Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
*leah* schreef:Misschien komt ZIJ wel fazal en mag je HAAR een kopje groene thee aanbieden...
Zo LEAH , geslachten maken deel uit van deze aarde , in de hemel wordt niet getrouwd , is iedereen er net als de engelen .
Waar jij telkens die ' zij ' uithaalt , is mij een raadsel , toch maar eens de Bijbel herlezen hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En jij de bijsluiters.ebenhaezer schreef: Zo LEAH , geslachten maken deel uit van deze aarde , in de hemel wordt niet getrouwd , is iedereen er net als de engelen .
Waar jij telkens die ' zij ' uithaalt , is mij een raadsel , toch maar eens de Bijbel herlezen hoor !
-
Gast
De eerste goden waren vrouwen beste Ebenhaezer, waar jij die "hij" telkens uithaalt begrijp ik niet.
Ik ga mijn tijd zeker niet verdoen met het lezen van die bijbel.
Als ze in de hemel allemaal zijn als de engelen, wat doet die "hij" daar dan?
Als "zij" daar niet hoort, dan hoort "hij" daar ook niet!
Je klampt je vast aan een denkbeeldig manspersoon die baas speelt in een hemel, maar Ebenhaezer toch!!
Je klampt je vast aan een denkbeeldig manspersoon die baas speelt in een hemel, maar Ebenhaezer toch!!
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
*leah* schreef:De eerste goden waren vrouwen beste Ebenhaezer, waar jij die "hij" telkens uithaalt begrijp ik niet.
Wie ooit "de VERBORGENHEDEN des VOLKS" heeft gelezen - (een boek dat op de Index stond van de katholieke kerk
Omdat de mannen (als spermadonor...) een tweede rang functie kregen, hebben de nieuwlichters met hun religieuze verhaaltje getracht de vrouw te onderdrukken. En dat gebeurt nog altijd zo bij de Joden, Boeddhisten, Moslims en andere verkopers van verzinsels. Onze maatschappij werd daarvan zo doordrongen, dat in GB zelfs de suffragettes nodig waren om daar terug verandering in te brengen.
Ps.: In heel wat Europese landen zat de cultus van dé vrouw - als belangrijkste personage in de samenleving - zo diep geworteld, dat de zogenaamde moeder Maria in de sprookjes van de religie werd opgenomen, om iedereen te paaien. Vaak is de verering van die figuur wel hinderlijk voor nogal wat lokale leiders van de kerk. En niet enkel wordt de vrouw geweerd uit hun zelfbedachte riten, maar ze wordt net als Eva in hun paradijs-sprookje als zondig afgeschilderd en naar het bezemhok terug gedrongen.
sw
-
*leah* schreef:De eerste goden waren vrouwen beste Ebenhaezer, waar jij die "hij" telkens uithaalt begrijp ik niet.
Luister LEAH , ik kén geen goden die door mensen uitgevonden zijn , ik ken alleen de Schepper God , dat is Vader , Zoon en H. Geest , en die hebben bij mijn weten niets te maken met een ' hij of zij ' , dààr zijn dimenties die wij niet kennen noch begrijpen , nl. een geestelijke toestand ( Jezus hoefde geen deur open te doen toen hij hier op aarde was na zijn opstanding , hij ging er zo doorheen ! ) .
Maria is een ' zij ' , maar die was een mens hier op aarde , eens daarboven zijn we verandert en net zoals de engelen zei ik al .
Daar is niets denkbeeldigs aan hoor Leah , dat staat duidelijk in Gods Woord ! Jammer dat jij daar niet wilt in lezen , het is nochtans het MEESTGELEZEN BOEK ter wereld !
-
Ik wel : Allemaal.ebenhaezer schreef: ik kén geen goden die door mensen uitgevonden zijn ,
Dat komt omdat jij niet veel weet.ik ken alleen de Schepper God , dat is Vader , Zoon en H. Geest , en die hebben bij mijn weten niets te maken met een ' hij of zij ' ,
dààr zijn dimenties die wij niet kennen noch begrijpen , nl. een geestelijke toestand[/q/quote]
Daar heb je gelijk in. Over dementie weet men al heel wat, maar nog lang niet alles.Maar er zijn er nog die dat kunnen.Jezus hoefde geen deur open te doen toen hij hier op aarde was na zijn opstanding , hij ging er zo doorheen ! .
https://www.youtube.com/watch?v=KDBG9kG5Yv8
Maria is een ' zij ' , maar die was een mens hier op aarde , eens daarboven zijn we verandert en net zoals de engelen zei ik al .Dat kan men nooit weten. Wel de meest verkochte boeken:het is nochtans het MEESTGELEZEN BOEK ter wereld !
http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10- ... er-tijden/
Gratis uitdelen zoals ze met de bijbel doen is in deze lijst niet opgenomen.
-
Gast
De bijbel is ook door een mens geschreven mevrouw Ebenhaezer.
Ik sprak of schreef over godinnen en goden die leefden eeuwen en eeuwen voor het jaar 0, godinnen zoals Inanna, Ereskigal, Demeter, Artemis enz., goden zoals Hades, Zeus, Vulcanus enz.
Boeken over die godinnen en goden verslind ik gewoon.
Ik spreek u niet tegen, ieder gelooft wat hij of zij wilt, u schrijft alsof u de hemel al bezocht heeft, ik geef toe dat ik niets weet en ik wil ook werkelijk niemand overtuigen.
Of Jezus door een deur kon lopen, hebt u dat gezien?
Ik sprak of schreef over godinnen en goden die leefden eeuwen en eeuwen voor het jaar 0, godinnen zoals Inanna, Ereskigal, Demeter, Artemis enz., goden zoals Hades, Zeus, Vulcanus enz.
Boeken over die godinnen en goden verslind ik gewoon.
Ik spreek u niet tegen, ieder gelooft wat hij of zij wilt, u schrijft alsof u de hemel al bezocht heeft, ik geef toe dat ik niets weet en ik wil ook werkelijk niemand overtuigen.
Of Jezus door een deur kon lopen, hebt u dat gezien?
-
En hier is de vrouw van Jahwe , de god van Eben .*leah* schreef:De bijbel is ook door een mens geschreven mevrouw Ebenhaezer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Asherah#In ... _and_Judah
Bij de laatste editie eruit geschreven.
Dan denk ik gelijk aan het boek " De moord op de moedergodin " ( J.K.Abbes ). Al gelezen?
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Mijn beste goeie Eben , je mag niet vergeten dat , dankzij het JA-Woord van Maria aan God via de Aartsengel Gabriel , Ons Heer zijn Verlossingswerk heeft kunnen "" wrochten "" .
Ziehier uit het gebed - MEMENTO der LEVENDEN - de eerste zin :
Roemrijke Maagd, door wier gehoorzaamheid het zondige menschdom den ingang ten leven heeft wedergevonden, voer ons gebed binnen in het heiligdom, waar verhooring te vinden is en breng vandaar verzoening tot ons weder . Enz .
Morgen den woensdag den elfde febr. wordt de eerste verschijning van Onze Lieve Vrouwe , aan de H.Marie Bernard, herdacht en ik vond dat een mooie gelegenheid om deze MEMENTO aan te brengen .
En dan nog iets mijne goeien Eben ; Bij mijn weten zijn er in de bijbel maar drie personen geweest die God een vraag hebben durven stellen , te weten ; Abraham , Job en de Heilige maagd Maria ."" Hoe kan dit alles ? Want ik beken geen man . Weet je nog ?
En wat als ? Wat als Maria toen NEEN beantwoord had omdat Zij als jong Meisje deze toestand niet aan kon . Wat was dan onze toekomst geweest ? Durf jij het te voorspellen ??
mvg-werewoef
Ziehier uit het gebed - MEMENTO der LEVENDEN - de eerste zin :
Roemrijke Maagd, door wier gehoorzaamheid het zondige menschdom den ingang ten leven heeft wedergevonden, voer ons gebed binnen in het heiligdom, waar verhooring te vinden is en breng vandaar verzoening tot ons weder . Enz .
Morgen den woensdag den elfde febr. wordt de eerste verschijning van Onze Lieve Vrouwe , aan de H.Marie Bernard, herdacht en ik vond dat een mooie gelegenheid om deze MEMENTO aan te brengen .
En dan nog iets mijne goeien Eben ; Bij mijn weten zijn er in de bijbel maar drie personen geweest die God een vraag hebben durven stellen , te weten ; Abraham , Job en de Heilige maagd Maria ."" Hoe kan dit alles ? Want ik beken geen man . Weet je nog ?
En wat als ? Wat als Maria toen NEEN beantwoord had omdat Zij als jong Meisje deze toestand niet aan kon . Wat was dan onze toekomst geweest ? Durf jij het te voorspellen ??
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
TALISMAN , toch wel ' het meest gelezen Boek ter wereld ' , koop jij soms boeken DIE JE NOOIT WILT LEZEN ???
Het is zelfs algemeen geweten en bekend in deze wereld !
LEAH , natuurlijk is de Bijbel door mensen geschreven , maar wel geinspireert door Gods Geest .
Ook jij bent absoluut vrij om te geloven in wie je wil , zelfs in alle godinnen die er ooit geweest zijn vroeger en nu , en dat mag .
Nee , ik was er niet bij toen de opgestane Jezus doorheen de deur wandelde , maar ik GELOOF het omdat Gods Woord dat zegt lieve dame .
WEREWOEF , natuurlijk geloof ook ik in de gehoorzame en Godvruchtige Maria , want daarom had God juist haar op het oog ! Zij voedde inderdaad Jezus op tot een volwassen jonge man , bereid voor zijn taak als Verlosser , want dat had de engel haar toch verteld !
Maar al het andere wat mensen er van gemaakt hebben , staat NIET in de Bijbel , nl. onze voorspraak , de Heilige Moeder Gods , de vrouw van God , enz. Ook voor haar is Jezus , Gods Zoon , gestorven , zodat ook zij vergeving kreeg net als wij en een kind van God kon worden .
Er is jammer genoeg veel fantasie en mensenwerk bijgekomen , wat niet in de Bijbel te vinden is !
Maar ook zij zal beloond worden voor haar gehoorzaamheid en liefdevol leven hier op aarde , en dat gun ik haar van harte hoor !
Ook waren er wel meerdere die vragen stelden aan God , zoals een Jona en nog andere zoals de apostelen , zelfs nu nog want er staat : wie bidt zal ontvangen ... , wie om een vis vraagt zal geen steen ontvangen enz.
Maar ik weet dat je het goed bedoelt Werewoef , en zo leren we altijd bij , en dat is goed .
Het is zelfs algemeen geweten en bekend in deze wereld !
LEAH , natuurlijk is de Bijbel door mensen geschreven , maar wel geinspireert door Gods Geest .
Ook jij bent absoluut vrij om te geloven in wie je wil , zelfs in alle godinnen die er ooit geweest zijn vroeger en nu , en dat mag .
Nee , ik was er niet bij toen de opgestane Jezus doorheen de deur wandelde , maar ik GELOOF het omdat Gods Woord dat zegt lieve dame .
WEREWOEF , natuurlijk geloof ook ik in de gehoorzame en Godvruchtige Maria , want daarom had God juist haar op het oog ! Zij voedde inderdaad Jezus op tot een volwassen jonge man , bereid voor zijn taak als Verlosser , want dat had de engel haar toch verteld !
Maar al het andere wat mensen er van gemaakt hebben , staat NIET in de Bijbel , nl. onze voorspraak , de Heilige Moeder Gods , de vrouw van God , enz. Ook voor haar is Jezus , Gods Zoon , gestorven , zodat ook zij vergeving kreeg net als wij en een kind van God kon worden .
Er is jammer genoeg veel fantasie en mensenwerk bijgekomen , wat niet in de Bijbel te vinden is !
Maar ook zij zal beloond worden voor haar gehoorzaamheid en liefdevol leven hier op aarde , en dat gun ik haar van harte hoor !
Ook waren er wel meerdere die vragen stelden aan God , zoals een Jona en nog andere zoals de apostelen , zelfs nu nog want er staat : wie bidt zal ontvangen ... , wie om een vis vraagt zal geen steen ontvangen enz.
Maar ik weet dat je het goed bedoelt Werewoef , en zo leren we altijd bij , en dat is goed .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Het orakel EB is weer in goeden doen...
QUOTE.
Luister LEAH , ik kén geen goden die door mensen uitgevonden zijn , ik ken alleen de Schepper God , dat is Vader , Zoon en H. Geest , en die hebben bij mijn weten niets te maken met een ' hij of zij ' , dààr zijn dimenties die wij niet kennen noch begrijpen , nl. een geestelijke toestand ( Jezus hoefde geen deur open te doen toen hij hier op aarde was na zijn opstanding , hij ging er zo doorheen ! ) .
Maria is een ' zij ' , maar die was een mens hier op aarde , eens daarboven zijn we verandert en net zoals de engelen zei ik al .
EINDE CITAAT.
Tja, dat soort geschrijf is inderdaad van een heel andere dimensie.
Meer "dementie" zo te lezen...
Intussen heb ik al mijn deuren uit de scharnieren gelicht en opgestookt, want "djeezes" nog aan toe, die Jezus kan er toch dwars doorheen lopen.
Tenminste door die van IKEA allicht!?
Meteen kon ik mijn buurvrouw gerust stellen, want zij dacht dat vorige week een rondtrekkende dievenbende bij haar had ingebroken, doch ik heb haar verteld dat het de Jezus (van EB) moet geweest zijn.
En tenslotte is EB vaste klant "daarboven". Wat wel sneu is voor de Aussies en de Kiwi's die aan de onderkant van ons bolleken wonen en dus enkel naar beneden kunnen. Recht de hel in...
Tja, wat dat voortdurend lezen in die bijbel zoal in iemands bovenkamer teweeg kan brengen
Ps.: Maar toch nog dit. In een hotel waar ik recent verbleef, was een kind van mogelijk 5 of 6 jaar in de inkomhall aan het rondlopen. En mogelijk had die kleine ook over Jezus gelezen en stormde recht op één der glazen deuren af met een bloedneus als gevolg.
Geloof verzet bergen, maar of het ook deuren opent...!?
Gelukkig lag daar in elke hotelkamer een BIJBEL van de Gideons. En konden de ouders van dat manneke wat bij studeren om nadien ook dwars doorheen deuren te kunnen lopen.
Hoewel ik eens mijn sleutels kwijt was en toch maar in de Gouden Gids naar een slotenmaker heb gezocht.
sw
QUOTE.
EINDE CITAAT.
Tja, dat soort geschrijf is inderdaad van een heel andere dimensie.
Meer "dementie" zo te lezen...
Intussen heb ik al mijn deuren uit de scharnieren gelicht en opgestookt, want "djeezes" nog aan toe, die Jezus kan er toch dwars doorheen lopen.
Tenminste door die van IKEA allicht!?
Meteen kon ik mijn buurvrouw gerust stellen, want zij dacht dat vorige week een rondtrekkende dievenbende bij haar had ingebroken, doch ik heb haar verteld dat het de Jezus (van EB) moet geweest zijn.
En tenslotte is EB vaste klant "daarboven". Wat wel sneu is voor de Aussies en de Kiwi's die aan de onderkant van ons bolleken wonen en dus enkel naar beneden kunnen. Recht de hel in...
Tja, wat dat voortdurend lezen in die bijbel zoal in iemands bovenkamer teweeg kan brengen
Ps.: Maar toch nog dit. In een hotel waar ik recent verbleef, was een kind van mogelijk 5 of 6 jaar in de inkomhall aan het rondlopen. En mogelijk had die kleine ook over Jezus gelezen en stormde recht op één der glazen deuren af met een bloedneus als gevolg.
Geloof verzet bergen, maar of het ook deuren opent...!?
Gelukkig lag daar in elke hotelkamer een BIJBEL van de Gideons. En konden de ouders van dat manneke wat bij studeren om nadien ook dwars doorheen deuren te kunnen lopen.
Hoewel ik eens mijn sleutels kwijt was en toch maar in de Gouden Gids naar een slotenmaker heb gezocht.
sw
-
Nee hoor, maar de bijbel hoef je niet te kopen. Die gooien ze zo gratis in je nachtkast, aan de deur en op internet. Ik heb de bijbel nog nooit gekocht, maar wel handig dat ik om het even welke uitgave via internet zo onder je hypocriete neus kan schuiven. Ik zou gek zijn zo'n onding te kopen. De Ikea catalogus koop ik trouwens ook niet en qua uitgave wereldwijd kan dit ook al tellen.ebenhaezer schreef:TALISMAN , toch wel ' het meest gelezen Boek ter wereld ' , koop jij soms boeken DIE JE NOOIT WILT LEZEN ???
-
talisman schreef:Nee hoor, maar de bijbel hoef je niet te kopen. Die gooien ze zo gratis in je nachtkast, aan de deur en op internet. Ik heb de bijbel nog nooit gekocht, maar wel handig dat ik om het even welke uitgave via internet zo onder je hypocriete neus kan schuiven. Ik zou gek zijn zo'n onding te kopen. De Ikea catalogus koop ik trouwens ook niet en qua uitgave wereldwijd kan dit ook al tellen.ebenhaezer schreef:TALISMAN , toch wel ' het meest gelezen Boek ter wereld ' , koop jij soms boeken DIE JE NOOIT WILT LEZEN ???
Ja TALISMAN , dat is niet moeilijk , praktisch alle reclamebladen en boeken gaan deze weg ! En iedereen is dankbaar dat Internet bestaat ! Maar toch een héél mooi werk van die Gideons hoor , en dit alles neemt niet weg dat er nog steeds DUIZENDEN BIJBELS GEDRUKT EN GELEZEN WORDEN !
Een beetje jaloers misschien ?