MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
De (Heilige) Maagd Maria (godin sinds tijden) heeft een drukke agenda ; zoveel is haar toegeschreven..... maar het blijft voor velen een steun in tijden van nood en dat is dan weer lovenswaardig, er blijft nood aan voor velen 
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
In die tijden werd de naam "maagd" gegeven aan een jong meisje/vrouw, zoals ik al begreepsocrates schreef:Was die Maria ook nog maagd na de geboorte van haar eerste zoon ? Zo neen, waarom dan niet, input en output gaan toch door dezelfde opening ?
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Bedenk dit even ... words to ponder ....
Waarom zou de Almachtige deze hoedanigheid van eeuwigdurende Maagdendom tweeduizend jaren geleden niet aan Maria hebben kunnen geven , daar waar de de moderne wetenschap toch ook veel kan bewerkstelligen zoals bv invitro enz .???
Is dit nu zo moeilijk te bevatten ?
mvg-Werewoef
Waarom zou de Almachtige deze hoedanigheid van eeuwigdurende Maagdendom tweeduizend jaren geleden niet aan Maria hebben kunnen geven , daar waar de de moderne wetenschap toch ook veel kan bewerkstelligen zoals bv invitro enz .???
mvg-Werewoef
AMEN en AUM
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ja. Hebt gij al eens een kind zien geboren worden? Nie simpel jongen en het kanaal is gemaakt voor ever and ever.
Bovendien heeft niemand van bovenaf dit komen zeggen.
En onbevlekt ontvangen heeft de Kerk mettertijd vervangen: geboren zonder erfzonde;
Want 1. zoiets is toch niet te verifiëren.
en 2. men kon het de goegemeente niet meer wijsmaken. Men moet met zijn tijd mee hé Woef.
Nu durft er eentje zelfs al eens opperen; (ik dacht Danneels): "misschien bestaat er wel geen hel". Dat is durven hé zeg.
Ja. Hebt gij al eens een kind zien geboren worden? Nie simpel jongen en het kanaal is gemaakt voor ever and ever.
Bovendien heeft niemand van bovenaf dit komen zeggen.
En onbevlekt ontvangen heeft de Kerk mettertijd vervangen: geboren zonder erfzonde;
Want 1. zoiets is toch niet te verifiëren.
en 2. men kon het de goegemeente niet meer wijsmaken. Men moet met zijn tijd mee hé Woef.
Nu durft er eentje zelfs al eens opperen; (ik dacht Danneels): "misschien bestaat er wel geen hel". Dat is durven hé zeg.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Is het niet merkwaardig dat er ook in de Islam een buitensporig belang wordt gehecht aan de maagdelijkheid van de vrouw.Beide religies uit het Midden-Oosten.Er zijn daar zelfs chirurgen die het gulden vlies repareren.werewoef schreef:Devote Christenen hebben daar geen moeite mee, met één van de dogmas over de Moeder van de Heer Jezus .mvg-werewoef
Wie bewaakt de bewakers.
-
Die Maria-verering schijnt iets magisch te hebben op sommige mensen, zo zijn er o.a. vrienden die binnenkort op bedevaart naar Lourdes gaan uit dankbaarheid of om gunsten af te smeken; voor velen schijnt het een houvast te blijven en vooral hoop te geven...... het blijft een eigenaardig byzonder fenomeen 
-
Waarom Klaartje op het einde van je posting een ikoontje van verbazing en verwarring ?
Op deze heel bijzondere plaatsen waar de H. Maagd zich heeft gemanifesteerd moet er waarschijnlijk nog een zweem van de energie hangen die deze hemelse verschijning heeft teweeg gebracht . Dat is tenminste mijn mening en zo heb ik het toch aangevoeld op sommige plaatsen .
Je kan het misschien vergelijken met het gevoel dat toeristen ervaren die het dal van de Koningen in Egypte hebben bezocht of Stonehenge bv .
Dit moet toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn of zelfs aan te nemen ?
mvg-werewoef
Op deze heel bijzondere plaatsen waar de H. Maagd zich heeft gemanifesteerd moet er waarschijnlijk nog een zweem van de energie hangen die deze hemelse verschijning heeft teweeg gebracht . Dat is tenminste mijn mening en zo heb ik het toch aangevoeld op sommige plaatsen .
Je kan het misschien vergelijken met het gevoel dat toeristen ervaren die het dal van de Koningen in Egypte hebben bezocht of Stonehenge bv .
Dit moet toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn of zelfs aan te nemen ?
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Beste Woefke..... het blijft een eigenaardig fenomeen (die zogenaamde verschijningen)werewoef schreef:Waarom Klaartje op het einde van je posting een ikoontje van verbazing en verwarring ?
Dit moet toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn of zelfs aan te nemen ?![]()
![]()
mvg-werewoef
dat sommige mensen zo kan begeesteren en ik blijf er mij vragen over hebben,
maar goed ...... het bewijst maar eens temeer weer de kwetsbaarheid van de mens hé
-
Kwetsbaar ? Integendeel zelfs .
Iemand die om hulp verlegen is en geen hulp vraagt is een dommerik .
Er zijn ook vele minsen die bij een beeld ( tenis ) van de H. Maria gewoon even verpozen omdat ze graag in Haar geburen vertoeven . Er is zelfs een gebedje over gemaakt .
Over al die miljoenen islamieten die een tegengesteld rondje gaan draaien in Mekka, dat wordt hier niet in overweging genomen , maar Owee als ge hier op dit forum een Maria-plaats durft te vermelden .
Akkerdjie, akkerdjie toch ...
mvg-werefoef
Er zijn ook vele minsen die bij een beeld ( tenis ) van de H. Maria gewoon even verpozen omdat ze graag in Haar geburen vertoeven . Er is zelfs een gebedje over gemaakt .
Over al die miljoenen islamieten die een tegengesteld rondje gaan draaien in Mekka, dat wordt hier niet in overweging genomen , maar Owee als ge hier op dit forum een Maria-plaats durft te vermelden .
Akkerdjie, akkerdjie toch ...
mvg-werefoef
AMEN en AUM
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Wel WW (let op de alliteratie), je zou je toch eens kunnen afvragen waarom je schone madam niet eens terugkomt naar Lourdes om ze daar eens blij te verrassen.
Ineens de hele bende die daar aan de grot komt bidden, gelukkig maken.
Moet een koud kunstje zijn.
Neen, alleen aan een ziek kind met hallucinaties.
Je moet toch een oen zijn om niet in te zien dat het flauwe truut is.
Ineens de hele bende die daar aan de grot komt bidden, gelukkig maken.
Moet een koud kunstje zijn.
Neen, alleen aan een ziek kind met hallucinaties.
Je moet toch een oen zijn om niet in te zien dat het flauwe truut is.
-
Maar Woefke toch, weet jij dan niet, dat dit allemaal ene pot nat is ?werewoef schreef:Kwetsbaar ? Integendeel zelfs .
Er zijn ook vele minsen die bij een beeld ( tenis ) van de H. Maria gewoon even verpozen omdat ze graag in Haar geburen vertoeven . Er is zelfs een gebedje over gemaakt .![]()
Akkerdjie, akkerdjie toch ...![]()
![]()
![]()
mvg-werefoef
Zinsbegoocheling of hoe zegt men dat en er zijn blijkbaar mensen die dat nodig blijven hebben door de tijden heen; daar maken die bepaalde machten gebruik van. Ze hebben allemaal hun profeet, de Islam, de Christenen, de Mormonen...... ach dat ze maar doen, geen zinnig mens die dat kan stoppen.
Als ze maar geen gekke tragische dingen doen.... a propos denk o.a. maar eens wat er in Mekka gebeurt met zo een waanzin,
vele doden .... in de naam van
-
Choerrel - Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08
Fanatiekelingen en domoren nemen hun verzuchtingen en waanideeën voor werkelijkheid en geloven in wat ze denken gezien te hebben. Zo beschouw ik ook de verschijningen. Ze slaan al vlug over in collectieve waanzin lijk die plaats waar Ria het voor heeft en waar O.L.Vrouw voor veel publiek "verschijnt" (...gorje). Ik geloof er niet in. Zeker wanneer het O.L.Vrouw betreft niet: ze heeft zich steeds op de achtergrond gehouden en viel niet op. Die gaat zich zeker niet "exposeren". Ze was een rustige figuur die voor de volle 100% achter haar Zoon stond en geen Madonna (de zangeres die haar dochter door de paus wou laten dopen maar verder een heel vulgair leven leidt).