Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 apr 2018, 14:10

Fazal schreef: Volgens de Bijbelse chronologieën (afstammingslijsten) van de Hebreeuwse Bijbel, de Thorah, telt men ongeveer 2.000 jaar tussen de Schepping van Adam en de roeping van Abram (later Abraham), vervolgens nog eens 1.000 jaar tot aan de regering van Koning David, en dan nog eens 1.000 jaar tot de geboorte van Jezus Christus. Totaal 4.000 jaar van Adam tot Jezus Christus.

Als iemand dus nog maar 6000 jaar zou bestaan, dan zou het ook logisch zijn dat die persoon nog niet tot de huidige (algemeen aangenomen)  intelligentie kan zijn geëvolueerd.
Volgens de gelovigen was de mens intelligent op het ogenblik hij van de verboden vrucht had gegeten. Hij had dus geen 200.000 jaar evolutie nodig ( laatste ontdekking in een vindplaats in N.Afrika is dit nu op ong. 300.000 jaar gebracht ).
Fazal

30 apr 2018, 17:48

Is nog waar ook ..., de mens heeft na het eten van de verboden vrucht hun intelligentie verworven.
Rare straf als je t mij vraagt.  :roll:

Maar nadien heeft god wel (volgens ebenhaezer althans), voor dokters en andere wetenschappers, hun hersenen nog wat aangepast. 
Gelove wie geloven kan.En zalig zijn zij, die hun hersenen, maar vooral de 'gezonde' inhoud ervan, (weten te) gebruiken.  :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 mei 2018, 09:35

lea*** schreef:Ik ben niet bang voor de dood Ebenhaezer.

Had ik de regels van mijn ouders gevolgd, dan liep ik nu rond, meer dronken
dan nuchter. Dan nam ik handenvol kalmeerpillen en reisde van de ene
psychiatrische kliniek naar de andere.
Hou toch op met ouders af te schilderen als heiligen die alles beter weten,
er zijn kinderen die intuïtief weten welke weg de juiste is en het leven aangaan
met veel vallen en opstaan, je vertelt werkelijk larie, besef je dat?


Lea , je weet net zo goed als iedereen dat alles , maar dan ook bijna alles , in deze wereld achteruitboldert !
De dingen zijn niet meer zoals vroeger , de liefde is bij de meesten veelal weggezakt , ook bij de meeste ouders  .
Gelukkig zijn er wel nog altijd goede ouders , die voor hun kinderen het beste willen en weten hoe het hoort ! Die afval is ook de reden dat het met vele jongeren zo slecht gaat en er zoveel criminaliteit gebeurt . 
Maar zo moet het niet zijn en zo wilde ook de Here God het niet ! 
Ik voel echt met je mee , en ben blij dat jij je uit die moeilijke situatie hebt kunnen uitwerken . Het ga goed met je Lea ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 mei 2018, 09:49

talisman schreef:
Fazal schreef: Volgens de Bijbelse chronologieën (afstammingslijsten) van de Hebreeuwse Bijbel, de Thorah, telt men ongeveer 2.000 jaar tussen de Schepping van Adam en de roeping van Abram (later Abraham), vervolgens nog eens 1.000 jaar tot aan de regering van Koning David, en dan nog eens 1.000 jaar tot de geboorte van Jezus Christus. Totaal 4.000 jaar van Adam tot Jezus Christus.

Als iemand dus nog maar 6000 jaar zou bestaan, dan zou het ook logisch zijn dat die persoon nog niet tot de huidige (algemeen aangenomen)  intelligentie kan zijn geëvolueerd.
Volgens de gelovigen was de mens intelligent op het ogenblik hij van de verboden vrucht had gegeten. Hij had dus geen 200.000 jaar evolutie nodig ( laatste ontdekking in een vindplaats in N.Afrika is dit nu op ong. 300.000 jaar gebracht ).


Dus volgens jou Talisman , leidt ONGEHOORZAAMHEID tot zegen ? en dat hoeft zelfs geen eeuwen te duren ! Ik denk niet dat jij een goede God zou zijn !!!
Adam was gelukkig en wijs , in het paradijs ; maar na zijn ongehoorzaamheid belandde hij in een wildernis , een nogal groot verschil ! Maar God had hen gewaarschuwd , en den Boze had hen verleidt ! Aan ons om de juiste keuzes te maken . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 mei 2018, 10:53

ebenhaezer schreef: Dus volgens jou Talisman , leidt ONGEHOORZAAMHEID tot zegen ? en dat hoeft zelfs geen eeuwen te duren ! Ik denk niet dat jij een goede God zou zijn !!!
Adam was gelukkig en wijs , in het paradijs ; maar na zijn ongehoorzaamheid belandde hij in een wildernis , een nogal groot verschil ! Maar God had hen gewaarschuwd , en den Boze had hen verleidt ! Aan ons om de juiste keuzes te maken . 
Wat ik hier op ga antwoorden is voor iedere bezoeker van deze topic en zeker niet voor iemand met een verkalkt bevattingsvermogen.
Genesis is een epos wat zijn oorsprong heeft in Babylonië en geredigeerd is door de joden na hun ballingschap aldaar. De Soemeriërs hadden vele goden en daarom staat ' God ' nog in de meervoudsvorm. Men heeft het hier over twee bomen, die van kennis en die van eeuwig leven. Uiteraard is dit een metafoor zoals we ook spreken van een stamboom. Als je dit letterlijk neemt zouden de mensen aan takken van de bomen groeien. Kennis heeft ook hier vele vertakkingen en we noemen dat nu faculteiten. Die goden waren bang dat hun slaven/onderdanen zich bewust zouden worden van deze kennis en daarom was er een verbod op het zich toe-eigenen van kennis. Indien de mens niet van deze ' vruchten van kennis ' had geproefd was de mens nog steeds een primaat gelijk de bonobo. Kennis is macht, en dat werd de mens door die goden zwaar aangerekend. De reden dat ze uit ' de hof van Eden ' werden verjaagd was omdat deze goden bang waren dat hij ook het geheim van het eeuwig leven zouden ontdekken door die opgedane kennis. De mens zou zo gelijk hen worden. " Den Boze " waarvan ik vermoed dat je de slang, het symbool van wijsheid mee bedoeld, had de mens niet verleidt, maar gewezen op de leugen die deze goden de mens hadden wijs gemaakt. De mens is tot op heden nog steeds niet overleden zoals deze goden beweerden. Jij hebt dus de verkeerde keuze gemaakt en onwetend gebleven. Mensen met een onverkalkte open geest kunnen dit lezen in Genesis.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 mei 2018, 16:27

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Dus volgens jou Talisman , leidt ONGEHOORZAAMHEID tot zegen ? en dat hoeft zelfs geen eeuwen te duren ! Ik denk niet dat jij een goede God zou zijn !!!
Adam was gelukkig en wijs , in het paradijs ; maar na zijn ongehoorzaamheid belandde hij in een wildernis , een nogal groot verschil ! Maar God had hen gewaarschuwd , en den Boze had hen verleidt ! Aan ons om de juiste keuzes te maken . 
Wat ik hier op ga antwoorden is voor iedere bezoeker van deze topic en zeker niet voor iemand met een verkalkt bevattingsvermogen.
Genesis is een epos wat zijn oorsprong heeft in Babylonië en geredigeerd is door de joden na hun ballingschap aldaar. De Soemeriërs hadden vele goden en daarom staat ' God ' nog in de meervoudsvorm. Men heeft het hier over twee bomen, die van kennis en die van eeuwig leven. Uiteraard is dit een metafoor zoals we ook spreken van een stamboom. Als je dit letterlijk neemt zouden de mensen aan takken van de bomen groeien. Kennis heeft ook hier vele vertakkingen en we noemen dat nu faculteiten. Die goden waren bang dat hun slaven/onderdanen zich bewust zouden worden van deze kennis en daarom was er een verbod op het zich toe-eigenen van kennis. Indien de mens niet van deze ' vruchten van kennis ' had geproefd was de mens nog steeds een primaat gelijk de bonobo. Kennis is macht, en dat werd de mens door die goden zwaar aangerekend. De reden dat ze uit ' de hof van Eden ' werden verjaagd was omdat deze goden bang waren dat hij ook het geheim van het eeuwig leven zouden ontdekken door die opgedane kennis. De mens zou zo gelijk hen worden. " Den Boze " waarvan ik vermoed dat je de slang, het symbool van wijsheid mee bedoeld, had de mens niet verleidt, maar gewezen op de leugen die deze goden de mens hadden wijs gemaakt. De mens is tot op heden nog steeds niet overleden zoals deze goden beweerden. Jij hebt dus de verkeerde keuze gemaakt en onwetend gebleven. Mensen met een onverkalkte open geest kunnen dit lezen in Genesis.


Bla bla bla ,  zie jij dan geen verschil tussen de vele goden die de wereld kent  , en de ENIGE GOD , Schepper van hemel en aarde ?  En alleen dààr heb ik het steeds over  !  Die boze macht , zijn de gevallen engelen , waarvan hun aartsengel wilde zijn als God ( hoogmoed ) en in opstand kwam . Deze zijn nog niet veroordeelt en kunnen dus nog verleiden . 
Misschien toch een betere bril kopen om Gen. beter te kunnen verstaan lieve Talis ! 
Ik houd me niet bezig met wat mensen er van gemaakt hebben , alleen Gods Woord is WAARHEID ,  en alleen te verstaan door de leiding van de Heilige Geest . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 mei 2018, 16:46

ebenhaezer schreef: Bla bla bla ,  zie jij dan geen verschil tussen de vele goden die de wereld kent  , en de ENIGE GOD , Schepper van hemel en aarde ?  En alleen dààr heb ik het steeds over  !
Kan best, maar dat veranderd niks aan het feit dat Genesis een herwerkte versie is van een Soemerisch epos, en daar waren wél meerdere goden. Dit heeft dus niks te maken wat jij geloofd, maar wat Genesis te vertellen heeft.
Die boze macht , zijn de gevallen engelen , waarvan hun aartsengel wilde zijn als God ( hoogmoed ) en in opstand kwam . Deze zijn nog niet veroordeelt en kunnen dus nog verleiden .
Zo snel ben ik niet te verleiden hoor. Vanwaar die engelengeschiedenis komt kan je hier lezen, in de veronderstelling dat je nog begrijpt wat je leest :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Engel
Misschien toch een betere bril kopen om Gen. beter te kunnen verstaan lieve Talis !
Ik heb een uitstekende bril hoor, maar jij bent een uil die niet zienne wil. Leg me beter eens uit waar ik het mis zou kunnen hebben .
Ik houd me niet bezig met wat mensen er van gemaakt hebben , alleen Gods Woord is WAARHEID ,  en alleen te verstaan door de leiding van de Heilige Geest . 
Elk woord dat aan God is toegeschreven komt van een mens, en dan nog eentje wat al minstens 2000 jaar dood is. Jou brein is al zoveel jaren gehersenspoeld dat er zich reeds kalk heeft afgezet. Logisch denken zit er dus niet meer in voor jou.
Fazal

02 mei 2018, 19:06

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Ik houd me niet bezig met wat mensen er van gemaakt hebben , alleen Gods Woord is WAARHEID ,  en alleen te verstaan door de leiding van de Heilige Geest . 
Elk woord dat aan God is toegeschreven komt van een mens, en dan nog eentje wat al minstens 2000 jaar dood is. Jou brein is al zoveel jaren gehersenspoeld dat er zich reeds kalk heeft afgezet. Logisch denken zit er dus niet meer in voor jou.
Helaas (voor ebenhaezer), maar waar! Dat heeft zij al tot vervelens toe bewezen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 mei 2018, 19:13

Fazal schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Ik houd me niet bezig met wat mensen er van gemaakt hebben , alleen Gods Woord is WAARHEID ,  en alleen te verstaan door de leiding van de Heilige Geest . 
Elk woord dat aan God is toegeschreven komt van een mens, en dan nog eentje wat al minstens 2000 jaar dood is. Jou brein is al zoveel jaren gehersenspoeld dat er zich reeds kalk heeft afgezet. Logisch denken zit er dus niet meer in voor jou.
Helaas (voor ebenhaezer), maar waar! Dat heeft zij al tot vervelens toe bewezen.
Ja, dat begint te vervelen en staat elke zinvolle dialoog in de weg. Ze is de christelijke versie van een moslim fundamentalist.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 mei 2018, 21:27

ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Ik ben niet bang voor de dood Ebenhaezer.

Had ik de regels van mijn ouders gevolgd, dan liep ik nu rond, meer dronken
dan nuchter. Dan nam ik handenvol kalmeerpillen en reisde van de ene
psychiatrische kliniek naar de andere.
Hou toch op met ouders af te schilderen als heiligen die alles beter weten,
er zijn kinderen die intuïtief weten welke weg de juiste is en het leven aangaan
met veel vallen en opstaan, je vertelt werkelijk larie, besef je dat?


Lea , je weet net zo goed als iedereen dat alles , maar dan ook bijna alles , in deze wereld achteruitboldert !
De dingen zijn niet meer zoals vroeger , de liefde is bij de meesten veelal weggezakt , ook bij de meeste ouders  .
Gelukkig zijn er wel nog altijd goede ouders , die voor hun kinderen het beste willen en weten hoe het hoort ! Die afval is ook de reden dat het met vele jongeren zo slecht gaat en er zoveel criminaliteit gebeurt . 
Maar zo moet het niet zijn en zo wilde ook de Here God het niet ! 
Ik voel echt met je mee , en ben blij dat jij je uit die moeilijke situatie hebt kunnen uitwerken . Het ga goed met je Lea ! 
Ik vind dat men zich nooit mag verschuilen achter een ongelukkige jeugd.
Natuurlijk mis je een basis voor een gelukkig leven, daar moet je zelf naar 
op zoek en dat is niet gemakkelijk.
Je hebt nog altijd de keuze als je uit een ongelukkig nest komt, ga ik hetzelfde
doen of ga ik "de strijd" aan, alhoewel ik het woord "strijd" niet graag gebruik.
Er zijn beslist nog goede ouders, gelukkig maar.
Mijn ouders waren geen slechte mensen, maar totaal ongeschikt om kinderen
op te voeden.
In die tijd was er ook nergens een plaats waar kinderen hun verhaal konden
doen en geloofd werden.
Mijn littekens zijn een deel van me, ik kan de klok niet terugdraaien.
Het enige voordeel is dat je een olifantenhuid kweekt en sterk wordt, er is
weinig dat me nog uit mijn lood kan slaan.
Mijn hart staat open voor alle dieren ter wereld, voor mensen, dat is nog moeilijk,
behalve voor mijn man, dochter, schoonzoon en twee kleindochtertjes.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 mei 2018, 22:11

lea***

U schreef "voor mensen, is dat nog moeilijk", kan me niet van de indruk ontdoen ( en moet zeker de oorzaak niet weten , dat zijn mijn zaken niet) , je moet ergens enorm ontgoocheld geweest zijn in mensen.
Ik begrijp hieruit u schermt zich af , behalve voor je naaste familieleden .
U schreef "........, maar totaal ongeschikt om kinderen op te voeden.
Ja, de opvoeding van kinderen is sedert onze tijd veel veranderd , wij kijken daar nu ook anders tegenop dan ons ouders.
Kinderen zijn (gelukkig maar) ook mondiger geworden , en zouden nu veel rapper over de brug komen hoe zij de zaken zien en door dat wij ook anders denken en handelen dan ons ouders , is de communicatie kind- ouder ook anders.
Wij zijn ook toleranter dan ons ouders, t'is een andere mentaliteit.
Of de opvoeding nu , beter is dan vroeger zou ik zeggen op sommige vlakken wel en andere niet.
Dat je door dingen in uw verleden gehard zijt , kan je alleen maar voordeel opbrengen, zelf ervaar ik dat toch ,je relativeert gemakkelijker en slaat niet zo rap in paniek .
Ja, gelukkig zijn gebeurt met vallen en opstaan , voorspoed en tegenslagen we hebben dat niet altijd in de hand en hangt ook af van de omgeving rondom ons.
Maar begrijp uit uw tekst "je bent recht doorzee" en dat siert een mens.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

04 mei 2018, 16:44

lea*** schreef:
ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Ik ben niet bang voor de dood Ebenhaezer.

Had ik de regels van mijn ouders gevolgd, dan liep ik nu rond, meer dronken
dan nuchter. Dan nam ik handenvol kalmeerpillen en reisde van de ene
psychiatrische kliniek naar de andere.
Hou toch op met ouders af te schilderen als heiligen die alles beter weten,
er zijn kinderen die intuïtief weten welke weg de juiste is en het leven aangaan
met veel vallen en opstaan, je vertelt werkelijk larie, besef je dat?


Lea , je weet net zo goed als iedereen dat alles , maar dan ook bijna alles , in deze wereld achteruitboldert !
De dingen zijn niet meer zoals vroeger , de liefde is bij de meesten veelal weggezakt , ook bij de meeste ouders  .
Gelukkig zijn er wel nog altijd goede ouders , die voor hun kinderen het beste willen en weten hoe het hoort ! Die afval is ook de reden dat het met vele jongeren zo slecht gaat en er zoveel criminaliteit gebeurt . 
Maar zo moet het niet zijn en zo wilde ook de Here God het niet ! 
Ik voel echt met je mee , en ben blij dat jij je uit die moeilijke situatie hebt kunnen uitwerken . Het ga goed met je Lea ! 
Ik vind dat men zich nooit mag verschuilen achter een ongelukkige jeugd.
Natuurlijk mis je een basis voor een gelukkig leven, daar moet je zelf naar 
op zoek en dat is niet gemakkelijk.
Je hebt nog altijd de keuze als je uit een ongelukkig nest komt, ga ik hetzelfde
doen of ga ik "de strijd" aan, alhoewel ik het woord "strijd" niet graag gebruik.
Er zijn beslist nog goede ouders, gelukkig maar.
Mijn ouders waren geen slechte mensen, maar totaal ongeschikt om kinderen
op te voeden.
In die tijd was er ook nergens een plaats waar kinderen hun verhaal konden
doen en geloofd werden.
Mijn littekens zijn een deel van me, ik kan de klok niet terugdraaien.
Het enige voordeel is dat je een olifantenhuid kweekt en sterk wordt, er is
weinig dat me nog uit mijn lood kan slaan.
Mijn hart staat open voor alle dieren ter wereld, voor mensen, dat is nog moeilijk,
behalve voor mijn man, dochter, schoonzoon en twee kleindochtertjes.


Mooi Lea , zelfs de negatieve dingen , kunnen toch meehelpen  zodat we het beter kunnen doen  ,  zo blijft het leven  altijd een leerschool ! Dat zou deze wereld moeten verbeteren , maar dat lukt blijkbaar niet altijd zo . 
Je kunt  je kinderen zo goed mogelijk opvoeden ,  toch kan het later fout lopen omdat de invloed van buiten ook zijn rol speelt .  Waken en bidden is een goede boodschap in deze tijd ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 mei 2018, 18:20

"Het leven is een leerschool", dat is zeker waar mevr. Ebenhaezer.

Mooi w.e. gewenst.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

06 mei 2018, 22:09

Godsdiensten en religies zijn sekten die je zo genaamd naar hun normen en waarden willen sturen, het is het opium voor de bevolking.  Niks ervan is bewezen, en welk doel het leven heeft weet niemand.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 mei 2018, 02:17

zotspook schreef:Niks ervan is bewezen, en welk doel het leven heeft weet niemand.
U gebruikt van een totaal verkeerd uitgangspunt.
U wil bewijzen zien van dingen die niet bewezen kunnen worden.
Omdat het geloof betreft.
Typisch.
Wat niet bewezen kan worden zou niet waar zijn, of minderwaardig aan wat wel bewezen kan worden,
dat is de teneur van uw uitgangspunt.
Intellectuele oneerlijkheid noemt men dat.

"Welke doel het leven heeft weet niemand" akkoord.
Dat is een vaststelling, geen probleem of waardeoordeel.
Laat ons het gewoon bij die vaststelling houden dus.
Ondank is 's werelds loon