Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
DIT... (hierboven gelezen)
De grootste beul is toch wel de mens zeker !
in combinatie met...___
Toch niet dat "goddelijke super-wezen" zeker?
SW
in combinatie met...___
SW
-
Volgens mijn godsdienstleraar (in het L.O. toen ik van moeder verplicht werd godsdienst te volgen....) zat Christus op die Olijfberg met z'n vader (dé HEER in de hemel) te praten " Heer laat deze kelk aan mij voorbijgaan.."Reini schreef:Ik ben inderdaad geen bijbelkenner, geef ik grif toe, maar waarom zou ik als ik niet in sprookjes geloof?
Nu schreef je echter:
Dan heeft jouw schepper de grootste miskleun van de eeuwigheid geflikt.
En van een verlossing door het kruis kwam ook al niks in huis.
Je hebt je zelf er dus goed ingeluisd....
Maar die tegenstellingen ben ik van jou gewoon, daar valt mijn mond dikwijls van open zodat weerwerk gewoon onmogelijk wordt.
Maar de sukkelaar werd beestig afgebeuld en afgemaakt.... (zie The Passion of The Christ)...om voor "ons" weg naar het paradijs en het eeuwige leven te effenen.
VRAAG: Welke "vader" laat zijn zoon zo afbeulen????
En van beulen gesproken... In iedere kerk hangt wel zo'n "kruisweg" waarvan de ene afbeelding al sadistischer en gruwelijker is dan de andere...
Geef mijn portie dan maar aan de kat...
SW
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het Christendom staat of valt bij dit verhaal .
Het moet dus in elke kerk dik in de verf worden gezet.
Psychologisch knap gezien uiteraard.
Ik weet hoe ik als jongmens zwaar onder de indruk was van zoveel sadisme, en nog eigenlijk.
De film was dus niet aan mij besteed.
Was Mel Gibson niet de regisseur?
Als je dan zijn privé leven onder de loep neemt frons je toch wel even de wenkbrauwen.
Het doel zal dus wel geweest zijn: kassa kassa.
Ik weet hoe ik als jongmens zwaar onder de indruk was van zoveel sadisme, en nog eigenlijk.
Als je dan zijn privé leven onder de loep neemt frons je toch wel even de wenkbrauwen.
-
Inderdaad "Mel Gibson" regisseerde "The Passion of the Christ"...Reini schreef:Het Christendom staat of valt bij dit verhaal .
Maar... in 1957 én 1958 in het Koninklijk Atheneum te BOOM...
In het 5de én nadien het 6de jaar L.O., was meneer "De Caluwé" (uit Klein Willebroek) de regisseur ofte godsdienstleraar.
En hij wist zeer nauwkeurig te beschrijven hoe die weerloze man "Jezus C." werd bespuwd en gegeseld. Hij tekende in de kleinste details "de kattenstaart" op het bord. Volgens hem een zweep met bolletjes en haakjes, die het vlees uit het lichaam scheurden. En zelfs het in het hoofd drukken van de doornenkroon wist hij ijzig bloedstollend te vertellen....
Daar laat ik het bij, want hoewel de nachtmerries die ik er als kind aan overhield zijn weggeëbd blijft het in mijn geheugen gebeiteld.
Mogelijk was dat de bedoeling? Doch naast die surrealistische episode heb ik in de lessen geschiedenis (in het hoger middelbaar) genoeg geleerd en zelf gelezen over de roof-en-moord-expedities, die o.a. zowat heel Latijns Amerika verknechtten, onder en/of met de zegen van de heilige katholieke kerk.
Nu "Godfried D." (een beetje zo... ex-kameraad van suiker-nonkel "Roger V.G.") zich nog eens kwam profileren, bij het Te Deum voor de royals uit Laeken, heeft het begrip religie weer een wrange dimensie aan z'n ellenlange lijst van schaamteloosheid toegevoegd.
Maar...opgelet bijbel-minnaars & minnaressen, de nieuwe bijbel ..."dé Koran" is in opmars!!!
SW
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:DIT... (hierboven gelezen)
in combinatie met...___
SW
SILVER WOLF , had jij liever gehad dat je geen keuzes kon maken ? dat je geen eigen wil had en alleen kon doen wat je opgelegd was ?
Nee , dat Goddelijk Supperwezen heeft geen constructiefouten gemaakt , maar gezorgd dat we ons leven zelf konden bepalen .
Dat er mensen zijn die er voor kiezen om den bandiet uit te hangen , daar zijn ze zelf ALLEEN verantwoordelijk voor !
En SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Zo is dat ebenhaezer !ebenhaezer schreef: SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen !
En ook SW en nog velen met hem hebben die dan nog nooit gehoord van de slagzin ik zou mijn leven geven voor iemand die ze lief hebben, of om het anders te formuleren : zou een moeder of een vader dat niet doen voor zijn kind
Maar ach ja, kritiek op God zijn plan met de mensheid en ook met de dieren zal altijd blijven bestaan zolang mensen niet beseffen waar het allemaal om draait.
-
Fazal
Ik mag enkel hopen dat er eens een dag komt, dat alle soorten 'bijgeloof' uit deze wereld zal verdwenen zijn! 
-
Vader elektrocuteert twee kinderenbluevelvet schreef:Zo is dat ebenhaezer !ebenhaezer schreef: SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen !
En ook SW en nog velen met hem hebben die dan nog nooit gehoord van de slagzin ik zou mijn leven geven voor iemand die ze lief hebben, of om het anders te formuleren : zou een moeder of een vader dat niet doen voor zijn kind![]()
Maar ach ja, kritiek op God zijn plan met de mensheid en ook met de dieren zal altijd blijven bestaan zolang mensen niet beseffen waar het allemaal om draait.
In Chênée, een deelgemeente van Luik, vond vrijdagavond een familiedrama plaats.
Een vader bracht er zijn twee kinderen van drie en vijf om het leven.
Tja, een zoveelste drama.
Daarom zal ik nooit aanvaarden, dat een zogenaamde "god-de-vader" zijn zogenaamde "zoon" (Jezus)
op beestige wijze liet doodmartelen.
Ps.: Ik krijg zo stilaan het gevoel dat Jehova's getuigen hun grote voet vantussen mijn voordeur hebben terug getrokken en momenteel het seniorennet (als hackers
@ebenhaezer... QUOTE...En SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen ! EINDE CITAAT.
Dat "lieve jongen" verontrust me wel een beetje.
EX-Bisschop "Roger V.G." sprak zijn neefje ook zo aan.
Tijdens hun maandelijkse intiem momentje "samen-zijn"...
SW
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Die energie prikkel (opzich een kleurloze iets ) gaat inderdaad via de hersenen naar het gevoelsleven wat de mens is. En daar wordt het verstoffelijkte weer omgezet in gevoel. Alles wat is, zoals wij de mens kunnen ervaren via het lichaam is niets anders dan verstoffelijkte levensgevoel uitingen zowel in licht geluid en vormen. Meest directe gevoels ervaring, naar je eigen gevoel, is het geluid, Zowel het stemgeluid als wel klanken die we muziek noemen. En de hersenen zijn, zoals ik het aanvoel, enkel het instrument dat levensgevoel kan verstoffelijken in en naar bewegelijkheid van vormen en geluid middels je lichaam en het verstoffelijkte levensgevoel van ander leven weer over kan brengen naar je eigen gevoel.cappa schreef:Land concludeerde:
Quote:
[De kleuren]zaten ogenschijnlijk niet ‘in’ de foto’s of de lichtbronnen zelf. Die demonstraties, overweldigend in hun eenvoud en effect, waren kleuren-‘illusies’, maar wel illusies die een neurologische waarheid aantoonden: dat kleuren niet ‘daarbuiten’ in de wereld zijn, en evenmin (zoals de klassieke theorie wilde) een automatisch golflengtecorrelaat zijn, maar veeleer worden gevormd door de hersenen.
Elk, meer of minder bewust leven, is een zekere levensgraad bekleed met verstoffelijkte leven wat we materie noemen.
En zeker als men de mens enkel kan zien als materie, ja dan kun je niet anders denken dan dat alles die materie is en er vanuit moet gaan dat in de hersenen alles vastgelegd wordt en is, en een zelfvermogen heeft tot creatie van.
Een ieder mag denken wat deze wil, echter wat het denken nu precies is dat wil nog niet.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Silver Wolf,Silver Wolf schreef:Vader elektrocuteert twee kinderenbluevelvet schreef:Zo is dat ebenhaezer !ebenhaezer schreef: SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen !
En ook SW en nog velen met hem hebben die dan nog nooit gehoord van de slagzin ik zou mijn leven geven voor iemand die ze lief hebben, of om het anders te formuleren : zou een moeder of een vader dat niet doen voor zijn kind![]()
In Chênée, een deelgemeente van Luik, vond vrijdagavond een familiedrama plaats.
Een vader bracht er zijn twee kinderen van drie en vijf om het leven.
Tja, een zoveelste drama.
Daarom zal ik nooit aanvaarden, dat een zogenaamde "god-de-vader" zijn zogenaamde "zoon" (Jezus)
op beestige wijze liet doodmartelen.
Ps.: Ik krijg zo stilaan het gevoel dat Jehova's getuigen hun grote voet vantussen mijn voordeur hebben terug getrokken en momenteel het seniorennet (als hackers) zijn binnen gedrongen.
@ebenhaezer... QUOTE...En SW. laat die Koran maar komen , ook deze zal de Bijbel niet kunnen verslaan ! Wees daarvan toch maar overtuigt lieve jongen ! EINDE CITAAT.
Dat "lieve jongen" verontrust me wel een beetje.
EX-Bisschop "Roger V.G." sprak zijn neefje ook zo aan.
Tijdens hun maandelijkse intiem momentje "samen-zijn"...![]()
SW
Wat jij al dan niet wil aanvaarden in verband met God's plan daar ben je vrij van, God dwingt niemand !
Wat bedoel je nu met dat voorbeeld van 'vader elektrocuteert twee kinderen' ? Gezinsdrama's hebben niets met liefde noch met opoffering te maken.
Je heb er een staaltje van weg de ware bedoelingen te omzeilen, je kon anders nog wel reële voorbeelden vinden van opoffering als je begrijpt wat ik bedoel !
En ik ? ik krijg zo stilaan het gevoel dat als iemand op de bijbel vertrouwd deze al meteen als Jehovah's getuigen worden beschouwd hier op forum, en jij noemt ze dan nog wel 'hackers' . Eens opzoeken wat 'hackers' wil beduiden beste man !
Je gevoel speelt je waarlijk parten en misschien heb je wel een haat tegen alles wat geloof in een Schepper betreft. Dat kan je visie over God ernstig beïnvloeden, en belemmert je serieus om objectief te wezen !
Noem eens een paar van die JG die hier het forum komen 'hacken' ? Mij mag je al direkt uitsluiten. Ik studeer de bijbel thuis en via internet. Geen Kerk, geen Synagoge, geen gemeenschappelijk samenkomsten, geen .......
Ik heb al begrepen dat je veel fantasie hebt, je schrijft en je dicht meen ik verstaan te hebben. Tja, dan hebben jouw schrijfsels waarachtig iets sprookjesachtig en dat kan je goed van pas komen bv. in discussies over geloven of niet geloven.
Wel lieve jongen
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 04 aug 2013, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
@bluevelvet
QUOTE: Je gevoel speelt je waarlijk parten en misschien heb je wel een haat tegen alles wat geloof in een Schepper betreft. Dat kan je visie over God ernstig beïnvloeden, en belemmert je serieus om objectief te wezen !
Haat & liefde liggen vrij dicht bij elkaar....
Maar als ik al die onzin (of eerder "waanzin") over religie lees, overvalt me eerder een soort plaatsvervangende SCHAAMTE.
Dat men nog steeds mensen kan hersenspoelen en die dan ook nog aanzetten om in de lijn van de techniek die alle sekten listig hanteren , anderen mee te misleiden, blijft me wel verbazen.
Maar ja, in de jaren '30 liepen heel wat mensen blindelings achter hun leider aan en nadien luidde het
"wir haben es nicht gewusst".
Ps.: Om toch met een opgewekte anekdote af te ronden...
Gisteren op CANVAS een uitzending van Rudi Vranckx gezien.
In (voormalig Brits) GUYANA reden waaghalzen met oude Bedfords over onbestaande wegen in de jungle. Een non reed mee om hogerop in "Monkey Mountain" de blijde boodschap van het geloof te brengen.
Die gebrainwashte non zei geruststellend; " Alles loopt goed af want God heeft het hier in de hand"
Maar...op amper 2 km van de eindbestemming begon die truck zwaar over te hellen en stapte ze uit om dat eind te voet verder te zetten.
Misschien was haar god even gaan pauzeren
SW
QUOTE: Je gevoel speelt je waarlijk parten en misschien heb je wel een haat tegen alles wat geloof in een Schepper betreft. Dat kan je visie over God ernstig beïnvloeden, en belemmert je serieus om objectief te wezen !
Maar als ik al die onzin (of eerder "waanzin") over religie lees, overvalt me eerder een soort plaatsvervangende SCHAAMTE.
Dat men nog steeds mensen kan hersenspoelen en die dan ook nog aanzetten om in de lijn van de techniek die alle sekten listig hanteren , anderen mee te misleiden, blijft me wel verbazen.
Maar ja, in de jaren '30 liepen heel wat mensen blindelings achter hun leider aan en nadien luidde het
In (voormalig Brits) GUYANA reden waaghalzen met oude Bedfords over onbestaande wegen in de jungle. Een non reed mee om hogerop in "Monkey Mountain" de blijde boodschap van het geloof te brengen.
Die gebrainwashte non zei geruststellend; " Alles loopt goed af want God heeft het hier in de hand"
Maar...op amper 2 km van de eindbestemming begon die truck zwaar over te hellen en stapte ze uit om dat eind te voet verder te zetten.
Misschien was haar god even gaan pauzeren
SW
-
@ Silver Wolf,Silver Wolf schreef:@bluevelvet
Die gebrainwashte non zei geruststellend; " Alles loopt goed af want God heeft het hier in de hand"![]()
Misschien was haar god even gaan pauzeren![]()
![]()
SW
Rudi Vranckx en zijn programma's volg ik ook meestal. Heb deze van gisteren ook gezien.
Kan men het die non kwalijk nemen dat zij haar vertrouwen stelt in God voor de goede afloop? Is daar iets mis mee ? Anderen geloven in een klavertje vier of in een 'talisman'
Waarom praat je niet over de moed die zij opbrengt om aan die waaghalzerij mee te doen ...... Vraag je beter eens af of jij dat zou aan kunnen ?
Dat zijn twee verschillende visies als reaktie op dit programma.
Tja, dat is bekijken vanuit een ander oogpunt of ingesteldheid nietwaar !
En zo gaat dat met nog veel meer dingen in het leven.
Jij noemt dat brainwashen,
-
QUOTE bleuvelvet
@ Silver Wolf,
Rudi Vranckx en zijn programma's volg ik ook meestal. Heb deze van gisteren ook gezien.
Kan men het die non kwalijk nemen dat zij haar vertrouwen stelt in God voor de goede afloop? Is daar iets mis mee ? Anderen geloven in een klavertje vier of in een 'talisman'
of in een pluchen beertje, een sleutelhanger of wat dan ook..... zie je dikwijls op TV in waagspelletjes.
Waarom praat je niet over de moed die zij opbrengt om aan die waaghalzerij mee te doen ...... Vraag je beter eens af of jij dat zou aan kunnen ? EINDE CITAAT
Die non zat wel degelijk met een levensgroot ei in haar...
en of het zo moedig was om die mensen (met die truck) in de steek te laten en haar eigen hachje veilig te stellen, is zeer de vraag.
Wat ikzelf zoal aan zou kunnen hoef ik hier niet te verantwoorden.
Dit is niet het laatste oordeel.
Maar ik wil u wel even toelichten dat ik zowel op de Filippijnen als in het grensgebied tussen Myanmar en Thailand en ook in Zuid-Afrika, mijn jungletrajecten heb doorploegd.
Zonder goddelijke trucjes. Maar wel met het devies:
"samen uit, samen thuis".
Wat uw verwijzingen betreft naar ...en ik herhaal dit graag uit uw geciteerde tekst...
Anderen geloven in een klavertje vier of in een 'talisman'
of in een pluchen beertje, een sleutelhanger of wat dan ook...(sic) "einde citaat".
onderlijnt dit meteen waar nu heel die topic om draait.
Uiteraard staat het iedereen vrij om ergens vertrouwen in te stellen of geloof aan te hechten. Maar die trucjes dan aansmeren aan lichtgelovige mensen, (die mogelijk ook nog in hoge nood verkeren en dus makkelijk te manipuleren zijn) en ze er de hemel bij te beloven, heet alleszins oplichterij. En dat is strafbaar.
Ps.: De voorbij week heb ik via de heruitzendingen van "De Tudors" nog eens kunnen bekijken, hoe al vele eeuwen schaamteloos op een zelfverzonnen god beroep werd (én nu helaas nog wordt) gedaan, om het eigen grote gelijk te bewijzen. En de daardoor verworven macht, ongebreideld en ongestraft te misbruiken.
SW
@ Silver Wolf,
Waarom praat je niet over de moed die zij opbrengt om aan die waaghalzerij mee te doen ...... Vraag je beter eens af of jij dat zou aan kunnen ? EINDE CITAAT
Die non zat wel degelijk met een levensgroot ei in haar...
en of het zo moedig was om die mensen (met die truck) in de steek te laten en haar eigen hachje veilig te stellen, is zeer de vraag.
Wat ikzelf zoal aan zou kunnen hoef ik hier niet te verantwoorden.
Dit is niet het laatste oordeel.
Maar ik wil u wel even toelichten dat ik zowel op de Filippijnen als in het grensgebied tussen Myanmar en Thailand en ook in Zuid-Afrika, mijn jungletrajecten heb doorploegd.
Zonder goddelijke trucjes. Maar wel met het devies:
"samen uit, samen thuis".
Wat uw verwijzingen betreft naar ...en ik herhaal dit graag uit uw geciteerde tekst...
Anderen geloven in een klavertje vier of in een 'talisman'
onderlijnt dit meteen waar nu heel die topic om draait.
Uiteraard staat het iedereen vrij om ergens vertrouwen in te stellen of geloof aan te hechten. Maar die trucjes dan aansmeren aan lichtgelovige mensen, (die mogelijk ook nog in hoge nood verkeren en dus makkelijk te manipuleren zijn) en ze er de hemel bij te beloven, heet alleszins oplichterij. En dat is strafbaar.
Ps.: De voorbij week heb ik via de heruitzendingen van "De Tudors" nog eens kunnen bekijken, hoe al vele eeuwen schaamteloos op een zelfverzonnen god beroep werd (én nu helaas nog wordt) gedaan, om het eigen grote gelijk te bewijzen. En de daardoor verworven macht, ongebreideld en ongestraft te misbruiken.
SW
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Bedankt BLEUVELVET , voor je re'pliek , jij kent me tenminste !
Zo SILVER WOLF , toch niet verontrust zijn hoor ! ik ben maar een speels oud dametje , en ik hou ook van mensen die snel tegengas geven , van die snoezige poezen met de haren rechtop ; zoals ook onze vriend TALIS , die moeite had om geschikte woorden te vinden zoals : zeg trut , rot toch eens op ... " , dat deed me toch even schaterlachen ! al was het niet tegen mij . Toch een prettig forum dacht ik !!!
Maar nu even serieus , over de persoon Jezus , of men nu in Hem geloofd of niet , Hij heeft weldegelijk hier geleefd en werd gekruisigd .
Niet zo dat een Vader zijn Zoon liet afbeulen , maar dat ze TESAMEN dat plan hebben besproken en uitgevoerd . De Heer Jezus heeft zichzelf opgeofferd om dit reddingsplan uit te voeren . Hij betaalde met zijn Bloed de hele schuldprijs van de zondige mensheid , zodat er verzoening was en een open deur naar de Schepper toe , voor iedereen die wil en altijd !
Hoe miskent kan die Iemand toch zijn ? en waarom ? Men kan niet zonder reden iets loochenen toch ? Daar even bij stilstaan zou toch goed zijn dacht ik , daarom ook de treffende woorden van deze waargebeurde geschiedenis :
" Op die heuvel daarginds ,
stond een ruw - houten kruis .
Het symbool van vervloeking en schuld .
Maar dat kruis werd de mens ,
tot het kostbaarst kleinood ,
daar Gods Wet aan dat kruis werd vervuld . "
Veel liefs EB.
Zo SILVER WOLF , toch niet verontrust zijn hoor ! ik ben maar een speels oud dametje , en ik hou ook van mensen die snel tegengas geven , van die snoezige poezen met de haren rechtop ; zoals ook onze vriend TALIS , die moeite had om geschikte woorden te vinden zoals : zeg trut , rot toch eens op ... " , dat deed me toch even schaterlachen ! al was het niet tegen mij . Toch een prettig forum dacht ik !!!
Maar nu even serieus , over de persoon Jezus , of men nu in Hem geloofd of niet , Hij heeft weldegelijk hier geleefd en werd gekruisigd .
Niet zo dat een Vader zijn Zoon liet afbeulen , maar dat ze TESAMEN dat plan hebben besproken en uitgevoerd . De Heer Jezus heeft zichzelf opgeofferd om dit reddingsplan uit te voeren . Hij betaalde met zijn Bloed de hele schuldprijs van de zondige mensheid , zodat er verzoening was en een open deur naar de Schepper toe , voor iedereen die wil en altijd !
Hoe miskent kan die Iemand toch zijn ? en waarom ? Men kan niet zonder reden iets loochenen toch ? Daar even bij stilstaan zou toch goed zijn dacht ik , daarom ook de treffende woorden van deze waargebeurde geschiedenis :
" Op die heuvel daarginds ,
stond een ruw - houten kruis .
Het symbool van vervloeking en schuld .
Maar dat kruis werd de mens ,
tot het kostbaarst kleinood ,
daar Gods Wet aan dat kruis werd vervuld . "
Veel liefs EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .