Is de Bijbel een mythe ( deel 2)
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
YYZ schreef:De kwantumfysici hebben daar inmiddels hun mening over herzien, ze doen dit op een verbluffend eenvoudige manierjanx schreef:De bijbel (boeken verzameling) bezit deze kennis niet waardoor er spookjes (mythes), zoals in genesis vermeld, zijn ontstaan om de mens toch iets geven waaruit blijkt hoe geweldig die macht en kracht tot het scheppen is, om alles te hebben kunnen doen ontstaan inclusief de mens.
(1) materie is voor 99,999 % leeg
(2) een mens is in staat om deze materie te bestuderen
(3) die mens bestaat dan niet zoals we dat doorgaans aannemen
(4) die mens is geest
(5) geest is god
(6) god is zowel geest als mens
(7) wie is mens?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Zoals ik al schreef;YYZ schreef:(5) geest is god
(7) wie is mens?
Dus ook de mens is dat en als mens zijn wij ook de manifestatie van dat met, zoals we nu weten en kunnen ervaren, het vermogen tot scheppen ook dat is te zien en te bewijzen, zie o.a. kunst en techniek.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Vergeet de economische crisis niet, of je dat ook kunst wil noemen is iets anders.janx schreef:Zoals ik al schreef;YYZ schreef:(5) geest is god
(7) wie is mens?
Dus ook de mens is dat en als mens zijn wij ook de manifestatie van dat met, zoals we nu weten en kunnen ervaren, het vermogen tot scheppen ook dat is te zien en te bewijzen, zie o.a. kunst en techniek.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ter herinnering :
"De conjunctie van twee van de helderste hemellichten (uiteraard op de zon en maan na) was vlak voor het begin van onze jaartelling een bijzondere gebeurtenis. Het wees op de komst van de beloofde Messias. Van Hem hadden de Hebreeuwse profeten gesproken. Maar God doet ook een sprake uitgaan van de sterrenhemel. Immers, “de hemelen vertellen Gods eer!” (Psalm 19:1) – het is werk van zijn handen.
Door de conjunctie op 30 juni j.l. werden we herinnerd aan de bijzondere ster van Bethlehem........ "
http://goedbericht.nl/blog2/de-ster-van ... zichtbaar/
"De conjunctie van twee van de helderste hemellichten (uiteraard op de zon en maan na) was vlak voor het begin van onze jaartelling een bijzondere gebeurtenis. Het wees op de komst van de beloofde Messias. Van Hem hadden de Hebreeuwse profeten gesproken. Maar God doet ook een sprake uitgaan van de sterrenhemel. Immers, “de hemelen vertellen Gods eer!” (Psalm 19:1) – het is werk van zijn handen.
Door de conjunctie op 30 juni j.l. werden we herinnerd aan de bijzondere ster van Bethlehem........ "
http://goedbericht.nl/blog2/de-ster-van ... zichtbaar/
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Deze gebeurtenissen zijn een natuurlijk gevolg als werking van de kosmos. En er zullen nog velen volgen ongeacht wat er op aarde zelf gebeurt. Voor de bijbelschrijvers een geweldig gebeuren en hebben dat gelinkt aan diverse gebeurtenissen om aan te geven hoe belangrijk het wel niet was. En voor het overige alles is werk van dat wat alles heeft doen ontstaan, instand houd en doet voortgaan. Dat kun je God noemen als aanduiding van die werkzaamheid."De conjunctie van twee van de helderste hemellichten (uiteraard op de zon en maan na) was vlak voor het begin van onze jaartelling een bijzondere gebeurtenis.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zo bijzonder ook weer niet. De conjunctie Jupiter - Saturnus heeft zich sindsdien reeds 13 keer voorgedaan."De conjunctie van twee van de helderste hemellichten (uiteraard op de zon en maan na) was vlak voor het begin van onze jaartelling een bijzondere gebeurtenis.
http://carlkop.home.xs4all.nl/wonder.html
De bedoeling was niet zozeer een plaats, maar wel een datum te kunnen vastleggen zonder gebruik te maken van de joodse of de Romeinse jaartelling.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Ik heb voor mijn vakantielectuur het zeer controversiële boek "Jesus never existed" van Kenneth Humphreys gekocht.
Het is een van de meest controversiële boeken van de laatste tien jaar. Het wordt overal in de wereld verguisd. Dat maakt het juist interessant. Ik wil het lezen om voor mezelf te ontdekken of zijn argumenten hout snijden.
In de academische wereld wordt hij niet aux sérieux genomen. Maar hij wordt met zoveel passie geboycot, dat ik echt nieuwsgierig geworden ben.
Als ik het uit heb mag Talisman het lezen.

Het is een van de meest controversiële boeken van de laatste tien jaar. Het wordt overal in de wereld verguisd. Dat maakt het juist interessant. Ik wil het lezen om voor mezelf te ontdekken of zijn argumenten hout snijden.
In de academische wereld wordt hij niet aux sérieux genomen. Maar hij wordt met zoveel passie geboycot, dat ik echt nieuwsgierig geworden ben.
Als ik het uit heb mag Talisman het lezen.

The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Merkwaardige kin, frenologen en fysionomisten hadden daar indertijd zeker een hele kluif aan gehad.Vesselin schreef:Ik heb voor mijn vakantielectuur het zeer controversiële boek "Jesus never existed" van Kenneth Humphreys gekocht.

"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Als hij het heeft over de Jezus uit het N.T. moet ik hem gelijk geven. Let op of hij het onderscheid kan maken tussen de mythische en de historische Jezus. Meestal maken ze daar een potje van ( tot mijn grote ergernis ).Vesselin schreef:Ik heb voor mijn vakantielectuur het zeer controversiële boek "Jesus never existed" van Kenneth Humphreys gekocht.
Als ik het uit heb mag Talisman het lezen.![]()
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
"Jesus never existed"...
Het is inderdaad geen wetenschap, maar journalistiek.
De schrijver doet niet de minste moeite om zijn stellingen met argumenten uit het wetenschappelijk bronnenonderzoek te ondersteunen.
Zeer onderhoudend, in een razend tempo geschreven, door een journalist met een religieus trauma. Een erg boos jongetje.
De schrijver doet niet de minste moeite om zijn stellingen met argumenten uit het wetenschappelijk bronnenonderzoek te ondersteunen.
Zeer onderhoudend, in een razend tempo geschreven, door een journalist met een religieus trauma. Een erg boos jongetje.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Tja, daar hebben we niet zoveel aan.Vesselin schreef:"Jesus never existed"...