Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
dit noemen we dus soleren, de aandacht verleggen, proberen te verleggen althans, daar trappen we niet.O kijk, Calimero is daar weer! Wat hebt ge nu eigenlijk gepost buiten dit:
Talisman
De boodschap wordt niet veel verandert door schijnbaar dure woorden te gebruiken, ik kan ze ook bezigen, maar ik ga ervan uit dat men bekend is met de random info.
Wie is hier op de man aan het spelen ? Ik vraag om meer duidelijkheid, maar o nee, wat rond de pot gedraai. Nuchtere zaken ? Door wie aangebracht ? Wat professieën in een tabel plaatsen en dat is dan " nuchtere zaken "! Is er iemand die verwacht dat ge 'opgeeft' ? Wat opgeeft ?
Omdat ge niet kunt weerleggen wat ik post, gaat ge me maar betichten dat ik wat aan het verzinnen ben ? O, en dan noem je dat maar gemakshalve " schofferen ".bluevelvet schreef:Ik heb jouw tekst benadrukt. Mooi is dat niet hé talisman ? Ben je er fier op ?talisman schreef:quote BV:
martien55 heeft het dikwijls over schofferen van mij !
Socrates, zie jij dan gelovigen als onschuldige sukkels of nog als hulpeloos verdwaalde.... en bijbelse waandenkers ...... Rolling Eyes Om nog maar te zwijgen over de grove taal die talisman soms hanteert !
Hoeft het gezegd dat weinig gelovigen zulke taal hanteren ?
Socrates je hebt het hier over keihard aanpakken : en inderdaad er is hier een harde kern die het nodig acht, zij het op een slinkse manier, de christenvervolging verder te zetten. Die 'slimmerds' beseffen niet dat zij profetieën hieromtrent in vervulling doen gaan !
---------------------------------------------------------------------------------
BV, je bent een achterbakse leugenbrok en een schoolvoorbeeld van wat voor krapuul de Jehova's zijn. Zo, is het dàt wat u bedoelt met grove taal ?
Je deinst er echter niet voor terug om me constant te betichten van zelf verzonnen feiten. Dàt laat ik aan u over. U bent daar een meesteres in.![]()
![]()
Ik denk niet dat dat grove taal is als ik opmerk dat u aan het verzinnen bent, bv. over Jezus en Maria Magdalena. Je veronderstelt toch niet dat er miljarden mensen zijn die jou in dit verhaaltje volgen ? (ik heb het over miljarden omdat ik meen dat er 4 à 5 miljard mensen geloven in God) Dus is het voor velen verzonnen !
En waarom Jehova's getuigen krapuul noemen begrijp ik ook al niet ! Voor wat is dat nodig ? Lang geleden dat ik met die mensen aan de deur gepraat heb, maar nooit heb ik kunnen vaststellen dat zij zich misdragen hebben of kan er iemand dat wel getuigen dat zij zich 'krapuulig' gedragen hebben aan de deur ? Dan kunnen zij misschien aan jou hierover berichten ! Maar ik denk dat het bij dovemansoren zal blijven.
Wel, BV-ke, dan heb ik maar een voorbeeld gegeven wat schofferen is. Duidelijk genoeg ? Of gaat ge weer de scrabble-toer op.
En omdat ik niet mee ga in uw sprookjeswereld zou ik 'zo maar verzinnen ' dat Jezus gehuwd was met Maria Magdalena '. Dit is een vaststaand feit hoor. Meer vaststaand dan dat hij ongehuwd zou zijn. Rond de motivatie maakt ge weer een zeer grote bocht eromheen. Dàt kennen we ! En nu een giller: Out of the blue sleurt ge daar dan maar " 4 à 5 miljard mensen bij die wél geloven in God ". Wat the f*** heeft dat te maken met de vraag of Jezus al dan niet gehuwd was ? En heb ik iets over het gedrag van JG's aan de deur gezegd ??? Hallucineerd ge zo regelmatig, of is dat met periodes ?
Laatst gewijzigd door Gast op 04 aug 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Vanuit het standpunt van een fundamentalist of van een historicus ? Noem eens één punt wat ik heb geschreven, al deze maanden, wat volgens u berust op een " wankele basis ". En dan gaan we het eens hebben over uw " degelijke basis " en een poging doen deze ernstig te nemen.dhr.antoon schreef:dit noemen we dus soleren, de aandacht verleggen, proberen te verleggen althans, daar trappen we niet.O kijk, Calimero is daar weer! Wat hebt ge nu eigenlijk gepost buiten dit:
Talisman
De boodschap wordt niet veel verandert door schijnbaar dure woorden te gebruiken, ik kan ze ook bezigen, maar ik ga ervan uit dat men bekend is met de random info.
Wie is hier op de man aan het spelen ? Ik vraag om meer duidelijkheid, maar o nee, wat rond de pot gedraai. Nuchtere zaken ? Door wie aangebracht ? Wat professieën in een tabel plaatsen en dat is dan " nuchtere zaken "! Is er iemand die verwacht dat ge 'opgeeft' ? Wat opgeeft ?
Antoon meent de tijd nu rijp om zijn geloofscollega te steunen. Al die tijd intussen dat Talisman zich de moeite getroostte om historische feiten na feiten naar voren te brengen , om alle beweringen ala Bluevelvet met grote deskundigheid te weerleggen met historische feiten, bleef hij dan maar kijken aan de kant. Voelde zich toen blijkbaar niet geroepen om in te spelen op wat Talisman naar voren bracht. Waarschijnlijk vanuit onkunde. Maar ook dat is een techniek natuurlijk. Eeuwen na feiten opnieuw beginnen alsof er nog niets is over gezegd, in de hoop dat men intussen de aangebrachte deskundige zaken is vergeten
En mocht dat niet zo zijn Antoon en jij je nu pas geroepen voelt om gelovigen zoals Bluevelvet te steunen in haar sprookjes, dan had je beter eerst eens de topics doorgenomen vooraleer je zo hoog van de toren blaast.
En als je zo Christen bent als je je wilt uitgeven dan moet je Talisman zijn harde woorden maar kunnen negeren (lees vergeven) (anders komt de profetie immers niet uit) en je enkel toespitsen op de realiteiten die hij naar voren brengt ipv afleidingsmaneuvres te gebruiken.
Doe nu niet alsof je nu eens de puntjes op de i gaat zetten he. Daarvoor had je al tijd met hopen.
Als Talisman zich opnieuw geroepen voelt om dat gelovig gekronkelspel weer van vooraf aan te weerleggen dan kan ik alleen maar bewondering opbrengen voor zijn moed hiervoor.
En mocht dat niet zo zijn Antoon en jij je nu pas geroepen voelt om gelovigen zoals Bluevelvet te steunen in haar sprookjes, dan had je beter eerst eens de topics doorgenomen vooraleer je zo hoog van de toren blaast.
En als je zo Christen bent als je je wilt uitgeven dan moet je Talisman zijn harde woorden maar kunnen negeren (lees vergeven) (anders komt de profetie immers niet uit) en je enkel toespitsen op de realiteiten die hij naar voren brengt ipv afleidingsmaneuvres te gebruiken.
Doe nu niet alsof je nu eens de puntjes op de i gaat zetten he. Daarvoor had je al tijd met hopen.
Als Talisman zich opnieuw geroepen voelt om dat gelovig gekronkelspel weer van vooraf aan te weerleggen dan kan ik alleen maar bewondering opbrengen voor zijn moed hiervoor.
-
Gast
Ach Armandine, zo'n sukkels die leven van zelfbedrog is het voor mij een kleintje met hen nog eens rond de tafel te lopen. De enigen die onderuit zullen gaan zijn zo'n figuren. En leerzaam voor de nieuwe forumbezoekers die de eerste, de tweede en de derde editie niet gevolgt hebben. Kunnen de JG's en andere fundamentalisten nog net nieuwe schoenen in solden kopen ( met stalen tiparmandine schreef:Antoon meent de tijd nu rijp om zijn geloofscollega te steunen. Al die tijd intussen dat Talisman zich de moeite getroostte om historische feiten na feiten naar voren te brengen , om alle beweringen ala Bluevelvet met grote deskundigheid te weerleggen met historische feiten, bleef hij dan maar kijken aan de kant. Voelde zich toen blijkbaar niet geroepen om in te spelen op wat Talisman naar voren bracht. Waarschijnlijk vanuit onkunde. Maar ook dat is een techniek natuurlijk. Eeuwen na feiten opnieuw beginnen alsof er nog niets is over gezegd, in de hoop dat men intussen de aangebrachte deskundige zaken is vergeten
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
armandine schreef: dat Talisman zich de moeite getroostte om historische feiten na feiten naar voren te brengen , om alle beweringen ala Bluevelvet met grote deskundigheid te weerleggen met historische feiten,
Voor mij is grote deskundigheid de bijbel te lezen en te begrijpen zoals het er staat, en niet afkomen met gekronkel zoals : de bijbel is herschreven, een fictieve figuur maken van Judas Iskariot, Jude, is de geliefde apostel en zoon van Jezus en Maria Magdalena, Paulus als leugenaar bestempelen, het bestaan opdissen van een nooit gezien Q-dokument of de gnostische evangelieën als waarheid beschouwen, terwijl de vier evangelisten het alle vier mis hebben, enz.... Kortom, de bijbel deugt langs geen kanten en o.a. talisman lijkt DE geschikte man om dat hier allemaal te komen rechtzetten....
..... met historische feiten... schrijft armandine er nog bij
armandine lijkt vergeten te zijn dat de bijbelse geschiedenis met de algemene geschiedenis boeken, archeologische vondsten enz. overeenkomt
Niet vergeten
dat de in 1947 bij Qumran oude boekrollen gevonden zeer zorgvuldig in stenen kruiken werden geplaatst en in grotten opgeborgen. Niet zo maar grotten, maar grotten waarin bepaalde klimatologische omstandigheden waren, zodat deze boekrollen niet verteerden, maar intact bleven.
Een 7 m lange rol (700 v. Chr.) werd gevonden met de volledige hebreeuwse tekst van Jesaja die aantoonde vrij nauwkeurig overeen te komen met de inhoud van de gevonden oorspronkelijke boekrollen van Jesaja : ZEVEN meter tekst dat is niet weinig hé.
Dat een taal levend is waarbij de betekenis van woorden in de loop der tijden veranderen kunnen.
Maar God liet in Zijn wijsheid de inhoud van de meeste boeken van het Oude Testament vastleggen in het Hebreeuws en 2 boeken n.l. van Daniel en Ezra in het Aramees , beide DODE talen. Dat wil zeggen, dat deze talen geen omgangstalen meer zijn en de betekenis der woorden in die talen NIET meer veranderd zijn in de loop der eeuwen.
Velen geloven niet in het bestaan van de bijbelse Jozef, verkocht door zijn broers en als onderkoning aangesteld door farao in Egypte.
Archeologen hebben nog niet zo lang geleden munten opgegraven met de beeltenis van Jozef, met twee keer zijn naam, een keer als Jozef en een keer met zijn Egyptische naam Saba Sabani, hem door de farao gegeven. Terwijl men tot dan toe dacht dat er geen munten bestonden in die tijd maar alleen maar ruilwaar.
Een muntstuk had zelfs de beeltenis van een koe als symbool van farao's droom over de zeven vette en de zeven magere koeien. Lees meer
Als dat geen FEITEN zijn die de bijbelse geschiedenis nog maar eens bevestigen op zijn betrouwbaarheid !
-
Gast
CLAUSEWITZ,
Aan u de eer om die super-blooper omtrent de Egyptische ' koe ' op munten de nek om te draaien. Het moet niet steeds uit mijn hoek komen he ? Er zijn er die het zelfs al moeten doen met moslim-sites om hun gelijk te halen.
Claus, geef er een lap op.
En als ge de naam SABA SABANI als zijnde de naam van Jozef ook nog in zijn hemd ( Galabya ), aan u de eer.
Aan u de eer om die super-blooper omtrent de Egyptische ' koe ' op munten de nek om te draaien. Het moet niet steeds uit mijn hoek komen he ? Er zijn er die het zelfs al moeten doen met moslim-sites om hun gelijk te halen.
En als ge de naam SABA SABANI als zijnde de naam van Jozef ook nog in zijn hemd ( Galabya ), aan u de eer.
-
Gast
bluevelvet schreef:Mag ik eventjes goed lachen![]()
![]()
Voor mij is grote deskundigheid de bijbel te lezen en te begrijpen zoals het er staat,
Daar mag je zeker mee lachen, Blue. Ik doe dat ook met jou uitleggingen. Daar is niets verkeerds aan. Als we maar lol hebben.
Jou deskundigheid is er een van een sektarische, fanatieke en dogmatische geloofsgemeenschap. Dat is duidelijk voor mij en waarschijnlijk voor velen hier.
Maar nu je het zegt. Ik ben een studie aan het maken van het boek : De Silmarillion. En als ik precies lees wat daarin staat dan begrijp ik dat boek meer en meer. Ik vind er een ongelooflijke diepgang in, daar waar ik het eerst niet zag. Het waarheidsgehalte groeit met de dag. Ik word zeer deskundig terzake en weet meer en meer waarover ik praat. Komt daar nu toch zo'n kwezel die beweerd dat dat boek een fantasyboek is zeker. Hoe is dat nu mogelijk? En er zijn zoveel eksemplaren ervan op de wereld gemaakt. En men vond nog teksten uit oudere en zelfs verschillende bronnen die hetzelfde zeggen, als in dat boek. Als dat geen FEITEN zijn die de Silmarillion geschiedenis nog maar eens bevestigen op zijn betrouwbaarheid !Maar niemand wil me geloven . Het is God geklaagd
En mijn kleinkinderen die ervaren dat zelfde fenomeen met de boekjes van Nijntje.
Tja voor ons is grote deskundigheid de Silmarillion en Nijntje te lezen en te begrijpen zoals het er staat.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Armandine ,NEEN zeg dat het niet waar is!!!!
Je schreef: En mijn kleinkinderen die ervaren dat zelfde fenomeen met de boekjes van Nijntje.
Nijntje ook al een fantasieverhaal??
Ben er helemaal kapot van, hoe kan je zoiets toch beweren!!
Mvg,
P.Siemons
Je schreef: En mijn kleinkinderen die ervaren dat zelfde fenomeen met de boekjes van Nijntje.
Nijntje ook al een fantasieverhaal??
Ben er helemaal kapot van, hoe kan je zoiets toch beweren!!
Mvg,
P.Siemons
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV orakelde weer:
Waren er toen in dat woestijngebied dan nog andere talen BV? Het waren trouwens geen dode maar levende talen van de lokale bevolkingen waarvan slechts een minderheid kon lezen en schrijven.Met goddelijke wijsheid heeft dat helemaal niks te maken.Dat fantaseer je er weer bij.Aandikken en bijvijlen zijn we wel van jou al gewoon.Je bewijst daarmee zonder enige twijfel nogmaals dat je heilige boeken gewone volkse saga's zijn, die de mythische geschiedenis van het joodse volk in hun taal beschrijven. Wij hebben dat ook gedaan toen we de slag van de guldensporen samen met de held Godfried van Bouillon en het verhaal van de 600 Franchimontezen uitvonden om het idee van een belgische natie ingang te doen vindenMaar God liet in Zijn wijsheid de inhoud van de meeste boeken van het Oude Testament vastleggen in het Hebreeuws en 2 boeken n.l. van Daniel en Ezra in het Aramees , beide DODE talen.
Wie bewaakt de bewakers.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit is een niet getrukeerde afbeelding ? van de munten die ten tijde van Joseph, werden gebruikt.
De munten waarop Joseph staat afgebeeld, evenals hun jaartal en waarde, zijn hier toch duidelijk te herkennen ?
Wellicht beschikte het researchteam, dat de vondst deed, niet over de technische mogelijkheid om de voorwerpen iets duidelijker in beeld te brengen.
Misschien een klus voor de getuigen ?
De munten waarop Joseph staat afgebeeld, evenals hun jaartal en waarde, zijn hier toch duidelijk te herkennen ?
Wellicht beschikte het researchteam, dat de vondst deed, niet over de technische mogelijkheid om de voorwerpen iets duidelijker in beeld te brengen.

"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
armandine schreef:bluevelvet schreef:Mag ik eventjes goed lachen![]()
![]()
Voor mij is grote deskundigheid de bijbel te lezen en te begrijpen zoals het er staat,
Daar mag je zeker mee lachen, Blue. Ik doe dat ook met jou uitleggingen. Daar is niets verkeerds aan. Als we maar lol hebben.
Jou deskundigheid is er een van een sektarische, fanatieke en dogmatische geloofsgemeenschap. Dat is duidelijk voor mij en waarschijnlijk voor velen hier.
Maar nu je het zegt. Ik ben een studie aan het maken van het boek : De Silmarillion. En als ik precies lees wat daarin staat dan begrijp ik dat boek meer en meer. Ik vind er een ongelooflijke diepgang in, daar waar ik het eerst niet zag. Het waarheidsgehalte groeit met de dag. Ik word zeer deskundig terzake en weet meer en meer waarover ik praat. Komt daar nu toch zo'n kwezel die beweerd dat dat boek een fantasyboek is zeker. Hoe is dat nu mogelijk? En er zijn zoveel eksemplaren ervan op de wereld gemaakt. En men vond nog teksten uit oudere en zelfs verschillende bronnen die hetzelfde zeggen, als in dat boek. Als dat geen FEITEN zijn die de Silmarillion geschiedenis nog maar eens bevestigen op zijn betrouwbaarheid !Maar niemand wil me geloven . Het is God geklaagd
En mijn kleinkinderen die ervaren dat zelfde fenomeen met de boekjes van Nijntje.
Tja voor ons is grote deskundigheid de Silmarillion en Nijntje te lezen en te begrijpen zoals het er staat.
Het lijkt er me sterk op dat Tolkien heel wat aanhangers begint te krijgen.
Laundry is the only thing that should be seperated by colour
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Om je te plezieren, want normaal antwoord ik niet op zo een flagrante onzin van aan -een- gebreide leugens. Met de beste wil van de wereld kan ik daar dan ook geen ernstig antwoord op geven Talisman.De 7 magere en vette jaren uit de bijbel bestaan gewoon niet.Men kent in Egypte alleen voorbijgaande hongersnoden te wijten aan de hoeveelheid regen in Afrika aan de Nijlbronnen en de afzetting van alluvium.Ten getuige daarvan de nog bestaande Nilometer in Assouan.Ik heb nog nooit gehoord van een koe op de faraonische munten en er ook geen enkele gezien noch in Kairo,noch in Parijs (Louvre)noch in Londen.Saba Sabani?Is dat Egyptisch?talisman schreef:CLAUSEWITZ,
Aan u de eer om die super-blooper omtrent de Egyptische ' koe ' op munten de nek om te draaien. Het moet niet steeds uit mijn hoek komen he ? Er zijn er die het zelfs al moeten doen met moslim-sites om hun gelijk te halen.Claus, geef er een lap op.En als ge de naam SABA SABANI als zijnde de naam van Jozef ook nog in zijn hemd ( Galabya ), aan u de eer.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
Het Aramees een dode taal ? En het Hebreeuws ook al ? Wordt dat dan gesproken door enkel dode joden ?Clausewitz schreef:BV orakelde weer:Waren er toen in dat woestijngebied dan nog andere talen BV? Het waren trouwens geen dode maar levende talen van de lokale bevolkingen waarvan slechts een minderheid kon lezen en schrijven.Met goddelijke wijsheid heeft dat helemaal niks te maken.Dat fantaseer je er weer bij.Aandikken en bijvijlen zijn we wel van jou al gewoon.Je bewijst daarmee zonder enige twijfel nogmaals dat je heilige boeken gewone volkse saga's zijn, die de mythische geschiedenis van het joodse volk in hun taal beschrijven. Wij hebben dat ook gedaan toen we de slag van de guldensporen samen met de held Godfried van Bouillon en het verhaal van de 600 Franchimontezen uitvonden om het idee van een belgische natie ingang te doen vindenMaar God liet in Zijn wijsheid de inhoud van de meeste boeken van het Oude Testament vastleggen in het Hebreeuws en 2 boeken n.l. van Daniel en Ezra in het Aramees , beide DODE talen.
Tegenwoordig is het Aramees in het Midden-Oosten bijna overal verdrongen. Enkele duizenden mensen gebruiken nog een Neo-Aramese taal of dialect als levende taal. Het Aramees ten tijde van de Arameeërs wordt zelden of niet gesproken. In Syrië wordt nog wel een West-Aramees dialect gesproken door de christenen in het dorp Ma`loula, niet ver van Damascus.
Waar halen ze het toch uit he Clausewitz ? Naar het schijnt zou de zon opnieuw rond de aarde draaien.
-
Gast
Clausewitz, ik zal je even op het goede been zetten:Clausewitz schreef:Om je te plezieren, want normaal antwoord ik niet op zo een flagrante onzin van aan -een- gebreide leugens. Met de beste wil van de wereld kan ik daar dan ook geen ernstig antwoord op geven Talisman.De 7 magere en vette jaren uit de bijbel bestaan gewoon niet.Men kent in Egypte alleen voorbijgaande hongersnoden te wijten aan de hoeveelheid regen in Afrika aan de Nijlbronnen en de afzetting van alluvium.Ten getuige daarvan de nog bestaande Nilometer in Assouan.Ik heb nog nooit gehoord van een koe op de faraonische munten en er ook geen enkele gezien noch in Kairo,noch in Parijs (Louvre)noch in Londen.Saba Sabani?Is dat Egyptisch?talisman schreef:CLAUSEWITZ,
Aan u de eer om die super-blooper omtrent de Egyptische ' koe ' op munten de nek om te draaien. Het moet niet steeds uit mijn hoek komen he ? Er zijn er die het zelfs al moeten doen met moslim-sites om hun gelijk te halen.Claus, geef er een lap op.En als ge de naam SABA SABANI als zijnde de naam van Jozef ook nog in zijn hemd ( Galabya ), aan u de eer.
De eerste munten tot op heden bekend stammen uit de tijd van ACHORIS (392 v.C.)zie Wiki.
De zogezegde ' koe ' blijkt een ' hij ' te zijn, nl. Apis, de heilige stier die staat voor Amon. Ik wist niet dat Jozef een Amon-aanbidder was. De naam Jozef kan men niet in hiëroglyfen afbeelden. De beste benadering dat men kon geven voor Yoesoef was Yoe-ja. Moet u eens SABA SABANI ingeven. Kunnen we nog eens lachen.