MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

16 sep 2011, 23:29

Tiens, tiens, tiens ...De ouwe ijzervreter is ineens ook wakker geschoten .

Heeft er iemand hier soms met de bel gerinkeld ? :roll: Vandaar het spreekwoord -Iemand is gebeld - :idea:

Wat wèl BLIJKT en onder ons ZOGEZEGD en gezwegen ,hebben vele prostituees verering voor de Moeder Gods, alsook in het bijzonder voor Maria van Magdala .

Edith Piaff had dan weeral een devotie tot de kleine Trees of was het de H. Rita ? Een klein schietgebedje tot deze Heilige, bij uitstek aanroepen voor hopeloze gevallen, kan hier precies geen kwaad ...me dunkt .

Werewoef
AMEN en AUM

werewoef

19 sep 2011, 01:58

Vandaag , maandag 19 september denk ik terug aan de Verschijning van de H.Maagd Maria in La Salette ( Frankrijk-Grenoble ) in het jaar 1846 . Dus een ongeveer tien jaar EERDER dan in Lourdes . De verschijning van de Moeder Gods in Rue Le Bac ( Parijs ) was nog eerder .

De boodschap aan Melanie en Maxime, twee herderskinderen was grimmig en erg verontrustend . De H. Maagd verschijnt het eerst als zittend op een rots , hevig wenend met Haar handen voor het aangezicht .

Iets wat ik niet wist is het feit dat er ook zoals in Fatima, een polemiek ontstaan is van het vrijgeven van het een derde geheim .

In verband hiermee en voor wie het zich interesseert deze twee links .
Als ze doorkomen tenminste, want vermitts den ondergetekende niet kan plakken, lijmen enz. moet ik alles op monnikenwijze overtypen .

- http://srajc.wordpress.com/category/olv-van-la-salette/

- http://rkforum.activeboard.com/forum.sp ... ID=3606670

Voor het overige ben ik nog steeds op zoek naar de RECENTE ontwikkelingen die te maken zouwen hebben met de verschijning van O.L.Vrouwe boven een Koptische kerk in Zeitoen, Cairo in de jaren fijftig .

Mocht er iemand onder jullie een betere zoekmachine hebben zou ik wat hulp best kunnen gebruiken .

mvg-dank bij voorbaat-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

07 okt 2011, 06:17

7 oktober . Het feest van de Heilige Maagd Maria van de Heilige Rozenkrans .

Net zoals de roos wordt beschouwd als de koningin van de bloemen, is de rozenkrans de roos van alle godsdienstoefeningen . Het wordt beschouwd als het perfecte gebed, omdat het de geschiedenis van de Verlossing bevat .

Het basisgebed van de rozenkrans is een kort gebed dat het AVE MARIA heet , en met iedere herhaling geven de gelovigen Maria een symbolische roos . Ieder complete rozenkrans is een snoer van rozen .

- http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_Ma ... Rozenkrans

De volgende is een pittige verhandeling over de Rozenkrans en het bevat ergens ook een beetje heimwee . Heel gevat geschreven en leuk om lezen .

- Http://www.goedeherderamsterdam.nl/index.php?rozenkrans

werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz

07 okt 2011, 09:35

cappa schreef:8 oktober: het feest van de rijke zusters van het arme kind jezus.
Hoe heet de sliert kralen die de moslims in het Midden-Oosten machinaal door hun vingers draaien?Halsnoer van Myriam? :wink:
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

07 okt 2011, 10:25

werewoef schreef:7 oktober . Het feest van de Heilige Maagd Maria van de Heilige Rozenkrans .

Net zoals de roos wordt beschouwd als de koningin van de bloemen, is de rozenkrans de roos van alle godsdienstoefeningen . Het wordt beschouwd als het perfecte gebed, omdat het de geschiedenis van de Verlossing bevat .

Het basisgebed van de rozenkrans is een kort gebed dat het AVE MARIA heet , en met iedere herhaling geven de gelovigen Maria een symbolische roos . Ieder complete rozenkrans is een snoer van rozen .

- http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_Ma ... Rozenkrans

De volgende is een pittige verhandeling over de Rozenkrans en het bevat ergens ook een beetje heimwee . Heel gevat geschreven en leuk om lezen .

- Http://www.goedeherderamsterdam.nl/index.php?rozenkrans

werewoef
En wat is de vraag ?

werewoef

07 okt 2011, 17:51

De vraag is of gij u de moeite al eens hebt getroost om de tweede link eens open te doen , gedaan te hebben ??

Vermits ik aanneem dat gij ook een kind geweesst zijt in de jaren " vietig"" zal Uwe moeder misschien ook dikwijls gepreveld hebben, als er een V1-V2 passeerde boven haar stede van in den trant van :

ONZE LIEVE VROUWKE , GEEF EM NOG EEN DOUWKE , opdat die raketten wat verder in de Noord-Zee zouden vallen ...... :idea:

mvg-werewoef
AMEN en AUM
Gast

07 okt 2011, 19:58

werewoef schreef:De vraag is of gij u de moeite al eens hebt getroost om de tweede link eens open te doen , gedaan te hebben ??

Vermits ik aanneem dat gij ook een kind geweesst zijt in de jaren " vietig"" zal Uwe moeder misschien ook dikwijls gepreveld hebben, als er een V1-V2 passeerde boven haar stede van in den trant van :

ONZE LIEVE VROUWKE , GEEF EM NOG EEN DOUWKE , opdat die raketten wat verder in de Noord-Zee zouden vallen ...... :idea:

mvg-werewoef
1- waarom zou ik die link moeten openen ?
2- wat is nu de vraag ?
3- wat wil ' vietig ' zeggen ?
4- van die bommen weet ik niks, en wat heeft dat met jou onnozele postings te maken ?

werewoef

21 nov 2011, 01:42

Vandaag maandag 21/11 vieren de christenen Maria-Opdracht .

Dit is een feest dat men nogal eens durft te verwarren met Maria Boodschap ; de blijde boodschap van de aartsengel Gabriel aan de H. Maagd Maria .

Joachim en Anna, ouders van Maria hadden beloofd hun Kind aan God op te dragen .
Toen het kind Maria drie jaar was brachten zij het naar de tempel en er werd een processie gevormd door vrienden en familieleden .
Toen klom Maria zelf de 15 treden op naar de tempel en ontmoette daar de hogepriester Zacharias .
Geinspireerd door de H. geest verklaard hij : "" De Heer zal je naam verheerlijken in iedere generatie . Door jou zal Hij Zijn verlossing van de zonen van Israel manifesteren .""

Toen zette Zacharias haar op de derde tree van het altaar en de aanwezigen zagen de genade op haar neerdalen .

Ze danste en allen waren zeer verheugd . Dat dansen op de trappen zal later uitgebeeld worden op de schilderijen aan de H. Maagd toegewijd .

Elke dag werd Maria als een duif gevoed door een engel . Niemand van al de maagden in de tempel kon beter de lof van Heer zingen of kende grondiger de wet .

Dit alles naar het proto-evangelie van Jakobus 5-8 en het evangelie van de psudo-Matteus 4-6

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

21 nov 2011, 02:07

Nog even deze aansluitende link van een schilderij van Titian :

- www.nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Prese ... titian.JPG

a.uB -werewoef
AMEN en AUM
Gast

21 nov 2011, 07:40

WW,
De zogeheten apocriefe evangeliën ( er zijn er 68 bekend ) worden, evenals de evangeliën uit de Bijbel, niet als (betrouwbare) historische informatie beschouwd. De meeste van deze teksten zijn grotendeels verloren gegaan, maar uit de overgebleven fragmenten wordt duidelijk dat zij doorgaans met veel zin voor mythologie, magie en fantasie de onbekende aspecten van Jezus’ leven invullen (vooral uit zijn kinderjaren). De bewaard gebleven teksten dateren alle van na de canonieke evangeliën. Sommige ervan hebben grote invloed gehad op de volkse overleveringen. Zo stammen bijvoorbeeld de geboortegrot van Betlehem (waarboven de huidige Geboortekerk gebouwd werd) en de namen van Maria’s ouders, Joachim en Anna, uit het 2e-eeuwse apocriefe proto-evangelie van Jacobus. De os en de ezel in de stal komen uit het 5e-eeuwse Evangelie van pseudo-Matteus (door de schrijver zelf de Geboorte van Maria en Kindertijd van de Verlosser genoemd).

Je moet dus ook nog van de onderstaande lijst de gnostische geschriften kunnen scheiden van de latere vervalsingen en de apocriefe aanvaarde door de orthodoxe christenen.

-Het Evangelie van de Hebreeën (in de Aramese taal).
-Het Evangelie volgens de Egyptenaren.
-Het Evangelie van Perfectheid.
-Het Evangelie volgens Andreas.
-Het Evangelie volgens Bartolomeüs.
-Het Evangelie volgens Filippus.
-Het Evangelie van de Syriërs.
-Het Evangelie van Eva.
-Het Evangelie volgens Mattias.
-Het Evangelie volgens Judas.
-Het Evangelie van Maria Magdalena.
-Het Evangelie volgens Nicodemus.
-Het Evangelie volgens Apelles.
-Het Evangelie volgens Barnabas.
-Het Evangelie volgens Basilides.
-Het Evangelie volgens Cerintus.
-De afdaling van het kruis, volgens Johannes.
-Het Evangelie van de Encriten.
-Het Evangelie van Thomas.
-Het Evangelie volgens Jacobus (ook wel Protevangelie).
-Het Evangelie van de jeugd van Christus (volgens Thomas).
-Het Evangelie van Petrus.
-Het Evangelie van het Leven.
-Het Evangelie van Marcion.

Daarenboven vinden we nog een lange lijst met andere geschriften die aan de apostelen zijn toegeschreven:

-Het onderwijs van de apostelen (Didachè).
-De Handelingen van Petrus.
-De Handelingen en het Martelaarschap van Andreas.
-De Handelingen van Petrus en Andreas.
-De Handelingen van Andreas en Mattias.
-De Handelingen van Johannes.
-De Handelingen van Maria.
-De Handelingen van Petrus en Paulus.
-De Handelingen van Paulus en Tekla.
-De Handelingen van Filippus.
-De Handelingen en het Martelaarschap van Mattheüs.
-De Handelingen van de heilige apostel Thomas.
-De Handelingen van Pilatus.
-De Openbaring van Petrus.
-De Openbaring van Paulus.
-De Openbaring van Bartolomeüs.
-De (tweede) Openbaring van Johannes.
-De Tenhemelvaring van Maria.
-De Geschiedenis van Jozef de timmerman.
-De Geschiedenis van Jozef van Arimathea.
-De Visioenen van Hermas.
-De Apocalyps van Petrus.

In de bibliotheek van Nag Hammadi die in 1945 werd ontdekt, bevonden zich naast bovengenoemd Evangelie van Thomas en het Evangelie van Filippus de volgende evangeliën en geschriften op naam van een apostel en zijn allen gnostisch van inhoud.

-Het gebed van de apostel Paulus.
-Een brief van Jacobus, de broer van Jezus.
-Het Evangelie van de Egyptenaren (een ander evangelie dan het hiervoor genoemde Evangelie van de Egyptenaren).
-De leer en openbaring van geheimenissen gegeven aan de apostel Johannes.
-Een conversatie van de Verlosser.
-De Apocalyps van Paulus.
-De Eerste Apocalyps van Jacobus.
-De Tweede Apocalyps van Jacobus.
-De Handelingen van Petrus en van de Twaalf apostels.
-De Apocalyps van Petrus (een andere Apocalyps dan de Apocalyps van Petrus gevonden in Akhmim).
-Een brief van Petrus aan Filippus.
Gast

21 nov 2011, 20:01

werewoef schreef:Talis, dat is inderdaad een heel prachtige opsomming en tevens belangrijke bijdrage voor dit topic .
Mochten nu de internet-links er bijgestaan hebben naar deze talloze evangelies , zou het uitmuntend en perfect geweest zijn .
Ge kan niet alles in het leven hebben zoals je wil WW.
Enfin, coit et merci, Ons Lief Vraake zal het U zekerst lonen, en ik hoop met wat meer dan spek en bonen .
En zoals je uit deze lijst kunt opmaken is uw ' Ons Lief Vraake ' maar gewoon bijgelovige volksdevotie en nooit zo heeft plaats gevonden. Maar ge weet hoe dat gaat he ? Die christenen pakken de mensen hun Isis af en dan moeten ze daar iets voor in de plaats hebben.

werewoef

22 nov 2011, 00:22

Ter gelegenheid van Maria Opdracht deze link nog waar ge nog een ander schilderij kunt zien , waarbij Maria gevoed wordt uit de hand van de aartsengel Gabriel .

- www.heuvelrugkerken.nl/maria.htm

En bij al dat opsnorren op het net ben ik een opmerkelijke kagina tegengekomen van hedendaagse bedenkingen over Maria .

Hedendaagser kan het niet ! Met o.a een videoclip van Bruce Springsteen "" Mary dont' you weep "" Madonna etc .

Tis een lange website, maar echt de moeite waard om op te slaan .

- www.kuleuven.be/thomas/secundair_onderw ... _maria.php

mvg-werewoef
AMEN en AUM

roel

22 nov 2011, 03:16

Veel kwezels zullen ooit nog op 23 november terkerke trekken om er volgens de druivelaar het feest te vieren van "Woef ten hemel opneming".

't Is je van harte gegund hoor Woef. Toeval wil dat 23 november ook de verjaardag is van mijn vrouw ( 't is ook een lief vraake), je zult me dus aan tafel vinden met ne lekkeren diner.
Ne mens moet keuzes maken in 't leven hé ! ('t schijnt dat in den hemel de rijstepap met gouden lepelkes op is). Maar in al je wijsheid zul je dat wel begrijpen en me mijn keuze wel pardonneren. In den bijbel zal daarover ook wel iets te vinden zijn, in navolging van Bruce Springsteen. Hedendaagser kan nie.

werewoef

22 nov 2011, 06:42

Jeeezmariee, als dat geen toeval is ! Mocht Uw vrouw nu ook nog een Mieke, Mia, Marina, Mariette enz heten en bovendien nog kan leviteren ook, is het hier helemaal belezen ... :lol:

Als ik van U was zou ik toch die kagina van kuleuven eens open doen . Er staan ook twee videos op van Herman van Veen . Eentje waarop hij achter de piano met een hoog kinderstemmetje het Ave Maria zingt en eentje waarover hij een liedje brengt over de drie Marias .

Verder is er ook nog het Ave Maria van Pavorotti en een heel bekende zangeres . Opmerkelijk is ook de video van die artiest die alleen maar het bewegen van de lippen het Maria-Gounod voort brengt terwijl het koor het Bach-Maria zingt .

Genietse,

werewoef
AMEN en AUM

rolija

22 nov 2011, 08:30

Werewoef,

Ik begin werkelijk compassie te krijgen met uw obsessie voor Maria, hoe kun je nu zo geloven in een sprookjes figuur :?: Waarschijnlijk bij gebrek aan iets anders zeker :D

Hier een link, daar staan liedjes genoegd op.

Mvg,

Rolija

http://www.youtube.com/watch?v=mznQqTDy ... 40A6FD8CE0
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."