MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

07 apr 2013, 23:35

---

Te Deum Laudamus :

- www.youtube.com/watch?v=zyWMVG8sh6M

a.u.b;

werewoef
AMEN en AUM

fotofant

08 apr 2013, 18:37

werewoef schreef:Janks, ben even niet mee hoor . Youtube start gewoonlijk met eerst een beet pub, maar die kan je wegklikken hoor .

Aan Fotant dit nog effe . wil lukken dat ik gisternacht op discovery-channel een aflevering heb gezien van Through the Wormhole met presentator Morgan Freeman .Daarin hadden ze het over parallelle universums en alter-egos .Ze lieten er bv ook een test zien dat een laserlicht wel degelijk op twee plaatsen tegelijk kan zijn .

Misschien moet je eens in deze richting gaan zoeken voor je onopgeloste déja-vue ervaringen ; :idea:

mvg-werewoef
Bedankt voor de suggestie, maar ik denk dat ik het momenteel allemaal even ga laten rusten, zal er ooit wel eens achter komen, maar als ik er nu blijf op doordenken wil ik weer persé naar Wenen :wink:
elk moment is belangrijk

werewoef

01 mei 2013, 00:07

Op dit ogenblik is de maand mei van start gegaan .

Mei maand is MARIA maand . Vele christene mensen willen in deze maand iets speciaals doen voor de lieve Moeder van ons Heer .

Ik ben al een tijdje op zoek naar bijzondere gebeden tot de Heilige Maagd en ik heb deze originele bloemlezing gevonden die een zekere Renaat heeft samengesteld . Menig bekend dichter en auteur komen erin voor .

- www.renaat.be/webdoc1406.htm

a.u.b en een fleurige maand mei toegewenst van werewoef :)
AMEN en AUM

ED.

01 mei 2013, 18:06

Voor een simpele geest als ik, is het best moeilijk om hier te volgen. Mijn niveau is daar, vrees ik, een beetje te laag voor! :cry: Ik heb er hier zo ene gekend die de bijbel heeft herschreven. Strooide hij ons allen zand in de ogen? Mogelijk.. Maar binnen honderd jaar en méér, zal er dan links of rechts ene of meerderen hunnen euro vallen (als die laatste dan nog bestaat natuurlijk'). Ze zullen dan bidden tot: "Heilige zandman, bidt voor ons en vergeef ons onze schulden"

Terugkomen als een vlinder of een pekelharing. Het zou kunnen. Alter-ego's tegenkomen, heb ik al meegemaakt. Maria zien in haar blauw kleedje (gemaakt door...) Ook al meegemaakt. Maar dan ver in mijn verleden. Als God niet bestaat, waarom spreken wij er dan tegen en niet alleen, als wij op onze vingers kloppen? Of, als wij zo af en toe eens in de miserie zitten?

Een mens zit raar in elkaar. Een onnozele cel die verliefd is geworden op een "Celinnetje" Chelo genaamd. Zij worden één, zoals het verliefden past . Plots zijn ze met drie en zoals het voorbestemd moet zijn geweest, moet dan het woord "incest" zijn uitgevonden. De cellen ontwikelden zich tot een, op zijn rug liggend aapachtig gedrogt. Ene die bij een heldere hemel naar het uitspansel keek. Hij zag het licht van een ster en dacht waarschijnlijk," dit moet mijn vader zijn" Van Maria, de ongerepte, was er toen nog geen sprake. Ze moest nog uitgevonden worden!

Later, toen hij al kon lopen, heeft hij zijn ontdekking meegeven aan zijn nazaten, de mensen. Die wachten nog steeds op hun verlosser. Op dat licht van die eerste ster. Spijtig, dat die ster nu niet meer bestaat of niet meer zichtbaar is. In de plaats van dichter te komen, gaat die steeds maar verder van ons af!

Stom verhaal natuurlijk! Maar wie zegt mij, dat niet mogelijk zou kunnen zijn? Mocht mijn tante wielen hebben, dan was het toch een vélo?

Ik ben jaloers op mijn Toyotaken. Die heeft veel versnellingen waaronder de bijzonderste: De achteruitrijversnelling. Spijtig, dat wij er ook zo geen hebben!
Laatst gewijzigd door ED. op 02 mei 2013, 01:09, 2 keer totaal gewijzigd.

fotofant

01 mei 2013, 19:54

Op zoek naar info over Farao Pepi II kwam ik onderstaand artikel tegen, toepasselijk voor onze Maria-vieringen

Uittreksel uit de recencentie van :
Janssens, U. De heidenen. Riten, culten en religie in de Lage Landen
En dan mist de auteur een buitengewone kans. Hij geeft de aanzet tot een fenomeen, dat hij echter niet verder uitwerkt. Uit schroom tegenover het Christendom? Isis wordt vaak afgebeeld met de jonge Horus op de schoot. In het Middellandse Zeegebied is zij de beschermvrouwe van de handel en de zeevaart en wordt ze aanroepen als Stella Maris, Sterre der Zee: een der “Honderd Namen” van Maria! Gaat het u dagen? De oudste afbeelding die ik ken is een prachtig albasten beeldengroepje uit het Oude Rijk, dat de jonge farao Pepi II (2279-2219), de langst regerende vorst van de 6de dynastie, toont op de schoot van zijn goddelijke moeder Isis. (De levende farao werd vereenzelvigd met Horus, de overleden vorst met Osiris). Dit is exact dezelfde voorstelling als later, tot in de romaanse periode, van Maria met het kind Jezus! Denk aan de Sedes Sapientiae (Zetel van Wijsheid), tegenwoordig een beeld in laat-romaanse stijl, maar ook nog steeds het zegel van de katholieke universiteit Leuven en een der eretitels van Isis! Via een omweg langs de Egyptische Koptische kerk is Isis in Byzantium Maria geworden. Er is eveneens een hymne ter ere van Isis bewaard. Grote delen komen overeen met de litanie van O.-L.-Vrouw. Zelfs de melodie waarop gereciteerd wordt zou teruggaan op het Oude Egypte! Dat is dus een iconografische (en muzikale?) traditie van minstens 4200 jaar. Ik ken persoonlijk uit de hele wereldgeschiedenis slechts drie andere voorbeelden waar iets analoog heeft plaatsgevonden: Gilgamesj de cultuurheld uit Mesopotamië, die twee leeuwen wurgt, wordt enkele millennia later in het vroege christendom Daniël in de leeuwenkuil; de ‘kalfsdrager’ uit de Egyptische grafreliëfs van het Oude Rijk, wordt via allerlei omzwervingen in het vroege christendom de (baardeloze) Goede Herder, Jezus en versmelt dan iconografisch nog eens met een voormalige ‘heidense’ voorstelling van Orpheus, de goddelijke zanger die zijn geliefde uit de onderwereld terughaalde! Mochten lezers nog andere voorbeelden kennen van dit uitzonderlijk fenomeen, meld het mij a.u.b.

Bron : http://www.vvlg.be/nl/recensies/doorhee ... de_tijden/)425(/janssens_u_de_heidenen_riten_culten_en_religie_in_de_lage_landen-1196.html
elk moment is belangrijk

werewoef

01 mei 2013, 23:30

Twee betekenisvolle en interessante bijdragen van Ed en Fotant .

Tis precies belezen, Fotant, want ikzelf wilde ED ook beantwoorden met de uitdrukking van Stella Maris .

In een van de lofzangen van de kleine getijden van de Onbevlekte Ontvangenis wordt Ze ook de nieuwe ster uit Jacob genoemd :

"" Moeder zijt gij van wie leven,
Voor Gods heiligen is de poort ;
Gij, de nieuwe ster uit Jacob,
En der englen Koningin. ""

Ik weet ook precies niet welk de officiele namen van Maria zijn, tenzij deze uit Haar litanie, maar in elk geval gaf, naar het volkse loflied, Liefde Zelve Haar duizend namen .

Heb ook een paar web-site-linkjes gevonden ;

- www.scholamaastricht.nl/Concertwandeling-I.pdf

- www.marypages.com/SterrederZee.htm

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Reini

02 mei 2013, 10:30

Dus Werewoef, kan ik slechts besluiten dat je de interessante uitleg over de Maria-figuur van Fotofant gewoon naast je neerlegt.
Als je letterlijk leest dat ze ontstaan is uit vroegere heidense mythen
die niks te maken hebben met de figuur Jezus, wals je d'r gewoon overheen.
By the way: het is niet Fotant, wel Fotofant.

werewoef

02 mei 2013, 14:31

Ik leg niemmendalle naast me neer . Surtout de postings van Fotant ...

In vorige replieken maanden of jaren geleen, hen ik hier reeds gezeid dat het altijd Dezelfde is die terug komt .

Door de eeuwen en vele reincarnaties heen en op alle plaatsen aanbidt de "" devotee "" altijd Dezelfde .

werewoef
AMEN en AUM

werewoef

02 mei 2013, 17:41

Fotant, ik was me echt niet bewust van de verkeerde schrijfwijze van je naam . Misschien tikte Fotant beter als Fotofant ...

Uit het heerlijke boekje van The Virgin -The Myth and Cult of Mary door Geoffrey Ashe onthou ik het volgende :

The myth and cult of Mary leads not only to a redefinition of fundamental
religious impulse but to a REAPPRAISAL of femininity itself ."""

In Egypte kwam de godin Neith op de eerste plaats en op de tweede Isis .

Over het begrip Ewig-Weibliche of Eternel-Womanly heb ik een lnkje ontdekt .

- www.frithjof-schuon.com/fem-eternel-engl.htm

Groetjes,

werewoef
AMEN en AUM

fotofant

02 mei 2013, 19:35

werewoef schreef: In Egypte kwam de godin Neith op de eerste plaats en op de tweede Isis .

Over het begrip Ewig-Weibliche of Eternel-Womanly heb ik een lnkje ontdekt .

- www.frithjof-schuon.com/fem-eternel-engl.htm

Groetjes,

werewoef
Wat de Egyptische godinnen betreft heb ik een voorkeur voor Isis, ook wel de slangengodin (godin vd wijsheid) genoemd, daarbuiten werd ze ook gezien als heelmeesteres (eigenschap die bij ons aan heksen werd toegeschreven), zij was kind van Aarde(de God Geb) en Hemel (Godin Nut)
De eerste farao's werden gezien als afstammeling (of reïncarnaties) van Horus, de zoon van Isis en in onze contreien wordt ze eigenlijk nog altijd aanbeden, want de zwarte Madonna's bv O.L.V. van Halle staan op plaatsen waar vroeger Isis vereerd werd.
Ik heb ook een van mijn vier poesen Isis genoemd, ze was een mooi prachtig zwart exemplaar met een wit vlekje op haar keel, heel tenger gebouwd en bijzonder elegant. (natuurlijk is dit laatste helemaal geen wetenschappelijke benadering, maar alleen een uiting van mijn heksennatuur :wink: )
elk moment is belangrijk

werewoef

04 mei 2013, 23:30

Hopelijk komen deze web-site-linkjes goed door

De eerste is als het ware een rivier met "" images "" van de Heilige Maria

De andere is een reeks gezongen hymnes met vrolijke muziek .

- www.flickriver.com/search/Holy+Virgin+M ... the+world/

- http://www.youtube.com/watch?v=P0JGqmvczrA

werewoef
AMEN en AUM

cappa

09 mei 2013, 18:16

Vandaag herdenken de christenen dus, in moderne bewoordingen, de lancering van Christus.
Lancering naar waar? De hemel?
Dus die bevindt zich ergens daarboven? Of is die Christus na zijn opstijging stiekem terug gedaald om zijn hemel te bereiken? Tja, die katholieken zijn altijd wel een beetje stiekemaards geweest.

Of bedoelen ze het alleen bij manier van spreken. Hij is van zijne grond gegaan. :lol:
Jawatte

werewoef

09 mei 2013, 19:32

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de hemelvaart van Jezus Christus en de tenhemelopneming van de Heilige Maagd Maria .

Ik ga mij nieuw ontdekt speeltje eens aan het werk zetten en zien wat dat geeft ?

- www.flickriver.com/search/ascencion+Christ/

- www.flickriver.com/search/Virgin+Mary+coronation/

-Speciaal om uldert te behagen-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

11 mei 2013, 22:41

Vandaag werd door het koor in de kerk het - Magnificat - gezongen . De woorden die Maria uitsprak toen ze Haar nicht Elisabeth bezocht .

Om het met de woorden van Joost van den Vondel te verwoorden :

---- Mijn ziel, ontvouw nu 's hemels lof .

----Mijn geest aan 't huppelen heeft stof ,

Om God, mij heil, op 't hoogst te loven ...

Hopelijk komt deze onderstaande link door bij jullie .

- www.youtube.com/watch?v=0y67GDT2kwU&lis ... D5162EB15F

Song of the Magnificat .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef

12 mei 2013, 00:07

Lieve Jezus nog an toe ... ik zou nog vergeten dat het vandaag zondag moederkes-dag is .

Speciaal voor hen deze link, waarop Maria al de moeders toe glimlacht ...

- www.youtube.com/watch?v=sGYy0yu7HHc

Een dikke proficiat aan allen

werewoef
AMEN en AUM