Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

23 feb 2015, 16:01

talisman schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Niemand is onschuldig hoor ! behalve de mensgeworden Jezus , hij bracht vrede -liefde en barmhartigheid terug in onze wereld , tenminsten voor allen die dat aanvaarden ! Een mooier geschenk bestaat er niet , vandaar onze dankbaarheid !
Bracht vrede ? En dit dan:
Lukas 12: 51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.
52 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie.
53 De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
Net wat we nu zien gebeuren met I.S.
Je hebt hier toch niet overgelezen he Ebenhaezer ? :lol:

Nee hoor lieve TALISMAN , eerst dit :
God is mannelijk als WOORD in onze mensentaal .
God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen ! Beter begrepen zo ?

Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus , dezelfde toestand die er nu nog is zelfs hier op dit forum , maar gelukkig niet zo erg .
En voor de zoveelster keer , I.S. is een zaak van FANATIEKELINGEN , heeft weinig te maken met religie , is pure haat en machtsmisbruik ! Luister jij nooit naar TV. soms ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

23 feb 2015, 16:40

EB schreef:God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen !

Behalve dan de zgn heilige geest. Die heeft namelijk Maria bevrucht! :wink:

talisman

23 feb 2015, 16:41

ebenhaezer schreef: God is mannelijk als WOORD in onze mensentaal .
En Godin is vrouwelijk in onze mensentaal. En nu ?
God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen ! Beter begrepen zo ?
Nee, dit heb ik nog steeds niet begrepen. Is er ergens een passage in de Bijbel waar staat dat god en de engelen geslachtloos zijn ? Tja, dan heeft het boek Job ons wat voorgelogen.
Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus , dezelfde toestand die er nu nog is zelfs hier op dit forum , maar gelukkig niet zo erg .
Een blijde boodschap die verdeeldheid brengt in gezinnen en dan nog met het zwaard. Beetje raar, is het niet ?
En voor de zoveelster keer , I.S. is een zaak van FANATIEKELINGEN , heeft weinig te maken met religie , is pure haat en machtsmisbruik ! Luister jij nooit naar TV. soms ?
Ik heb zo het idee dat jij geen haar beter bent.

Silver Wolf

23 feb 2015, 17:11

ebenhaezer schreef:
Niemand is onschuldig hoor ! behalve de mensgeworden Jezus , hij bracht vrede -liefde en barmhartigheid terug in onze wereld , tenminsten voor allen die dat aanvaarden ! Een mooier geschenk bestaat er niet , vandaar onze dankbaarheid !
.../... Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus
EINDE CITAAT :roll:

Anno 2015 nog steeds datzelfde verzinsel over een "mens geworden Jezus".
Proper verhaal. Eerst komt Jef de schrijnwerker van een lange klus ver van huis terug en moet dan een buikje zien bij zijn Marie. Die sleept er dan een engel met de blijde boodschap bij, - al dan niet een duif die voor (heilige?) geest speelt. :? -
Wat door EB "een offer" wordt genoemd bevestigt dat men al zwaar de pedalen moet kwijt zijn, om welke moeder dan ook zoiets aan te doen.
Haar zoon tot moes geklopt aan een kruis genageld moeten zien creperen. Dat is erger dan de bloeddorst van die perverse IS-onnozelaars kunnen uitdenken. Welke zieke geesten verzinnen zoiets? En durven dat blijven uitkramen!?
Kan men nagaan wat die god zoal zou uit de mouw moeten schudden om een offer te voltrekken dat alle zonden van de voorbije 20 eeuwen zou moeten wit wassen....
Geef mij dan maar "ARIEL", dat wast witter en zonder zoveel beestigheden erbij.

sw

Paul Siemons

23 feb 2015, 18:33

Silver Wolf schreef: Eerst komt Jef de schrijnwerker van een lange klus ver van huis terug en moet dan een buikje zien bij zijn Marie.

En beseffen de simpelen van geest dat dat bastaardje van Marie nooit in de hemel is geraakt ?

Geen bastaard zal in de vergadering des HEEREN komen; zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des HEEREN niet komen.

janx

23 feb 2015, 18:47

ebenhaezer schreef:Jammer JANX dat je de Bijbel zo moeilijk kunt begrijpen , of misschien wil je dat ook niet .
Je bedoeld te zeggen dat ik de bijbel niet zo zie en aanvaard als dat jij het doet ebenhaezer. De bijbel kan niet het woord van god zijn een volkomen onzin is dat. Bijbel betekend biblia en betekend "verzameling geschriften".
Maar ik kan in zoverre met je mee gaan dat mensen geïnspireerd kunnen worden indien deze daar de gevoeligheid voor heeft dat vooropgesteld. Echter ook dan is het wel zaak dat het geïnspireerde enkel kan worden vertaald naargelang de hoeveel bezit aan kennis van de betreffende persoon. Maar wie inspireert dan? Dat zijn zielen die het aardse achter zich gelaten hebben en dat kunnen dan zielen zijn met verschillende persoonlijkheden. Zij die trachten verwarring te veroorzaken bij de levende aardse mens en zij die trachten de mens op te trekken naar betere inzichten en kennis. Maar altijd is het de mens zelf die beslist welke keuze deze hierin zal maken. Hoewel velen niet kunnen aannemen dat er buitenaardse menselijke persoonlijkheden zijn, waarvan velen die in onze nabijheid verkeren, is het naar mijn inzicht en bevindingen een waarheid die niet te ontkennen is door mij.
Alleen je vragen wil ik beantwoorden , hoewel ik zeker weet dat je die ook kent .
- De reden van ons bestaan : ons te laten vormen naar het beeld van Schepper God , Jezus gaf ons het voorbeeld .
Het is een ietsje anders ebenhaezer en wel dit, God (het werkzame leven) is het manifesteren van dat, wat die werkzaamheid heeft veroorzaakt. Niets kan zijn of bestaan zonder die werkzaamheid.
Wij, de mens, zijn dus niet naar het beeld van God, we zijn die beeltenis. Gevormd middels vele tijdperken van evolutie.
- Het doel daarvan : zodat er vrede en liefde zou zijn onder alle mensen .
dat is niet het doel ebenhaezer. Het doel is om al de levensdeeltje vanuit dat Ene te doen bewust worden van wat het is. En indien die bewustzijn zodanig geëvolueerd en verruimt is geworden dan is er geen disharmonie mogelijk we zijn dan ten volle en met het bewustzijn de manifestatie van die Bron die alles heeft doen ontstaan, in standhoud en doet voortgaan.
- Niets kan toevallig zijn : omdat Schepper God met alles een doel heeft en het beste wil voor al zijn schepselen , dat zegt Gods Woord .
Inderdaad niets is toevallig, wat men ook zal beweren, alles is oorzaak en gevolg. Dit zowel in het kleine als in het grote in het goede of verkeerde, het is een levenswet die niet te omzeilen of te negeren is.
Dat de mensheid in al zijn eigen wijsheid en egoisme het anders wilde , en daarvoor hun vrije wil misbruikten is hùn zaak , en daarvan zijn oorlogen , IS , en alle ellende in deze wereld het GEVOLG !
Heel juist, het gevolg van ..... vul maar in de oorzaken die zowel in het verleden als in het heden liggen zowel als individu, als familiegroep of als volkeren.
Ook jij en ik, als wie dan ook, zijn het gevolg van .......
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

23 feb 2015, 19:29

talisman schreef: Is er ergens een passage in de Bijbel waar staat dat god en de engelen geslachtloos zijn ?
Hebreeën 1 : 7
"Die Zijn engelen maakt geesten, en Zijn dienaars een vlam des vuurs".
1 : 14 : "Zijn zij niet allen gedienstige geesten, die tot dienst uitgezonden worden....."

In Lukas 24 : 39 sprak Jezus toen hij verscheen aan zijn discipelen :
"Ziet Mijn handen en Mijn voeten; want Ik ben het Zelf; tast Mij aan, en ziet;
want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb."
(Statenvertaling)

Geesten :arrow: geen vlees, geen benen ! Bijgevolg zijn God en de engelen GESLACHTLOOS !

En zoals gewoonlijk laat talisman nog maar eens zien dat hij weinig of niks kent van de bijbel, maar hij meent wel van zijn eigen dat hij goed onderlegd is in de schrift :roll:
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 23 feb 2015, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

23 feb 2015, 19:36

Dat IS hij ook!

bluevelvet

23 feb 2015, 19:46

Ebenhaezer, u zal het mij niet kwalijk nemen dat ik in uw plaats de verzen met betrekking tot geesten uit de bijbel opgetekend heb. Iemand die de bijbel goed kent zal natuurlijk zulke vragen niet stellen maar de verzen zijn dan ook bedoeld voor diegenen die geen bijbel in bezit hebben. :wink:

talisman

23 feb 2015, 20:24

bluevelvet schreef: Geesten :arrow: geen vlees, geen benen ! Bijgevolg zijn God en de engelen GESLACHTLOOS !

En zoals gewoonlijk laat talisman nog maar eens zien dat hij weinig of niks kent van de bijbel, maar hij meent wel van zijn eigen dat hij goed onderlegd is in de schrift :roll:
Ja, dat denk ik toch:
Gen.19:1-4 En die twee engelen kwamen te Sodom in den avond; en Lot zat in de poort te Sodom; en als Lot hen zag, stond hij op hun tegemoet, en boog zich met het aangezicht ter aarde.

En hij zeide: Ziet nu, mijne heren! keert toch in ten huize van uw knecht, en vernacht, en wast uw voeten; en gij zult vroeg opstaan, en gaan uws weegs. En zij zeiden: Neen, maar wij zullen op de straat vernachten.
:roll:
Dan toch niet geslachtloos.

talisman

23 feb 2015, 20:31

bluevelvet schreef: In Lukas 24 : 39 sprak Jezus toen hij verscheen aan zijn discipelen :
"Ziet Mijn handen en Mijn voeten; want Ik ben het Zelf; tast Mij aan, en ziet;
want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb."
En dan het vervolg van het verhaaltje:
40 En als Hij dit zeide, toonde Hij hun de handen en de voeten.
41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden, en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets om te eten?
42 En zij gaven Hem een stuk van een gebraden vis, en van honigraten.
43 En Hij nam het, en at het voor hun ogen.
Geesten zonder vlees die vis eten.

:lol: :lol: :lol: Om mij de les te spellen moet je wel beter uitgeslapen zijn hoor BV !

bluevelvet

23 feb 2015, 21:40

Net zoals engelen zich konden materialiseren, ttz. een menselijk lichaam aannemen, heeft Jezus ook na zijn opstanding een lichamelijke gedaante aangenomen om zich te vertonen aan zijn discipelen. Lichaam zijnde kon hij alles doen wat een mens doet, eten, drinken ...... wat hij dan ook deed samen met bv. de Emmaüsgangers, later met zijn discipelen.
Toen drie engelen als mannen aan Abraham verschenen om hem te melden dat Sara een zoon zou baren gaf Abraham opdracht aan Sara om deeg te maken en koeken te bakken en nam hijzelf een jonge stier en gaf die aan een van zjn bedienden om die klaar maken en zette het voedsel voor de drie mannen zodat zij aten.

Tiens, wat aten de astronauten tijdens hun reis naar de maan, broodjes met kip, kaas, salami, of misschien frietjes met steak :lol:

socrates

23 feb 2015, 22:02

*leah* schreef:Talisman

Dat noemen ze draaien als een haan op de kerktoren. Wanneer gaan ze eigenlijk eens een kip op die kerktoren plaatsen!
Leah, enig inzicht in techniek zou hier kunnen helpen. Op de kerktoren staat een haan omdat dat beest een staart heeft. Mijn kennis van het rurale leven is niet zo groot, maar toch weet ik dat kippen niet zo een grote mooie staart hebben als hanen. Zij kunnen daarom gewoon niet met de wind meedraaien, bovendien zouden hun eieren, die van zo hoog vallen, enkel nog als omelet kunnen dienen :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

24 feb 2015, 10:11

:lol: :lol:

Jij bent echt een wijze man Socrates, hoe is het weer in Athene?

Van techniek heb ik weinig verstand, mijn man heeft me dat al zo vaak gezegd!! :wink:

socrates

24 feb 2015, 10:29

*leah* schreef::lol: :lol:

Jij bent echt een wijze man Socrates, hoe is het weer in Athene?

Van techniek heb ik weinig verstand, mijn man heeft me dat al zo vaak gezegd!! :wink:
Wat een weinig wijze man is dat, waarom je niet wat techniek bijbrengen in plaats van je altijd maar te blijven verwijten dat je er zo weinig verstand van hebt. Niemand wordt met veel technische kennis geboren en de techniek evolueert nu veel sneller dan de mens. Ook je man zal dus nog wat moeten bijleren. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus