Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Gast
"Hem liefhebben", en Zij, wordt Zij dan niet liefgehad???
Pure discriminatie van De Vrouw, !!
-
Fazal
Het zijn dan ook maar hersenspinsels hoor Klaartje.Klaartje schreef:Ik kan hier al lang niet meer volgen met al die hersenspinsels hoor
Dat moet je niet proberen te volgen.
Met enig gezond verstand lukt dat nooit.
-
Fazal
Wat een wartaal zeg ...!:roll:ebenhaezer schreef:socrates schreef:Ik ken ene Els De Schepper, knappe clown, maar wie schepper god is, weet ik na 31 pagina's begrijpend te hebben gelezen, nog steeds niet. Wie weet het wel ?
Zo SOCRATES , nog steeds niet begrepen wie Schepper God is ?
Hier nog even een staaltje van zijn Wijsheid en doorzicht in de mens :
1 Cor. 1 : 21 .
" Want omdat , in de wijsheid van God , de wereld door hààr wijsheid , God niet heeft leren kennen , heeft het God behaagd door de dwaasheid van de prediking zalig te maken hen , die geloven ."
v 27 " maar het dwaze van de wereld heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen , en het zwakke van de wereld heeft God uitverkoren om het sterke te beschamen ."
En voor de toekomst , 2 : 9 .
" maar het is zoals gescheven staat : wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen , dat is wat God bereid heeft voor hen die Hem liefhebben ."
Kan je dat allemaal eventjes naar mensentaal vertalen ebenhaezer?
Eerlijk gezegd en geschreven, ik vrees van niet ..., want daarvoor moet je het eerst zelf begrijpen. En daarna moet je het nog kunnen uitleggen, en dan nog liefst in een voor mensen verstaanbare taal. Tenzij het weer voor 101 uitleggen vatbaar is natuurlijk!?
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
*leah* schreef:"Hem liefhebben", en Zij, wordt Zij dan niet liefgehad???
LEAH , hoe kan er discriminatie zijn bij God , als daar noch mannelijkheid noch vrouwelijkheid bestaat in de hemel ?
Ik zei toch al dat geslachten aards zijn , al vergeten ?
En hier op aarde heeft God de vrouw echt niet aan de kant geschoven hoor , denk maar aan de Maria's , Deborah , Esther en nog velen meer .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal schreef:Wat een wartaal zeg ...!:roll:ebenhaezer schreef:socrates schreef:Ik ken ene Els De Schepper, knappe clown, maar wie schepper god is, weet ik na 31 pagina's begrijpend te hebben gelezen, nog steeds niet. Wie weet het wel ?
Zo SOCRATES , nog steeds niet begrepen wie Schepper God is ?
1 Cor. 1 : 21 .
" Want omdat , in de wijsheid van God , de wereld door hààr wijsheid , God niet heeft leren kennen , heeft het God behaagd door de dwaasheid van de prediking zalig te maken hen , die geloven ."
v 27 " maar het dwaze van de wereld heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen , en het zwakke van de wereld heeft God uitverkoren om het sterke te beschamen ."
En voor de toekomst , 2 : 9 .
" maar het is zoals gescheven staat : wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen , dat is wat God bereid heeft voor hen die Hem liefhebben ."
Kan je dat allemaal eventjes naar mensentaal vertalen ebenhaezer?
Eerlijk gezegd en geschreven, ik vrees van niet ..., want daarvoor moet je het eerst zelf begrijpen. En daarna moet je het nog kunnen uitleggen, en dan nog liefst in een voor mensen verstaanbare taal. Tenzij het weer voor 101 uitleggen vatbaar is natuurlijk!?
Natuurlijk kan dat FAZAL , er bestaat ook al een " Bijbel in gewone taal " hoor !
1 Cor. 1 : 21 . " Het is de mensen nooit gelukt om met dat soort wijsheid God te leren kennen . Nee , God had een ander plan . Hij redt ons omdat we geloven in een boodschap die volgens de mensen onzin is . Gods wijsheid is dus totaal anders dan menselijke wijsheid ! "
v.27 . " Maar God heeft juist mensen uitgekozen die in deze wereld ' dom of zwak ' genoemd worden . Zo heeft God de wijsheid en de kracht van mensen belachelijk gemaakt ."
2 : 9 . " Het staat al in de heilige boeken : Geen mens kent Gods wijze plan , geen mens heeft het bedacht of begrepen . Maar God heeft zijn plan bekend gemaakt aan de mensen die van Hem houden . Zo wilde God het . "
Zo , beter verstaanbaar nu ? Dit is natuurlijk menselijk werk , maar ze hebben hun best gedaan !
-
Gast
Wissel dan eens af hé mevrouw Ebenhaezer, de ene keer spreken over Zij en de andere keer over Hij, als er dan Boven noch mannelijkheid noch vrouwelijkheid bestaat dan is dat niet meer dan fair.
Ik heb het steeds over de GODIN, geen Maria, geen Deborah, geen Esther, ik heb het wel degelijk over de GODIN.
U doet me denken aan een hoogleraar van ergens een unief in Nederland (een geestelijke).
Ik volgde een dagworkshop bij hem, toen ik aanhaalde dat de vrouw gediscrimineerd wordt met altijd dat "Hij, Hem, Zijn" begon hij te zeveren over Maria, moet je stom voor zijn, hij begreep niet eens wat ik bedoelde, moet je echt stom voor zijn!
Ik bedoel niet dat u stom bent hoor Ebenhaezer!
Ik heb het steeds over de GODIN, geen Maria, geen Deborah, geen Esther, ik heb het wel degelijk over de GODIN.
U doet me denken aan een hoogleraar van ergens een unief in Nederland (een geestelijke).
Ik volgde een dagworkshop bij hem, toen ik aanhaalde dat de vrouw gediscrimineerd wordt met altijd dat "Hij, Hem, Zijn" begon hij te zeveren over Maria, moet je stom voor zijn, hij begreep niet eens wat ik bedoelde, moet je echt stom voor zijn!
Ik bedoel niet dat u stom bent hoor Ebenhaezer!
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zeer verhelderend.ebenhaezer schreef:*leah* schreef:"Hem liefhebben", en Zij, wordt Zij dan niet liefgehad???
LEAH , hoe kan er discriminatie zijn bij God , als daar noch mannelijkheid noch vrouwelijkheid bestaat in de hemel ?
Ik zei toch al dat geslachten aards zijn , al vergeten ?
Dit wil dan zeggen dat God de enige geslachtloze man is . Hier op aarde noemen ze dat een eunuch.
-
talisman schreef:Zeer verhelderend.ebenhaezer schreef:*leah* schreef:"Hem liefhebben", en Zij, wordt Zij dan niet liefgehad???
Ik zei toch al dat geslachten aards zijn , al vergeten ?![]()
Dit wil dan zeggen dat God de enige geslachtloze man is . Hier op aarde noemen ze dat een eunuch.![]()
TALISMAN , of engelen ' geslachtloos ' zijn weet niemand , maar ook zeker geen eunusch's , want ook dat is aards .
Dat wij God en engel , hij of hem noemen , komt eenvoudig omdat wij alleen menselijke , dus aardse woorden kennen , er bestaat bij mijn weten geen woord voor hoe we God of een engel , anders zouden moeten noemen ? In onze taal zijn God en engel nu eenmaal mannelijk .
Dat God in zijn Woord menselijke woorden gebruikt is normaal , hoe zouden we het anders kunnen verstaan en begrijpen . Logisch toch ?
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Dé mensen zijn (vaak) zo verwaand - geworden - dat ze zich het centrum van het universum wanen. Om dat eigen grote gelijk te staven werden er goden verzonnen en door dicht bij het voetstuk te staan, dat ze zelf in 't leven hebben geroepen, voelen ze zich geruggesteund.
Een bange hond blaft ook luider als het baasje thuis is, om op diens hulp te kunnen rekenen.
Maar de werkelijkheid is een heel ander plaatje. Dé mens is ook maar een zoogdier, waarbij de uit de hand gelopen aangroei van hersencellen tot allerlei vreemde ontwikkelingen heeft geleid. Tegelijk is er zoiets als beschaving nodig om toch enigszins vreedzaam met elkaar te kunnen omgaan. Dat laagje vernis blijkt helaas vaak erg dun te zijn.
Tegelijk wreekt deze kunstmatige en dus tegennatuurlijk levensvorm zich via burn-out, depressie, angst enz... Maar er zijn altijd wel de gepaste pilletjes, liters drank en/of andere drugs binnen handbereik om dat te helen.
Dus werk aan de winkel voor zielenknijpers allerhande. En uiteraard is ook de religieuze koehandel erin geslaagd om de zwakkere meelopers in hun kielzog mee te slepen in een fictieve resem zinsbegoochelingen.
Tja, allemaal niet zo erg. Ware het niet dat de top van die religieuze maffia in weelde baadt doordat de naïeve na-apers niet eens kritisch mogen en/of durven zijn.
Dat EB hier onafgebroken kan blijven leuren met haar fabeltjeskrant bevestigt wat ik even kernachtig tracht samen te vatten.
Dat mensen echter uitspattingen zoals karnaval nodig hebben om nadien de zogenaamde vasten in te gaan, verraadt meteen ook, dat de platte commercie mee op het wagentje van het geloof is gesprongen.
Uiteindelijk pikt de ijverige en inhalige neringdoener al eeuwenlang een graantje mee.
Zelfs én zeker in de schaduw van de bombastische kerktorens.
sw
Een bange hond blaft ook luider als het baasje thuis is, om op diens hulp te kunnen rekenen.
Maar de werkelijkheid is een heel ander plaatje. Dé mens is ook maar een zoogdier, waarbij de uit de hand gelopen aangroei van hersencellen tot allerlei vreemde ontwikkelingen heeft geleid. Tegelijk is er zoiets als beschaving nodig om toch enigszins vreedzaam met elkaar te kunnen omgaan. Dat laagje vernis blijkt helaas vaak erg dun te zijn.
Tegelijk wreekt deze kunstmatige en dus tegennatuurlijk levensvorm zich via burn-out, depressie, angst enz... Maar er zijn altijd wel de gepaste pilletjes, liters drank en/of andere drugs binnen handbereik om dat te helen.
Dus werk aan de winkel voor zielenknijpers allerhande. En uiteraard is ook de religieuze koehandel erin geslaagd om de zwakkere meelopers in hun kielzog mee te slepen in een fictieve resem zinsbegoochelingen.
Tja, allemaal niet zo erg. Ware het niet dat de top van die religieuze maffia in weelde baadt doordat de naïeve na-apers niet eens kritisch mogen en/of durven zijn.
Dat EB hier onafgebroken kan blijven leuren met haar fabeltjeskrant bevestigt wat ik even kernachtig tracht samen te vatten.
Dat mensen echter uitspattingen zoals karnaval nodig hebben om nadien de zogenaamde vasten in te gaan, verraadt meteen ook, dat de platte commercie mee op het wagentje van het geloof is gesprongen.
Uiteindelijk pikt de ijverige en inhalige neringdoener al eeuwenlang een graantje mee.
Zelfs én zeker in de schaduw van de bombastische kerktorens.
sw
-
Gast
Dit schreef Ebenhaezer:
TALISMAN , of engelen ' geslachtloos ' zijn weet niemand , maar ook zeker geen eunusch's , want ook dat is aards .
Dat wij God en engel , hij of hem noemen , komt eenvoudig omdat wij alleen menselijke , dus aardse woorden kennen , er bestaat bij mijn weten geen woord voor hoe we God of een engel , anders zouden moeten noemen ? In onze taal zijn God en engel nu eenmaal mannelijk .
Dat God in zijn Woord menselijke woorden gebruikt is normaal , hoe zouden we het anders kunnen verstaan en begrijpen . Logisch toch ?
--------------------------------------------------------------------------
God en engel zijn inderdaad mannelijk maar GODIN is zo vrouwelijk als wat!!!
--------------------------------------------------------------------------
God en engel zijn inderdaad mannelijk maar GODIN is zo vrouwelijk als wat!!!
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Wat komt ge ons hier dan wijs maken ? Eunuch is aards en mannelijk of vrouwelijk niet ?ebenhaezer schreef:
Ge hebt jezelf met je leugens klem gereden.
En in onze taal is Godin vrouwelijk.In onze taal zijn God en engel nu eenmaal mannelijk .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Talisman; Ebby leest in de bijbel dan god een man is, en de bijbel heeft altijd gelijk.
God was was wel wat stom om Adam een wijfje te schenken, want toen begon al de miserie, die nooit meer stopte.
Oneindig wijs is hij dus ook al niet, evenmin als oneindig barmhartig, wegens de vele verhalen van geweld, allemaal gestuurd door die god.
God was was wel wat stom om Adam een wijfje te schenken, want toen begon al de miserie, die nooit meer stopte.
Oneindig wijs is hij dus ook al niet, evenmin als oneindig barmhartig, wegens de vele verhalen van geweld, allemaal gestuurd door die god.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Inderdaad een "Katastroof"!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm ....dus als ik het goed begrijp wil je eigenlijk zeggen dat door de dwaasheid van prediking zalig zijn te maken hen die geloven. Aha ... daarom ben jij steeds maar aan het prediken in je dwaasheid in de hoop dat we gaan geloven in die dwaaheid.ebenhaezer schreef:Zo SOCRATES , nog steeds niet begrepen wie Schepper God is ?
1 Cor. 1 : 21 . v 27 "
Maar als je inziet dat het dwaasheid is dan kun je niet gaan geloven.
Dus in jouw optie heeft die God van jouw enkel een voorkeur voor dwazen? Daarom zijn die dwazen van IS uitverkoren en worden ze gesteund in hun dwaasheden door jouw God?ebenhaezer schreef: maar het dwaze van de wereld heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen , en het zwakke van de wereld heeft God uitverkoren om het sterke te beschamen ."
Zie je nu zelf niet dat die bijbel enkel zo geschreven is dat eenvoudigen van geest zich verheven gaan voelen en dus met hart en ziel al die volkomen onzin ten volle omarmen waardoor zij zich gelukkig gaan voelen?
Een makkelijke manier om de onwetenheid des schrijvers om te zetten in iets waar je van alles van kan maken. Dus een totale onzin is dat schrijven een god onwaardig die alles heeft doen ontstaan is mijn inziens.En voor de toekomst , 2 : 9 .
Dit heeft niets met liefde te maken het is enkel een geschreven uiting van een totale onwetendheid aangaande god,schepping, mens en evolutie. Daar kun je beter eens over nadenken ebenhaezer.Dat is een staaltje van zijn Liefde voor hen die hem geloven en liefhebben ! Zo is onze Schepper God , toen , nu en altijd , wij leven niet ZOMAAR , er is een reden en een doel , en niets is toevallig ! Hou dat eens vast in je achterhoofd .
Maar vertel, wat is de reden van ons bestaan?
, wat is het doel daarvan?
, en waarom kan niets toevallig zijn?
Alles is Één en die Éne is Alles.