MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

01 jan 2023, 22:10

Op de eerste dag van dit nieuwe jaar vieren de gelovigen het naamfeest van Maria, Moeder van God .

Onlangs een heel fijn boekje gelezen over Maria :
Maria - Inleiding tot de katholieke leer over de moeder van de Verlosser . Van Mgr. dr Jan Hendriks- priester van het bisdom Rotterdam .Uitgegeven door Koninklijke Van Gorcum -ISBN 978 90 232 4470 7 .
Het voorwoord is van A.H van Luyn s.d.b.- Bisschop van Rotterdam en hij beschrijft het boek als een inspirerend " pelgrimsboek "en hoopt en wenst dat het vele lezers gaat aansporen om Christus te volgen, "" de Weg , de Waarheid en het Leven "" ( Joh 14, 6 ) naar het geloofsvoorbeeld van Maria en onder Haar moederlijke bescherming, zoals Maria en met Maria .

De auteur besluit zijn werk met de uitnodiging aan alle gelovigen om de moeder van God " bij zich in huis te nemen " ( Jo 19, 27 ) .
In dit boek kan je ook de reden en de weerstand vinden van de Katholieke Kerk om het vijfde Dogma van Maria als Medeverlosseres, Middelares en Voorspreekster NIET af te kondigen . In deze donkere tijden zou de verklaring van het vijfde dogma nu wel het ideale moment zijn .

Bij deze mijn oprechte gelukwensen aan de lezers van dit topic, voor het nieuwe jaar en dat ze mogen waakzaam blijven over hunne gezondheid .

a.u.b - mvg- werewoef
AMEN en AUM

Hobo

02 jan 2023, 08:22

Opstijgen naar de hemel... :!: :?:

Als men nagaat welke stuwkracht een standaard raket nodig heeft
om aan de aantrekkingskracht van moeder aarde te ontsnappen...!

Enne in het zuidelijk halfrond hoe vinden daar de gelovige overledenen
hun goede richting?

Waarom stoppen gelovigen eerst hun overleden betreurden in een kist onder de grond!?
En nu er steeds meer crematies zijn... vertrekken die zielen dan door de schoorsteen!?

Ps.: Straf is dat nu een op rust gegane paus overlijdt
en de andere nog zittende paus vraagt, om voor die man te bidden...!?

H.

benq

02 jan 2023, 10:17

En als ik mag kiezen!
In plaats van naar den Hemel
Neen,
Ik ga liever naar de hel, daar is het lekker warm :lol:
En zeker nu met de hoge Energieprijzen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

werewoef

03 jan 2023, 23:15

Deze versie van het Ave Maria , van Caccini, had ik nog niet gehoord . Lees ook de lof op You Tube .

https://www.youtube.com/watch?v=6imgthtWsWg

a.u.b. werewoef
AMEN en AUM

Hobo

05 jan 2023, 10:45

Vandaag weeral grote show in Rome.
Het lichaam van de overleden paus zal in drie kisten worden gelegd:
een cipreshouten kist,
vervolgens een kist van zink die zal worden verzegeld
en een kist van massief eikenhout.

HOE zal Maria daarbij geraken...!?

Ps.: "Geloof verzet bergen",
maar in dat centrum van de katholieke overtuiging wordt er nogal met geld gegooid.
Net nu alhier de broeksriem moet worden aangehaald door de crisis annex inflatie

H.

Dicksy

05 jan 2023, 11:07

door Hobo » 19 minuten geleden
maar in dat centrum van de katholieke overtuiging wordt er nogal met geld gegooid.
Net nu alhier de broeksriem moet worden aangehaald door de crisis annex inflatie
Ik heb gelezen dat hij een van die duurdere Dela-overlijdensverzekeringen had en dien premie betaald werd door het Vaticaan. Dus die kosten zullen wel meevallen. :wink:

tokkio

22 jan 2023, 18:13

Dicksy schreef:
05 jan 2023, 11:07
door Hobo » 19 minuten geleden
Ik heb gelezen dat hij een van die duurdere Dela-overlijdensverzekeringen had en dien premie betaald werd door het Vaticaan. Dus die kosten zullen wel meevallen. :wink:
Ik weet niet welke kosten er meevallen voor een begrafenis, het begint al bij een kist ,6 planken waar ze + 1000 euro voor vragen, en die bijna altijd made in China is,en om die dure kist te vervoeren en te verbranden vragen ze ook schaamteloze prijzen,dus wie niet door het "Vaticaan" gesteund wordt moet al een lening aangaan om een geliefde te begraven,en dat verhaal van maria, neem maar een grote schep zout.
"" de Weg , de Waarheid en het Leven "" ( Joh 14, 6 ) naar het geloofsvoorbeeld van Maria en onder Haar moederlijke bescherming, zoals Maria en met Maria .
Want zowel de Joden als de katholieken, en de moslims, hebben hun verhaal....
https://www.pthu.nl/bijbelblog/2017/12/ ... a-vandaan/
maar het is en blijft een legend....
Van wie stamt Maria af?
Maria is in het Nieuwe Testament en de Koran de moeder van Jezus. Volgens de christelijke traditie is zij de dochter van Joachim en Anna. Voor Katholieken is zij een belangrijke heilige.
Hoe oud was Maria toen ze zwanger is?
15 jaar, zie bron. onbevlekt ontvangen 17 jaar voor christus, dus dan zou ze 17 jaar zwanger geweest zijn (of lees ik het verkeerd?) De onbevlekte ontvangenis gaat over Maria zelf, niet over haar zwangerschap van Jezus.
Vanaf de middeleeuwen werd Jozef op grond van zijn in de legenden vermelde hoge leeftijd (80 jaar bij zijn huwelijk met Maria, 102 jaar bij zijn sterven) vaak als grijsaard voorgesteld.
https://www.dbnl.org/tekst/goos020vana0 ... 1_0024.php
met verwarring.....
Van wie stamt Jezus af?
De auteur van het Matteüsevangelie geeft bij de aanvang van zijn verhaal de lezers al aanwijzingen wie die verkondigde Jezus is: de Christus, zoon van Abraham en zoon van David. - Abraham staat aan de basis van het volk Israël als volk van God.
Verhalen,vermoedens, legendes,alles is goed voor geld en macht.
Moslims geloven dat de islam is voortgekomen uit het christendom, dat op zijn beurt weer is geëvolueerd vanuit het jodendom. Mohammed leefde in een tijd waarin al wel redelijk wat joden en christenen rondliepen, maar nog relatief weinig moslims (hij was immers zelf de stichter van de Islam).
Zowel de Joden, als de moslims en de katholieken,en al die andere "godsdiensten" hebben het geloof afgedwongen door gewelddadigheid,verbranding, moord en allerhande gruwelijkheden, die er nu nog altijd
zijn , zeker nog in moslimlanden.
Alles begint met het verhaal.....er was eens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_islam
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_geschiedenis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rooms-Katholieke_Kerk
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef

22 jan 2023, 22:16

Feit is ; dat de naam van Maria vaker wordt genoemd in de Koran ( Maryam ) dan in de Bijbel . Hoeveel vaker weet ik niet meer . Mariam ana Issa ( Jezus ) .

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

01 mei 2023, 20:37

Bij gelegenheid van de start van de maand mei die ook wel Maria-maand wordt genoemd ; deze twee teksten :

Novalis - Duitse protestante dichter en schrijver uit de Romantiek - 1772-1801

Ik zie U lieflijk duizend malen
In duizenden beelden uitgedrukt ;
Maar geen, Maria kan er halen
Bij 't beeld, dat mij de ziel verrukt .
Ik weet slechts dat het aards gewemel
Mij sedert als een droom vergaat,
En nu een naamloos-zoete hemel
Voor eeuwig in mijn binnenste staat.

Pastoor van Ars

La Sainte Vierge est ma plus vieille affection . Je l'ai aiméé avant de La connaitre .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

31 mei 2023, 22:50

Bij gelegenheid van het einde van de maand Mei, Maria maand genoemd , geniet van deze ontroerende link :

https://www.youtube.com/watch?v=RZopVZmYMJw

a.u.b

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

28 jun 2023, 22:45

Deze mooie versie van het Ave Maria van G Caccini Vavilov, gezongen door Ernesta Chajecka , in een mooie kerk en vervolgens in de tuin , mocht ik jullie, bezoekers van dit forum zekerst niet onthouden .

https://www.youtube.com/watch?v=yaKP8HjyGuE

Lieve groeten,

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

15 aug 2023, 00:29

Op de dag van OLVrouw ten hemelopneming ; een tekst uit het boek van de H Alphonsus Maria de Liguori - De heerlijkheden van Maria -over Maria's macht en goedertierenheid .

Luidt als volgt : ""Men zegt, dat op den dag van Maria's glorievolle hemelvaart geheel de kerker des vagevuurs, gelijk Gerson het uitdrukt, geledigd is ."" Totum purgatorium fuisse evacuatum .Volgens Novarinus en andere geloofwaardige schrijvers wordt vermeld dat Maria, toen zij op het punt was den hemel binnen te gaan, aan Haren Zoon de gunst vroeg om alle zielen, die zich toen in het vagevuur bevonden, met Zich ten hemel mogen te geleiden .De H. Bernardinus van Siena geeft ons hiervan de volstrekte verzekering . De H. maagd, zo spreekt hij , heeft door Harer verdiensten de bevoegdheid om de zielen uit het vagevuur te bevrijden, in zonderheid Hare dienaren . """
Ik heb dees boekje , uitgegeven in 1892, gevonden in de bibliotheek - Zout en Licht -

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Wil.

15 aug 2023, 00:36

Ik vrees dat ik - door mijn voorbije levenswandel - helemaal onderaan in het vagevuur zal moeten verblijven; waarschijnlijker is het zelfs dat ik met één been de hellepoort door moet.

Of de heilige maagd mij een dienst gaat kunnen bewijzen, zelfs op haren feestdag, om mij die tormentatie te besparen, weet ik niet. Ik vrees ervoor.

Hobo

15 aug 2023, 09:48

Dat dan die "Maria" in Antwerpen op een andere dag wordt herdacht dan in de rest van Vlaanderen
is op zich al bizar. En enkel gebaseerd op de OLV Kathedraal in 't Stad.

Verkeersvliegtuigen op gemiddeld 10km hoogte moeten al de cabine op druk houden.
(Trouwens wie de Mount Everest beklimt heeft ook al zuurstof nodig)
Hoe die MARIA dan ten hemel is opgestegen blijft wel een raadsel :!: :?:

Ieder zijn (bij)-geloof, maar er zijn nu ook extra bedevaarten naar zg. Mariagrotten.
En waar men zoals in Scherpenheuvel een Basiliek heeft, telt kassa en nog eens kassa!
Want vrome mensen die een toertje maken zien overal collecte bussen die gevuld kunnen worden :!:

Fazal

15 aug 2023, 12:31

Omdat de stunt de eerste maal niet is gelukt Hobo, hebben ze het even nadien nog eens geprobeerd, en ditmaal met succes. :lol:

Maria was al dood toen ze zgz ten hemel rees.
Het was dus haar zieltje, en ook dat van haar zoon, dat (zgz) is opgestegen.

Dat iedereen dat zou hebben gezien, was het gevolg van massahypnose.
Vele aanwezigen welke daar niet vatbaar voor waren, hebben dat echter helemaal NIET gezien, maar durfden dat niet tegenspreken om bij hun geloofsgemeenschap niet als ketters beschouwd te worden.

Daardoor waren er velen die 'beweerden' het te hebben gezien, terwijl ze eigenlijk niets hadden gezien.
En om de goedgelovigen zand in de ogen te strooien, hebben enkele slimmeriken de graftombes leeggehaald en de lichamen elders verborgen. Hoe dan ook, de gelovigen waren ermee weg, dat de zieltjes 'lichamelijk' ten hemel waren gerezen.

En ook nu nog zijn er mensjes, vooral licht- en bij-gelovigen, aan wie men alles kan wijsmaken. 8)
Kijk maar naar al die zgn UFO waarnemingen, waarvan sommige zelfs beweren dat ze door die Aliens ontvoerd zijn geworden en allerlei experimenten aan boord van een ruimteschip hebben ondergaan.

Alhoewel we een eventueel bezoek van buitenaardse wezens aan de aarde, niet volledig kunnen uitsluiten.
Zelfs al zijn ze hier nog nooit geweest, ze kunnen hier vandaag of morgen zijn. :|