Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

11 mei 2013, 15:06

socrates schreef:Eben-Haëzer is ook de naam van een kerkgenootschap dat leert dat iedereen in de hemel komt. Dit kerkgenootschap is in Nederland vooral in Rotterdam actief.
Komt u misschien uit Rotterdam ?

Hoe dan ook, als dit klopt kom ik dus evengoed in de hemel, ook al zondig ik er elke dag duchtig op los. :lol:

SOCRATES , nee ik kom niet uit Rotterdam , en dat kerkgenootschap ken ik ook niet , maar ik heb wel al eens iets gehoord over een " Alverzoeningsleer " , en die is absoluut onbijbels . Gewoon een leer om gemakshalve iedereen mee te krijgen , maar zo werkt dat niet hoor Socrates , ik zou toch maar uit mijn doppen kijken !
Als er hier op aarde al recht bestaat , hoeveel te meer bij de Schepper zelf ! Maar troost je , Hij is genadig en vol Liefde !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

11 mei 2013, 15:10

Hij zou ook nog gezegd hebben: "laat de (onnozele) kindertjes tot mij komen"!
En er zijn er veel die op 28 december zijn geboren. Maar gelukkig zijn die niet allemaal onnozel. In zijn goddelijke spreiding heeft hij ervoor gezorgd dat vele onnozelen ook op andere dagen zijn geboren.
Fazal

11 mei 2013, 15:24

EB schreef: Het zullen dus wel heel andere vragen zijn , vb. hoe de Heer Jezus er uit zal zien ; want ik weet wie mij daar met liefde ontvangen zal !
Ja , daar zal ik naar uitkijken met grote interesse FAZAL !
Tja ..., je zou wel geen vrouw zijn he ebenhaezer. :roll:
EB schreef:Nee hoor ! Dit zal geen sprookje zijn , maar échte werkelijkheid , reken maar !

De énige èchte werkelijkheid beleef je hier ebenhaezer.
Al de rest en het hiernamaals, is op voorhand dikke grote zever in heel kleine pakjes. En zelfs de meest diepgelovige, zou beter nederig toegeven dat hij/zij daar nu nog hélemaal niets 'kan' over weten.

talisman

11 mei 2013, 16:57

Maak je maar geen zorgen om mij , ik weet waar ik voor sta , de toekomst zal mij niet teleur stellen ! God is waarachtig , de Heer Jezus is opgestaan en Hij Leeft !
Kan me zijn adres eens doorspelen ? Ze hebben trouwens het graf gevonden van een familie met bv. ene Jezus, Maria Magdalena, Jozef, Maria, Matteüs en Jakobus. Over deze laatste is er wel wat te doen geweest, maar schijnt toch niet om een vervalsing te gaan. Er zullen wel meer zulke clusters geweest zijn zeker ? Of is de Jezus die jij kent wel een oplichter. Ge moet daar mee oppassen. In de kortste keren zijn ze er met je geld vandoor.

Ik wacht nog steeds op zijn adres Eben of past dit weer niet in jouw infantiele wijze van geloven?

ebenhaezer

15 mei 2013, 11:05

talisman schreef:
Maak je maar geen zorgen om mij , ik weet waar ik voor sta , de toekomst zal mij niet teleur stellen ! God is waarachtig , de Heer Jezus is opgestaan en Hij Leeft !
Kan me zijn adres eens doorspelen ? Ze hebben trouwens het graf gevonden van een familie met bv. ene Jezus, Maria Magdalena, Jozef, Maria, Matteüs en Jakobus. Over deze laatste is er wel wat te doen geweest, maar schijnt toch niet om een vervalsing te gaan. Er zullen wel meer zulke clusters geweest zijn zeker ? Of is de Jezus die jij kent wel een oplichter. Ge moet daar mee oppassen. In de kortste keren zijn ze er met je geld vandoor.

Ik wacht nog steeds op zijn adres Eben of past dit weer niet in jouw infantiele wijze van geloven?

TALISMAN , het adres van onze Schepper God , is heel dichtbij , Hij is alomtegenwoordig . Gewoon je ogen sluiten , en met Hem praten !
Maar pas op , Hij kent je gedachten en weet of je dit oprecht meent , zo niet komt er geen contact , want met de Here God valt niet te spotten .
Een goede aanrader : probeer het eens ! Voor een WARE zoeker staat er in Lucas 11 : 9 " ... bid , en u zal gegeven worden , zoek , en gij zult vinden , klop , en er zal voor u open gedaan worden . " .

Ja Talis , de Heer is ONVERANDERLIJK , dat nieuwe verbond is nog steeds van kracht : er is nog steeds vergeving voor wie oprecht zijn , en tot Hem komen . Wat jij er van maakt , dat zijn pas ' smoesjes ' , bestemt voor de prullemand , smeltend als sneeuw voor de zon , voor de schoonheid van Gods Woord !

ED.

16 mei 2013, 01:08

jaren terug in Jezus hier ook al eens gepasseerd. Zou Hij hier terug zijn?
"Over de moerdijk" noemde men hem toen Behtlehem Of ' t scheelde toch niet veel! Weet iemand onder de ouderlingen van toen, nog zijn naam?

Het was in de tijd, dat ze ene mc ten graven hebben gedragen! Die dan ten hemel was opgestegen, maar onderweg zonder nafte was gevallen, met alle gevolgen van dien!'t Zou kunnen dat die daar nog ergens hangt te bengelen, of toch zijn bestemming heeft bereikt!. :wink:

cappa

16 mei 2013, 15:21

Om na te denken.

Juist gelezen in een interview met Gerald Celente:

Does austerity work?

Gerald Celente: Yeah, it works great. It's a proven success. It drives the people into poverty and makes the bankers richer. It works perfectly, exactly as planned. The banks made bad bets and the public was forced to pay for them.

The governments essentially robbed money from the people, the people's standard of living declined, they lost their homes and their jobs. This is called "democracy."

With no roof over their heads, many have been forced to live out on the streets. They have no future. Governments have cut workers pensions and benefits, raised the retirement age until after you're dead but the banks have done just fine. They're thriving and the 1% keeps getting richer. So it worked just the way they intended it to work.
Jawatte

ebenhaezer

16 mei 2013, 15:44

socrates schreef:Ik begin mij stilaan af te vragen of het Seniorennet misschien geïnfiltreerd is door "aliens". Robotten die geprogrammeerd zijn om steeds het zelfde voorgekauwde antwoord te geven. :idea:

SOCRATES , waar het hart vol van is , loopt de mond over ! Is dat zo vreemd voor u ? Bovendien beantwoord ik hier meestal alleen de vragen en postings , en daar hoef je geen ' aliens ' voor te zijn ! Ook zijn mijn woorden niet voorgekouwd , maar komen recht uit mijn eigen hart ! Een hart dat vol is van de liefde en lof voor mijn Here God !
Je hoeft je dus niets af te vragen , dit is heel normaal voor dit SeniorenNet Religie . Veel liefs wens ik je toe , EB.

ebenhaezer

16 mei 2013, 15:55

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: TALISMAN , het adres van onze Schepper God , is heel dichtbij , Hij is alomtegenwoordig .
Ik vroeg niet naar het adres van meneer De Schepper, maar dat van Jezus. Hij was toch opgestaan en levend ? Zit die samen met Elvis te kaarten of wat ???
Gewoon je ogen sluiten , en met Hem praten !
Dat laat ik over aan psychoten.

TALISMAN , nooit gehoord van de Drieénig God ? Die zich openbaart als de Vader , de Zoon en de H. Geest ? De drie vormen waarin Hij Zich vertoond heeft , zijn 3 uitingen van die Ene God de Schepper .
Jezus zei zelf : wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien . Toch duidelijk ? Dus ZELFDE adres , toch eens proberen hoor , je vraagt dat adres toch niet voor niets ? en je hoeft er geen psychoot voor te zijn hoor !

ebenhaezer

16 mei 2013, 16:02

ED. schreef:jaren terug in Jezus hier ook al eens gepasseerd. Zou Hij hier terug zijn?
"Over de moerdijk" noemde men hem toen Behtlehem Of ' t scheelde toch niet veel! Weet iemand onder de ouderlingen van toen, nog zijn naam?

Het was in de tijd, dat ze ene mc ten graven hebben gedragen! Die dan ten hemel was opgestegen, maar onderweg zonder nafte was gevallen, met alle gevolgen van dien!'t Zou kunnen dat die daar nog ergens hangt te bengelen, of toch zijn bestemming heeft bereikt!. :wink:

ED. , nee Hij is hier nog niet terug ! Er is trouwens maar één Jezus , die de Christus genoemd wordt , en maar éénmaal hier op aarde geweest is , zo'n 2000 jaar geleden , en BELOOFD heeft terug te komen . Moet dus nog komen , houdt daar vooral rekening mee ; als je die Iemand niet ként , moet je er ook niet mee spotten , dat maakt alleen jezelf klein !

ebenhaezer

16 mei 2013, 16:08

cappa schreef:Om na te denken.

Juist gelezen in een interview met Gerald Celente:

Does austerity work?

Gerald Celente: Yeah, it works great. It's a proven success. It drives the people into poverty and makes the bankers richer. It works perfectly, exactly as planned. The banks made bad bets and the public was forced to pay for them.

The governments essentially robbed money from the people, the people's standard of living declined, they lost their homes and their jobs. This is called "democracy."

With no roof over their heads, many have been forced to live out on the streets. They have no future. Governments have cut workers pensions and benefits, raised the retirement age until after you're dead but the banks have done just fine. They're thriving and the 1% keeps getting richer. So it worked just the way they intended it to work.

Nog een teken aan de wand ? En de wereld klok tikt verder !!!

cappa

16 mei 2013, 16:25

Nog een:

Why is the West in such bad shape?

Gerald Celente: Because a lot of stupid people are running it and the corruption is flagrant, and in front of everybody's eyes. How many more times do they have to say, 'Insider Trading, High-frequency Trading' ... one scam after another before the public wakes up to it? It's corruption everywhere, whether it's the King of Spain or you name the country. Another example is that clown in France who's the minister of I forget what, supposed to be in charge of making sure that people aren't scamming the system and taking their money offshore. They found out he has a couple of million offshore in Swiss banks. So it's corruption, it's immorality and stupidity. We have psychopaths running the show and everybody's afraid to call a spade a spade.

They want to start another war. Hey, how about going into Syria? What? Iraq wasn't good enough for you? You did a great job in Libya. Hey, how about Afghanistan? I've got it! Let's go into Mali. These are sick people. How could any self-respecting adult look up to these political clowns? So you ask me what's wrong? It's the people as well as the politicians. After this Boston thing, you look at the polls. More people want surveillance. They applauded the police going door-to-door without warrants, going into people's homes.

Als je het volledige interview wil lezen:
http://www.thedailybell.com/29090/Antho ... -the-World

En beluister hem zeker op:
http://www.youtube.com/watch?v=7l0eVBj-X0M
10 000 troops met tanks om een 19-jarige te vatten. Grondwettelijke rechten werden gewoon genegeerd en de domme mensen applaudiseerden. 8O
Jawatte

cappa

16 mei 2013, 19:53

En ja hoor, daar gaan we weer.

Ik zie op het tv-nieuws, naar aanleiding van de bagagestaking, Monica De Coninck juist uitleggen in het parlement dat de bagagebehandelaars aan zo'n scherpe prijzen moeten werken omdat we allemaal naar de andere kant van Europa willen vliegen voor 50 of 99 euro.
M.a.w., subtiel wordt de schuld weeral in de schoenen van de gewone mensen geschoven.
I.p.v. gewoon te zeggen dat de managers van de vliegmaatschappijen, als alle bedrijven, hun winsten willen maximaliseren en elkaar dood concurreren, en de bagagehandlers dus de duimschroeven aanzetten, zodat die de druk op hun werknemers moeten opvoeren.

Juist hetzelfde dus als de rekening van graaizucht en mislukte gokbeleggingen bij banken doorschuiven naar de depositohouders.
Alleen de grote? Neen, de grootste deposito's waren in Cyprus al lang op de hoogte en waren reeds twee weken voordien weg. Juist daarom dat de banken plots insovabel werden.
En de gewone man slikt het.
Jawatte

cappa

18 mei 2013, 10:14

Ik bekijk gewoon de feiten en denk na.

Denk hier eens over na:
http://www.beurs.com/2013/05/16/10-voor ... rash/23090
Jawatte

janx

18 mei 2013, 11:06

Ik vroeg of jij ook gewoon was omdat je schreef ;
cappa schreef:En de gewone man slikt het.
Hieruit proefde ik een zekere vermoeidheid om actie te nemen je komt niet verder dan het constateren en je bent hier niet alleen in.
Net als velen, zie ik ook dagelijks hoe die graai cultuur instand wordt gehouden door de niet gewone mannen en vrouwen die de hongerzucht naar geld willen bevredigen.
Maar vertel eens welke maatregelen jij neemt zodat we je kunnen volgen hierin.
Dus mijn opmerking was meer van, slikt jij het ook als gewone man of behoor jij daar niet toe?
Alles is Één en die Éne is Alles.