Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

01 dec 2010, 15:31

TALISMAN , voor de zoveelste keer : Moslims zijn geen christenen ! Dat zou jij met al je kennis toch moeten weten . Christenen zijn enkel diegenen die Jezus Christus belijden als de Zoon van God . En hoe kunnen Atheïsten CHRISTUS belijden , als ze in God niet geloven ? Over ' onzin ' gesproken ! Misschien is jouw reactie juist een bewijs dat je de waarheid niet aankunt ?

Toch vr. gr. EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

01 dec 2010, 15:51

ebenhaezer schreef:TALISMAN , voor de zoveelste keer : Moslims zijn geen christenen ! Dat zou jij met al je kennis toch moeten weten . Christenen zijn enkel diegenen die Jezus Christus belijden als de Zoon van God . En hoe kunnen Atheïsten CHRISTUS belijden , als ze in God niet geloven ? Over ' onzin ' gesproken ! Misschien is jouw reactie juist een bewijs dat je de waarheid niet aankunt ?

Toch vr. gr. EBENHAEZER .
EB, al eens een ander leesbril geprobeerd ? Waar in godsnaam heb ik geschreven dat moslims christenen zijn ? Of is het een kwestie van begrijpelijk lezen ? Waar haald u het dat ik van atheîsten verwacht dat ze ' Christus belijden ' ( wat the f**k dit ook wel moge betekenen ). Baaideweee, heb je al eens wat gelezen op topic GODSDIENSTARCHEOLOGIE over de historische achtergrond van het O.T., of is dit wat te moeilijke materie ?
Gast

01 dec 2010, 15:54

Clausewitz schreef:EB
TALISMAN , voor de zoveelste keer : Moslims zijn geen christenen !
Hiermee bevestig je impliciet dat er meer dan één god is. :lol:
Tja Clausewitz, typisch een antwoord van godsdienst-analfabeten. Ze weten zelf niet eens wát ze geloven. Het is hen voorgezegd, meer niet. Ga daar mee naar den oorlog!

ebenhaezer

02 dec 2010, 14:51

CLAUSEWITZ , voor mij is er maar één ware God , en dat is de God van de Heilige Schrift . Als anderen zich eigen goden maken , is dat hun zaak ; en sommigen bedoelen dezelfde ware God , geven er andere namen aan of vervormen alles over Hem , zo krijg je waarlijk een heel verwarende zaak , maar God Zelf ziet wel het onderscheid en ként hen die Hem toebehoren , die Hem geloven en Hem liefhebben . Vr. gr. EB.
Gast

02 dec 2010, 15:13

ebenhaezer schreef:

CLAUSEWITZ , voor mij is er maar één ware God , en dat is de God van de Heilige Schrift . Als anderen zich eigen goden maken , is dat hun zaak ; en sommigen bedoelen dezelfde ware God , geven er andere namen aan of vervormen alles over Hem , zo krijg je waarlijk een heel verwarende zaak , maar God Zelf ziet wel het onderscheid en ként hen die Hem toebehoren , die Hem geloven en Hem liefhebben . Vr. gr. EB.
En kent ge wel het onderscheid tussen moslims en christenen ? Waar heb ik geschreven dat er geen onderscheid is tussen moslims en christenen ? Halloo, is daar nog iemand. Hallo..ooo
Fazal

04 dec 2010, 20:27

Wat ik mij nu al al die tijd aan het afvragen ben is, moet men eerst christen worden om te (kunnen) geloven, of moet men eerst geloven om christen te (kunnnen) worden? Ach wat, mij kan het niet schelen. Ik ben eigenlijk ook een overtuigd gelovige. Ik GELOOF namelijk tenstelligste dat god NIET bestaat! En die Jezus? Dat 'kan' (misschien wel) de zoon van ene Maria zijn geweest, maar dààrom was god zijn vader nog niet! Mijn allerliefste, en door mij aanbeden grootmoeder noemde ook Maria, maar tòch, ben ik er zeker van, dat god mijn grootvader niet was! :wink:

janx

04 dec 2010, 22:04

maar tòch, ben ik er zeker van, dat god mijn grootvader niet was! [
nee dat is zeer wel duidelijk als je gaat rekenen in de lijn van de geslachtsregisters volgens de bijbel. Dan is God je giga.mega overgrootvader. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

05 dec 2010, 16:19

Het wil hier bij sommigen toch maar niet doordringen , dat dit Forum niet slechts ALLEEN voor discussie is , maar ook om met elkaar te spreken en van gedachten te wisselen ; en niemand is ook verplicht om alles te lezen !
Als voor iemand : christen zijn , NIET de moeite waard is , hoeft hij dat niet te zijn . De Heer Jezus verplicht niemand Hem te volgen , Hij zei : " Wie WIL , neme het water des levens om niet " . Niemand hoeft zich dus zorgen te maken wat dat betreft , maar men hoeft zich ook niet lastig te maken tegenover hen die Hem wel volgen . Ik vraag mij nog steeds af , WAAROM die tegenstand en onbegrip tegenover christenen ? Wat voor kwaad doen ze de ander aan ? Ieder is toch vrij te kiezen en er voor uit te komen ( tenminsten toch hier in het Westen nog ) , of niet soms ? En kom nu niet af met het kwaad dat sommigen PERSOONLIJK wel gedaan hebben tegenover anderen , daar zijn ze ZELF voor verantwoordelijk , en niet de hele christenheid .

Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .

Reini

05 dec 2010, 16:44

Eb , men wil u slechts al vele pagina's lang , duidelijk maken dat uw overtuiging gebaseerd is op een luchtbel .
Mensen vonden religie uit om je kort en gehoorzaam te houden .
Als jij braaf leeft kan dat ook zonder religie zie je .
Ik hoef geen god in mijn leven om goed te zijn voor de evenmens .
Goden (mythen) werden uitgevonden om natuurlijke oorzaken te verklaren die de mensen niet begrepen .
Jouw god is dus een heidens naspel .
Nu we weten wat donder en bliksem is , hebben we dat menselijk uitvindsel niet meer nodig .

ebenhaezer

07 dec 2010, 16:23

Reini schreef:Eb , men wil u slechts al vele pagina's lang , duidelijk maken dat uw overtuiging gebaseerd is op een luchtbel .
Goden (mythen) werden uitgevonden om natuurlijke oorzaken te verklaren die de mensen niet begrepen .
Nu we weten wat donder en bliksem is , hebben we dat menselijk uitvindsel niet meer nodig .

REINI , wie heeft jouw er van overtuigd dat jij het bij het rechte eind hebt ? De Wetenschappers die nog steeds verder zoeken omdat ze ook niet zeker zijn ? Of is het je eigen ongelovig hart , die eigenlijk toch ook naar de waarheid zoekt ? Er bestaat een spreuk die zegt : Wie zoekt , die vindt ! Vr . gr. EB.
Gast

07 dec 2010, 16:52

ebenhaezer schreef:
Reini schreef:Eb , men wil u slechts al vele pagina's lang , duidelijk maken dat uw overtuiging gebaseerd is op een luchtbel .

REINI , wie heeft jouw er van overtuigd dat jij het bij het rechte eind hebt ? De Wetenschappers die nog steeds verder zoeken omdat ze ook niet zeker zijn ? Of is het je eigen ongelovig hart , die eigenlijk toch ook naar de waarheid zoekt ? Er bestaat een spreuk die zegt : Wie zoekt , die vindt ! Vr . gr. EB.
Van wat niet zeker EB.?

ebenhaezer

08 dec 2010, 17:48

Clausewitz schreef:EB:
Of is het je eigen ongelovig hart , die eigenlijk toch ook naar de waarheid zoekt ?
Je hart is een pomp EB.

Nog nooit pijn aan je hart gehad CLAUSEWITZ ? Door verdriet of zo ! Ik vrees dat een ' pomp ' of spier , toch geen verdriet kan voelen , of toch ? Gr. EB.
Gast

08 dec 2010, 17:56

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:

Van wat niet zeker EB.?

Van de 100 % TALISMAN ! Gr. EB.
Van de 100% van wat EB ?

ebenhaezer

08 dec 2010, 18:09

REINI , dat is juist , je hoeft geen god in je leven te hebben om goed te zijn voor de evenmens , en er zijn veel goede mensen die niet geloven in God ! Maar daar gaat het niet om ; men wordt geen christen met het doel om goed te kunnen zijn , het is eenvoudig het ERKENNEN dat God bestaat , te ontdekken wie Hij is , wat Hij tot stand bracht , Zijn Liefde te leren kennen , Hem dankbaar te zijn , en nog meer . Dààrom wordt men christen , en dat is een vrije keuze , waar niemand zich hoeft kregelig over te voelen ! Als jij dat anders ziet , goed , dat mag ; voor mij is dat goed , er zijn meer ongelovigen dan gelovigen . Toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen ! Vr. gr. EB.

Reini

08 dec 2010, 19:19

Neen Eb , jij werd christen om later in de hemel te komen .
Je hebt nooit een teken van leven gezien van ene god .
Hij schonk je ook het leven niet : dat waren je ouders .

Wat je over hartepijn schreef , doet me echt pijn hoor , dat je echt nog niet beter weet : je zit teveel in de bijbel te bladeren , niet goed voor je gezondheid .
Je hart doet alleen pijn als je een hartinfarct krijgt , of een hartaderbreuk .
De rest is gewoon een gevoel dat veroorzaakt wordt door hormonen , die dan weer uit je hoofd komen . Langs je bloed . En je zenuwen .
Wat hebben we dus vandaag geleerd ?
JAAAA , dat het hart dus gewoon een pomp is , dus niet de middeleeuwse gedachte die jij nog koesterde .