IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?(deel1)

hier is plaats voor alle wereldreligies

cappa

26 apr 2013, 13:25

Och kom, nu de Rat niks meer te doen heeft wil hij gewoon nog een centje bijverdienen met een boekske te schrijven.
Er zullen altijd nog wel zotten genoeg zijn die het kopen.
Jawatte

talisman

26 apr 2013, 13:38

cappa schreef:Och kom, nu de Rat niks meer te doen heeft wil hij gewoon nog een centje bijverdienen met een boekske te schrijven.
Er zullen altijd nog wel zotten genoeg zijn die het kopen.
En wat ze daar in de Efteling voor Fabiola kunnen, moet dat voor Ratzke ook maar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Indische_Waterlelies

janx

26 apr 2013, 13:49

Bluevelvet schreef:Er blijven nog zoveel vragen onbeantwoord. Bv. wie waren de eerste volkeren van Amerika ? Bij de evolutieaanhangers moeten we niet te rade gaan zeker
Dat staat vermeld in het boek van Mormon. Er wordt gezegd dat dit boek door de Engel Maroni aan een zekere Josef Smit bekend is gemaakt. Er werd hem de plaats gewezen waar de kronieken (de gouden platen) van het volk de Lamanieten en de Nefieten waren verborgen. De Indianen en de Maya's zouden er de nazaten van zijn. Gewoon maar eens zelf lezen Bleuvelvet het is net als de bijbel een verzameling van ...... mag je zelf invullen.

ook eens het volgende lezen:
http://www.scientias.nl/verre-voorouder ... zijn/84319

Zoals je zegt, "er blijven nog zoveel vragen onbeantwoord", maar wat mij dan wel zeer bevreemd is dat je absoluut niet open kunt staan voor een andere zienswijze dan enkel die van jou en je bijbel. Dus je geeft de indruk dat je alles wel weet maar is dat dan wel juist?
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman

26 apr 2013, 14:37

Ach ja, het boek van Mormon en de twaalfde stam. En Jezus die hen bezocht zou hebben in Amerika tijdens zijn 40-daagse afwezigheid. Hoe bedenken ze toch zoiets ! En dat je huid blanker wordt als je vroom leeft en donkerder wordt als je slecht leeft. Van racisme gesproken!! :roll: Nee, dan zijn de sprookjes van Fabiola nog aannemelijk.

janx

26 apr 2013, 17:40

talisman schreef:Ach ja, het boek van Mormon en de twaalfde stam. En Jezus die hen bezocht zou hebben in Amerika tijdens zijn 40-daagse afwezigheid. Hoe bedenken ze toch zoiets ! En dat je huid blanker wordt als je vroom leeft en donkerder wordt als je slecht leeft. Van racisme gesproken!! :roll: Nee, dan zijn de sprookjes van Fabiola nog aannemelijk.
Misschien is het net zo gegaan als met de bijbel ... er zal best iets van geschiedenis in zitten en verminkt zijn geworden door machts politieke redenen of door eigen belang van de diverse geschiedschrijvers. Of denk je dat het komplete boek een verzonnen iets is?
Laatst gewijzigd door janx op 26 apr 2013, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

26 apr 2013, 19:09

Dank je voor de link, Janx !
De evolutie blijft je achterna hollen, Blue.
Maar je gaat waarschijnlijk méér interesse tonen voor de hoax van de Piltdown man, die onderaan het artikel staat.
Het bewijst toch weeral dat wetenschappers niet te beroerd zijn om bedriegerijen of vergissingen aan de kaak te stellen.
In tegenstelling tot de bijbel, die je, ondanks alle tegenstellingen die hij bevat, letterlijk moet "geloven".
Je schreef onlangs dat de meeste lezers uw waarheid boven die van Talisman zullen stellen.
Ik zal er dus voor de aardigheid een poll voor maken; diegenen die niet willen posten, kunnen dan toch op die manier hun mening laten blijken.

talisman

26 apr 2013, 20:12

janx schreef:
talisman schreef:Ach ja, het boek van Mormon en de twaalfde stam. En Jezus die hen bezocht zou hebben in Amerika tijdens zijn 40-daagse afwezigheid. Hoe bedenken ze toch zoiets ! En dat je huid blanker wordt als je vroom leeft en donkerder wordt als je slecht leeft. Van racisme gesproken!! :roll: Nee, dan zijn de sprookjes van Fabiola nog aannemelijk.
Misschien is het net zo gegaan als met de bijbel ... er zal best iets van gescheidenis in zitten en verminkt zijn geworden door machts politieke redenen of door eigen belang van de diverse geschiedschrijvers. Of denk je dat het komplete boek een verzonnen iets is?
Als je het boek van Mormon bedoeld, dat is gewoon pure fictie.

bluevelvet

27 apr 2013, 13:23

Reini schreef:Dank je voor de link, Janx !
De evolutie blijft je achterna hollen, Blue.
Maar je gaat waarschijnlijk méér interesse tonen voor de hoax van de Piltdown man, die onderaan het artikel staat.
Het bewijst toch weeral dat wetenschappers niet te beroerd zijn om bedriegerijen of vergissingen aan de kaak te stellen.
In tegenstelling tot de bijbel, die je, ondanks alle tegenstellingen die hij bevat, letterlijk moet "geloven".
Je schreef onlangs dat de meeste lezers uw waarheid boven die van Talisman zullen stellen.
Ik zal er dus voor de aardigheid een poll voor maken; diegenen die niet willen posten, kunnen dan toch op die manier hun mening laten blijken.
Reini, ik heb in je posting een zin in het vet benadrukt.
Waar zou ik dat letterlijk geschreven hebben :?: :?:

En zeg Reini, je bent toch niet dom dat je niet weet welke in de poll de meeste voorkeurstemmen zal krijgen ? Moest je eraan twijfelen je zou ze niet stellen mijn gedacht :)
Die vraagstellingen zijn toch al te belachelijk hé als je weet dat er miljarden gelovigen zijn en dat jouw poll niets maar dan ook niets waard is. Allez ja, voor je eigen dunk en voor de dunk van talisman nog een beetje op te krikken misschien wel.
Maar wat zegt dat bv. op wereldvlak ? NIKSKE !
Oké, je doet het voor de aardigheid :lol: Veel succes ermee.

rolija

27 apr 2013, 13:36

Bleu ge zijt zo zot of diene vent hier http://www.vandaag.be/binnenland/123699 ... nezen.html
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

fotofant

27 apr 2013, 14:03

bluevelvet schreef: Die vraagstellingen zijn toch al te belachelijk hé als je weet dat er miljarden gelovigen zijn en dat jouw poll niets maar dan ook niets waard is. Allez ja, voor je eigen dunk en voor de dunk van talisman nog een beetje op te krikken misschien wel.
Oké, je doet het voor de aardigheid :lol: Veel succes ermee.
Beste BV als je het op wereldvlak wilt bekijken vrees ik dat we een heel ander plaatje gaan krijgen dan dat jij voor ogen hebt.
Hoeveel % van de wereldbevolking is christen en hoeveel % van die christenen slikken de OT als betrouwbare historische bron naar binnen?

Wel 33% vd wereldbevolking noemt zich christen, ongeveel 2.1 miljard (sommige bronnen geven een lager getal)
Hoeveel % van die christenen zijn bijbelgetrouwen?

In alle geval noemt slechts 1.2 miljard van die christen zich "pratikerend"
Van die christenen zijn er 979 miljoen katholiek, 373 miljoen protestant, 213 miljoen orthodox, 54 miljoen anglicaan en de rest is verdeeld over verschillende sekten.

Conclusie : 66% van de wereldbevolking is niet christen en hecht geen geloof aan de bijbel :idea: :!:

Wel iets anders dan wat je komt te vertellen
elk moment is belangrijk

ebenhaezer

27 apr 2013, 14:06

Hoe zou het toch komen dat de Bijbel het MEEST VERKOCHT BOEK is in de wereld ? - die in de hemel woont zal lachen ! - .

In China groeit de kerk op snel tempo , ondanks zware verdrukking ! - de Bijbel een sprookje ? -

Bestaat er soms al een kerk door ' Sneeuwitje ? of Roodkapje ?

Een zeker Pred. Samuël Lam , zat van 1958 tot 1978 in de gevangenis , omdat hij niet wilde spreken wat hij opgelegd kreeg door de gereguleerde kerk in China , hij is nu 88 jaar en spreekt nog elke week met hart en ziel ! - een sprookje ? -

Weet je , mensen zitten niet voor hun dogma's of kerktheorieën in de gevangenis , maar om hun liefde voor de Heer Jezus , dat stijgt boven alles uit !

Kerken worden afgebroken , zoals in Indonesië en elders , maar de gelovigen komen nog steeds samen , in het geheim !
Sprookjes ? of een Mythe ?

Het gaat hier niet om Forum praatjes , maar om realiteit in deze wereld vandaag ! En daar kan niemand omheen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini

27 apr 2013, 17:39

Ebenhaezer,
Als mensen in de gevangenis zitten wegens hun geloof, is dat inderdaad verschrikkelijk: je vrijheid opgeven voor iemand die zeer waarschijnlijk niet eens bestaat.
Tracht je nu mensen te overtuigen met zulke voorbeelden?
Foei.
Fazal

27 apr 2013, 17:44

ebenhaezer schreef:Hoe zou het toch komen dat de Bijbel het MEEST VERKOCHT BOEK is in de wereld ? - die in de hemel woont zal lachen ! - .
Omdat de zgn Christenen de bijbel hebben verspreid over al de landen welke zij destijds hebben gekoloniseerd. Zie maar naar Christoffel Columbus bvb, welke de Zuid-Amerikaanse Indianenbevoking met gruwelijke wreedheden aan het katholicisme onderwierp. Hiervoor kreeg hij het bevel en de steun van de toenmalige koningin Isabella van Castilië. De ganse bijbel is op die manier (praktisch) 'overal' verspreid. En degenen die er brood, geld en macht in zagen, hebben hem vèrder verspreid. En zo zal het ook gaan met de Koran, want die mensen kweken gelijk de mieren, en zijn goed bezig de gehele wereld te veroveren, en aan de Islam te onderwerpen. Neenee, dit is geen Islamofobie. Wie verder kijkt dan zijn neus lang is, zal in die zin, de toekomst gemakkelijk kunnen voorspellen. Hij/zij hoeft daarvoor geen profeet te zijn!

En verder beste EB, woont NIEMAND in de hemel, en dus, kunnen ze ook niet lachen! En dus al zéker niet, omdat die bijbel (totnogtoe) het meest verkochte boek ter wereld zou zijn!
Laatst gewijzigd door Fazal op 27 apr 2013, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Reini

27 apr 2013, 17:48

BV schreef:
En zeg Reini, je bent toch niet dom dat je niet weet welke in de poll de meeste voorkeurstemmen zal krijgen ? Moest je eraan twijfelen je zou ze niet stellen mijn gedacht Smile
Die vraagstellingen zijn toch al te belachelijk hé als je weet dat er miljarden gelovigen zijn en dat jouw poll niets maar dan ook niets waard is. Allez ja, voor je eigen dunk en voor de dunk van talisman nog een beetje op te krikken misschien wel.
Oké, je doet het voor de aardigheid Laughing Veel succes ermee.

Je zit er helemaal naast Blue; ik stel de vraag niet omdat ik zeker van mijn zaak ben: ik wil het gewoon eens weten.
Indertijd schrok ik me een hoedje toen ik op dit forum kennis maakte met de bible-belt ; ik wist niet dat dit nog mogelijk was in onze huidige tijd.
Gelovigen mogen toch ook klikken op de Poll-vragen?
Blijkbaar ontbreekt het je aan sportiviteit, en komt je ware aard boven.
PS. Fotofant heeft je met haar rake antwoord wel effe in je hemd gezet.

Reini

27 apr 2013, 17:55

ebenhaezer schreef:
Hoe zou het toch komen dat de Bijbel het MEEST VERKOCHT BOEK is in de wereld ? - die in de hemel woont zal lachen ! - .

Bovendien is het maar de vraag of die bijbel dan ook gelezen wordt.
In elke hotel- en motelkamer in de VS ligt wel een bijbel in de schuif...
Er moet blijkbaar toch veel voordeel te halen zijn om mensen te indoctrineren.
"Hou jij ze arm, ik houd ze dom".