OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

25 okt 2011, 00:46

Adam en Eva, hadden volgens de bijbel 3 zonen: Abel Kaïn en Seth.
Om het mens'dom' voort te zetten waren ze dus genoodzaakt zich tot de enige vrouw in hun midden, namelijk hun moeder te wenden.
Tenzij zij toen al met apen of met schapen, misschien zelfs met paarden paarden!?
Ach nee, dat zal dan wel met ezels geweest zijn.
Goed mogelijk, gezien de resultaten zich daar op heden nòg altijd, ja, zelfs meer en meer, in openbaren. 8)
Niettemin, apesmoelen, paardestaarten, ezelsoren, en wolven in schaapsvachten, misschien heb ik er nog een paar vergeten, maar men ziet het vandaag allemaal. Meer nog, er zijn er zodanig veel, dat het niet meer opvalt. :D

ebenhaezer

01 nov 2011, 13:51

Fazal schreef:Adam en Eva, hadden volgens de bijbel 3 zonen: Abel Kaïn en Seth.
Om het mens'dom' voort te zetten waren ze dus genoodzaakt zich tot de enige vrouw in hun midden, namelijk hun moeder te wenden.
Tenzij zij toen al met apen of met schapen, misschien zelfs met paarden paarden!?
Ach nee, dat zal dan wel met ezels geweest zijn.
Goed mogelijk, gezien de resultaten zich daar op heden nòg altijd, ja, zelfs meer en meer, in openbaren. 8)
Niettemin, apesmoelen, paardestaarten, ezelsoren, en wolven in schaapsvachten, misschien heb ik er nog een paar vergeten, maar men ziet het vandaag allemaal. Meer nog, er zijn er zodanig veel, dat het niet meer opvalt. :D

FAZAL , in het OT. werden vrouwen in het algemeen niet genoemd , tenzij er iets speciaals vermeld moest worden . Maar meisjes werden evengoed geboren als jongens , dat is duidelijk .
In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid ; nu ligt dat wel anders , daar de gezondheid in het algemeen fel gedaald en verzwakt is . Toch niet moeilijk te verstaan , dacht ik ? Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

MichelN

01 nov 2011, 14:29

ebenhaezer schreef:In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid ; nu ligt dat wel anders , daar de gezondheid in het algemeen fel gedaald en verzwakt is . Toch niet moeilijk te verstaan , dacht ik ? Vr. gr. EB.
Ha, weer iets bijgeleerd! Zeg mij dan eens, als het met onze gezondheid dan toch zo slecht gesteld is, hoe het komt dat wij nu minstens twee keer langer leven?
Gast

01 nov 2011, 15:12

ebenhaezer schreef: In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid ; nu ligt dat wel anders , daar de gezondheid in het algemeen fel gedaald en verzwakt is . Toch niet moeilijk te verstaan.
Zeker niet voor een gestoorde geest. Dat Lot op zijn dochters zat was ook gewoon. Dat gebruik vindt men nog bij gelovig gestoorden.
Gast

01 nov 2011, 15:19

MichelN schreef:
ebenhaezer schreef:In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid ; nu ligt dat wel anders , daar de gezondheid in het algemeen fel gedaald en verzwakt is . Toch niet moeilijk te verstaan , dacht ik ? Vr. gr. EB.
Ha, weer iets bijgeleerd! Zeg mij dan eens, als het met onze gezondheid dan toch zo slecht gesteld is, hoe het komt dat wij nu minstens twee keer langer leven?
Ha nee he Miche, Adam werd volgens dat sprookjesboek 930 jaar oud. Zover zijn wij nog niet he ? Die kweekten gelijk de konijnen, zaten alle dagen op hun zuster. En zo komt het dat ze tijdens de tweede generatie al heelder steden moesten bouwen. Maar toen kwam er een varkentje met een lange snuit.

Clausewitz

01 nov 2011, 15:22

EB:
In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid
EB probeert op stuntelige wijze de incestueuze praktijken in de bijbel goed te praten.Ze vergeet daarbij dat je door dergelijke inteelt, geestesgestoorden, zwakzinnigen, verstandelijk gehandicapten en pedofielen op de wereld zet.Sommigen geloven dan dat ze op water kunnen lopen en uitverkorenn zijn om uit de dood op te staan.
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer

02 nov 2011, 20:03

MichelN schreef:

MICHELN , dat we langer leven komt eenvoudig door de vér gevorderde geneeskunde en médicijnen ; en ook door de goede sociale ontwikkeling , waardoor de oudjes nu langer opgevangen kunnen worden . Groetjes , EB.

ebenhaezer

02 nov 2011, 20:12

Clausewitz schreef:EB:
In die tijd kon je nog gerust huwen met je zuster of nicht , zonder gevaar voor de gezondheid
EB probeert op stuntelige wijze de incestueuze praktijken in de bijbel goed te praten.Ze vergeet daarbij dat je door dergelijke inteelt, geestesgestoorden, zwakzinnigen, verstandelijk gehandicapten en pedofielen op de wereld zet.Sommigen geloven dan dat ze op water kunnen lopen en uitverkorenn zijn om uit de dood op te staan.

Nee CLAUSEWITZ , dat vergeet ik niet , en juist deze ellendige gevolgen van te dichte familiale huwelijken , bewijzen onze verzwakte gezondheid . Trouwens is dat niet meer nodig daar er nu meer dan voldoende meisjes zijn , het is geen noodzaak meer . Groetjes , EB.

Reini

02 nov 2011, 20:41

ebenhaezer schreef:[
Nee CLAUSEWITZ , dat vergeet ik niet , en juist deze ellendige gevolgen van te dichte familiale huwelijken , bewijzen onze verzwakte gezondheid . Trouwens is dat niet meer nodig daar er nu meer dan voldoende meisjes zijn , het is geen noodzaak meer . Groetjes , EB.
Wat is dat voor flauwe kul !
Incest was vroeger zeker algemeen: er was geen wet voor, en men wist niet wat het inhield voor de menselijke voortgang.
Dat is er langzaam maar zeker uitgewerkt door stammentwisten, oorlogen, die in latere tijden zorgden dat er gecopuleerd, verkracht werd als oorlogsbuit.
In onze moderne overbevolkte samenleving is van incest eigenlijk geen sprake meer om voor nakomelingen te zorgen, wel als misdaad. Vader-dochter bv.
Dat er nu zwakkeren rondlopen heeft alles te maken met het feit dat we zelfs veel te vroeg geborenen in leven kunnen houden. Vroeger overleefden de sterksten.
Bovendien leven we nu in goed verwarmde huizen, we krijgen genoeg te eten, we worden, en dat is heel belangrijk, ingeënt tegen allerlei dodelijke ziektes, en de medische zorgen zijn ontzettend hard vooruit gegaan de laatste decennia.
Een beetje realisme is nooit weg Ebenhaezer.

ebenhaezer

03 nov 2011, 18:42

Reini schreef:
ebenhaezer schreef:[
Wat is dat voor flauwe kul !
Incest was vroeger zeker algemeen: er was geen wet voor, en men wist niet wat het inhield voor de menselijke voortgang.
Dat is er langzaam maar zeker uitgewerkt door stammentwisten, oorlogen, die in latere tijden zorgden dat er gecopuleerd, verkracht werd als oorlogsbuit.
In onze moderne overbevolkte samenleving is van incest eigenlijk geen sprake meer om voor nakomelingen te zorgen, wel als misdaad. Vader-dochter bv.
Dat er nu zwakkeren rondlopen heeft alles te maken met het feit dat we zelfs veel te vroeg geborenen in leven kunnen houden. Vroeger overleefden de sterksten.
Bovendien leven we nu in goed verwarmde huizen, we krijgen genoeg te eten, we worden, en dat is heel belangrijk, ingeënt tegen allerlei dodelijke ziektes, en de medische zorgen zijn ontzettend hard vooruit gegaan de laatste decennia.
Een beetje realisme is nooit weg Ebenhaezer.

REINI , zijn alle mormoontjes dan te vroeg geborenen ? Een beetje realistisch blijven hoor !!! Vr. gr . EB.
Fazal

03 nov 2011, 18:55

Je zal waarschijnlijk wel 'mongooltjes' bedoelen, mag ik veronderstellen zeker EB!?
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 nov 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Zondervrees

03 nov 2011, 19:38

En bovendien heeft het Down-syndroom niets, maar dan ook niets te maken met een vroeggeboorte. Down is een genetische afwijking, het risico wordt wel groter met de leeftijd van de moeder. Dat was vroeger dus geen probleem: de meeste vrouwen stierven jong genoeg.
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz

03 nov 2011, 20:00

EB:
REINI , zijn alle mormoontjes dan te vroeg geborenen ? Een beetje realistisch blijven hoor !!! Vr. gr . EB.
De Mormonen zijn naast de jouwe één van de vele christene sekten.Heeft met prematuren niks te maken.Je bewijst eens temeer dat je niet erg lang naar school bent geweest en je ijver om constant je heilige boek te bewijzen is aandoenlijk.Incest begon al in het aardsparadijs en ging verder in Sodom.Wellicht ook nooit gehoord van de roof van de Sabijnse maagden. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.
Fazal

03 nov 2011, 20:08

Clausewitz schreef: Je bewijst eens temeer dat je niet erg lang naar school bent geweest en je ijver om constant je heilige boek te bewijzen is aandoenlijk .Incest begon al in het aardsparadijs en ging verder in Sodom.Wellicht ook nooit gehoord van de roof van de Sabijnse maagden. :lol:
En nogmaals sorry Clausewitz, het is nu niet mijn bedoeling EB hier nu constant te zitten verdedigen. Maar het gaat niet op, om iemand die (volgens bvb jou althans) niet erg lang naar school is geweest, zijn/haar commentaar hier aan te vechten. Ook EB mag hier voor mijn part haar mening schrijven. Hoe dom ook, het voor iemand die langer naar school is geweest, mag over komen. Ikzelf lees het allemaal graag, het is altijd boeiend genoeg om iemand zijn/haar mening te lezen. Daarvoor tenslotte, is Seniorennet in het leven geroepen, en ik mag dan ook hopen dat Seniorennet nog lang mag blijven bestaan.
Gast

03 nov 2011, 21:00

Fazal schreef:
Clausewitz schreef: Je bewijst eens temeer dat je niet erg lang naar school bent geweest en je ijver om constant je heilige boek te bewijzen is aandoenlijk .Incest begon al in het aardsparadijs en ging verder in Sodom.Wellicht ook nooit gehoord van de roof van de Sabijnse maagden. :lol:
En nogmaals sorry Clausewitz, het is nu niet mijn bedoeling EB hier nu constant te zitten verdedigen. Maar het gaat niet op, om iemand die (volgens bvb jou althans) niet erg lang naar school is geweest, zijn/haar commentaar hier aan te vechten. Ook EB mag hier voor mijn part haar mening schrijven. Hoe dom ook, het voor iemand die langer naar school is geweest, mag over komen. Ikzelf lees het allemaal graag, het is altijd boeiend genoeg om iemand zijn/haar mening te lezen. Daarvoor tenslotte, is Seniorennet in het leven geroepen, en ik mag dan ook hopen dat Seniorennet nog lang mag blijven bestaan.
Daar ben ik het mee eens. Echter, het zou dan ook voor iemand die de kans niet gehad heeft om lang op de schoolbanken te zitten verstandiger zijn posts die wél wetenschappelijk onderbouwd zijn er proberen iets van te proberen opsteken. Dat is de zin van Sen.net dacht ik zo.