MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ah, Fazal, tis niet te schatten hé, wat ze segenwoordig kunnen verrichten met fotoshop .
Als je met deze al zo verrukt zijt, wacht dan tot je deze ziet over -""" Matha """-
oftewel Moeder .
- www.youtube.com/watch?v=10fdGVeJUFE
- en deze
- www.youtube.com/watch?v=J2q7tkIJD5w
Alsnog een fijne moederkesdag,
groetjes - werewoef
Als je met deze al zo verrukt zijt, wacht dan tot je deze ziet over -""" Matha """-
oftewel Moeder .
- www.youtube.com/watch?v=10fdGVeJUFE
- en deze
- www.youtube.com/watch?v=J2q7tkIJD5w
Alsnog een fijne moederkesdag,
groetjes - werewoef
AMEN en AUM
-
Op de laatste dag van de Meimaand , ook Mariamaand genoemd, herdenken de gelovigen het bezoek dat de heilige Maagd Maria, na de aankondiging van de engel Gabriel, bracht aan Haar nicht Elisabeth .
Bij dit heuglijk gebeuren spreekt de Moeder Gods het Magnificat uit, waarbij ze God de Heer looft .
Zie hierbij een paar mooie links :
- www.flickriver.com/search/holy+virgin+M ... agnificat/
- www.marypages.com/MariaVisitatie.htm
Groeten van werewoef
Bij dit heuglijk gebeuren spreekt de Moeder Gods het Magnificat uit, waarbij ze God de Heer looft .
Zie hierbij een paar mooie links :
- www.flickriver.com/search/holy+virgin+M ... agnificat/
- www.marypages.com/MariaVisitatie.htm
Groeten van werewoef
AMEN en AUM
-
Vandaag werd speciaal Maria gevierd als
- ----OLVrouwe van altijddurende bijstand
Een mooie ikoon werd daardoor aan Haar toegewijd en het onstaan daarvan vind je op onderstaande link :
- www.marypages.com/OLVvanAltijddurendeBijstand.htm
Het wordt hoogtijd dat ik terug een officieel kalenderblokje koop , want ik begin hier erieus te vergeten ...
mvg-werewoef
- ----OLVrouwe van altijddurende bijstand
Een mooie ikoon werd daardoor aan Haar toegewijd en het onstaan daarvan vind je op onderstaande link :
- www.marypages.com/OLVvanAltijddurendeBijstand.htm
Het wordt hoogtijd dat ik terug een officieel kalenderblokje koop , want ik begin hier erieus te vergeten ...
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Het wordt hoogtijd dat ik me een almanak van ene meter groot aanschaf ...
Vandaag 16 Juli werd het feest van O.L.Vrouw van de berg karmel gevierd .
Ziehier een paar sites over de oorsprong van deze titel , alsook over de scapulier die later zijn intrede deed, van een lap stof naar een medaille ...
- www.katholiekdrechtsteden.nl/nieuws/kar ... erg-karmel
- www.wvl-medjugorje.be/Teksten/Txt_scapu ... armel.html
Hopelijk komen ze bij jullie goed door.
mvg-werewoef
Vandaag 16 Juli werd het feest van O.L.Vrouw van de berg karmel gevierd .
Ziehier een paar sites over de oorsprong van deze titel , alsook over de scapulier die later zijn intrede deed, van een lap stof naar een medaille ...
- www.katholiekdrechtsteden.nl/nieuws/kar ... erg-karmel
- www.wvl-medjugorje.be/Teksten/Txt_scapu ... armel.html
Hopelijk komen ze bij jullie goed door.
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Ik was onlangs enkele dagen in Lourdes en had de gelegenheid om te praten met een hotelhouder en een museumhouder in verband met de de overstromingen in de regio .
Er was afgelopen winter een hoogte sneeuw , tussen de 10 à 15 meter, gevallen in de bergen, wat héél uitzonderlijk was . Dan is er na een bijna tropische hitte een geweldig onweer geweest dat deze hoop sneeuw met een record tempo heeft doen smelten , wat deze massale overstromingen heeft teweeg gebracht .
Dit is natuurlijk oud nieuws, mocht het niet zijn dat achter dit alles een grote polemiek alsook politiek schuil gaat . De Gave van Pau is gedurende 15 jaren niet meer gereinigd geweest omdat de " ecolo's " er tegen waren met de reden van het visbestand en andere natuuraangelegenheden . Wat doet dat de bedding van de rivier heeft doen stijgen . Deze was vroeger automatisch "" gekuist " door de firma van een grote steengroeve in de geburen, die maar al te graag de grote rotsblokken uit de rivier haalden .
Het is zelfs zo erg dat deze steengroeve, in dien de staat een bepaald decreet niet wil vernietigen, nu dreigt te verhuizen naar de andere kant van de pyrenees, Spanje dus, wat een verlies van banen betekent in de omgeving van Lourdes .
Nu gaat me niet horen zeggen dat deze calamiteit , gezien de hoeveelheid sneeuw ( tussen de 10 en 15 meters hoog ) had vermeden kunnen worden, maar de schade had misschien wel minder geweest . Een stadje in de geburen van Lourdes was op een bepaald moment helemaal afgesloten van de wereld .
Nu moet je ook weten dat er momenteel zo een 300 hotels zijn in de bedevaartstad en velen daarvan staan een paar straten ver van de rivier Degave van Pau .
Ik vraag me af hoe het nu verder gaat verlopen , want als de Franse regering geen maatregelen treft en er valt de aankomende winter terug zo een enorme hoeveelheid sneeuw, gaan de gevolgen hetzelfde zijn zoals in juni en niet te overzien . Ben benieuwd .
mvg- werewoef
Er was afgelopen winter een hoogte sneeuw , tussen de 10 à 15 meter, gevallen in de bergen, wat héél uitzonderlijk was . Dan is er na een bijna tropische hitte een geweldig onweer geweest dat deze hoop sneeuw met een record tempo heeft doen smelten , wat deze massale overstromingen heeft teweeg gebracht .
Dit is natuurlijk oud nieuws, mocht het niet zijn dat achter dit alles een grote polemiek alsook politiek schuil gaat . De Gave van Pau is gedurende 15 jaren niet meer gereinigd geweest omdat de " ecolo's " er tegen waren met de reden van het visbestand en andere natuuraangelegenheden . Wat doet dat de bedding van de rivier heeft doen stijgen . Deze was vroeger automatisch "" gekuist " door de firma van een grote steengroeve in de geburen, die maar al te graag de grote rotsblokken uit de rivier haalden .
Het is zelfs zo erg dat deze steengroeve, in dien de staat een bepaald decreet niet wil vernietigen, nu dreigt te verhuizen naar de andere kant van de pyrenees, Spanje dus, wat een verlies van banen betekent in de omgeving van Lourdes .
Nu gaat me niet horen zeggen dat deze calamiteit , gezien de hoeveelheid sneeuw ( tussen de 10 en 15 meters hoog ) had vermeden kunnen worden, maar de schade had misschien wel minder geweest . Een stadje in de geburen van Lourdes was op een bepaald moment helemaal afgesloten van de wereld .
Nu moet je ook weten dat er momenteel zo een 300 hotels zijn in de bedevaartstad en velen daarvan staan een paar straten ver van de rivier Degave van Pau .
Ik vraag me af hoe het nu verder gaat verlopen , want als de Franse regering geen maatregelen treft en er valt de aankomende winter terug zo een enorme hoeveelheid sneeuw, gaan de gevolgen hetzelfde zijn zoals in juni en niet te overzien . Ben benieuwd .
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En zou bidden aan de grot niet helpen ?werewoef schreef:Ik was onlangs enkele dagen in Lourdes en had de gelegenheid om te praten met een hotelhouder en een museumhouder in verband met de de overstromingen in de regio .
mvg- werewoef
-
De kaarskes-processie, elke dag om 2100 s'avonds heeft bij mij een diepe indruk nagelaten . Een zee van mensen, bijna alle nationaliteiten, die bij het Ave Maria hun vlammetje de hoogte instaken ...
Deze kan je volgen via de webcam van Lourdes .
mvg-werewoef
Deze kan je volgen via de webcam van Lourdes .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Zo is het ook werkelijk, Bocuse; voor believers ...
Trouwens vandaag , de feestdag van Maria-Koningin, werd de kerk van Beauraing verheven tot basiliek . De beslissing zou van het vaticaan uitgaan en werd opgeluisterd door kerkelijke ceremonies en rituelen.
De verschijningen van Onze Lieve Vrouwe in Beauraing dateren van 1932 , dus één jaar eerder dan de verschijningen in Banneux , maar met twee verschillende boodschappen .
Naar het schijnt zou één van de vijf getuigen nog in leven zijn .
Mariette Béco, zienneres van Banneux stierf verleden jaar .
Groeten van werewoef ;
Trouwens vandaag , de feestdag van Maria-Koningin, werd de kerk van Beauraing verheven tot basiliek . De beslissing zou van het vaticaan uitgaan en werd opgeluisterd door kerkelijke ceremonies en rituelen.
De verschijningen van Onze Lieve Vrouwe in Beauraing dateren van 1932 , dus één jaar eerder dan de verschijningen in Banneux , maar met twee verschillende boodschappen .
Naar het schijnt zou één van de vijf getuigen nog in leven zijn .
Mariette Béco, zienneres van Banneux stierf verleden jaar .
Groeten van werewoef ;
AMEN en AUM
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Hier woefke, voor het slapen en op blote knieën (liefst op een regel) zoals in het internet bij de paters. En alles lezen he
http://www.kerknet.be/admin/files/asset ... cottem.pdf
http://www.kerknet.be/admin/files/asset ... cottem.pdf
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
In verband met Beauraing dit linkje nog over de basiliek :
- www.kerknet.be/actua/nieuws_detail.php?nieuwsID=116578
Ik vraag me ook af welke plannen het vaticaan nu heeft voor Banneux ?
Tis zoals Kardinaal Daneels ooit eens geopperd heeft in een intervieuw :
Onze Lieve Vrouwe moet een voorkeur gehad hebben voor het Belgische Luchtruim .
mvg-werewoef
- www.kerknet.be/actua/nieuws_detail.php?nieuwsID=116578
Ik vraag me ook af welke plannen het vaticaan nu heeft voor Banneux ?
Tis zoals Kardinaal Daneels ooit eens geopperd heeft in een intervieuw :
Onze Lieve Vrouwe moet een voorkeur gehad hebben voor het Belgische Luchtruim .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Ik, was onlangs in Banneux en het maakte me een beetje triest ...
Niet alleen omdat er zo weinig volk was , Maar surtout omdat ik vond dat het heiligdom of "" sanctuaire " slecht onderhouden was .
Veel bloembakken met verdorde grond gevuld met fletse bloemen en planten .
Nu weet ik ook wel dat het bedevaart-toerisme met 33 procent is gedaald , maar dan nog . Voor al die getrouwen die wel de Maria-oorden bezoeken , mag het toch wel iets meer fleuriger zijn .
Binnenkort begeef ik me eens in Beauraing en ga ik daar eens aan een "" official " vragen hoe dees eigenlijk komt . Ben benieuwd .
mvg- werewoef
Niet alleen omdat er zo weinig volk was , Maar surtout omdat ik vond dat het heiligdom of "" sanctuaire " slecht onderhouden was .
Veel bloembakken met verdorde grond gevuld met fletse bloemen en planten .
Nu weet ik ook wel dat het bedevaart-toerisme met 33 procent is gedaald , maar dan nog . Voor al die getrouwen die wel de Maria-oorden bezoeken , mag het toch wel iets meer fleuriger zijn .
Binnenkort begeef ik me eens in Beauraing en ga ik daar eens aan een "" official " vragen hoe dees eigenlijk komt . Ben benieuwd .
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
Heb gisteren een mooie dvd-film gezien over de laatste zieneres van Beauraing , in Belgie niet ver van Dinant, waar de Moeder van de Heer tussen 29 november 1932 en 3 januari 1933 verschenen is aan vijf kinderen .
Deze docu gaat over het jongste meisje op de bekende groepsfoto , Gilberte Degeimbre, toen 9 jaar .
Mevrouw Degeimbre nu 90 jaar vertelt over deze periode van de verschijningen . Het was niet alleen glorie maar ook droefheid omdat haar moeder haar dochter en de anderen niet wilde geloven .
Het lijkt een beetje op dezelfde ervaring van de Heilige Bernadette destijds in Lourdes .
Na vele jaren in Italie te hebben geleefd, haar man was ingenieur daar, is ze teug komen wonen in Beauraing waar ze nu nog dagelijks als het lichamelijk kan een of twee rozenhoedjes bidt op de plaats van de verschijning .
Deze docu heeft erg veel indruk gemaakt op mij, omdat ik het verhaal hoor uit de mond van de laatste overlevende zieneres.
Deze 46 minuten durende docu, met een speciaal aanhangsel ( bonus ) over het 80 jaar bestaan ( 29/11/2012 ) van de feiten heet :
Gilberte, une vie à l'attendre .
Film gemaakt door d'Aurélie Moreau en verspreid door Matélé .
Heel erg aangrijpend en aan te raden .
Een dingetje heb ik gemist in deze twee delen en dat is het feit dat er geen enkel linkje is naar de verschijning in Banneux amper een jaar later . Maar nog het zijn tenslotte twee verschillende boodschappen .
Ben nu erg benieuwd wie er onder jullie deze docu-video al gezien heeft en wat hij of zij er over vond .
mvg-werewoef
Deze docu gaat over het jongste meisje op de bekende groepsfoto , Gilberte Degeimbre, toen 9 jaar .
Mevrouw Degeimbre nu 90 jaar vertelt over deze periode van de verschijningen . Het was niet alleen glorie maar ook droefheid omdat haar moeder haar dochter en de anderen niet wilde geloven .
Het lijkt een beetje op dezelfde ervaring van de Heilige Bernadette destijds in Lourdes .
Na vele jaren in Italie te hebben geleefd, haar man was ingenieur daar, is ze teug komen wonen in Beauraing waar ze nu nog dagelijks als het lichamelijk kan een of twee rozenhoedjes bidt op de plaats van de verschijning .
Deze docu heeft erg veel indruk gemaakt op mij, omdat ik het verhaal hoor uit de mond van de laatste overlevende zieneres.
Deze 46 minuten durende docu, met een speciaal aanhangsel ( bonus ) over het 80 jaar bestaan ( 29/11/2012 ) van de feiten heet :
Gilberte, une vie à l'attendre .
Film gemaakt door d'Aurélie Moreau en verspreid door Matélé .
Heel erg aangrijpend en aan te raden .
Een dingetje heb ik gemist in deze twee delen en dat is het feit dat er geen enkel linkje is naar de verschijning in Banneux amper een jaar later . Maar nog het zijn tenslotte twee verschillende boodschappen .
Ben nu erg benieuwd wie er onder jullie deze docu-video al gezien heeft en wat hij of zij er over vond .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Tijdens mijn zoektocht op het net om een verband/relatie te trachten te vinden tussen de verschijningen in Beauraing ( anno 1932 ) en Banneux ( 1933 ) heb ik volgende linkjes tegen gekomen die ik de moeite vond om door te sturen .
De eerste is een video-film over de verschijningen in Lourdes ingesproken door niemand minder dan Leonard Nimoy , de acteur die Mister Spock vertolkt in Startrek : The sacred waters of Lourdes -
- www.youtube.com/watch?v=u3iVpjkN2tU
De andere link , helemaal onderaan geeft een klein videofilmpje weer over de begrafenis van Mariette Béco , zieneres van de gebeurtenissen in Banneux en overleden in 2011 .
- www.piercedhearts.org/hearts_jesus_mary ... _poor.html
Hopelijk komen ze goed door bij jullie,
Groetjes, werewoef
De eerste is een video-film over de verschijningen in Lourdes ingesproken door niemand minder dan Leonard Nimoy , de acteur die Mister Spock vertolkt in Startrek : The sacred waters of Lourdes -
- www.youtube.com/watch?v=u3iVpjkN2tU
De andere link , helemaal onderaan geeft een klein videofilmpje weer over de begrafenis van Mariette Béco , zieneres van de gebeurtenissen in Banneux en overleden in 2011 .
- www.piercedhearts.org/hearts_jesus_mary ... _poor.html
Hopelijk komen ze goed door bij jullie,
Groetjes, werewoef
AMEN en AUM
-
Vandaag , 71 jaar geleden verscheen de H. Maagd Maria in Beauraing aan vijf kinderen . Eentje, nu 90 jaar en toen het jongste meisje, leeft nog en bidt nog altijd savonds haar Rozenhoedje op de gewijde plaats van de verschijning .
In 1933 op 15 januari verschijnt ze aan wijlen Mariette Beco in Banneux .
Ik probeer nog altijd een verband te leggen tussen die twee opeenvolgende ,opzienbarende gebeurtenissen . Zelfs bij een Mariacongregatie zien ze geen link tussen die twee, alleen maar dat in die jaren in Duitsland de draak van het nazisme de kop opstak .
Misschien ( en dit is reeds en tweede oproep ) zien andere gelovige senioren daar wel een verband ?
Hun gedachten en mogelijke antwoorden zouden mij welkome wezen .
Groeten van werewoef
In 1933 op 15 januari verschijnt ze aan wijlen Mariette Beco in Banneux .
Ik probeer nog altijd een verband te leggen tussen die twee opeenvolgende ,opzienbarende gebeurtenissen . Zelfs bij een Mariacongregatie zien ze geen link tussen die twee, alleen maar dat in die jaren in Duitsland de draak van het nazisme de kop opstak .
Misschien ( en dit is reeds en tweede oproep ) zien andere gelovige senioren daar wel een verband ?
Hun gedachten en mogelijke antwoorden zouden mij welkome wezen .
Groeten van werewoef
AMEN en AUM