Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
En wat zijn jouw stellingen armandine ? Als je er al hebt !armandine schreef:Antoon, probeer nu eens te starten met een duidelijke stelling over iets. Misschien kan er dan wel eens een ernstige discutie ontstaan. Want tot hiertoe heb je er nog niets van gebakken. Kan je dat? Ik ben benieuwd
Welke 'truc' gebruik jij zoal of beter gezegd gebruikt talisman dan ? De zijne klopt ook altijd met de realiteit : Paulus is ne leugenaar, en daarop voortbreiende verwijt hij hem van romeinse spion.... hahahahahaha !
Judas Iskariot ? Maar mens toch, die heeft nooit bestaan ! Hahahahaha !
Jezus getrouwd met Maria Magdalena ? Jajajajajajaja, en ze hebben een zoon en zelfs een dochter tesamen. Hahahahahha !
Enz., enz........
Allez, talisman, breit maar lustig voort, af en toe mag je steken laten vallen
armandine, ziet ze toch niet vallen
-
vastgeroeste denkens ? Dat is natuurlijk niet op toepassing van jouarmandine schreef:Je bent ook niet te overtuigen Bluevelvet. Dus het brengt ook niet op om ander overtuigingsmateriaal aan te brengen. Jou realiteit staat vast en enkel overeenkomstige "realiteiten" mogen er binnen. De rest wordt consequent buitengesloten als onwaar. Dat gaat nu eenmaal zo met vastgeroeste denkens.bluevelvet schreef: . Je hebt mij daarvan nog steeds niet kunnen overtuigen !
-
martien55 schreef:Ik heb die zin nou drie keer gelezen en begrijp em nog steeds niet. Ligt dat nou aan mn gebrek aan kennis of mn gebrek aan inzicht...dhr.antoon schreef: Ik meen echter dat het beter is door middel van linken om een vergroting te krijgen een vergroting op een andere pagina. waarna je weer terug kan naar de senioren site.
Maar ja, ik geloof dan ook in de evolutietheorie, he....
Ik heb die zin wel geel goed verstaan en toegepast ook. Gebrek aan inzicht zou ik zeggen .....
Link even en dan kom je op een andere pagina(venster) met grote tekst terecht. Nie moeilijk, ma makkelijk
-
Gast
------------------------------------------------------------------------------------bluevelvet schreef:dhr.antoon, dit is informatie die u al eerder hebt gegeven. Blijkbaar gaat u aan het feit voorbij dat deze onzin geplaatst is in een moslim-site. Duidelijk dat de JG's al even hopeloos als de moslims om krampachtig te willen aantonen dat Achnaton en Yoeya niet de bijbelse Mozes en Jozef zijn. En nog steeds geeft u geen link naar de Hyksos-stammen. U bent duidelijk aan het prutsen, m'n waarde.talisman schreef: http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/3663.htm
talisman, u hebt het waarschijnlijk op de info die eerder niet door antoon geplaatst werd maar door mij.
Het lijkt of het hier 'verboden' is om linken te plaatsen naar moslim-sites of andere
Wat wil je dat we ons informatie enkel en alleen van evolutie-sites gaan halen ?
We hoeven ons zeker niet hopeloos te voelen hoor talisman, er zijn genoeg sites die ons even goede, als niet BETERE informatie verstrekken dan deze waar jij je 'krampachtig' aan vasthoudt zoals bv. in het geval van Achnaton = bijbelse Mozes. Je hebt mij daarvan nog steeds niet kunnen overtuigen ![/quote]
Is ook niet de bedoeling BV. Je snapt er toch niks van. Omtrek aarde... zegt u dat iets ?
-
Gast
En dat is nu eens wat ik noem, KINDERLIJK GEDRAG. Rot toch op mens !bluevelvet schreef:Dat heb ik ook al menigmaal moeten vaststellen : gebrek aan argumenten ! En dan maar op de man spelen of van onderwerp veranderen .dhr.antoon schreef:Talisman
Je haalt er dingen bij die niet van toepassing zijn zoals de besnijdenis wellicht kun je daar een topic van openen,
verder hetzelfde liedje men begint op de man te spelen, zou dat liggen aan gebrek van argumenten, ik denk van wel.
Toch niet zo verwonderlijk ! Kijk eens hoe de Farizeeërs moesten afdruipen toen Jezus hen goed van antwoord diende ? Jezus werd erom gehaat en tenslotte beraadslaagden ze zijn dood.
Hoe ver kan iemand's haat brengen ?
Kijk ook naar Judas Iskariot, omdat hij dacht dat Jezus gekomen was om de Joden van het juk van de Romeinen te bevrijden, en toen hij zag dat het anders uitdraaide, Jezus predikte : 'heb uw vijanden lief ....', leverde hij hem uit. Voor slechts 30 zilverlingen werd hij verkocht, de prijs van een slaaf ! Wat had die man, Jezus, Judas misdaan
Bij het lezen van sommige postings hier kan men niet anders dan eruit opmaken dat gelovigen hier ook 'gehaat' worden en men ze liever niet meer 'ziet' of leest !
Maar laat mij toch duidelijk stellen dat ZE (= de anti-bijbelsen) de gelovigen zelf komen opzoeken. Ze willen het misschien niet bekennen maar ik vermoed dat ze blij zijn met onze aanwezigheid, sommigen zouden niet meer weten wat ze hier nog komen doen
-
Gast
Hoe zit dat met die veertien apostelen ? Nog steeds niet opgelost ?bluevelvet schreef:Dat heb ik ook al menigmaal moeten vaststellen : gebrek aan argumenten ! En dan maar op de man spelen of van onderwerp veranderen .dhr.antoon schreef:Talisman
Je haalt er dingen bij die niet van toepassing zijn zoals de besnijdenis wellicht kun je daar een topic van openen,
verder hetzelfde liedje men begint op de man te spelen, zou dat liggen aan gebrek van argumenten, ik denk van wel.
Toch niet zo verwonderlijk ! Kijk eens hoe de Farizeeërs moesten afdruipen toen Jezus hen goed van antwoord diende ? Jezus werd erom gehaat en tenslotte beraadslaagden ze zijn dood.
Hoe ver kan iemand's haat brengen ?
Kijk ook naar Judas Iskariot, omdat hij dacht dat Jezus gekomen was om de Joden van het juk van de Romeinen te bevrijden, en toen hij zag dat het anders uitdraaide, Jezus predikte : 'heb uw vijanden lief ....', leverde hij hem uit. Voor slechts 30 zilverlingen werd hij verkocht, de prijs van een slaaf ! Wat had die man, Jezus, Judas misdaan
Bij het lezen van sommige postings hier kan men niet anders dan eruit opmaken dat gelovigen hier ook 'gehaat' worden en men ze liever niet meer 'ziet' of leest !
Maar laat mij toch duidelijk stellen dat ZE (= de anti-bijbelsen) de gelovigen zelf komen opzoeken. Ze willen het misschien niet bekennen maar ik vermoed dat ze blij zijn met onze aanwezigheid, sommigen zouden niet meer weten wat ze hier nog komen doen
-
Gast
------------------------------------------------------------------------------------bluevelvet schreef:dhr.antoon, dit is informatie die u al eerder hebt gegeven. Blijkbaar gaat u aan het feit voorbij dat deze onzin geplaatst is in een moslim-site. Duidelijk dat de JG's al even hopeloos als de moslims om krampachtig te willen aantonen dat Achnaton en Yoeya niet de bijbelse Mozes en Jozef zijn. En nog steeds geeft u geen link naar de Hyksos-stammen. U bent duidelijk aan het prutsen, m'n waarde.talisman schreef: http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/3663.htm
talisman, u hebt het waarschijnlijk op de info die eerder niet door antoon geplaatst werd maar door mij.
Het lijkt of het hier 'verboden' is om linken te plaatsen naar moslim-sites of andere
Wat wil je dat we ons informatie enkel en alleen van evolutie-sites gaan halen ?
We hoeven ons zeker niet hopeloos te voelen hoor talisman, er zijn genoeg sites die ons even goede, als niet BETERE informatie verstrekken dan deze waar jij je 'krampachtig' aan vasthoudt zoals bv. in het geval van Achnaton = bijbelse Mozes. Je hebt mij daarvan nog steeds niet kunnen overtuigen ![/quote]
O, gaan jullie dan ook al voor de moslims de straat op ?
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV:
Dát is ,wat men puur Westvlaams dialect noemt.Ik heb die zin wel geel goed verstaan en toegepast ook.
Wie bewaakt de bewakers.
-
G.Gerritse - Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:52
Dag allemaal,
Blue Velvet wierp de vraag op: geloven in de bijbel of in de evolutietheorie.
Zonder aarzeling beantwoord ik deze vraag zó: geloven in de bijbel natuurlijk.
Geloven in de evolutietheorie helpt jou persoonlijk helemaal niet. Maar geloven in de bijbel....nou zég:
Gesteld: je bent :
- zo vervuld met haat tegenover éen persoon of situatie dat het al de liefde die je zou kunnen koesteren, bederft
- of zo geplaagd door een slecht humeur dat je eigenlijk nooit meer eens vrij en onbekommerd en blij kunt lachen
- of zo teleurgesteld in het mislukken van je carrière dat je hart vol onvrede zit
- of zo bits geworden door tegenslagen dat er geen vriendelijk woord meer afkan
-....en ga zo maar door
........
helpen dan de duizend evolutietheorieën je een zier ? Wel neen, het volgen van de 1000 en 1ste maakt je echt niet liefdevol en blij en vrededevol en vriendelijk en vreedzaam.
Maar het geloof in Jezus, het geloof van Jezus wél, mits het volledig wordt benut.
Iedereen weet het: Jezus kwam op aarde om onze zonden over te nemen en te doen wat wij niet konden: ze uitboeten.
Maar hij deed meer; dit was alleen nog maar de eerste stap op een heilsweg, die steeds verder omhoog leidt.
Hij wilde ons ook, wanneer wij de bijbel met een welwillend hart bestuderen, ingeboren laten worden in Gods geestelijke werkelijkheid, de wedergeboorte.
En voor de echt 'met het hart geïnteresseerden' had hij ook de vervulling met de Heilige geest gereed met alle daarbij horende gaven en vrucht.
En al die heerlijke gereedschappen leiden uiteindelijk tot twee geweldige begrippen: HEILIGMAKING en HEERLIJKMAKING, begrippen, die ik nu verder niet uitwerk, want ik wil nu ook weer 'niet álles in de groep gooien'.
Want Jezus zegt;
'Geef het heilige niet aan de honden en werp uw paarlen niet voor de zwijnen. Ze zouden die heerlijkheden maar met hun poten vertrappen en- zich omkerende- u verscheuren".
In ieder geval : de bijbel en het volgen van Jezus openen poorten naar een lichtrijk, dat door allerlei evolutietheorieën niet is te ontsluiten.
Daag
Ger
Blue Velvet wierp de vraag op: geloven in de bijbel of in de evolutietheorie.
Zonder aarzeling beantwoord ik deze vraag zó: geloven in de bijbel natuurlijk.
Geloven in de evolutietheorie helpt jou persoonlijk helemaal niet. Maar geloven in de bijbel....nou zég:
Gesteld: je bent :
- zo vervuld met haat tegenover éen persoon of situatie dat het al de liefde die je zou kunnen koesteren, bederft
- of zo geplaagd door een slecht humeur dat je eigenlijk nooit meer eens vrij en onbekommerd en blij kunt lachen
- of zo teleurgesteld in het mislukken van je carrière dat je hart vol onvrede zit
- of zo bits geworden door tegenslagen dat er geen vriendelijk woord meer afkan
-....en ga zo maar door
........
helpen dan de duizend evolutietheorieën je een zier ? Wel neen, het volgen van de 1000 en 1ste maakt je echt niet liefdevol en blij en vrededevol en vriendelijk en vreedzaam.
Maar het geloof in Jezus, het geloof van Jezus wél, mits het volledig wordt benut.
Iedereen weet het: Jezus kwam op aarde om onze zonden over te nemen en te doen wat wij niet konden: ze uitboeten.
Maar hij deed meer; dit was alleen nog maar de eerste stap op een heilsweg, die steeds verder omhoog leidt.
Hij wilde ons ook, wanneer wij de bijbel met een welwillend hart bestuderen, ingeboren laten worden in Gods geestelijke werkelijkheid, de wedergeboorte.
En voor de echt 'met het hart geïnteresseerden' had hij ook de vervulling met de Heilige geest gereed met alle daarbij horende gaven en vrucht.
En al die heerlijke gereedschappen leiden uiteindelijk tot twee geweldige begrippen: HEILIGMAKING en HEERLIJKMAKING, begrippen, die ik nu verder niet uitwerk, want ik wil nu ook weer 'niet álles in de groep gooien'.
Want Jezus zegt;
'Geef het heilige niet aan de honden en werp uw paarlen niet voor de zwijnen. Ze zouden die heerlijkheden maar met hun poten vertrappen en- zich omkerende- u verscheuren".
In ieder geval : de bijbel en het volgen van Jezus openen poorten naar een lichtrijk, dat door allerlei evolutietheorieën niet is te ontsluiten.
Daag
Ger
-
Fazal
Kan hij dat niet nog eens doen? Het wordt anders wel de hoogste tijd.G.Gerritse schreef:Iedereen weet het: Jezus kwam op aarde om onze zonden over te nemen en te doen wat wij niet konden: ze uitboeten.
Ofwel heeft hij het destijds, wééral en voor de zoveelste keer, niet goed gedaan!
Enne, geef die parels maar alhier. Dank bij voorbaat.
-
G.Gerritse - Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:52
Fazal,
Jij schrijft dat nu wél: kan Jezus niet nog eens een keer komen om de zonden van de wereld op zich te nemen.
Nee, Fazal....hij heeft dat eenmaal voor altijd gedaan en het is aan al de mensen van nu om het te aanvaarden of niet.
En Fazal....je schrijft ; zal het licht daarginds niet te fel zijn, zodat we een zonnebril nodig hebben.
Nee Fazal.....eens zal het licht daarginds voor de 'blijvende nee-zeggers'een vertstikkend en laaiend vuur blijken te zijn. Maar voor de 'ja- zeggers'is het een rustgevende schaduw.
En....Fazal....ik geef je toch die paarlen nog niet. Niet omdat ik je een zwijn en een hond zou vinden. Maar de Heer Jezus zei ook wel eens, dat hij op dat ogenblik veel meer zou kunnen zeggen, maar zijn leerlingen konden het nog niet dragen.
Geduld, m'n jongen.
Daag
Ger
Jij schrijft dat nu wél: kan Jezus niet nog eens een keer komen om de zonden van de wereld op zich te nemen.
Nee, Fazal....hij heeft dat eenmaal voor altijd gedaan en het is aan al de mensen van nu om het te aanvaarden of niet.
En Fazal....je schrijft ; zal het licht daarginds niet te fel zijn, zodat we een zonnebril nodig hebben.
Nee Fazal.....eens zal het licht daarginds voor de 'blijvende nee-zeggers'een vertstikkend en laaiend vuur blijken te zijn. Maar voor de 'ja- zeggers'is het een rustgevende schaduw.
En....Fazal....ik geef je toch die paarlen nog niet. Niet omdat ik je een zwijn en een hond zou vinden. Maar de Heer Jezus zei ook wel eens, dat hij op dat ogenblik veel meer zou kunnen zeggen, maar zijn leerlingen konden het nog niet dragen.
Geduld, m'n jongen.
Daag
Ger
-
Gast
bluevelvet schreef:
Dat je dat niet weet Bluevelvet komt omdat je alleen maar graag leest wat je intereseert. Van al wat ik al op dit fora schreef heb je blijkbaar nog niets gelezen. Uitgezonderd mijn verzet tegen de amateuristische larie die jullie (gelovigen)verkondigen en de steun en appreciatie die ik geef aan de proffesionele kundigheid van Talisman.En wat zijn jouw stellingen armandine ? Als je er al hebt !
De truc die Talisman gebruikt zou misschien wel eens professionaliteit op geloofshistoriek kunnen zijn. Nog niet bij stilgestaan? Of denk je dat er hier enkel uitgerangeerde senioren zitten zonder bekwaamheid die hun hier wat komen amuseren omdat ze niets beters te doen hebben? En van het eerdere professionele slag van mensen hoort nml. ook Martien thuis. Vervelend he de stokken die ze gedurig in jullie fantasiewielen steken?Welke 'truc' gebruik jij zoal of beter gezegd gebruikt talisman dan ? De zijne klopt ook altijd met de realiteit : Paulus is ne leugenaar, en daarop voortbreiende verwijt hij hem van romeinse spion.... hahahahahaha !
Judas Iskariot ? Maar mens toch, die heeft nooit bestaan ! Hahahahaha !
Jezus getrouwd met Maria Magdalena ? Jajajajajajaja, en ze hebben een zoon en zelfs een dochter tesamen. Hahahahahha !
Enz., enz........
En tja Armandine ziet idd. het verschil tussen vak deskundigheid en fanatieke geloofs indoctrinatoren. En waarom ik daar de voorkeur aangeef dat is iets wat jou petje helemaal te boven gaat. Moest je al eens beginnen met aannemen dat noch Talisman , noch Martien, noch ik anti -Bijbels zijn dan zou je al een goede stap in de goede richting zetten. Maar ook dat kan je met geen stokken aan je verstand gebracht worden. Jullie gelovigen kunnen enkel denken in termen van ofwel is men ervoor ofwel is men er tegen. Wie tegen is, is voor de Duivel. Dat is jullie absoluut vastgeroest dogmatisch en fanatiek geloofsdenken, die jullie als een pest epidemie willen verspreiden. Het wordt hoogtijd dat aan die eeuwenlange mensonerende tragedie voor de mensheid stilaan een einde komt, zodat de gouden eeuw zich langzaam maar zeker kan gaan vestigen. Voor jullie is er nog enkel en zeer jammerlijk echter de uitwijk mogelijk naar de ontwikkelingslanden. Maar ook zij zullen door oa. jullie religie hun duistere Middeleeuwen jammer genoeg moeten doormaken.
-
Gast
En gij snapt er ook al nog de ballen van, he Gerritse ? Over welke zonden hebt u het, m'n beste ? God had geen vrouw nodig om Adam te scheppen, maar wél om Jezus op aarde te zetten. Hoe zou dat komen ? En wat weet u af van deze figuur buiten wat er in het N.T. staat te lezen ? Wat ? Buiten uw geloofsbrief, hebt u anders niks te bieden dan dit ? Mag ach, troost je met de gedachte dat het hier vol zit met seniele oudjes die het beschijten met de gedachte aan het laatste uur en je daarin niet alleen staat.G.Gerritse schreef:Fazal,
Geduld, m'n jongen.
Daag
Ger