De omstreden bronnen van de Islam
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Ook in Egypte vonden een paar zotten het opportuun om van een complot te spreken. Columnist Mohammed Amin, van al Masr al Youm, één van de grootste kranten in het land, vertelde zijn lezers dat de aanvallen in Parijs een complot waren van Obama en Erdogan. De VS in het bijzonder zat volgens hem achter de aanval. Ook de krant Youm al-Sabah zag een complot, van westerse inlichtingendiensten, om een derde wereldoorlog uit te lokken.
http://newsmonkey.be/article/60798?utm_ ... ailydigest
-
Er is meer. Er zijn nog wel wat lagen van hypocrisie waar we doormoeten om het volledig plaatje te snappen. Vlak na - en zelfs tijdens - de aanslagen werd door xenofoben het drama aangegrepen om islamieten als een geheel te demoniseren. En zelfs de vluchtelingen die - hoe cynisch - net zijn gaan lopen voor het geweld dat die extremisten veroorzaken. Het getuigt van bitter weinig respect voor de slachtoffers - onder wie trouwens een proportioneel deel moslims die wél onze maatschappij omarmd hebben.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Niet geheel onterecht wat moslims betreft.YYZ schreef: Vlak na - en zelfs tijdens - de aanslagen werd door xenofoben het drama aangegrepen om islamieten als een geheel te demoniseren.
Vroeger noemde men dat deserteurs als je ziet dat de meerderheid alleenstaande mannen zijn tussen 18 en 25 jaar.En zelfs de vluchtelingen die - hoe cynisch - net zijn gaan lopen voor het geweld dat die extremisten veroorzaken.
Tot zolang ze in de minderheid zijn. Ook dat is een richtlijn uit de Koran.Het getuigt van bitter weinig respect voor de slachtoffers - onder wie trouwens een proportioneel deel moslims die wél onze maatschappij omarmd hebben.
-
Ge begint nu wel m'n kl.ten uit te hangen hoor oen. Een keer je post beantwoorden en heb er weer dik spijt van.YYZ schreef:Alsmaar rond de pot draaien, met wie ben je niet in strijd? Antwoord op deze vraag maakt het voor ons allen gemakkelijker, wees eens een keertje concreet.talisman schreef:Lees nog eens rustig wat ik geschreven heb.
Ik ga je kippenverstand nogmaals duidelijk maken wat er geschreven en geantwoord is. Hopelijk kun je nog volgen zonder extra medicatie:
JIJ schreef:
Eerst en vooral, en daar had ik mijn reactie nog niet op gegeven, als je de huidige toestand volgt zou men voor minder ! Nog zo een drol ; Islamofobie. Wat kort geleden nog een uitspraak toegeschreven aan paranoïde angsthazen. He kijk, nu lijkt dit gerechtvaardigd !!Vlak na - en zelfs tijdens - de aanslagen werd door xenofoben het drama aangegrepen om islamieten als een geheel te demoniseren.
En wat was mijn antwoord OP UW post?
Ik vertaal naar uw bevattingsvermogen:Niet geheel onterecht wat moslims betreft.
Dat demoniseren van moslims niet zo abnormaal meer is.
Je het of misschien heb je je leesbril niet op . Ik pas aan:
DAT DEMONISEREN VAN MOSLIMS NIET ZO ABNORMAAL MEER IS.
-
Zo zie je maar hoe het kippenverstand werkt, het betrokken artikel stelt dat niet alle moslims barbaarse terroristen zijn en dan ook niet allemaal over dezelfde kam hoeven gescheerd te worden. Jij gaat ze natuurlijk graag allemaal demoniseren omdat je kippenverstand blijkbaar niet bij machte is om te nuanceren en diepgaander te analyseren. Vandaar de vraag, met wie wil je geen strijd voeren? Pro forma, deze sectie gaat over psychologie, filosofie en religie, je wou het hebben over bevattingsvermogen?talisman schreef:Ge begint nu wel m'n kl.ten uit te hangen hoor oen. Een keer je post beantwoorden en heb er weer dik spijt van. Ik ga je kippenverstand nogmaals duidelijk maken wat er geschreven en geantwoord is. Hopelijk kun je nog volgen zonder extra medicatie. Eerst en vooral, en daar had ik mijn reactie nog niet op gegeven, als je de huidige toestand volgt zou men voor minder ! Nog zo een drol ; Islamofobie. Wat kort geleden nog een uitspraak toegeschreven aan paranoïde angsthazen. He kijk, nu lijkt dit gerechtvaardigd !! En wat was mijn antwoord OP UW post? Ik vertaal naar uw bevattingsvermogen: Dat demoniseren van moslims niet zo abnormaal meer is. Je het of misschien heb je je leesbril niet op . Ik pas aan: DAT DEMONISEREN VAN MOSLIMS NIET ZO ABNORMAAL MEER IS.
-
"DAT DEMONISEREN VAN MOSLIMS NIET ZO ABNORMAAL MEER IS" ... het zou volgens jou dan normaal zijn, logischerwijs. Vandaar de vraag, met wie wil je geen strijd?talisman schreef:Waar heb ik dat geschreven ? WAAR HEB IK DAT GESCHREVEN ? Leer eerst eens lezen Trol !
-
Laat ons gewoon veinzen dat er nooit een boek geschreven werd opdat we onze medemensen kunnen demoniseren onder het mom beschaafd te zijn? Schaamteloos en dit forum onwaardig, en dat in de sectie psychologie nota bene. Ter getuigenis:talisman schreef:Ik vertaal naar uw bevattingsvermogen: Dat demoniseren van moslims niet zo abnormaal meer is. Je het of misschien heb je je leesbril niet op . Ik pas aan:
DAT DEMONISEREN VAN MOSLIMS NIET ZO ABNORMAAL MEER IS.
Dąbrowski heeft beide wereldoorlogen van dichtbij meegemaakt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was hij als oprichter van een instituut dat in het geheim onderdak bood aan oorlogswezen, Poolse soldaten, verzetsleden en Joodse kinderen naar eigen zeggen getuige van zowel het laagst mogelijke inhumane gedrag als het hoogst mogelijke menselijke karakter. Dit overtuigde hem ervan dat beide uitersten alleen verklaard kunnen worden door één algehele persoonlijkheidstheorie wanneer deze nadrukkelijk de meerlagigheid van de menselijke hersenen en psyche erkent. Het menselijk brein huisvest immers zowel primitieve, reflexmatige, evolutionair oude structuren, als hogere, complexere, meer wilsbekwame structuren.
De verscheidene menselijke motivaties die zij faciliteren verschillen derhalve aanzienlijk van elkaar. Zelfs één en dezelfde motivatie, zoals overlevingsdrift, kan zich enerzijds uiten in instinctief gedrag, zoals een fysiek gewelddadige reactie, en anderzijds in meer weloverwogen gedrag, zoals het beschermen van de eigen, zelfgeformuleerde identiteit, bijvoorbeeld via burgerlijke ongehoorzaamheid. Persoonlijkheidsontwikkeling bestaat volgens de theorie van positieve desintegratie dan ook uit de inlijving van lagere hersenstructuren door hogere hersenstructuren. Dit betekent nadrukkelijk niet dat primitieve motivaties disfunctioneel zijn of ontkend dienen te worden. Maar ontwikkeling houdt in dat zij wel steeds meer in harmonie worden gebracht met hogere motivaties.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie
-
Ik wil met niemand in strijd. Waar haal je het ? Verder mijn antwoorden vooral negeren om je lompe reacties te maskeren, oen.YYZ schreef:"DAT DEMONISEREN VAN MOSLIMS NIET ZO ABNORMAAL MEER IS" ... het zou volgens jou dan normaal zijn, logischerwijs. Vandaar de vraag, met wie wil je geen strijd?talisman schreef:Waar heb ik dat geschreven ? WAAR HEB IK DAT GESCHREVEN ? Leer eerst eens lezen Trol !
Je bent bij deze voor mij afgeschreven.
-
Straks gaan we je nog geloven, demoniseer de helft van de mensheid en zeg vervolgens dat je met niemand in strijd wil. Wellicht ga je er vanuit dat we hier niet kunnen lezen en begrijpen wat je geschreven hebt? Het antwoord daarop is redelijk voorspelbaar, nu nog zoeken naar de bron van waaruit al deze onwaarschijnlijkheden zijn voortgekomen wellicht?talisman schreef:Ik wil met niemand in strijd. Waar haal je het ? Verder mijn antwoorden vooral negeren om je lompe reacties te maskeren, oen. Je bent bij deze voor mij afgeschreven.
-
Gezond verstand in de praktijk, het resultaat spooksteden en angst alom. Straks gaan we iedereen demoniseren, zo zijn we zeker van een duivelse toekomst.
“Sommige winkels zijn dicht, overal zijn militairen en is politie en er rijden legervoertuigen door de stad. De sfeer is wel een beetje grimmig.” RTL Nieuws-verslaggever Jaap van Deurzen vertelt wat hij ziet in Brussel. Het openbare leven in de hoofdstad van België wordt flink beïnvloed door de verhoogde terreurdreiging. Openbare gebouwen zijn dicht, evenementen worden afgeblazen en winkelcentra worden gesloten. Toch is het niet stil op straat.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... er-grimmig
“Sommige winkels zijn dicht, overal zijn militairen en is politie en er rijden legervoertuigen door de stad. De sfeer is wel een beetje grimmig.” RTL Nieuws-verslaggever Jaap van Deurzen vertelt wat hij ziet in Brussel. Het openbare leven in de hoofdstad van België wordt flink beïnvloed door de verhoogde terreurdreiging. Openbare gebouwen zijn dicht, evenementen worden afgeblazen en winkelcentra worden gesloten. Toch is het niet stil op straat.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... er-grimmig