MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

09 mar 2013, 02:52

Van harte thanks, Janks, my man... Ge zijt gij een toffe joeng . :)

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

18 mar 2013, 23:33

Vandaag dinsdag 19 maart wordt het feest van de heilige Jozef gevierd .
Hij is de heilige bij uitstek en was en blijft voedstervader van Ons Heer Jezus Christus .

Ik zei bij uitstek, want in de apocriefe verhaal van het proto-evangelie van Jacobus wordt verteld hoe dat Jozef uitverkoren werd om deze heilige taak te vervullen .

Verder lezen wij ook hoe dat Maria en jozef een soort testwater ( gifbeker) of het -bittere water genoemd moesten ledigen om de onschuld van Maria te bewijzen .

Ziehier enkele links als ze tenminste blauw willen kleuren op Uwe p.c .

- www.nieuweopenbaring.nl/modules.php?op= ... le&sid=135

- www.gabrielfila.nl/Jozef 6A4.pdf

- http://nl.wikipedia.org/wiki/Proto-Evan ... an_Jacobus

Voor de rest wens ik de Joskes, Jefkes, Josékes, Jozefinas en ga zo maar door in de namenafleiding , van dit forum, van harte een geweldige naam-feest-dag toe .

Groeten van werewoef
AMEN en AUM

fotofant

19 mar 2013, 07:56

werewoef schreef:Vandaag dinsdag 19 maart wordt het feest van de heilige Jozef gevierd .
Hij is de heilige bij uitstek en was en blijft voedstervader van Ons Heer Jezus Christus .

Ik zei bij uitstek, want in de apocriefe verhaal van het proto-evangelie van Jacobus wordt verteld hoe dat Jozef uitverkoren werd om deze heilige taak te vervullen .

Verder lezen wij ook hoe dat Maria en jozef een soort testwater ( gifbeker) of het -bittere water genoemd moesten ledigen om de onschuld van Maria te bewijzen .

Ziehier enkele links als ze tenminste blauw willen kleuren op Uwe p.c .

- www.nieuweopenbaring.nl/modules.php?op= ... le&sid=135

- www.gabrielfila.nl/Jozef 6A4.pdf

- http://nl.wikipedia.org/wiki/Proto-Evan ... an_Jacobus

Voor de rest wens ik de Joskes, Jefkes, Josékes, Jozefinas en ga zo maar door in de namenafleiding , van dit forum, van harte een geweldige naam-feest-dag toe .

Groeten van werewoef
Bedankt om er mij aan te herinneren dat het in Antwerpen Vaderkesdag is. Ik was het vergeten want bij ons in Vlaams-Brabant (waar ik vandaan kom) wordt dat niet gevierd op 19/3, maar mijn ventje is van Antwerpen
Groetjes
elk moment is belangrijk

rolija

25 mar 2013, 14:15

De Kerk viert op 25 maart, negen maanden vóór het Kerstfeest, de ontvangenis van Jezus Christus. Deze gebeurtenis valt samen met de verschijning van Gabriël aan de Maagd Maria, waarbij de aartsengel de Menswording van God aankondigt.

Dus A U B hou de ramen en deuren dicht :!: :!:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

werewoef

25 mar 2013, 17:19

Vreemd, heel vreemd, Rolija ... Misschien gaat gij naar een andere parochiekerk dan ik, maar bij ons hebben ze laatst zondag, palmzondag gevierd . Maar ik wwil het wel even checken hoor , dat van de 25 maart ...

mvg
AMEN en AUM

rolija

25 mar 2013, 17:23

Het staat hier in de agenda van Tante Non...... :D Maar ik kan het niet meer vragen nu, ze is in de hemel en eet alle dagen rijst met gouden lepeltjes 8O

werewoef

25 mar 2013, 17:54

Verhip, Rolija, ge hebt begot gelijk . Nu ben ik even van mijn melk , want ik ben niet goed mee in de tijdsgeest van de kerkelijke gebeurtenissen . Het rijmt ook niet goed , dus , eerst palmzondag; de blide intrede van Jezus in Jeruzalem, het begin van het Passieverhaal en een dag later de Blijde boodschap ... . Bizar, eigenlijk .

Van Maria Boodschap heb ik deze mooie link van 14 ongeziene en unieke afbeeldingen van het bezoek van aartsengel Gabriel aan de H. Maagd Maria .

Het spijt me te moeten horen van het Heengaan van je tante Nonneke . Had je geen tweede tante Non ?

- www.heiligen-3s.nl/heiligen/03-25-0000-maria_0.php

a.u.b

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

29 mar 2013, 03:10

---------------- Stabat Mater dolorosa,

-----------------Juxta crucem lacrimosa

-----------------Dum pendebat Filius !

- www.stabatmater.info/dutch.html

- www.youtube.com/watch?v=_2zc0wTORSI

- www.youtube.com/watch?v=ELXelkkhfXk

---------------- Naast het kruis staat de bedroefde,

-----------------Naast het kruis weent de beproefde,

-----------------Lijdt de Moeder met den Zoon !

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

31 mar 2013, 00:29

-

-------------- Veertiende statie : Jezus wordt in het graf gelegd .

Heil'ge handen leggen teeder
't Lichaam van den Zone Gods
Op de koele steenen neder
Van een uitgehouwen rots .

Rust daar veilig, wreed Gewonde,
In der grafstee donk're nacht ...
Tot de mare klinkt in 't ronde :
Hij verrees uit eigen macht !

Aan allen die dit topic lezen een goeie Pasen, een nieuwe lente en een nieuw geluid toegewenst ... dat de were het uldert gezeid heeft en dit tot tegen op de sterren en terug . :)

Groeten van werewoef
AMEN en AUM

mayke2

31 mar 2013, 12:31

Aan allen die dit topic lezen een goeie Pasen, een nieuwe lente en een nieuw geluid toegewenst ... dat de were het uldert gezeid heeft en dit tot tegen op de sterren en terug . :)

Groeten van werewoef
Paaswensen
In deze tijd van het jaar
nu de dagen fors gaan lengen
wens ik je al het goede
dat Pasen je kan brengen.
Moge de schoonheid van dit seizoen
de winter vlug verdringen
en dat de VREDE en de VREUGDE van de VERREZEN HEER
je het hele jaar door mag omringen.

Zalig Paasfeest aan allen! :idea:
mayke2
een mens moet niet zorgen dat hij in de hemel komt
maar dat de hemel in hem komt ...

rolija

31 mar 2013, 14:04

mayke2 schreef:

Groeten van werewoef
Paaswensen
In deze tijd van het jaar
nu de dagen fors gaan lengen
wens ik je al het goede
dat Pasen je kan brengen.
Moge de schoonheid van dit seizoen
de winter vlug verdringen
en dat de VREDE en de VREUGDE van de VERREZEN HEER
je het hele jaar door mag omringen.

Zalig Paasfeest aan allen! :idea:
mayke2
Bedankt voor deze Judas kussen...... :twisted:

aldegonde

31 mar 2013, 18:17

Hoe kan je anno 2013 in zo een onzin geloven , onbevlekt ontvangen nog zo een giller van formaat, als de mythe van Maria en Jozef echt is dan hebben ze gecopuleerd zoals al onze moeders dat gedaan hebben. Dat mensen zulke onzin kunnen geloven daar val ik van achterover zie. Als Jezus heeft bestaan dan was hij de vrucht van de liefde tussen twee mensen die ongehuwd waren zoals je de dag van heden er veel ziet, niks mis mee trouwens.
de waarheid heeft vele facetten.

talisman

31 mar 2013, 18:46

aldegonde schreef:Hoe kan je anno 2013 in zo een onzin geloven , onbevlekt ontvangen nog zo een giller van formaat, als de mythe van Maria en Jozef echt is dan hebben ze gecopuleerd zoals al onze moeders dat gedaan hebben. Dat mensen zulke onzin kunnen geloven daar val ik van achterover zie. Als Jezus heeft bestaan dan was hij de vrucht van de liefde tussen twee mensen die ongehuwd waren zoals je de dag van heden er veel ziet, niks mis mee trouwens.
Bij Matteüs lezen we het volgende:
Toen zijn moeder Maria al was uitgehuwelijkt aan Jozef maar nog niet bij hem woonde,
Nu moet je wel de gebruiken van toen weten. Er vond eerst een wat we nu zouden noemen, een voorhuwelijk plaats. Tussen dit voorhuwelijk en het definitief huwelijk zat er 6 maand tussen. Dit om het bewijs te leveren dat de bruid nog niet zwanger was bij het voorhuwelijk. En tja, je weet hoe dat gaat he, en zeker bij ' adelijke families '. We mogen niet vergeten dat Jozef van de stamboom David was en dit ligt nog gevoeliger. Men moest nu wel via de raad van het Sanhedrin passeren om deze zwangerschap te laten legaliseren.
Van een maagd was er natuurlijk geen sprake. De auteur van het evangelie heeft ( met opzet? ) het Hebreeuwse woord ' Almah ' vertaald als maagd, terwijl dit eigenlijk ' jonge vrouw ' wil zeggen.

bluevelvet

31 mar 2013, 19:13

talisman schreef: Bij Matteüs lezen we het volgende:
Toen zijn moeder Maria al was uitgehuwelijkt aan Jozef maar nog niet bij hem woonde,
Nu moet je wel de gebruiken van toen weten. Er vond eerst een wat we nu zouden noemen, een voorhuwelijk plaats. Tussen dit voorhuwelijk en het definitief huwelijk zat er 6 maand tussen. Dit om het bewijs te leveren dat de bruid nog niet zwanger was bij het voorhuwelijk. En tja, je weet hoe dat gaat he, en zeker bij ' adelijke families '. We mogen niet vergeten dat Jozef van de stamboom David was en dit ligt nog gevoeliger. Men moest nu wel via de raad van het Sanhedrin passeren om deze zwangerschap te laten legaliseren.
Van een maagd was er natuurlijk geen sprake. De auteur van het evangelie heeft ( met opzet? ) het Hebreeuwse woord ' Almah ' vertaald als maagd, terwijl dit eigenlijk ' jonge vrouw ' wil zeggen.
Oh ja ? wie kan bewijzen of heeft bewezen dat Maria geen maagd meer was ? Waarom wilde Jozef van haar scheiden ? (Maria was zwanger voordat zij "verenigd" waren, Jozef had nog geen betrekkingen met haar, hij wist dat de vrucht niet van hem kon zijn).
Hedendaags zijn er nog altijd "jonge vrouwen" die maagd zijn hoor tot hun huwelijk !

Klaartje

31 mar 2013, 19:32

bluevelvet schreef:
talisman schreef: Bij Matteüs lezen we het volgende:
Oh ja ? wie kan bewijzen of heeft bewezen dat Maria geen maagd meer was ? Waarom wilde Jozef van haar scheiden ? (Maria was zwanger voordat zij "verenigd" waren, Jozef had nog geen betrekkingen met haar, hij wist dat de vrucht niet van hem kon zijn).
Hedendaags zijn er nog altijd "jonge vrouwen" die maagd zijn hoor tot hun huwelijk !
Over die benoeming "maagd" heb ik eens gelezen dat in die tijden alle ongehuwde vrouwen "maagd" noemden, dus dat verduidelijkt misschien wel al iets :idea: :wink
Dus niet wat wij er onder verstaan.....
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez