Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

cappa

05 nov 2014, 12:43

@ sw

:lol:
Jawatte

bluevelvet

05 nov 2014, 16:05

De wonderen van de schepping !
Afbeelding

Afbeelding
Met alle kennis die we vandaag de dag hebben van de natuur en hoe cellen werken, kunnen we niet meer met ons volle verstand beweren dat dit alles niet door een onvoorstelbaar intelligent iemand ontworpen en gemaakt is. Hiermee zeg ik niet dat evolutionisten niet intelligent zijn. Je kunt ook met je volle verstand blijven ontkennen dat ontwerp door een Schepper de meest logische conclusie is. Hoe intelligenter je bent, hoe beter je in staat zult zijn om uitvluchten te vinden en die zo onder woorden te brengen dat je de meeste mensen onder tafel praat :idea:

Afbeelding

BRON : http://mensensamenleving.me/2014/09/14/ ... i-gemaakt/

ebenhaezer

05 nov 2014, 16:11

Een waar en oprecht geloof , leeft op basis van ZEKERHEID ! Dat geloof zelf , is het bewijs van juist die dingen die men niet ziet , maar er weldegelijk zijn ( Hebr. 2 : 1 ) .
God spreekt inderdaad nog steeds tot de mens , en dat weet ik uit ervaring ( net zoals zoveel gelovigen ) .
Dat doet Hij door : woorden in ons hart te leggen , of in een droom , ook vaak door ontmoetingen met een mens , ja God heeft honderden manieren om contact met de mens te hebben . Maar dan weten we het ook zéker dat de boodschap van God komt , omdat zijn Geest in ons die mogelijkheid geeft !
Eens wist ik duidelijk in mijn hart : Doe dat niet ! Achteraf wist ik waarom , ik was ontsnapt aan een pijnlijk accident .
Op een keer kwam er telkens een kennis van mij in gedachten , het liet me niet los , totdat ik de Tel . nam en haar opbelde . Toen bleek dat ik niet langer had mogen wachten , dat heeft haar veel ellende gespaart wist ik toen .
Soms was het een troostwoord dat ik eens heel nodig had .
Dat zijn maar enkele belevenissen , maar ik weet al bij voorbaat dat hier alleen maar mee gespot en gelachen zal worden , toch is het ware realiteit !

Uit 1 Cor . 1 : 27 , kunnen we zien dat God dat al lang wist :
" ... wat voor de wereld dwaas is , heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen , en wat voor de wereld zwak is , heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen , ... " .
En in Jes . 9 : 5 , zie ik dat God al van eeuwen te voren liet weten , dat Jezus zou komen , wat dan ook geschied is , maar nog niet ten volle :
" want een Kind is ons geboren , een Zoon is ons gegeven , en de heerschappij is op zijn schouder , en men noemt zijn naam Wonderlijk , Raad , Sterke God , Vader der eeuwigheid , Vredevorst " ( dat komt nog ) .

Of men het geloven wil of niet , het zijn feiten , die niet weggeveegd kunnen worden , omdat miljoenen christenen dat ervaren !
GOD IS ER EN ZAL ER ALTIJD ZIJN ! Alleen kénnen we Hem nog lang niet te volle .

Vervolging werkt altijd omgekeerd , dat zien we in China en vele andere streken , de overtuiging wordt er alleen maar sterker door .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

05 nov 2014, 16:50

@ Bleuvelvet
Met alle kennis die we vandaag de dag hebben van de natuur en hoe cellen werken, kunnen we niet meer met ons volle verstand beweren dat dit alles niet door een onvoorstelbaar intelligent iemand ontworpen en gemaakt is. Hiermee zeg ik niet dat evolutionisten niet intelligent zijn. Je kunt ook met je volle verstand blijven ontkennen dat ontwerp door een Schepper de meest logische conclusie is. Hoe intelligenter je bent, hoe beter je in staat zult zijn om uitvluchten te vinden en die zo onder woorden te brengen dat je de meeste mensen onder tafel praat :idea:
EINDE CITAAT.

Als 't allemaal zo wonderwel in elkaar is gestoken....roept dit toch vragen op :arrow:
QUOTE:
Vorig jaar gaven de Belgen 38,8 miljard euro uit aan medische zorg, wat neerkomt op 10,5 % van het bruto binnenlands product (BBP). Hoewel patiënten meer dan 10 miljard uit eigen zak betalen, neemt de ziekteverzekering nog altijd het gros van die factuur voor haar rekening.
In de overheidsbegroting van 2013 bedroeg het RIZIV-budget 26,7 miljard euro.

Er zijn dus blijkbaar toch lichte kosten aan dat o zo volmaakte wezen van de schepping
(naar die god zijn gelijkenis)

sw

Silver Wolf

05 nov 2014, 17:03

@ EB
QUOTE; Een waar en oprecht geloof , leeft op basis van ZEKERHEID !
Dat geloof zelf , is het bewijs van juist die dingen die men niet ziet , maar er weldegelijk zijn
EINDE CITAAT
Tja, mijn buurvrouw een 86-jarige weduwe kijkt de laatste week van de maand al eens in haar lege portemonnee en ziet daar dan helaas NIETS. Als ze dan naar de supermarkt gaat kan ze misschien aan de kassierster zeggen; neem het geld maar dat ge niet ziet, maar er toch is.

En verder citeren zoals EB graag doet, om te staven dat haar grote gelijk wel degelijk geboekstaafd staat als.... Hebr. 2 : 1 en 1 Cor . 1 : 27 en/of Jes . 9 : 5

Nu mag er uiteraard ook al eens gelachen worden met de dingen die er helemaal niet zijn, maar die hier beschreven worden. :wink:

sw
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 05 nov 2014, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reini

05 nov 2014, 17:04

BV,
zie jij je schepper met een pincetje die vlieg al in elkaar knutselen?

janx

05 nov 2014, 17:07

SW schreef:Als 't allemaal zo wonderwel in elkaar is gestoken....roept dit toch vragen op Arrow
'k Ben het met je eens hoor dat verhaaltje mens uit klei en kennisboom totale onzin is. Maar los daar van, hoe denk jij dat al dat ongemak van ziekten enz. enz . ontstaan is of denk je dat het gewoon bij het leven hoort en dat de mensheid daar totaal geen invloed op heeft gehad?
Zou jij die vragen kunnen beantwoorden Silver?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Silver Wolf

05 nov 2014, 17:27

janx schreef:
SW schreef:Als 't allemaal zo wonderwel in elkaar is gestoken....roept dit toch vragen op Arrow
'k Ben het met je eens hoor dat verhaaltje mens uit klei en kennisboom totale onzin is. Maar los daar van, hoe denk jij dat al dat ongemak van ziekten enz. enz . ontstaan is of denk je dat het gewoon bij het leven hoort en dat de mensheid daar totaal geen invloed op heeft gehad?
Zou jij die vragen kunnen beantwoorden Silver?
Poepsimpel...De eerste wet van de natuur heet;
Survival of the fittest
De sterkste overleeft en dat is natuurlijke selectie.
Dat past men ook toe in o.a. de landbouw door kruisbestuiving tussen resistente soorten. Anders was er langer niet genoeg voedsel voor meer dan 7 miljard aardbewoners.

Als uw SCHEPPER en HEER het allemaal zo goed heeft ineen geknutseld, waarom staan er dan al die ziekenhuizen, en zijn er overal apotheken die verkopen wat de laboratoria uitzoeken om de miskleunen op te lappen!?

En welke schepper heeft de virussen geschapen?
Toch wel niet de duivel zeker?

Nu, ja de grondleggers fanatici van uw geloof losten het eenvoudiger op.
Al wie hen niet volgde werd verketterd en gruwelijk mishandeld.
Een hulpeloos moederke, dat aan Alzheimer leed werd eerst wat gefolterd en dan levend op een brandstapel gezet als HEKS, omdat ze uit eenzaamheid soms tegen haar kat sprak.

Blijkbaar werkt de opkomst en groei van het moslimradicalisme (IS) op bepaalde sekten zoals een rode lap op een stier en willen ze iedereen overtroeven met hun eindeloze citaten uit allerlei duistere geschriften.

Ps.: Als u en EB toch zo heilig overtuigd zijn van al die citaten, wees dan blij, dat jullie tot de uitverkorenen behoren. En ga liever in een ziekenhuis of een RVT wat eenzame bejaarden opzoeken om iets zinnigs te doen.
En ga tussenin aan de ingang van de universiteiten staan en vertel de studenten, dat ze daar hun tijd verprutsen. Want dat uw HEER en SCHEPPER alles al heeft geregeld.
Meteen een flinke besparing op ons overheidsbudget.

Uw schepper zal 't u lonen!

sw

fonzarelli

05 nov 2014, 18:00

Volledig akkoord, zou het niet beter kunnen verwoorden.

AV,
Fonzarelli.

socrates

05 nov 2014, 19:48

ebenhaezer schreef:Een waar en oprecht geloof , leeft op basis van ZEKERHEID ! Dat geloof zelf , is het bewijs van juist die dingen die men niet ziet , maar er weldegelijk zijn ( Hebr. 2 : 1 ) .
Geloven is toch voor waar aannemen wat niet kan worden bewezen. Is dat dan niet een ietsje contradictorisch met het begrip Zekerheid ? (Soc 0401.38)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

janx

05 nov 2014, 22:38

SW schreef:Ps.: Als u en EB toch zo heilig overtuigd zijn van al die citaten, wees dan blij, dat jullie tot de uitverkorenen behoren.
Hoe kom je er bij dat ik heilig overtuigt ben van die citaten?
Ik denk dat je niet goed mijn schrijven leest nergens ondersteund ik uitspraken vanuit de bijbel die een enorme valse voorstelling van zaken geeft. Mijn vraag was alleen hoe denk jij dat al dat ongemak van ziektes is ontstaan? En of de mens daar zelf ook invloed op heeft gehad.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

05 nov 2014, 23:05

Silver Wolf schreef:@ Bleuvelvet
EINDE CITAAT.

Als 't allemaal zo wonderwel in elkaar is gestoken....roept dit toch vragen op :arrow:
QUOTE:
Vorig jaar gaven de Belgen 38,8 miljard euro uit aan medische zorg, wat neerkomt op 10,5 % van het bruto binnenlands product (BBP). Hoewel patiënten meer dan 10 miljard uit eigen zak betalen, neemt de ziekteverzekering nog altijd het gros van die factuur voor haar rekening.
In de overheidsbegroting van 2013 bedroeg het RIZIV-budget 26,7 miljard euro.

Er zijn dus blijkbaar toch lichte kosten aan dat o zo volmaakte wezen van de schepping
(naar die god zijn gelijkenis)

sw
Wat heeft dat allemaal te maken met de wondermooie schepping :roll:

Gelovigen weten waarom we ziek of oud worden, of waarom we moeten sterven.
Maar EENS was alles GOED en EENS komt alles TERUG goed.
Daarbij komt nog dat de schoonheid van de natuur niet door evolutie kan worden uitgelegd. Wat heeft mooi zijn te maken met evolutie ?
We zien zoveel prachtige dieren, waaronder felgekleurde. Die felle kleuren zouden eerder een gevaar zijn om te overleven omdat ze meer zouden opvallen en daardoor eerder een zwak vertonen. Al de schoonheid van de natuur wijst op een Schepper !

En weet je, RIZIV-kosten kunnen drastisch ingekort worden als men toch maar wat meer op natuurlijke/alternatieve geneeskunde zou overstappen !

Silver Wolf

06 nov 2014, 06:54

bluevelvet schreef :roll:
En weet je, RIZIV-kosten kunnen drastisch ingekort worden als men toch maar wat meer op natuurlijke/alternatieve geneeskunde zou overstappen !
EINDE CITAAT.

Ja, we kennen nog die Dr. Lecompte uit Knokke (schatrijk geworden maar geen duizend jaar, zoals hij ooit voorspelde) en er zijn nog andere beunhazen geweest die een zak met wat onkruid verkochten als therapie.
AfbeeldingHIERboven :roll: nog zo'n zelfverklaarde alternatieve geneeskundige. "Jomanda", die zelfs via de telefoon een door u klaar gezet glas water "inleest" (tegen betaling hé) en dat werkt dan genezend.

Een reclameblaadje dat hier wekelijks ongevraagd in de bus valt, plaatst altijd 3 tot 5 bedankjes aan het heilig hart en/of een bedankje voor iets dat iemand van de heilige maagd, via een noveenkaars heeft verkregen. Wie meedoet aan dat zottekesspel moet wel zijn annonce (tegen betaling!) 9 maal laten plaatsen in dat blaadje. De KASSA rinkelt. :lol:

Te zot om los te lopen, maar erger is dat er gewetenloze mensen zijn, die de wanhoop van anderen uitbuiten, met hun oeverloze gezwam en de lucht die ze verkopen.
Nochtans is oplichterij in België strafbaar.

Zo, als alternatieve geneeswijze ga ik nu snel nog wat gras eten in de weide hiernaast, voor het paard er teveel drollen op heeft laten vallen.

sw

socrates

06 nov 2014, 09:57

Eindelijk iemand die het antwoord weet op dè Vraag bij uitstek van de mensheid : WAAROM ? Met dank aan BV. Onze zoektocht eindigt hier !
Zou het kunnen dat alternatieve geneeskunde voor het RIZIV wel goedkoper zou uitvallen maar voor de zieke dan weer veel duurder ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

bluevelvet

06 nov 2014, 12:40

Even off-topic. Sorry ebenhaezer.

Het gaat natuurlijk niet over de soort van "geneeswijzen" die SW hier aanhaalt. Die zijn maar al te belachelijk te noemen. Naar gewoonte is SW er alleen maar op uit om de draak te steken aangaande serieuze onderwerpen waarin hij zijn gading niet vindt.
Ik gebruik al 40 jaar alternatieve geneeskunde en voel mij er goed bij. Dat kan zowel homeopathie of fytotherapie zijn, gebruik van etherische oliën, enz. enz...... Uit de natuur hebben we honing, de beste antibiotica die er bestaat, Manuka honing zou de ziekenhuisbacterie doden, ook look is een sterk natuurlijk antibiotica, de 'wijnpil' tegen artheriosclerose, Sint Janskruid, passiebloem en valeriaan, tegen depressie, moeiijk inslapen,...... Je kan het zo erg niet bedenken of voor elke kwaal bestaat er een middel in de natuur !
Fruit en groenten bezitten een natuurlijke genezende werking. Wat zei Hippocrates al weer :
Laat voeding uw medicijn zijn en medicijn uw voeding ! Daar kan BIG Pharma natuurlijk niet bij ! Dan zouden ze miljoenen Euro's mislopen !

Dat de mutualiteiten voor natuurlijke producten weinig of geen tussenkomst bieden, is omdat deze natuurmiddelen of supplementen niet als geneesmiddel worden erkend. En toch herstellen zieken door gebruik ervan.
Verzuim op het werk zou ook al sterk verminderen omdat men bv. van een griep vlugger hersteld door gebruik van natuurlijke of alternatieve middelen.
Ook al weer kostenbesparend !

Ik doe hier geen pleidooi voor alternatieve geneeskunde. Ieder moet zelf uitmaken welke geneeskunde hij wil toepassen.

ON TOPIC :D
Die heilzame voeding die de natuur ons verschaft bewijst de intelligentie van onze Schepper !

Afbeelding
Hoe zou evolutie al deze goede dingen ter onzer beschikking stellen terwijl alles zou ontstaan zijn door een blind, zonder doel, zonder intelligentie gericht proces ? Door toeval :roll: Komaan hé !