ebenhaezer schreef:
Als ik iets lees , dan luister ik naar wat daar geschreven staat ! zo moeilijk ? Met andere woorden : ik doe of pas toe , wat de Heer mij leert ! De hersenen gebruiken nu eenmaal onze vijf zintuigen en daar is ons gehoor dus ook bij ! Nog eens een mooi bewijs hoe wonderlijk goed onze Schepper de mens maakte !
Als je iets hoort terwijl je leest, dan lees je luidop.
En dan is het niet uw wonderlijke schepper die je hoort, wèl uzelf.
En zõ een wonderlijke schepping heeft uw god van de mens niet gemaakt.
Van die zgn onfeilbaarheid is al genoeg het tegendeel bewezen.
Het is al begonnen in het zgn aards paradijs.
De mens was, toen al, niet in staat aan de duivel te weerstaan.
En verder, bewijst u steeds opnieuw dat o.a. ook 'uw' vijf zintuigen niet werken zoals het hoort.
Dus, zijn schepping is niet zo wonderlijk als u beweert.
Wat moest hij persé met de mens op deze wereld???
Staat daar iets over in de bijbel, behalve dan dat hij de mens heeft geschapen naar zijn eigen beeld en gelijkenis!?
Soit, het zal waarschijnlijk ook wel tot zijn zgn ondoorgrondelijke wegen behoren.
Maar nogmaals, wat moest die god in 's hemelsnaam met de mens???
Had hij dan al geen problemen genoeg met zijn afvallige engelen???
Eens vragen aan meneer pastoor misschien!?
En vraag terwijl ook eens hoe het met die vissen onder de ark van Noah is vergaan!
Waren die 'niet' zondig misschien, en alle andere dieren wel?
Die vissen waren toch niet mee aan boord dacht ik!?
Heb nog geen enkele gelovige ontmoet die bij zichzelf die vragen al had gesteld.
Normaal. Dat zijn vragen waarvan zij weten dat zij er toch nooit een deftig antwoord zullen op krijgen.
Maar ik vind dat zõ raar dat gelovigen zich niets, maar dan ook helemaal niets, afvragen.
Het gaat er gewoon allemaal in als zoete koek. Geen vragen, geen twijfels!
U 'denkt' dat u de bijbel begrijpt, maar zo te zien, kan u niet meer dan een hele hoop epistels eruit citeren.
M.a.w. u begrijpt geen sikkepit van wat de bedoelingen zijn van deze schriften.
Maar erger nog vind ik, dat u niet wil begrijpen dat u uzelf hier voortdurend onsterfelijk belachelijk maakt.
And last but not least, ook wij, kunnen de bijbel lezen.
Ik vind het dus een beetje absurd, dat u hier bijna dagelijks een stuk uit dat boek zit te citeren.
Het lijkt wel alsof gans de bijbel hier in afleveringen wordt gebracht.