Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
Gast
Tja Aime de opkomst van Satan he. Komt jullie profetie ten goede, zou ik zo zeggen.Aime1955 schreef:
Het lijkt er me sterk op dat Tolkien heel wat aanhangers begint te krijgen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wat is er eigenlijk veranderd toen kwam vast te staan dat de aarde niet plat was en de zon er niet omheen draaide ? Vóór die tijd konden de mensen toch perfect doen en laten wat ze wilden, niemand is toen van de aarde afgevallen. Het is daarom, ondanks alle nieuwe kennis, voor mensen die vast in de Bijbelverhaaltjes geloven, perfect mogelijk om in volstrekte zekerheid hun enige levensdoel, een zitje bij de Heer te verwerven. Wie dat niet gelooft heeft dan wel geen recht op zo'n zitje en loopt veel kans om van de aarde af te vallen tot in de brandend diepe hel. (Vrij naar de gebr. Grimm, De gebroeders Grimm hadden de mening dat in deze kinderlijke vertellingen overblijfselen uit de oudheid, voortzettingen van Germaans bijgeloof en heldensagen verborgen waren.)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Kwestie van geloof Fazal, kwestie van wat ge uzelf wil wijs maken.Fazal schreef:Zou de aarde dan toch plat zijn???![]()
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Apis was de goddelijke stier aanbeden in Memphis symbool van vruchtbaaarheid later geassocieerd met Ptah en nog later met Osiris.Ik heb wel in 1964 in de tempel van Hasjepsout in Deir el Bahari (vallei tegenover Louksor) een niet-beschadigd beeld van de koningin-farao gezien, die drinkt aan een koeuiter.Die koe was een zeer machtige godin (naam ben ik kwijt) en beschermde haar tegen de bange beeldenstormers van haar opvolger, die ze jarenlang van de troon had verstoten.De Saba Sabani van BV doet mij denken aan een circusartist.In de tempel van Karnak ligt nog een reusachtige obelisk van Hasjepsout met haar naamDe eerste munten tot op heden bekend stammen uit de tijd van ACHORIS (392 v.C.)zie Wiki. De zogezegde ' koe ' blijkt een ' hij ' te zijn, nl. Apis, de heilige stier die staat voor Amon. Ik wist niet dat Jozef een Amon-aanbidder was. De naam Jozef kan men niet in hiëroglyfen afbeelden. De beste benadering dat men kon geven voor Yoesoef was Yoe-ja. Moet u eens SABA SABANI ingeven. Kunnen we nog eens lachen
Wie bewaakt de bewakers.
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
Wanneer je mijn commentaren afdoet als 'om de oren slaan',hoe omschrijf je dan uw commentaren?armandine schreef:Tja Aime de opkomst van Satan he. Komt jullie profetie ten goede, zou ik zo zeggen.Aime1955 schreef:
Het lijkt er me sterk op dat Tolkien heel wat aanhangers begint te krijgen.Goed onthouden voor de volgende Bijbelstudie en te gebruiken om andere mensen mee rond de oren te slaan. Zo blijf je wat modern in je bekeringsdrang
Laundry is the only thing that should be seperated by colour
-
Gast
Awél Aimee-stamnummer-1955, hoe zou jij dat omschrijven ? En wat the f*** Tolkien met aanhangers te maken heeft is een kronkel in uw hersenpap. Al ver gesteld met u he , dat ge alles al in ' aanhangers ' gaat zien.Aime1955 schreef:Wanneer je mijn commentaren afdoet als 'om de oren slaan',hoe omschrijf je dan uw commentaren?armandine schreef:Tja Aime de opkomst van Satan he. Komt jullie profetie ten goede, zou ik zo zeggen.Aime1955 schreef:
Het lijkt er me sterk op dat Tolkien heel wat aanhangers begint te krijgen.Goed onthouden voor de volgende Bijbelstudie en te gebruiken om andere mensen mee rond de oren te slaan. Zo blijf je wat modern in je bekeringsdrang
-
Gast
Als een om je oren slaan met wat je in gedachten had, natuurlijk. Dat weet je zelf maar heel goed. Vandaar ook nu je opmerking inzake. Je spreekt je tegenwoordig heel voorzichtig uit over geposte citaten, merk ik. Maar ik ken de gedachtengang van Getuigen van Jehova. Wees dus eerlijk. Beschouw je niet alles wat buiten de Bijbel (niet in de lijn van de Bijbel)ligt als Satanisch van oorsprong?Aime1955 schreef:Wanneer je mijn commentaren afdoet als 'om de oren slaan',hoe omschrijf je dan uw commentaren?armandine schreef:Tja Aime de opkomst van Satan he. Komt jullie profetie ten goede, zou ik zo zeggen.Aime1955 schreef:
De Silmarillion is gebaseerd op de Eda's. De Noorse ontstaansmythe. En deze is niet comform de Bijbelmythe
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
aanvallen op de man vliegen je hier om de oren, het is gewoon uit onkunde, niemand is in staat tot sluitende argumentatie, op de gelovigen na dan, bijna zo goed als altijd winnen ze de discussie tenminste als er normaal gediscuseerd wordt en dat op vrijwel ieder forum.
Maar Egypte werd aangehaald BV. noemde nog niet eens alles, veel artefacten zijn er boven water gekomen zoals de steen van de honger
met details over de 7 jaren honger.
Ik vraag mij af hoeveel er nog gevonden moet worden voor dat Atheisten evolutionisten wakker worden, maar dat is mijn zaak niet, wat wel mijn zaak is bestudering van de Egyptische chronologie, ik heb er een site aan besteed.
het adres kan ik geven maar het resultaat zal zijn dat er niet meer dan drie hooguit vier bezoeken komen, ik tel hier meer deelnemers.
dus een preview is op zijn plaats
Dat touw is de bijbelse info betreffende de Egyptische geschiedenis
onderstaande is mijn site
http://home.kpn.nl/dhr.augustinus/
en dan bij het menu Egypte linken
Maar Egypte werd aangehaald BV. noemde nog niet eens alles, veel artefacten zijn er boven water gekomen zoals de steen van de honger
met details over de 7 jaren honger.
Ik vraag mij af hoeveel er nog gevonden moet worden voor dat Atheisten evolutionisten wakker worden, maar dat is mijn zaak niet, wat wel mijn zaak is bestudering van de Egyptische chronologie, ik heb er een site aan besteed.
het adres kan ik geven maar het resultaat zal zijn dat er niet meer dan drie hooguit vier bezoeken komen, ik tel hier meer deelnemers.
dus een preview is op zijn plaats
Natuurlijk is dat lang niet alles, ik heb nog veel en veel meer, je moet het zo zien een koord hoeft niet sterk te zijn maar meerdere koorden bijeengebonden maken een strak touw,Imhotep was grootvizier van oa. farao Djozer volgens herziene op de bijbel verankerde chronologie 1523 - 1513 voor GT. en was vermoedelijk ook Jozef als onderkoning of eerste minister van Egypte. We kunnen Imhotep verder in verband brengen met Ptah-Hotep , de betekenis is ook net als bij Imhotep: “Kom in vrede”, Jozef wordt verder in de bijbel ook met de Egyptische plaats On of Heliopolis in verband gebracht. Hij was namelijk getrouwd met de dochter van Potifera, priester van On en overste van de lijfwacht van de farao. On was het centrum van verering van de Egyptische god Ra of Re beter bekent . Ook wil ik erop wijzen dat Imhotep (Josef) een knappe innemende en volslanke man is, staat dat ook niet in de bijbel? en wekte hij bij Potifars vrouw geen lusten op ook was hij een charismatische man die zijn meerderen tot eer strekte.
Dat touw is de bijbelse info betreffende de Egyptische geschiedenis
onderstaande is mijn site
http://home.kpn.nl/dhr.augustinus/
en dan bij het menu Egypte linken
-
Gast
Nou ik ben eens eventjes op je amateurs siteke gaan kijken en las daar eens voor de aardigheid je conclussie over de drie-éénheid. Dat zegt me al genoeg. De rest zal dus navenant zijn. Afvoeren die boel dus. 
Bye the way je weet toch dat je hier geen reklame moogt maken voor eigen sites? Natuurlijk weet je dat. Maar je lapt dat gewoon aan je laars. Typisch.
Bye the way je weet toch dat je hier geen reklame moogt maken voor eigen sites? Natuurlijk weet je dat. Maar je lapt dat gewoon aan je laars. Typisch.
-
Gast
En dat zou dan deskundigheid moeten voorstellen! Imhotep was helemaal niet Hyksos. Ik begrijp wel wat de bedoeling er van is hoor. Hij wil Mozes zo ver mogelijk in de tijd plaatsen om het fabeltje beter te laten kloppen. Onze antoon zou dan de eerste zijn met deze theorie. We zien uit naar zijn wetenschappelijke publikatie. Om te gieren, die JG's.armandine schreef:Nou ik ben eens eventjes op je amateurs siteke gaan kijken en las daar eens voor de aardigheid je conclussie over de drie-éénheid. Dat zegt me al genoeg. De rest zal dus navenant zijn. Afvoeren die boel dus.
-
Je zal beter moeten lezen Talisman, voorlopig heb ik het alleen over Josef, zonder hem in verband met een bevolking te brengen.
Verder trek ik geen conclusie, ik noem alleen de talloze matches met de bijbelse Josef, Mozes en anderen, je kan in dat uur absoluut nog geen conclusie trekken over de site.
Verder trek ik geen conclusie, ik noem alleen de talloze matches met de bijbelse Josef, Mozes en anderen, je kan in dat uur absoluut nog geen conclusie trekken over de site.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
talisman:
Antoon:En dat zou dan deskundigheid moeten voorstellen! Imhotep was helemaal niet Hyksos. Ik begrijp wel wat de bedoeling er van is hoor. Hij wil Mozes zo ver mogelijk in de tijd plaatsen om het fabeltje beter te laten kloppen. Onze antoon zou dan de eerste zijn met deze theorie. We zien uit naar zijn wetenschappelijke publikatie. Om te gieren, die JG's.
Dát is het toppunt van grenzenloze pretentie en bedrog.Nu gaan de leden van de sekte van jahweh de egyptische chronologie baseren op hun bijbel, die ze zelf hebben opgesteld en waarin sommige uitverkoren mensen honderden jaren oud worden en zeven een heilig getal is.Zo een tijdrekening neemt Antoon als referentie.Gelukkig loopt niemand daar nog in behalve lichtgelovigen zoals hijzelf.Het is écht komkommertijd.Er ontwaken nieuwe bijbelse profeten.Imhotep was grootvizier van oa. farao Djozer volgens herziene op de bijbel verankerde chronologie 1523 - 1513
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 05 aug 2010, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Hoeveel onkundigen komen er nog,
de Egyptische chronologie wordt verworpen door geleerden van faam die geen JG zijn.
goed ik zal een compliment geven ,de site is ondertussen 8 maal bezocht.
de Egyptische chronologie wordt verworpen door geleerden van faam die geen JG zijn.
goed ik zal een compliment geven ,de site is ondertussen 8 maal bezocht.