Heeft God alles doen ontstaan?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Klaartje

11 apr 2010, 16:42

Van een doordenker gesproken zeg :idea: :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Gloria

11 apr 2010, 19:56

Klaartje, hoezo een doordenker? Verklaar even nader! Ik ben nieuwsgierig...
Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan...

Wil.

11 apr 2010, 20:19

Gloria schreef:Als je nu God koppelt aan het NIETS dan weet je dat hij ook oneindig is net als het NIETS.

Wat je zegt, is dat er enerzijds het niets was en anderzijds God, of heb ik dat misbegrepen? Je koppelt immers God aan het niets in deze quote hierboven.

Vraag: waar kwam God vandaan? En hoe kan er "niets" zijn als er misschien toch al een God aanwezig was?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Klaartje

11 apr 2010, 20:37

Gloria schreef:Klaartje, hoezo een doordenker? Verklaar even nader! Ik ben nieuwsgierig...
Je ganse redenering Gloria.... goed gevonden; het eeuwige zoeken van de mens naar alle leven uit het "niets" ontstaan en dat men dag GOD noemt, is het niet zo?
Het ontastbare, het grote levensmysterie zeg maar..... de oppermachten voor de mens, een mooie doordenker blijf ik het noemen :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."

Gloria

12 apr 2010, 23:10

Klaartje, ik bedoel eigenlijk dat God het Niets zelf is. Het Niets dat geen begin en geen einde kent...In het NIETS (in God ) gebeurde er ooit IETS en dat resulteerde tot wat er nu allemaal is. Omdat men nooit zal weten hoe het gebeurde, wat er iemand zo mooi zei dat er door een onstabiliteit in het NIETS, IETS ontstond. Hoe het verder daarna is verlopen vind ik niet zo belangrijk. Wat ieder mens graag zou willen weten is: HOE WERD IETS UIT HET NIETS. En dat is iets waar wij nooit achter zullen komen. Ook niet of er inderdaad na dit leven iets anders zal volgen, want de zin daarvan zie ik niet zo zitten. Natuurlijk zou ik het heel graag wel willen, wie niet?

Klaartje

12 apr 2010, 23:18

Beste Gloria..... een mens wordt nieuwsgierig geboren, maar we hoeven niet alles te weten..... hij weet al zoveel :wink:
Het wonder van het leven is het grote mysterie , dat mensen graag "God" noemen omdat het boven hun petje gaat, en dit alles ons in de hand houdt.
Toen we over 6 jaar in Hiroshima waren en daar het vredespark bezochten zagen we daar o.a. een boom die zwartverbrand was door de atoombom maar waar weer na 3 md leven uitkwam en nieuwe scheuten kreeg; zo ook na de winter komt de prachtige lente en herleeft alles wat schijnbaar dood was.
Het leven blijft een wonder.................... :idea: :wink:

Gloria

24 apr 2010, 15:23

Klaartje toch, ook u brengt het voor ons onbegrijpelijk terug naar "wonderlijk, wonderbaar". Inderdaad moeten wij mensen altijd ergens een verklaring voor hebben. Op dit gebied blijven we altijd gissen en tenslotte verwijzen we het naar God, Supermacht, Mysterie, wonderbaar....We moeten en zullen het ergens plaatsen, zo zijn we nu eenmaal.
Het komt omdat we ook steeds meer komen te weten en we hopen ooit de sleutel te kunnen vinden naar het grote onbegrijpelijke. Dit allemaal uit eigen interesse, want niemand wil dood en dat het dan echt afgelopen uit is...Iedereen klampt zich vast aan het "wonderbaarlijke"met de hoop dat er ook iets voor ons na dood nog zal zijn...puur uit zelfbehoud. Ook ík doe hier erg aan mee!!! Anders zat ik hier niet op het forum.
Gast

24 apr 2010, 16:34

Kan ook Eddy Wally zijn hé,die heeft het ook altijd over geweldig,ongelooflijk,fantastisch

En alles goed bekeken, woont die in Ath,Spitaels is de naam 8O

Gloria

24 apr 2010, 20:45

Eddy Wally probeert zich uit te drukken, in verschillende gradaties, over dingen die bestaan.Echter, waar ik het over heb en Klaartje ook, is het abstracte dat voor de mens onbegrijpelijk is en blijft. De mens wil nu eenmaal alles begrijpen en een verklaring voor hebben dus dan wordt het probleem neer gelegd bij het abstracte en het onzichtbare, dus God, mysterie, wonderbaar, etc.
Gast

24 apr 2010, 21:32

Is duidelijk Gloria dat je me nog niet kent :P

Gloria

25 apr 2010, 22:47

Daffy, Hoezo moet ik je dan kennen, als ik je nog nooit ontmoet heb. Zelfs je echte naam is onbekend, terwijl mijn naam gewoon echt is zoals ik heet....
Gast

26 apr 2010, 10:47

Om antwoord te geven op titel topic.....

Zeker niet alles,want de regering heeft de ontelbare BTW's uitgevonden.
EN .............den DWEIL :P

Gloria

26 apr 2010, 11:02

Dat is het hem juist! Niemand kan daar een antwoord op geven, hoogstens een idee vormen hierover. Het echte antwoord zullen wij NOOOOOOIT krijgen! Wij hebben niet de mogelijkheden daarvoor!
Daarom zullen de eenvoudigen van geest zich vastklampen aan allerlei geloofjes als RK, Protestand, Islam Budisme etc.etc! Dat is voor hen een steun en hoop....voorál hoop op een vervolg van het leven in wat voor een vorm dan ook.
Volgens mij verdwijn je voor eeuwig zoals je al eeuwig niet bestaan had voor je werd geboren. Zo verdwijn je weer in het eeuwige NIETS...
Gast

26 apr 2010, 11:15

Hmmmm,ik ga er niet verder op ingaan.Er zijn veel zaken die u ooit zal begrijpen.Uw tijd ervoor komt wel.
Weet dat er andere mensen of" wezens" bestaan met een gans andere opinie.
Die de toekomst anders inzien wegens hun bewustzijn, afkomst en goed bewaarde geheimen.

Zelfs op sennet zijn er enkele tegenwoordig.
8)

jorik

27 apr 2010, 21:28

Hoelang zou God in de periode van het "niets" vertoefd hebben?
Dat kunnen we ook niet vatten of weten!Waarom heeft Hij het nodig geacht om over te gaan tot de "schepping"?Om te laten zien hoe machtig Hij was?Nu vele miljarden jaren later is er nog altijd miserie op onze planeet tegen wil en dank!En als we ons goed gedragen dan mogen we bij Hem komen! Om Hem te loven enz.....enz....Een beetje ijdelheid misschien?