MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
AMEN en AUM
-
Vandaag vieren de gelovige vereerders van de H. Maagd Maria het feest van de
Ten Hemel Opneming van Maria
en in deze periode van een hittegolf dacht ik vaak aan het beroemde liedje van Mireille Mathieu :
Santa Maria De La Mer
Heb dees even vanonder het stof gehaald :
https://www.youtube.com/watch?v=j0hoI0WXuuw
a.u.b en genietse
werewoef
Ten Hemel Opneming van Maria
en in deze periode van een hittegolf dacht ik vaak aan het beroemde liedje van Mireille Mathieu :
Santa Maria De La Mer
Heb dees even vanonder het stof gehaald :
https://www.youtube.com/watch?v=j0hoI0WXuuw
a.u.b en genietse
werewoef
AMEN en AUM
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zo'n ten hemel opneming, hoe moeten we ons dat voorstellen, WW? Is dat met lijf en leden omhoog, of is dat eigenlijk maar op spreekwoordelijke manier gezegd waarbij men bedoelt dat het personage Maria (en ook Jezus, Elias) als 'geesten' naar de hemel zijn gestegen?
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het is in elk geval toch allemaal onzichtbaar gebeurd.
Onzichtbare lift etc. En voor een geest, heb je al niet veel liftkracht nodig.
Maria is dood, léve Maria.
'Hoe' en 'waaraan' ze gestorven is, wordt nergens vermeld.
Die hemelvaart is totaal verzonnen.
Onzichtbare lift etc. En voor een geest, heb je al niet veel liftkracht nodig.
Maria is dood, léve Maria.
'Hoe' en 'waaraan' ze gestorven is, wordt nergens vermeld.
Die hemelvaart is totaal verzonnen.
-
Tav Will
Er is een boek genaamd ; Het leven van de H. Maagd Maria - volgens de vizioenen van Anna-Katarina Emmerick .
Op blz 613 vind je de beschrijving van Maria's opname in de hemel .
Ook zijn er nog - De openbaringen van de H. Brigitta . Toegelicht op blz 609 .De verheerlijking, de tenhemelopneming van de H. Maagd heeft plaats gehad na Haar dood en begrafenis .
Verder is er nog uit de H. Rozenkrans het veertiende glorievolle geheim . Maria wordt in de hemel opgenomen :
"" De liefde van Maria verbreekt de banden, die Haar ziel aan het lichaam hechten .Maar dra wordt de ziel weder met dat zuivere lichaam verenigd, en wordt Maria ten hemel opgenomen, waar Ze in de reinste zaligheid met Jezus troont ."" Het laatste , vijftiende , glorievolle geheim is de kroning van Maria in de hemel , als Koningin boven van alle Engelen en Heiligen .
a.u.b - werewoef
Er is een boek genaamd ; Het leven van de H. Maagd Maria - volgens de vizioenen van Anna-Katarina Emmerick .
Ook zijn er nog - De openbaringen van de H. Brigitta . Toegelicht op blz 609 .De verheerlijking, de tenhemelopneming van de H. Maagd heeft plaats gehad na Haar dood en begrafenis .
Verder is er nog uit de H. Rozenkrans het veertiende glorievolle geheim . Maria wordt in de hemel opgenomen :
"" De liefde van Maria verbreekt de banden, die Haar ziel aan het lichaam hechten .Maar dra wordt de ziel weder met dat zuivere lichaam verenigd, en wordt Maria ten hemel opgenomen, waar Ze in de reinste zaligheid met Jezus troont ."" Het laatste , vijftiende , glorievolle geheim is de kroning van Maria in de hemel , als Koningin boven van alle Engelen en Heiligen .
a.u.b - werewoef
AMEN en AUM
-
Volgens mij is zij gewoon verdampt. Naar verluidt was het heel warm, die dag.werewoef schreef: ↑15 aug 2022, 23:46Er is een boek genaamd ; Het leven van de H. Maagd Maria - volgens de visioenen van Anna-Katarina Emmerick .(Fazal: visioenen zijn dromen, en dromen zijn bedrog)
Verder is er nog uit de H. Rozenkrans 'het veertiende glorievolle geheim' . Maria wordt in de hemel opgenomen : (Fazal: Het zoveelste geheim ...??? Is geen geheim als het in de H. Rozenkrans staat.)
"" De liefde van Maria verbreekt de banden, die Haar ziel aan het lichaam hechten .Maar dra wordt de ziel weder met dat zuivere lichaam verenigd, en wordt Maria ten hemel opgenomen, waar Ze in de reinste zaligheid met Jezus troont ."" Het laatste , vijftiende , glorievolle geheim (Fazal: nog maar eens een geheim) is de kroning van Maria in de hemel , als Koningin boven van alle Engelen en Heiligen .
a.u.b - werewoef
Sorry hoor werewoef, maar al die onzin zomaar 'geloven'? ... Is wat moeilijk voor mij.
Laatst gewijzigd door Fazal op 16 aug 2022, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zal u misschien wel interesseren werewoef!?
Het is opvallend dat in de geschriften van het Nieuw Testament (de 4 Evangeliën, de Handelingen van de Apostelen, de Brieven van de Apostelen, de Apocalyps) nergens wordt gesproken over Maria's laatste levensjaren. Al evenmin komen we te weten waar, wanneer, en in welke omstandigheden de H. Maagd stierf, werd begraven en/of ten hemel werd opgenomen.
https://www.tenbunderen.be/sterfplaats.html
Het is opvallend dat in de geschriften van het Nieuw Testament (de 4 Evangeliën, de Handelingen van de Apostelen, de Brieven van de Apostelen, de Apocalyps) nergens wordt gesproken over Maria's laatste levensjaren. Al evenmin komen we te weten waar, wanneer, en in welke omstandigheden de H. Maagd stierf, werd begraven en/of ten hemel werd opgenomen.
https://www.tenbunderen.be/sterfplaats.html
-
Tètju, Fazal, meine joengen, uw bronnen van info reiken dieper dan de mijne .
Heel goeie link van U, ga het zekerst goe bewaren . Geef toe dat mijn web-linkje met het gekweel van onze lieve Mireille ook niet mis was .
In leven en welzijn nog een fijne avond . werewoef .
In leven en welzijn nog een fijne avond . werewoef .
AMEN en AUM
-
-
Tav Fazal :
Van eigens, datte .
Wie herinnert zich deze uitvoering nog ? Stond rechts in het aanbod van je link .
https://www.youtube.com/watch?v=_w8Y220vbq8
mvg-werewoef
Van eigens, datte .
Wie herinnert zich deze uitvoering nog ? Stond rechts in het aanbod van je link .
https://www.youtube.com/watch?v=_w8Y220vbq8
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
AMEN en AUM
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat was al 45 jaar geleden, schat ik, dat ik dit nog gehoord heb maar ik kon de eerste twee strofen zó uit mijn hoofd meezingen. Moet je niet vragen hoe het er vroeger ingedramd werd.Fazal schreef: ↑06 sep 2022, 12:39Wist je dat wij in Vlaanderen een 'eigen' OLV hebben?
https://www.youtube.com/watch?v=08HJACjhB1g

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Of men was 45 jaar geleden al vooruitziend in wat er op ons ging afkomen. Op tijd steun/hulp vragen om de problemen niet te laten escaleren kan al veel problemen voorkomen. Maar driewerf helaas, het heeft niet mogen baten.door Wil. » Vandaag, 01:25Dat was al 45 jaar geleden, schat ik, dat ik dit nog gehoord heb maar ik kon de eerste twee strofen zó uit mijn hoofd meezingen. Moet je niet vragen hoe het er vroeger ingedramd werd.Fazal schreef: ↑Gisteren, 12:39
Wist je dat wij in Vlaanderen een 'eigen' OLV hebben?
https://www.youtube.com/watch?v=08HJACjhB1g
-
Vorige zondag naar de mis gekeken op één, gewoon om mij eventjes aan te ergeren.
Kan af en toe ook eens leuk zijn .
Het theater dat de mensen daarvan maken vind ik ronduit te belachelijk voor woorden.
Gewoon volksverlakkerij van jewelste.
Meneer pastoor en zijn personeel die rond het altaar van 't een naar 't ander wandelt om er toch maar enige animatie in te brengen!?
De priester met open handen omhoog, om de goddelijke krachten beter te kunnen ontvangen, en ... de aanwezigen die zo goed mogelijk 'proberen' te zingen, maar eigenlijk niet goed weten waarover ze het hebben. Kan je duidelijk zien aan hun gelaatsuitdrukking.
En als ze dan het liedje OLV 'van Vlaanderen' brengen, dan vraag ik mij af of het het VB daar ook soms voor iets tussen zit!?
Met alle respect voor de gelovigen hoor, zonder 'hen', zouden we waarschijnlijk niet bestaan.
Maar dan zonder dank.
Kan af en toe ook eens leuk zijn .
Het theater dat de mensen daarvan maken vind ik ronduit te belachelijk voor woorden.
Gewoon volksverlakkerij van jewelste.
Meneer pastoor en zijn personeel die rond het altaar van 't een naar 't ander wandelt om er toch maar enige animatie in te brengen!?
De priester met open handen omhoog, om de goddelijke krachten beter te kunnen ontvangen, en ... de aanwezigen die zo goed mogelijk 'proberen' te zingen, maar eigenlijk niet goed weten waarover ze het hebben. Kan je duidelijk zien aan hun gelaatsuitdrukking.
En als ze dan het liedje OLV 'van Vlaanderen' brengen, dan vraag ik mij af of het het VB daar ook soms voor iets tussen zit!?
Met alle respect voor de gelovigen hoor, zonder 'hen', zouden we waarschijnlijk niet bestaan.
Maar dan zonder dank.