Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 jun 2012, 18:57

IK wil eindigen met de woorden van Etienne Vermeersch.....

http://www.youtube.com/watch?v=_KsrDF7836c :D

Non fui, fui, non sum, non curo' (I was not; I was; I am not; I do not care)
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 jun 2012, 22:49

Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 jun 2012, 22:59

Even Googelen,

Van de meeste graancirkels is vastgesteld dat ze door mensen zijn gemaakt. De redenen voor het maken zijn divers. Sommigen willen aantonen dat graancirkels door mensenhanden kunnen worden gemaakt. Zij behoren tot groepen die het maken van figuren in graan als hobby hebben, en zijn verantwoordelijk voor graancirkels met soms zeer ingewikkelde geometrische patronen. De meeste van deze groepen maken de cirkels met toestemming van de eigenaar van het land en laten achteraf ook weten dat zij het zijn geweest die de cirkel hebben gemaakt, vaak nadat de pers en ‘deskundigen’ de cirkel als ‘echt’ hebben aangemerkt. Beroemde graancirkelmakers zijn Doug Bower en Dave Chorley die hebben aangetoond dat het mogelijk is met slechts eenvoudige hulpmiddelen ingewikkelde patronen in het graan te maken. Voor hun werk dat aantoonde dat graancirkels door mensen gemaakt kunnen worden ontvingen zij in 1992 de Ig Nobelprijs[1]. Andere graancirkelmakers vinden het amusant mensen in de waan te laten dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn voor de door hen gemaakte patronen.
Verder zijn er uiteenlopende verklaringen voor het ontstaan van graancirkels geopperd, van bolbliksems en plasmadraaikolken tot parende egels.

En droom rustig verder :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 jun 2012, 23:11

Ik vraag gewoon wat je er van denkt meer niet, Je geeft je antwoord prima maar waarom zeg je dan
Rolija schreef:En droom rustig verder]
waar slaat dat nu op? :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 jun 2012, 23:15

Dat het allemaal bedrog is van die graan cirkels, dus droom rustig verder :D
Over.......Dat kun je zelf invullen.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

12 jun 2012, 23:39

Dag janx,

Heb er al twee in het echt gezien, de ene in Avebury (Engeland) waar dit fenomeen meermaals per jaar voorkomt en zeker niet door mensen is gemaakt en ene te Waterloo die blijkbaar wel door mensen was gemaakt. Men had er zelfs een collectebus bij geplaatst... ge moet er maar op komen. Verleden jaar heb ik nog een documentaire gezien waarin mensen met een filmcamera een witte energiebal (orbs) aan het werk zagen met het maken van een cropcircle.. Deze orbsen (bolbliksems?) worden ook veel waargenomen bij helderziende experimenten of zelfs op foto..

Mvg: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

13 jun 2012, 07:56

Laatst gewijzigd door rolija op 13 jun 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

13 jun 2012, 14:34

wayti schreef:Dag janx,

Heb er al twee in het echt gezien, de ene in Avebury (Engeland) waar dit fenomeen meermaals per jaar voorkomt en zeker niet door mensen is gemaakt en ene te Waterloo die blijkbaar wel door mensen was gemaakt. Men had er zelfs een collectebus bij geplaatst... ge moet er maar op komen. Verleden jaar heb ik nog een documentaire gezien waarin mensen met een filmcamera een witte energiebal (orbs) aan het werk zagen met het maken van een cropcircle.. Deze orbsen (bolbliksems?) worden ook veel waargenomen bij helderziende experimenten of zelfs op foto..

Mvg: Wayti
Dus, jij denkt dat in Avebury religieuze mirakels gebeuren!??? :roll:
Neenee, ik insinueer niet zomaar wat. Ik ben alleen maar benieuwd!
Fazal

13 jun 2012, 15:06

ebenhaezer schreef:FAZAL , nooit gehoord van een VRIJE WIL die de Schepper ons schonk ?
Daar had die almachtige dan beter een rem op gezet!
Was toch een klein kunstje geweest voor hem, is het niet!?
Vooral dan, als hij alles op voorhand 'had' geweten! :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 jun 2012, 16:51

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:FAZAL , nooit gehoord van een VRIJE WIL die de Schepper ons schonk ?
Daar had die almachtige dan beter een rem op gezet!
Was toch een klein kunstje geweest voor hem, is het niet!?
Vooral dan, als hij alles op voorhand 'had' geweten! :roll:

FAZAL , nogal logisch , dat zou idd. een klein kunstje geweest zijn voor de SCHEPPER ! En Hij wist ook idd. op voorhand hoe sommige mensen die vrije wil zouden gebruiken ! Maar dat verhinderde Hem niet om het toch te doen , want Hij wilde geen robots ( die alleen maar kunnen doen wat een ander hen oplegde ) . Dat is juist het punt van Zijn liefde , dat Hij vrije mensen schiep , die zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden . We hebben God niets te verwijten ! Wat hier op aarde gebeurt ( Syrië - Irak ... ) , dat is verschrikkelijk , maar dat is absoluut mensenwerk , waarvan men de gevolgen eenmaal zal moeten dragen . Is dat duidelijk ? Mvg EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 jun 2012, 17:19

ROLIJA , bedankt voor de Nederl. tekst over die graancirkels . ik wist daar wel al iets van want ik zag dat ook eenmaal in de ardennen , waar toen veel verwarring over ontstond " dat kan niemand gedaan hebben " , was het commentaar ! Dat was de eerste maal dat ik zoiets zag .

JANX , wat ik daarvan denk ? Voor mij is dat waarschijnlijk mensenwerk , daar men tegenwoordig zoveel kan presteren , zelfs het bijna onmogelijke ! Waarom zou iets ' buitenaarts ' ook zoiets doen ? Er zijn wel andere middelen om een boodschap door te geven denk ik ; waarom juist in een graanveld ? Misschien bangmakerij , of stoer doen ! Maar dat kost denk ik , waarschijnlijk nog een proper centje ! Dat zal nog wel eens uitkomen .

Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

13 jun 2012, 18:28

Dus, jij denkt dat in Avebury religieuze mirakels gebeuren!??? Neenee, ik insinueer niet zomaar wat. Ik ben alleen maar benieuwd!
Ik heb het helemaal niet over mirakels... er komt een tijd dat wij ook daar de nodige uitleg over zullen krijgen, dat weet ik zeker, ikzelf heb mijn vermoedens, maar daar zijn jullie nog niet aan toe. Maar het is geweten dat in de streek rond Avebury dit regelmatig voorkomt.. heeft dit te maken met de menhirs die zich daar bevinden?. Er is een cafeetje aan het water waar zich honderden foto's van cropcircles bevinden er is zelfs een vereniging die zich daar alleen specifiek mee bezig houd..Maar dit is een onderwerp apart..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

13 jun 2012, 20:30

Ebenhaezer schreef:JANX , wat ik daarvan denk ? Voor mij is dat waarschijnlijk mensenwerk , daar men tegenwoordig zoveel kan presteren , zelfs het bijna onmogelijke ! Waarom zou iets ' buitenaarts ' ook zoiets doen ? Er zijn wel andere middelen om een boodschap door te geven denk ik ; waarom juist in een graanveld ? Misschien bangmakerij , of stoer doen ! Maar dat kost denk ik , waarschijnlijk nog een proper centje ! Dat zal nog wel eens uitkomen .
Je zegt waarschijnlijk. Misschien zijn de mensen werken en het onbekende wel mogelijkheden Ebenhaezer. Zo is het ook met vele zaken. Velen lachen je uit om je geloof in God maar zij die dat doen hebben ook niets meer dan een geloof in de momentele stand van de wetenschap die evenmin een juist antwoord weet op het wat, hoe en waarom alles is dat is inclusief de mens.
Er zijn meer vragen dat antwoorden. En jij weet waarschijnlijk de reden daarvan?
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

13 jun 2012, 21:11

ebenhaezer schreef: FAZAL , nogal logisch , dat zou idd. een klein kunstje geweest zijn voor de SCHEPPER ! En Hij wist ook idd. op voorhand hoe sommige mensen die vrije wil zouden gebruiken ! Maar dat verhinderde Hem niet om het toch te doen , want Hij wilde geen robots ( die alleen maar kunnen doen wat een ander hen oplegde ) . Dat is juist het punt van Zijn liefde , dat Hij vrije mensen schiep , die zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden . We hebben God niets te verwijten ! Wat hier op aarde gebeurt ( Syrië - Irak ... ) , dat is verschrikkelijk , maar dat is absoluut mensenwerk , waarvan men de gevolgen eenmaal zal moeten dragen . Is dat duidelijk ? Mvg EB.
Zou die rem ons persé tot robots moeten hebben reduceren denkt u???
Neen dus! Hij had al dat onheil gemakkelijk kunnen voorkomen.
Maar neen, zoals u zelf zegt, het verhinderde hem NIET om zijn grilletjes verder door te zetten. Ondanks hij wist, dat dit alles zou gebeuren. En dat alleen maar omdat hij op die zgn vrije wil, waar de gelovigen ons gestadig mee om de oren slaan, geen rem had gezet. Daar had zelfs die vrije wil, géén last van gehad, we zouden het zelfs nooit geweten hebben.
En nog eens neen! Duidelijk, is het dus hoegenaamd NIET!
En nogmaals, ik kan hem niets verwijten, gezien zo'n god voor mij, gewoon ... "niet kan" bestaan!
Fazal

14 jun 2012, 20:54

Moet ik dan in IETS geloven? Ik ben geen Amerikaan, want die vinden het niet normaal, iemand te ontmoeten die in zustekes niemendalle gelooft! Maar ja, het zouden dan anders geen Amerikanen zijn nietwaar! "God save Amerika"! Degenen die ergens hun leven laten om voor de olie te gaan vechten, die zijn dan meteen ook gezegend. Maar die zijn er dan wel aan voor hun moeite! :roll: