Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

07 jul 2013, 14:45

Paul Siemons schreef: Ebenhaezer schreef: Ik schreef dat Hitler aangetrokken en gefascineerd was door drie dingen : heidense Mythologie / Hindoeïsme / en andere uitingen van occultisme .

Hitler was aangetrokken door het "christelijk geloof:"

Hitler not only believed in Jesus (which alone made him a Christian) but his work against the Jews came straight from Christian theological reasoning just as had many Christian saints of the past. His Christian expressions of "Lord God," "Living Christ," and "Lord and Savior" indicates his acknowledgement of Jesus as God and his acceptance of a resurrected Christ
http://www.nobeliefs.com/hitlerchristian.htm

PAULKE , Hitler was niet AANGETROKKEN door het christelijk geloof , Hij WAS een christen , zoals de meeste duitsers ! Jammer genoeg een ' zogenaamd ' christen ! Duitsland is nu eenmaal een christelijk land ! En tussen de meeste echt gelovigen , zitten zoals overal , meelopers die het nooit echt begrepen hebben . Zo is dat Paul .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

07 jul 2013, 15:31

fotofant schreef:Voor Ebenhaezer, maar ook voor iedereen die erin geinteresseerd is :
Hieronder een link over een onderzoek naar altruïsme en moraliteit bij apen van Frans De Waal

http://www.kennislink.nl/publicaties/geen-apenstreken

Lieve FOTOFANT , ik heb de link gelezen , was interessant maar voor mij niet overtuigend .

Het is niet omdat er bij sommige dieren veel gelijkenissen met mensen zijn , dat ze ook ' mensen ' kunnen genoemd worden !
Honden bijv. kunnen ook liefzijn , mededeelzaam zijn , rechtvaardig zijn , ja jaloers zijn ! Zelfs tegenover andere soorten dieren zoals katten enz. Dat hoort bij hun instinkt dat ze hebben .
Dat chimpansees erg dicht staan bij de mens , waarom zou dat niet kunnen ? 't is een soort net als al die andere , maar het blijven dieren , en geen mensen , of planten . Dat zijn nu eenmaal verschillende scheppingen .

Natuurlijk moet je van mij aannemen dat ik de Bijbel geloof , zoals ik aanneem dat jij andere uitleggingen gelooft , dat is normaal . Iedereen heeft zijn eigen kijk en overtuiging van wat er is en leeft !

Vriendelijke groetjes , EB.

ebenhaezer

22 jul 2013, 15:26

Ik vond een opmerkelijke vergelijking tussen Jezus en Alexander de Groote ( van Charles Ross Weede ) :

"
Jezus en Alexander stierven op drieëndertigjarige leeftijd .
De een leefde en stierf voor zichzelf ; de ander stierf voor u en mij .
De Griek stierf op de troon ; de Jood stierf aan een kruis .
Het leek alsof het leven van de ene niets dan triomfen kende ; en het
leven van de ander niets dan verlies .
De een leidde grote legermachten ; de ander liep alleen .
De een slachtte de hele wereld af ; de ander gaf zijn eigen bloed .
De een won de wereld tijdens zijn leven en verloor hem in zijn dood .
De ander verloor zijn leven om het geloof van de wereld te winnen .

De een stierf in Babylon ; de ander op Calvarie .
De een hield alles voor zichzelf ; de ander gaf zichzelf .
De een overwon elke troon ; de ander het graf .
De een riep zichzelf uit tot god ; de God vernederde Zichzelf .
De een leefde om te pochen ; de ander om te zegenen .
Toen de Griek stierf , was het met hem gedaan .
Maar Jezus stierf om voor altijd te leven als Here der Heren .

De griek maakte alle mensen tot slaaf ; de Jood bevrijdde iedereen .
De een bouwde zijn troon op bloed ; de ander op liefde .
De een werd geboren uit de aarde ; de ander uit de hemel .
De een won al het aardse en verloor aarde en hemel .
De ander gaf alles op , opdat Hem alles gegeven zou worden .
De Griek stierf voor eeuwig ; de Jood leefde voor eeuwig .
Hij verloor alles wat Hij had , en won alles wat gegeven wordt " .

Dat is het grote verschil van hoe men leeft en voor wat men leeft !
Men heeft natuurlijk niet alles in de hand , maar voor wat men wel kan , is men dan ook verantwoordelijk .

Lieve groetjes , EB.
Fazal

22 jul 2013, 15:50

Wat een vergelijking zeg ...!? :roll:
Mijn vriendin is dit jaar 67 geworden, en ik ben 76.
Een verschil van 9 jaar en dus alléén tijdens 'dit' levensjaar omkeerbaar.
En alhoewel ik daar niet in geloof, zijn wij ook nog eens allebei Maagd van horoscoop, en hebben allebei ook nog eens Maagd als ascendent.
Het enige verschil is, dat ik een man ben, en zij een vrouw, en wij beiden eigenlijk al heel lang, geen (vleselijke) maagd meer zijn. :wink:
En verder leven we mèt en voor elkaar, met één en hetzelfde doel, namelijk elkaar gelukkig maken.
En ... over het algemeen, lukt ons dat nog ook. :D

Paul Siemons

22 jul 2013, 16:05

Ebenhaezer schreef: PAULKE , Hitler was niet AANGETROKKEN door het christelijk geloof

Ge blijft toch een gare sukkel ..leer je geschiedenis !!!!!

Hitler Was a Christian

The Holocaust was caused by Christian fundamentalism:

History is currently being distorted by the millions of Christians who lie to have us believe that the Holocaust was not a Christian deed. Through subterfuge and concealment, many of today’s Church leaders and faithful Christians have camouflaged the Christianity of Adolf Hitler and have attempted to mark him an atheist, a pagan cult worshipper, or a false Christian in order to place his misdeeds on those with out Jesus. However, from the earliest formation of the Nazi party and throughout the period of conquest and growth, Hitler expressed his Christian support to the German citizenry and soldiers. Those who would make Hitler an atheist should turn their eyes to history books before they address their pews and chat rooms.

en de hele boterham: http://www.evilbible.com/hitler_was_christian.htm

talisman

22 jul 2013, 17:13

Paul Siemons schreef: Ebenhaezer schreef: PAULKE , Hitler was niet AANGETROKKEN door het christelijk geloof

Ge blijft toch een gare sukkel ..leer je geschiedenis !!!!!

Hitler Was a Christian

The Holocaust was caused by Christian fundamentalism:

History is currently being distorted by the millions of Christians who lie to have us believe that the Holocaust was not a Christian deed. Through subterfuge and concealment, many of today’s Church leaders and faithful Christians have camouflaged the Christianity of Adolf Hitler and have attempted to mark him an atheist, a pagan cult worshipper, or a false Christian in order to place his misdeeds on those with out Jesus. However, from the earliest formation of the Nazi party and throughout the period of conquest and growth, Hitler expressed his Christian support to the German citizenry and soldiers. Those who would make Hitler an atheist should turn their eyes to history books before they address their pews and chat rooms.

en de hele boterham: http://www.evilbible.com/hitler_was_christian.htm
Matt.1: 23 ‘De maagd zal zwanger zijn en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuel geven,’ wat in onze taal betekent ‘God met ons’. ( Gott mit uns ) :wink:

ebenhaezer

23 jul 2013, 17:30

Fazal schreef:Wat een vergelijking zeg ...!? :roll:
Mijn vriendin is dit jaar 67 geworden, en ik ben 76.
Een verschil van 9 jaar en dus alléén tijdens 'dit' levensjaar omkeerbaar.
En alhoewel ik daar niet in geloof, zijn wij ook nog eens allebei Maagd van horoscoop, en hebben allebei ook nog eens Maagd als ascendent.
Het enige verschil is, dat ik een man ben, en zij een vrouw, en wij beiden eigenlijk al heel lang, geen (vleselijke) maagd meer zijn. :wink:
En verder leven we mèt en voor elkaar, met één en hetzelfde doel, namelijk elkaar gelukkig maken.
En ... over het algemeen, lukt ons dat nog ook. :D

Mooi FAZAL , doe zo voort ! Die vergelijking kwam uit een boek hoor , ging niet over jou , maak je geen zorgen ! Lieve groetjes , EB.
Fazal

24 jul 2013, 12:32

ebenhaezer schreef: Toch wel FAZALLEKE , mijn denkvermogen ontwikkelt zich steeds meer
Ja, dat zien wij dagelijks, meer en meer. :roll:

fotofant

24 jul 2013, 13:38

Hier een nieuw onderwerp om over na te denken : Dolfijnen noemen mekaar bij de naam !!!

http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/d ... 074064.htm

Blijkbaar zitten dieren toch wel anders in mekaar dan we algemeen aannemen. Gewoon fantastisch.
elk moment is belangrijk

ebenhaezer

26 jul 2013, 16:42

fotofant schreef:Hier een nieuw onderwerp om over na te denken : Dolfijnen noemen mekaar bij de naam !!!

http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/d ... 074064.htm

Blijkbaar zitten dieren toch wel anders in mekaar dan we algemeen aannemen. Gewoon fantastisch.

Ja FOTOFANT , dat dacht ik ook al toen ik het op TV. hoorde deze week , ik denk dat we van al de dieren nog heel veel niet weten , en hun instinct veel verder reikt dan we denken .

Vogels bijv. antwoorden elkaar in de lucht ; een hond vergeet blijkbaar nooit meer als iemand hem kwaad heeft gedaan , of herkend iemand die altijd vriendelijk is ; zelfs leeuwen luisteren naar de stem van God , zodat ze David in de leeuwenkuil geen kwaad deden , of de ezel die de engel zag en niet verder ging . Maar ja , voor sommigen zijn dat dan weer sprookjes !

Toch toont dit alles dat dieren idd. meer in zich hebben dan we denken , en elkaars namen kennen gaat nog veel verder dus !
In elk geval bewonderenswaardig voor dat ' IETS ' , dat dieren tot stand gebracht heeft , dat heeft toch wel met wijsheid te maken , dacht ik zo !

Veel liefs , EB.
Fazal

26 jul 2013, 19:40

ebenhaezer schreef: In elk geval bewonderenswaardig voor dat ' IETS ' , dat dieren tot stand gebracht heeft , dat heeft toch wel met wijsheid te maken , dacht ik zo !
Jawel, maar dan met dierenwijsheid, dacht ik zo. :wink:

ebenhaezer

27 jul 2013, 15:04

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: In elk geval bewonderenswaardig voor dat ' IETS ' , dat dieren tot stand gebracht heeft , dat heeft toch wel met wijsheid te maken , dacht ik zo !
Jawel, maar dan met dierenwijsheid, dacht ik zo. :wink:

Zo FAZAL , dat is dan wel om na te denken hoor ! Volgens jou heeft dat ' IETS ' ( of de scheppende kracht , of God de Schepper ) , alleen maar dierenwijsheid ? Zou zo'n wijsheid , dat machtige werk van de sterrenwereld , en de volmaaktheid van mens en dier , tot stand gebracht hebben ? Zal zeker wel als grapje bedoeld zijn , want jij weet beslist wel beter !
Maar ja , als men geen antwoord meer heeft , dan maar even gekscheren en dat mag hoor !
Toch vind ik het heel interessant wat onderzoekers daar bij de dolfijnen hebben ontdekt , ben benieuwd wat ze nog verder vinden ! Toch mooi dat mensen tot zo'n dingen in staat zijn hoor !

Vr. gr. EB.

Reini

27 jul 2013, 15:26

Ebeke,
die dieren maken geluiden, het ene klinkt al wat anders dan het andere: zo herkennen de dieren elkaar. Als je dat "naamgeving" wil noemen, so be it.
Maar als een jonge merel zit te piepen naar zijn moeder in boom, komt de laatste ook vlug naar hem toe.
Heb jij er al eentje "mama" horen roepen?
Dat zou pas een mirakel zijn. :)

ebenhaezer

27 jul 2013, 16:30

Reini schreef:Ebeke,
die dieren maken geluiden, het ene klinkt al wat anders dan het andere: zo herkennen de dieren elkaar. Als je dat "naamgeving" wil noemen, so be it.
Maar als een jonge merel zit te piepen naar zijn moeder in boom, komt de laatste ook vlug naar hem toe.
Heb jij er al eentje "mama" horen roepen?
Dat zou pas een mirakel zijn. :)

Lieve REINI , hoe weet jij dat dit jonge vogeltje bij het terugpiepen niet ' mama ' zegt ? Dierentaal is natuurlijk geen mensentaal ; nee , zover zijn we nog niet gekomen dat we de dieren kunnen verstaan ! Dat zou inderdaad een mirakel zijn !

Bovendien , niet ik noem het naamgeving , maar dat werd ons doorgegeven door Fotofant op de vorige blz. , als nieuws van wetenschappers op internet : Dolfijnen noemen elkaar bij naam . En ze vond dit gewoon fantastisch , en dat vind ik ook ! Zo is dat meisje .

Ik wens je nog een mooi WE. , EB.

ED.

27 jul 2013, 18:04

Dieren en insecten geen verstand? Ge moet ze maar eens trachten te vangen!

Dat ze spreken met elkaar, al of niet via lichaamstaal? Zal wel zeker?

Zegt de ene strontvlieg tegen de andere: " Ik ken een goeie mop"
Die andere zegt: " 't Is toch geen vuile,hé? Ik ben juist aan 't eten!"

Ik ben al gans mij leven een liefhebber van Duitse herders" Ik heb altijd zo een beste vriend gehad en nu nog. Soms vraag ik mij wat die denkt. Maar, een grotere en zuivere vriendschap tussen twee levende wezens bestaat er niet. Goed geweten! :wink: Hierna: mijn "beestje"!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ED. op 27 jul 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.