Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
Gast
Wil ik je ook eens enkele ' islamitische geleerden en hun medewerkers ' opsommen die de besnijdenis van de vrouw ' wetenschappelijk' verdedigen ? Man, ga fietsen. Hier stopt de discussie. Ga hier maar alleen voor joker staan.dhr.antoon schreef:Je denkt toch werkelijk niet dat de geleerde en zijn medewerkers die dat onderzoeken dit uit hun duim zuigen,
toegegeven ik ben het ook niet helemaal eens met de moslim leer, maar ik ga niet generaliseren, ik onderzoek het met een neutrale geest.
en natuurlijk haalt hij het voorbeeld in de koran aan net als wij de bijbel aanhalen, gek he, dan moet je het ook gek vinden dat evolutionisten Darwin aanhalen, ook moet je het dan gek vinden dat atheisten hun favoriete schrijvers aanhalen
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Talisman:
naar eigen zeggen door god gedicteerd,klopt met de échte geschiedenis.
Het is dezelfde methode als die van BV, de arrogante en onbeschofte DR
en Aimé le mal-aimé.Ze kunnen niet onbevooroordeeld naar andere bronnen kijken, omdat ze overtuigd zijn, door langdurige indoctrinatie, dat hun boek onfeilbaar is.Perfecte inquisiteurs.
Hij gaat naar JG-methode zolang draaien en keren tot zijn bijbels verhaal,Blijkbaar gaat u aan het feit voorbij dat deze onzin geplaatst is in een moslim-site. Duidelijk dat de JG's al even hopeloos als de moslims om krampachtig te willen aantonen dat Achnaton en Yoeya niet de bijbelse Mozes en Jozef zijn. En nog steeds geeft u geen link naar de Hyksos-stammen. U bent duidelijk aan het prutsen, m'n waarde.
en Aimé le mal-aimé.Ze kunnen niet onbevooroordeeld naar andere bronnen kijken, omdat ze overtuigd zijn, door langdurige indoctrinatie, dat hun boek onfeilbaar is.Perfecte inquisiteurs.
Wie bewaakt de bewakers.
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
Talisman
Je haalt er dingen bij die niet van toepassing zijn zoals de besnijdenis wellicht kun je daar een topic van openen,
verder hetzelfde liedje men begint op de man te spelen, zou dat liggen aan gebrek van argumenten, ik denk van wel.
Je haalt er dingen bij die niet van toepassing zijn zoals de besnijdenis wellicht kun je daar een topic van openen,
verder hetzelfde liedje men begint op de man te spelen, zou dat liggen aan gebrek van argumenten, ik denk van wel.
-
Gast
En die hebben niet het flauwste benul hoe of dat boekje ontstaan is. Ik heb zo de indruk dat ze, buiten wat gaan snuffelen op Wiki, ze over deze onderwerpen geen boeken MOGEN lezen. Zoiets als op de index geplaatst van duivelse literatuur dat hun geloof zou doen wankelen. Wat voor kleuters zitten hier op dit forum zeg! Als je dat vergelijkt met andere fora waar er onder volwassenen wordt gecorrespondeerd betreft deze onderwerpen is de kloof nog zéér groot. Die JG-pipo's maken daar gewoon geen schijntje kans om hun nonsens voor meer dan één dag te plakken.Clausewitz schreef:Talisman:Hij gaat naar JG-methode zolang draaien en keren tot zijn bijbels verhaal,Blijkbaar gaat u aan het feit voorbij dat deze onzin geplaatst is in een moslim-site. Duidelijk dat de JG's al even hopeloos als de moslims om krampachtig te willen aantonen dat Achnaton en Yoeya niet de bijbelse Mozes en Jozef zijn. En nog steeds geeft u geen link naar de Hyksos-stammen. U bent duidelijk aan het prutsen, m'n waarde.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wie de bijbel als referentie hanteert, is onbereikbaar voor échte argumenten d.w.z niet besmet door geloof in utopische goden.dhr.antoon schreef:Talisman Je haalt er dingen bij die niet van toepassing zijn zoals de besnijdenis wellicht kun je daar een topic van openen,verder hetzelfde liedje men begint op de man te spelen, zou dat liggen aan gebrek van argumenten, ik denk van wel.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Gast
OP DE MAN SPELEN ?? WAAR ?? Ach, rot toch op man !!!dhr.antoon schreef:Talisman
-
Gast
De truc bestaat erin om juist dat ene zinnetje of tekstje uit andere boeken e.a. te halen wat ze kunnen gebruiken in hun gedachtegang en het daarin gewoon in te lassen en tot een nieuw geheel te breien. Dan klopt dat altijd met hun realiteit. En bovendien kunnen ze zich nog steunen op zogezegde wetenschappers die het wel weten. Dat staat gewichtig , natuurlijk. Het is dan ook de moeite om hun bronnen waaruit ze iets destileren na te vragen. En dan weet men genoeg hoe ze gebreid hebben. Antoon heeft dus tot hiertoe nog niets maar ook nog niets wezenlijks gebracht als enkel het gepruts van uitvissen en herplakken van uitspraken van anderen die uit de contekst waarin ze eerder werden gesteld, worden getrokken. We zien dat bij alle gelovigen. Het is een desastreuze en zeer kronkelige methode. Hun nieuwe gecreëerde waarheid verkopen ze dan bovendien nog als de zelf ontdekte waarheid.
Antoon draaft maar door het forum heen als een op hol geslagen blinde trein. Hij is beter af op zijn eigen siteke. Daar hoeft hij geen rekening te houden met slagbomen en obstakels en hoeft niemand er zich aan te soren. Een forum is echter een ander medium. Maar dat heeft hij blijkbaar nog niet door. Het is pure tijdsverspilling om er aandacht aan te geven.
Antoon draaft maar door het forum heen als een op hol geslagen blinde trein. Hij is beter af op zijn eigen siteke. Daar hoeft hij geen rekening te houden met slagbomen en obstakels en hoeft niemand er zich aan te soren. Een forum is echter een ander medium. Maar dat heeft hij blijkbaar nog niet door. Het is pure tijdsverspilling om er aandacht aan te geven.
-
Gast
Zeker weten. Mijn aandacht heeft hij zeker niet meer. Wat een zielepoten zeg !armandine schreef:De truc bestaat erin om juist dat ene zinnetje of tekstje uit andere boeken e.a. te halen wat ze kunnen gebruiken in hun gedachtegang en het daarin gewoon in te lassen en tot een nieuw geheel te breien. Dan klopt dat altijd met hun realiteit. En bovendien kunnen ze zich nog steunen op zogezegde wetenschappers die het wel weten. Dat staat gewichtig , natuurlijk. Het is dan ook de moeite om hun bronnen waaruit ze iets destileren na te vragen. En dan weet men genoeg hoe ze gebreid hebben. Antoon heeft dus tot hiertoe nog niets maar ook nog niets wezenlijks gebracht als enkel het gepruts van uitvissen en herplakken van uitspraken van anderen die uit de contekst waarin ze eerder werden gesteld, worden getrokken. We zien dat bij alle gelovigen. Het is een desastreuze en zeer kronkelige methode. Hun nieuwe gecreëerde waarheid verkopen ze dan bovendien nog als de zelf ontdekte waarheid.
-
De truc bestaat erin om juist dat ene zinnetje of tekstje uit andere boeken e.a. te halen wat ze kunnen gebruiken in hun gedachtegang en het daarin gewoon in te lassen en tot een nieuw geheel te breien. Dan klopt dat altijd met hun realiteit. En bovendien kunnen ze zich nog steunen op zogezegde wetenschappers die het wel weten. Dat staat gewichtig , natuurlijk. Het is dan ook de moeite om hun bronnen waaruit ze iets destileren na te vragen. En dan weet men genoeg hoe ze gebreid hebben. Antoon heeft dus tot hiertoe nog niets maar ook nog niets wezenlijks gebracht als enkel het gepruts van uitvissen en herplakken van uitspraken van anderen die uit de contekst waarin ze eerder werden gesteld, worden getrokken. We zien dat bij alle gelovigen. Het is een desastreuze en zeer kronkelige methode. Hun nieuwe gecreëerde waarheid verkopen ze dan bovendien nog als de zelf ontdekte waarheid.
Wat zou ik uit de contekst halen Armandine, graag juiste voorbeelden, anders moet ik deze post beschouwen als een kunstig stukje nietszeggendheid
een forum is inderddad een ander medium dus dan verwacht je iets meer dan dat jij hier ten berde brengt.
natuurlijk gebruik ik mede uitspraken van mensen die het kunnen weten
gek he wie zou dat nu niet doen als je iets onderzoekt.
-
Gast
Antoon, probeer nu eens te starten met een duidelijke stelling over iets. Misschien kan er dan wel eens een ernstige discutie ontstaan. Want tot hiertoe heb je er nog niets van gebakken. Kan je dat? Ik ben benieuwd
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
dhr.antoon, dit is informatie die u al eerder hebt gegeven. Blijkbaar gaat u aan het feit voorbij dat deze onzin geplaatst is in een moslim-site. Duidelijk dat de JG's al even hopeloos als de moslims om krampachtig te willen aantonen dat Achnaton en Yoeya niet de bijbelse Mozes en Jozef zijn. En nog steeds geeft u geen link naar de Hyksos-stammen. U bent duidelijk aan het prutsen, m'n waarde.[/quote]talisman schreef: http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/3663.htm
------------------------------------------------------------------------------------
talisman, u hebt het waarschijnlijk op de info die eerder niet door antoon geplaatst werd maar door mij.
Het lijkt of het hier 'verboden' is om linken te plaatsen naar moslim-sites of andere
Wat wil je dat we ons informatie enkel en alleen van evolutie-sites gaan halen ?
We hoeven ons zeker niet hopeloos te voelen hoor talisman, er zijn genoeg sites die ons even goede, als niet BETERE informatie verstrekken dan deze waar jij je 'krampachtig' aan vasthoudt zoals bv. in het geval van Achnaton = bijbelse Mozes. Je hebt mij daarvan nog steeds niet kunnen overtuigen !
-
Tegen beter weten geef ik maar weer een antwoord
Ik kan een markant punt noemen van een koning in verhouding tot de Bijbel, het hoeft geen farao tezijn maar ik vrees dat jij of althans velen hier het niet willen aanvaarden
Dat ik niets van bak is aan jou, ik heb een stukje werk achter de rug waar maanden van onderzoek aan en wat ik hard kan maken tegen wie dan ook, en waar ik ook uitga van mensen die het kunnen weten en de beschikbare data, hoelang heb jij mijn site of andere sites met hetzelfde onderwerp bestudeerd zal ik het antwoord geven niet of nauwelijks, en toch matig jij je een oordeel aan, dat noemen wij in Holland kortzichtig en ik denk in België ook
Ik bekijk het nog wel even
Ik kan een markant punt noemen van een koning in verhouding tot de Bijbel, het hoeft geen farao tezijn maar ik vrees dat jij of althans velen hier het niet willen aanvaarden
Dat ik niets van bak is aan jou, ik heb een stukje werk achter de rug waar maanden van onderzoek aan en wat ik hard kan maken tegen wie dan ook, en waar ik ook uitga van mensen die het kunnen weten en de beschikbare data, hoelang heb jij mijn site of andere sites met hetzelfde onderwerp bestudeerd zal ik het antwoord geven niet of nauwelijks, en toch matig jij je een oordeel aan, dat noemen wij in Holland kortzichtig en ik denk in België ook
Ik bekijk het nog wel even
-
Gast
Je bent ook niet te overtuigen Bluevelvet. Dus het brengt ook niet op om ander overtuigingsmateriaal aan te brengen. Jou realiteit staat vast en enkel overeenkomstige "realiteiten" mogen er binnen. De rest wordt consequent buitengesloten als onwaar. Dat gaat nu eenmaal zo met vastgeroeste denkens.bluevelvet schreef: . Je hebt mij daarvan nog steeds niet kunnen overtuigen !
-
Gast
dhr.antoon schreef:
Waar wacht je nou op? Opnieuw zien we dus niets als veel blabla.Tegen beter weten geef ik maar weer een antwoord
Of we het zullen aanvaarden dat zal je nog moeten afwachten, denk ik zo.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Dat heb ik ook al menigmaal moeten vaststellen : gebrek aan argumenten ! En dan maar op de man spelen of van onderwerp veranderen .dhr.antoon schreef:Talisman
Toch niet zo verwonderlijk ! Kijk eens hoe de Farizeeërs moesten afdruipen toen Jezus hen goed van antwoord diende ? Jezus werd erom gehaat en tenslotte beraadslaagden ze zijn dood.
Hoe ver kan iemand's haat brengen ?
Kijk ook naar Judas Iskariot, omdat hij dacht dat Jezus gekomen was om de Joden van het juk van de Romeinen te bevrijden, en toen hij zag dat het anders uitdraaide, Jezus predikte : 'heb uw vijanden lief ....', leverde hij hem uit. Voor slechts 30 zilverlingen werd hij verkocht, de prijs van een slaaf ! Wat had die man, Jezus, Judas misdaan
Bij het lezen van sommige postings hier kan men niet anders dan eruit opmaken dat gelovigen hier ook 'gehaat' worden en men ze liever niet meer 'ziet' of leest !
Maar laat mij toch duidelijk stellen dat ZE (= de anti-bijbelsen) de gelovigen zelf komen opzoeken. Ze willen het misschien niet bekennen maar ik vermoed dat ze blij zijn met onze aanwezigheid, sommigen zouden niet meer weten wat ze hier nog komen doen