmaal geregeld huizenhoge problemen mee samengaan. En dat heb je bv. met Zwitsers of Chinezen veel minder.
Dit samensmelten van ideologie en mensen in één term is de logische fout die hier gehanteerd wordt. Als je dat wél in het oog had, dan snap ik niet waarom je die leugenachtige redenering hier nog post.
Een tweede punt van misleiding is het vermijden te spreken over de aanzet tot haat en doodslag ten opzichte van joden en christenen. Die vind je in de koran
S9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Het is een basisstandpunt van de islamideologie dat de koran voor eeuwig is en voor alle plaatsen geldt. In dit stukje koran werd niet gesteld dat de moslims zich moeten verdedigen tegen aanvallen van 'de mensen van het boek'. Neen, het gaat erom dat zij niet in Allah geloven. Dát is hun misdrijf.
De veelheid aan haatboodschappen t.o.v. mensen met een ander geloof is opmerkelijk. Dat vind je dus niet in het Nieuwe Testament, en dat is waar de christenen zich op moeten baseren.
Ken jij nog één geloof waarin de ideologische stellingen oproepen bevatten om anderen dood te doen en dit niet alleen in het verleden maar ook in de toekomst? Die oproep wordt ook dagelijks opgevolgd door sommige moslims. En dat zal zo blijven doorgaan.
Het joodse geloof bevat ook hatelijke passages, maar die worden eigenlijk nooit uitgevoerd. Daar is een paar duizend jaar aan Talmoedische discussies voorafgegaan. Het resultaat is dat joden geen andere mensen meer uitmoorden omdat het geloof dat van hen eist. Er zijn weliswaar joden (ook christenen) die mensen vermoorden, maar ze doen dat niet op basis van hun ideologie / geloof.
Er zijn echter letterlijk elke dag moslims die mensen vermoorden terwijl de drijfveer hun ideologie is en dat , best Hobo, is nu het verschil.
De piano player dreunt maar wat noten af. Hij heeft geen mening. Jij wel. Je zit hier op een forum waar meningen met elkaar geconfronteerd worden.QUOTE De drie ringen. Jodendom, christendom en islam tussen exclusivisme en tolerantie
https://www.vlaamsebijbelstichting.be/?p=5869
Enne hallal of koosjer eten ligt ook op één lijn.
Don't shoot me, I only play the piano
Jij beweerde dat joden "onbeschaamd van moslims afgeschreven hebben". Neen.
De joodse basisteksten zijn al gestopt vóór onze tijdrekening. De islam stamt uit de 7e eeuw. Hoe kan er dan iets afgeschreven zijn? Laat het gerust weten als jij wél weet hebt van dit soort joodse 'afschrijverij'.
Ik kan je enkel aanraden om dit soort misvattingen achterwege te laten. Het is onzuiver denken en in een discussie brengt dat de zaken geen stap vooruit.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Interessant om weten, Hobo, maar is die info op één of andere manier een reactie op een quote van iemand? Ik herken er niks in.
En hoe zit het met dat afschrijven door joden?
Om terug on topic te komen: wist je dat Maria (moeder van Jezus) volgens de koran gelijktijdig met Aäron leefde, de broer van Mozes? Nochtans leefden ze meer dan 1000 jaar van elkaar.
En hoe zit het met dat afschrijven door joden?
Om terug on topic te komen: wist je dat Maria (moeder van Jezus) volgens de koran gelijktijdig met Aäron leefde, de broer van Mozes? Nochtans leefden ze meer dan 1000 jaar van elkaar.

LievenL - Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Dat is spirituele recuperatie, de zwarte madonna van Halle ga je nu toch niet meer verdedigen in tijden van 'zwarte piet'. En de Griekse en Romeinse godinnen gaan vergelijken terwijl ze door de zogenaamde eerste christenen als heidenen werden bestempeld is wel het bewijs dat je hier wat bazelt dat nergens op gestoeld is.werewoef schreef: ↑17 feb 2021, 22:35Tav LievenL :
Om het helemaal nergens meer op te laten slaan ga je Sofia van 135 na christus aanroepen.
Gewoon wakker worden en onder het juk van Rome ontsnappen door na te denken.Maar daar moet je moeite voor doen, geloven is zoveel gemakkelijker.
-
In de Islam is Moeder Maria, Maryam Ana .Haar naam komt in de koran vaker voor dan in de Bijbel . Ze is de moeder van de profeet Isa ( in de bijbel Jezus ) .De Soera 19 is aan Haar gewijd . Check ook eens de soera 3:35 . In een andere Soera wordt verteld hoe Maria op mysterieuze wijze ( in de bijbel door de engel Gabriel )voedsel kreeg tijdens haar verblijf in de tempel .
Hadith uit de Sahih Muslim : "" Ik ben van de gehele mensheid het meest nabij Isa, de zoon van Maryam, in dit wereldse leven en in het hiernamaals .""" Bij het huisje in Efeze wordt Maria/Maryam zowel door christenen en moslims vereerd .
Dit alles geciteerd uit het prentenboek Geen dag zonder Maria - Museum Catharijneconvent in Utrecht .Uitgeverij WBOOKS , Zwolle .
Tav LievenL
Ik had het wel degelijk over de Heilige Wijsheid die Sophia wordt genoemd .Ik kan je het volgende boek aanraden : geschreven door Annine van der Meer nl Van Sophia tot Maria -De wedergeboorte van de verborgen Moeder in de 21 eeuw . Zie volgende web-link :
www.AcademiePanSophia.nl
mvg-werewoef
Hadith uit de Sahih Muslim : "" Ik ben van de gehele mensheid het meest nabij Isa, de zoon van Maryam, in dit wereldse leven en in het hiernamaals .""" Bij het huisje in Efeze wordt Maria/Maryam zowel door christenen en moslims vereerd .
Dit alles geciteerd uit het prentenboek Geen dag zonder Maria - Museum Catharijneconvent in Utrecht .Uitgeverij WBOOKS , Zwolle .
Tav LievenL
Ik had het wel degelijk over de Heilige Wijsheid die Sophia wordt genoemd .Ik kan je het volgende boek aanraden : geschreven door Annine van der Meer nl Van Sophia tot Maria -De wedergeboorte van de verborgen Moeder in de 21 eeuw . Zie volgende web-link :
www.AcademiePanSophia.nl
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Er wordt veel verwezen naar Maria en dat is met een reden. Mohammed - sorry, Allah - wil in de koran duidelijk maken dat Jezus slechts een profeet is zoals er nog meerdere zijn. Weliswaar een 'straffe profeet' maar in geen geval de zoon van God.werewoef schreef: ↑18 feb 2021, 23:19In de Islam is Moeder Maria, Maryam Ana .Haar naam komt in de koran vaker voor dan in de Bijbel . Ze is de moeder van de profeet Isa ( in de bijbel Jezus ) .De Soera 19 is aan Haar gewijd . Check ook eens de soera 3:35 . In een andere Soera wordt verteld hoe Maria op mysterieuze wijze ( in de bijbel door de engel Gabriel )voedsel kreeg tijdens haar verblijf in de tempel .
Hardop zeggen dat Jezus de zoon van God is en dat Maria een afstammeling van God heeft gebaard, kan je op sommige plaatsen in de wereld je kop kosten.
Vandaar dat Mohammed er geregeld op wijst dat niet Jezus, maar hij, Mohammed, de grootste en laatste profeet is. Mohammed wil de concurrentie duidelijk in een lagere positie dwingen.

Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Alvorens finaal deze topic te mijden, wou ik als uitsmijter stellen,
dat zolang er zoiets als "religie" bestaan heeft, er eindeloos veel leed
moord en doodslag het gevolg is geweest (en nog) van dat dwaze bijgeloof.
Als zelfs Soennieten en Sjiïten al jaar en dag elkaar naar 't leven staan,
omwille van onderlinge onenigheid over hun zogenaamde geloof,
is het bedroevend gesteld met de bevolking van deze planeet.
Dat ooit de scheiding der Nederlanden mede het gevolg was
van onenigheid tussen Katholieken en Protestanten is zielig.
En de bloedige periode van de Spaanse bezetting alhier met o.a. ALVA de bloedhertog
spreekt voor zich, net als de verknechting van Latijns Amerika met de zegen van het geloof...
Zelfs ons kleine landje werd onder de voet gelopen door soldaten die Gott mit uns
in hun devies hadden.
Dat en zoveel meer triestige geschiedenis is heel andere koek dan de fabeltjes over Moeder Maria.
Succes met deze topic en ook met deel 4, 5, 6 en zelfs 999!
H.
dat zolang er zoiets als "religie" bestaan heeft, er eindeloos veel leed
moord en doodslag het gevolg is geweest (en nog) van dat dwaze bijgeloof.
Als zelfs Soennieten en Sjiïten al jaar en dag elkaar naar 't leven staan,
omwille van onderlinge onenigheid over hun zogenaamde geloof,
is het bedroevend gesteld met de bevolking van deze planeet.
Dat ooit de scheiding der Nederlanden mede het gevolg was
van onenigheid tussen Katholieken en Protestanten is zielig.
En de bloedige periode van de Spaanse bezetting alhier met o.a. ALVA de bloedhertog
spreekt voor zich, net als de verknechting van Latijns Amerika met de zegen van het geloof...
Zelfs ons kleine landje werd onder de voet gelopen door soldaten die Gott mit uns
in hun devies hadden.
Dat en zoveel meer triestige geschiedenis is heel andere koek dan de fabeltjes over Moeder Maria.
Succes met deze topic en ook met deel 4, 5, 6 en zelfs 999!
H.
-
'Zelfs' ??? Dat woordje suggereert dat die groepen degenen zouden zijn die het minst geneigd zijn om elkaar af te maken. Misschien zit daarin zelfs het vermoeden dat ze mekaar graag zien of graag gezien hebben? Maar dan ben je niet goed op de hoogte van de basisteksten van de islamideologie.
In de bijbel staat: 'Heb uw vijanden lief' , wat ik persoonlijk nogal een (te) sterk advies /eis vind.
Maar in de koran lees ik dat de ongelovigen moeten bestreden worden tot de dood. En die twee groepen hebben allebei redenen om de andere groep een afwijkende en dus ongelovige groep te noemen.
Sjiieten en soenieten die er met de wapens op los gaan tegen elkaar, doen niet meer of niet minder dan wat hun grote voorman heeft gedaan. En aangezien de koran die acties oplegt, móeten ze wel de goddelijke goedkeuring krijgen, zou ik denken.

Tav Hobo
Van fabeltjes geklapt ; de legende van de H. Beatrijs wordt ook verteld als een fabeltje en toch schijnt het dat dees echt gebeurd is . En dit volgens het boek van Alphonsus Maria de Liguori - De heerlijkheden van Maria- Over Maria's macht en goedertierenheid - Uitgegeven in het jaar des Heren 1892 .
Tav LievenL
Wat vond je van het linkje van Aninna over Sophia ?
Tav Ursalami
Heb pas na jaren ontdekt dat er vele boeken en web-sites bestaan over de Mariologie .
mvg-werewoef
Van fabeltjes geklapt ; de legende van de H. Beatrijs wordt ook verteld als een fabeltje en toch schijnt het dat dees echt gebeurd is . En dit volgens het boek van Alphonsus Maria de Liguori - De heerlijkheden van Maria- Over Maria's macht en goedertierenheid - Uitgegeven in het jaar des Heren 1892 .
Tav LievenL
Wat vond je van het linkje van Aninna over Sophia ?
Tav Ursalami
Heb pas na jaren ontdekt dat er vele boeken en web-sites bestaan over de Mariologie .
mvg-werewoef
AMEN en AUM