MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

Clausewitz

08 dec 2011, 10:47

Reini schreef:Tja Claus... eens men overtuigd is dat er een hiernamaals bestaat en men daardoor eeuwig kan leven, is alles mogelijk.
De geniale Shakespeare schreef:'Wij zijn gemaakt van het hout van dromen'.Hij leeft al heel lang dankzij zijn onnavolgbaar genie.
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef

08 dec 2011, 15:39

Talisman en Reini, hier vergissen jullie zich beiden . . Daarom sprak ik ook over enige verwarring ...

De Onbevlekte Ontvangenis van Maria slaat WEL DEGELIJK op Haar geboorte zonder erfzonde . Wat jullie bedoelen is een andere verheven tittel van O.L.Vrouw ; Maagd en toch Moeder .

Als jullie eens de moeite gedaan had om de eerste link van mij te openen hadden jullie de geschiedenis over het dogma van Maria , Onbevlekt Ontvangen kunnen lezen .

mvg-werewoef
AMEN en AUM
Gast

08 dec 2011, 16:04

werewoef schreef:Talisman en Reini, hier vergissen jullie zich beiden . . Daarom sprak ik ook over enige verwarring ...

De Onbevlekte Ontvangenis van Maria slaat WEL DEGELIJK op Haar geboorte zonder erfzonde . Wat jullie bedoelen is een andere verheven tittel van O.L.Vrouw ; Maagd en toch Moeder .

Als jullie eens de moeite gedaan had om de eerste link van mij te openen hadden jullie de geschiedenis over het dogma van Maria , Onbevlekt Ontvangen kunnen lezen .

mvg-werewoef
Of ik dat niet zou weten ??? Hebt ge geen antwoord op mijn opmerkingen of is dat te moeilijk voor je te vatten ? 1 - wat versta je onder " erfzonde " en als je dat virus niet hebt, wat zijn daar de gevolgen van ? En die zever dat die ' kerkvaders ' er nadien van hebben gemaakt kunnen ze steken waar de zon niet schijnt !!!

werewoef

08 dec 2011, 19:53

Erfzonde ? Zie onderstaande link-web-site :

- www.encyclo.nl/begrip/Erfzonde

Verder verwijs ik naar strofen uit de lofzang - KLEINE GETIJDEN van de ONBEVLEKTE ONTVANGENIS _

God de Heer heeft u verkoren
Door zijn eeuwig raadsbesluit,
Om te worden heilige Moeder
Van het Eengeboren Woord,
Waardoor aarde, zee en hemel
Is geschapen; als zijn Bruid,
Die in Adam's schuld niet deelde,
Tooide God u vlek'loos schoon.
Amen.

en verder mbt op zondenschuld ...

't Voegde wel, zo eedle Dochter
Vrij te waren van de vlek,
Die als erfsmet op het nakroost
Onzer Moeder Eva kleeft,
Neen de hoogverheven Vrouwe,
Die de Heer tot Moeder koos,
Wilde Hij nooit laten lijden
Onder eenge zondenschuld.
Amen.

en verder nog mbt op oorspronkelijke schuld ...

Gij zijt de gezegende aarde
En het priesterlijk gebied ;
Altoos heilig, nooit bezoedeld
Met de oorspronkelijke schuld,
Gloriestad des Allerhoogsten,
Voor ons zonlicht de Oosterpoort,
In uw volheid van genade
Straalt ge als weergaloze maagd.
Amen .

En dan nog deze mbt op de zon en de maan ...

En Maria glanst van schoonheid
In de stralen dezer zon;
Schitt'rend reeds bij haar Ontvangenis
Als het rijzende ochtendrood.
Zij is de lelie onder doornen;
Zij verplet de slangenkop;
Vriend'lijk schoon als zachte maanglans
Licht zij de AFGEDOOLDEN voor.
Amen.

a.u.b - met vriendelijke grotjes en geerne gedaan . werewoef
AMEN en AUM

werewoef

09 dec 2011, 00:17

Wat is er eigenlijk dat ge niet begrijpt ? Kunt ge niet lezen of is misschien uwe p.c naar de vaantjes ?

Enfin, coit ; ik zal jou van stro op bed helpen, zie en ben daarom voor jou speciaal naar de betere boekhandel geweest .

Hopelijk kan Uwe muis nog scrollen en krijgt ge er geen zere vinger van :

Draaien maar tot ge op 1.8 belandt ...

- www.lulu.com/items/volume_64/5738000/57 ... 738401.pdf

verder nog deze :

- www.flw.ugent.be/cie/RUG/deley19.htm

Deze vier strofen uit de kleinene getijden van de Onbevlekte Ontvangenis van de H.Maagd waren op deze wijze wel degelijk relevant omdat zij sloegen op het onderwerp . Daar ik begin te twijfelen over je kennis van het nederlands plaats ik nu de laatste strofe van hierenboven in het latijn .

Solo, hujus ràdiis
Maria coruscat ;
Consurgens aurora
In concéptu micat.
Lilium inter spinas.
Quae serpéntis conterat
Caput ; pulchra ut luna
Erràntes collustrat . Amen .

Zoals ge kunt zien is Amen in het latijn boenk, krek het zelfde als in het Nederlands .

Aan Reini deze web-site-link met de vraag of deze schilders ook allemaal een manie hadden ?

- commons.wikimedia.org/wiki/Category:Immaculata?uselang=nl#mw-subcategories

:idea: mvg-werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 09 dec 2011, 00:52, 6 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

werewoef

10 dec 2011, 03:01

Vandaag zaterdag den tiende december herdenken de Kristen-gelovigen

O.L.Vrouwe van Loreto _Patrones van de piloten, aviateurs , kortom de "" vliegeniers "" .

Hoe dat zo gekomen is, Patrones van de Piloten , kunde nagaan in de legende van de verhuizing van Maria's huisje door engelen van Nazareth naar het plaatsje Loreto .

- www.heiligen.net/heiligen/12/10/12-10-1294-maria.php

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

10 dec 2011, 17:26

Inderdaad, Klaartje, het lijkt er precies op, niet ? Tenslotte ; was het de Liefde Zelve niet die Maria duizend namen gaf ? :)

Groetjes-werewoef
AMEN en AUM

Klaartje

10 dec 2011, 18:46

werewoef schreef:Inderdaad, Klaartje, het lijkt er precies op, niet ? Tenslotte ; was het de Liefde Zelve niet die Maria duizend namen gaf ? :)

Groetjes-werewoef
Beste Werewoefke.... misschien stout van mij en neem me niet kwalijk.....
maar geloof je nu zelf in dat fabeltje van Maria van Loreto :roll: :roll: en zo ja.... hoe leg je dit uit?
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija

11 dec 2011, 10:04

Werewoef besef nu eens.....

Maria is door mensen gemaakt, geboetseerd door barbaren die hun best erop deden. Ze maakten maria net zoals ze er zelf uitzagen, vol passies, vol van hun ideeën over goed en kwaad. In de loop van de tijd werden langzaam aan wat veranderingen aangebracht. Men toomde haar een beetje in en gaf haar steeds meer vriendelijkheid. Met het ontwikkelen van onze intellectuele kennis maakten we haar zo perfect als maar mogelijk was. Maar we bleven wel met de brokken uit vroegere tijden zitten. Geleidelijk aan begon de mens oog te hebben voor genade, voor puurheid, voor nobele geesten, en zo werd ook zijn God steeds nobeler, liefdevoller.

Maar alles is een sprookje gemaakt voor en door mensen, die een hou vast nodig hebben in het leven, de ene wat meer of de andere :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Gast

11 dec 2011, 10:55

Reini schreef:Proficiat Rolija.
Zo is het werkelijk gegaan: Mieke werd geöptimaliseerd naargelang de menselijke geest evolueerde.
En die evolutie is al een heel tijdje aan de gang:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Innana
Ons Mieke heeft vele namen zoals hier iemand met een hoek af al meermaals heeft duidelijk gemaakt. :lol:

Klaartje

11 dec 2011, 10:59

Goden en Godinnen zijn duidelijk van alle tijden en evolueren ook met de tijden, alléén de Maria's hebben duizend namen en met die naam lopen heden ten dage nog héél vele rond,
de mens is geboren met de nood aan "adoratie" in het bovennatuurlijke.

Maar o.a.die verschijningen zijn er voor mij teveel aan 8O :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

werewoef

11 dec 2011, 16:51

-

OH, YEAH OF LITTLE FAITH ..... just wait and see .... lo and behold . :)

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

30 dec 2011, 05:52

Vandaag , vrijdag , de 30 december vieren de gelovigen het feest van de

Heilige Familie Jezus-Maria-Jozef

- www.gloriana.nu/familytree.html

Het heel eenvoudig uitspreken of prevelen van deze gebenedijde namen geldt als een heel krachtig schietgebed en als een bijstand in nood en een ware troost in moeilijke momenten .

Tis een kleine weet en een klein gebaar dat helaas meer en meer verloren
raakt .

Het zou me dus verwonderen dat alleen grootouders deze zalige spreuk nog kennen .

Volgens het boekje met commentaar op de yoga-sutras van Patanjali zou de spreuk - Weesgegroet Maria - als mantra gelden .

Ach , deze simpele dingen worden niet meer aangeleerd aan kinderen of beter nog niet meer doorgegeven . Echte religie wordt nog steeds DOORGEGEVEN als het ware .

De maandag vieren de gelovigen de H. Naam van Maria als Moeder van God . De heel prachtige Akatishos Hymne is als een kroon op Haar hoofd .Ik heb deze integrale tekst alleen maar in het engels . Ik probeer en hoop met een nieuwere zoekrobot de vertaling ervan weer te geven .

- www.angelfire.com/planet/parastos/akath ... ction.html

Groetjes van werewoef
AMEN en AUM

werewoef

14 jan 2012, 23:39

Vandaag zondag gedenken de gelovigen in Maria de verschijning van de H.Maagd in Banneux , Belgie in het jaar des heren 1933 .

Zal voor mij een beetje vreemd zijn als ik nog eens op bezoek ga naar die heilige plaats, nu dat Mariette Beco niet meer bij ons is .

- www.marypages.com/banneux.htm

Op het einde van deze web-link prijkt een foto van de zieneres Mariette op gezegende leeftijd van 90 jaar .

Naar het schijnt zou er nog één zieneres van de verschijning in Beauraing, 1932 , juist het jaar er voor dus, nog steeds in leven zijn .

groetjes -werewoef
AMEN en AUM

cappa

15 jan 2012, 10:58

werewoef schreef:Het heel eenvoudig uitspreken of prevelen van deze gebenedijde namen geldt als een heel krachtig schietgebed en als een bijstand in nood en een ware troost in moeilijke momenten .
Ja, en daar kennen ze wat van in die kerk.