Religieuze leiders, hier en elders
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een mullah in Afghanistan wordt beticht van verkrachting van zijn buurvrouw. Om de zaken weer 'in orde' te maken, geeft de mullah zijn dochter van 5 jaar aan de benadeelde familie. Mooi gebaar, toch? En ze leefden nog lang en gelukkig 

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Kan het nòg gekker? Ja hoor, het kan nòg véél véél gekker:
https://nl.metrotime.be/2021/04/02/must ... e-genezen/
https://nl.metrotime.be/2021/04/02/must ... e-genezen/
-
De Iraakse geleerde, Sheikh Saad Al-Mudaris, zegt dat de joden hun geld hebben gebruikt om het darwinisme over de wereld te verspreiden en te doen aanvaarden. Waarom ze dat doen? Om de schande van zich af te werpen dat zij zelf afstammelingen zijn van apen en varkens.
Die laatste wijze woorden staan nl. in de koran soera 5: 60
Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
Die laatste wijze woorden staan nl. in de koran soera 5: 60
Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Van een clericus, een geleerde in de geschriften en woorden van God, verwachten wij, westerlingen, een zekere terughoudendheid, wijsheid en respect voor het leven.
Niet zo in de staat Sokoto, een deel van Nigeria dat grenst aan Niger. Daar heeft een wijze imam beslist dat een jongeman direct moet worden vermoord wanneer hij uit de gevangenis komt. Isma’ila Sani Isah wordt verweten om godslasterlijke taal over de profeet Mohammed te hebben gebruikt, en wanneer een moslim dát doet, dan moet hij worden gedood, aldus Sheikh Bello Yabo. Hij heeft de bevolking dan ook opgeroepen om die jongen te vermoorden zodra de kans zich voordoet.
Niet zo in de staat Sokoto, een deel van Nigeria dat grenst aan Niger. Daar heeft een wijze imam beslist dat een jongeman direct moet worden vermoord wanneer hij uit de gevangenis komt. Isma’ila Sani Isah wordt verweten om godslasterlijke taal over de profeet Mohammed te hebben gebruikt, en wanneer een moslim dát doet, dan moet hij worden gedood, aldus Sheikh Bello Yabo. Hij heeft de bevolking dan ook opgeroepen om die jongen te vermoorden zodra de kans zich voordoet.

Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Elke religie is een komedie die in stand gehouden wordt door "wijsneuzen" die één hersencel meer hebben als de doorsnee bevolking waartussen zij vertoeven. Bedriegers dus!
Sommigen schijnen het begrepen te hebben ... er zijn geen "roepingen" meer ... hoe zou dat verdorie komen?
Sommigen schijnen het begrepen te hebben ... er zijn geen "roepingen" meer ... hoe zou dat verdorie komen?
-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
In uitgesteld relais = ( : via Digicorder)
een film gezien over de terugtrekking van GB uit India.
En spijts de goede bedoelingen van o.a. Ghandi
leidde de opdeling van Brits-Indië op 14/15 augustus 1947 tot de twee onafhankelijke staten.
India en het Dominion Pakistan (later opgedeeld in Pakistan en Bangladesh),
en vond plaats op grond van godsdienst.
De tol aan mensenlevens en alle ander leed was onnoemelijk groot.
Maar wereldwijd zorgden religie al voor stromen aan bloed.
En....helaas is dat nog altijd zo.
Al die miserie omwille van puur tot de fantasie behorende godheden.
een film gezien over de terugtrekking van GB uit India.
En spijts de goede bedoelingen van o.a. Ghandi
leidde de opdeling van Brits-Indië op 14/15 augustus 1947 tot de twee onafhankelijke staten.
India en het Dominion Pakistan (later opgedeeld in Pakistan en Bangladesh),
en vond plaats op grond van godsdienst.
De tol aan mensenlevens en alle ander leed was onnoemelijk groot.
Maar wereldwijd zorgden religie al voor stromen aan bloed.
En....helaas is dat nog altijd zo.
Al die miserie omwille van puur tot de fantasie behorende godheden.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Allemaal juist Hobo, maar toch een bedenking. Je tekst gaat over de verleden tijd. Toen klopte dit alles. Momenteel zijn de zaken veranderd. “Puur tot de fantasie behorende godheden” geven geen aanleiding meer tot “al die miserie”. Slechts één religie maakt zich daar nog schuldig aan : de islam..
Weliswaar gebeurt het dat Hindoes tekeer gaan tegenover moslims maar dit is dan een reactie op laatstgenoemden hun dodelijke interventies. Ook de “troubles” in Ierland hebben nog weinig te maken met religieuze onenigheden. Eerder met politieke omstandigheden.
Vroeger was het zo dat “puur tot de fantasie behorende godheden” tot al die miserie hebben geleid, maar vandaag is dit niet meer het geval, behalve dan weer daar waar de islam de scepter zwaait.
Als democratisch atheïst lijkt het me dan ook niet opportuun om gelovigen scheef te bekijken omwille van hun God, tenzij ze natuurlijk andere mensen op gewelddadige wijze willen overtuigen van hun grote gelijk, zoals sommige moslims. Ik houd van vrijheid van vereniging, ook al gaat die vereniging over een religieuze overtuiging.
-
In Lahore (Pakistan) is een imam gearresteerd wegens het martelen van een 13-jarig kind.
Ik probeer me dan voor te stellen of je dit gegeven kunt overplaatsen naar Europa:
bv. In Gent is een priester gearresteerd wegens het martelen van een 13-jarige.
In Pakistan (en ook in andere islamitische landen) is het geen uitzondering dat een imam wordt opgepakt voor het mishandelen van kinderen. Daarbij komt nog dat seksueel misbruik er héél frequent voorkomt. Wie denkt dat het al erg is in de katholieke kerk gaat nog rare ogen trekken als men de wandaden van díé kerels onder ogen krijgt.
Ik probeer me dan voor te stellen of je dit gegeven kunt overplaatsen naar Europa:
bv. In Gent is een priester gearresteerd wegens het martelen van een 13-jarige.
In Pakistan (en ook in andere islamitische landen) is het geen uitzondering dat een imam wordt opgepakt voor het mishandelen van kinderen. Daarbij komt nog dat seksueel misbruik er héél frequent voorkomt. Wie denkt dat het al erg is in de katholieke kerk gaat nog rare ogen trekken als men de wandaden van díé kerels onder ogen krijgt.

Deze voorman in het ware geloof van de vrede werd betrapt bij een poging tot verkrachting van 2 meisjes - resp. 5 en 7 jaar oud ... ! Er is nl. een video opgedoken waarin de kenner van de heilige teksten in actie te zien is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.