De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:Tante EBBY ligt in de knoop met haar eigen theorie.
Ze gaat er van uit dat er wel degelijk maar één ware "god" zou bestaan.
Maar tegelijkertijd blijft ze topic na topic opstarten om haar grote gelijk te staven en/of al bestaande topics over dat eeuwige sprookje te infiltreren, om eenzelfde tactiek toe te passen.
In de stijl van JG, die ieder weekeinde hun kleine 46 tussen ontelbare voordeuren wringen, om hun Wachttoren aan te smeren en het onheilspellend naderende einde van deze planeet te voorspellen.
Ikzelf probeer mijn mede-senioren te behoeden voor dat soort koehandel met fictieve verhaaltjes, omdat het einddoel is...de kassa vullen.
Net zoals recent nog op NPO2 was te zien in een uitzending over "Church of Scientology". Het werk van een bende gewetenloze oplichters, die leuren met een soort geloof en er stinkend rijk van worden.
Ik vraag me wel af hoe die groep religieuzen nu een discussie op een forum wil inleiden, wanneer de enige zaligmakende en onfeilbare visie wordt verkondigd door een in een wit kleed gehulde ouderling en ook zonderling, die veel blabla verkoopt en ons dicteert om voor de sukkelaars te zorgen, maar zelf baadt in een onvoorstelbare en bombastische luxe.
Over opvang van gelukszoekers in zijn riante optrekje in Vaticaanstad of zijn buitenhuisje in Castel Gandolfo rept hij met geen woord.
Wat minder woorden en in de plaats concrete daden, zouden heel wat meer zoden aan de dijk zetten.
Ps.: Ook die nonnen in dat illegaal opgetrokken klooster van Opgrimbie zouden zich gerust over een groep hulpbehoevenden kunnen ontfermen. I.p.v. daar in hun cellen de tijd zitten te verdoen met kwezelachtige "gebeden".
sw
Hallo SILVER WOLF , ik heb zo de indruk dat voor jou ALLE gelovigen behoren tot de R.K. , of bij J.G. . Hoewel ook daar zeker ook echt gelovigen zijn !
Ik ben een gewoon christen , we hebben geen Centraal Bestuur , noch een financieel doel . Dat zijn gewoon christen gemeenten . Laat dat nu eens in jouw geheugen goed doordringen , oké ?
Bovendien ben ik op dit forum om gedachten en overtuigingen uit te wisselen , niet om anderen te ' bekeren ' , maar natuurlijk verdedig ik mijn geloof , als daarmee gespot of gelachen wordt .
En meer is dat niet lieve jongen , maak je dus maar geen zorgen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Bovendien ben ik op dit forum om gedachten en overtuigingen uit te wisselen , niet om anderen te ' bekeren ' , maar natuurlijk verdedig ik mijn geloof , als daarmee gespot of gelachen wordt .
EINDE CITAAT
Was dat niet op 7 januari 2015...in Parijs...
Anders eens vragen aan "Salman Rushdie".
Of aan christenen in de USA die aanslagen plegen op abortusklinieken en dokters of homofiele medemensen aanvallen.
En/of aan de IS-idioten, die ook geloven dat ZIJ het ware geloof belijden.
En hoewel EB en nalopers zo overtuigd zijn van hun geloof, lijkt er genoeg twijfel te bestaan, om nu al maandenlang topic na topic door te drammen, met een welles en nietes spelletje, over dat bijbels geleuter uit de tijd, dat het grootste deel van de wereldbevolking amper kon lezen of schrijven.
Er waren toen zelfs heel wat gebieden op deze planeet, die door de bedenkers van dat geloof, niet eens ontdekt waren en nog nooit betreden werden door die fantasten. Die trouwens als enig doel hadden zichzelf letterlijk een figuurlijk op te hemelen.
En dat heet in het Vlaams boerenbedrog.
sw
-
Vandaag was er de gedenkdag van het PINKSTERFEEST , nu zo'n kleine 2000 jaar geleden ongeveer .
Op die dag gebeurde voor de tweede maal het talenwonder , iedereen verstond de dicipelen in hun eigen taal !
In die tijd was het heil alleen voor de Joden , maar sinsdien ook voor ALLE volken . Eerst was het ' God MET ons ' , maar nu is het ' God IN ons ' , want Jezus stuurde zijn Geest in onze harten , en toen begon ook voor het eerst het Gemeente leven .
Zijn Geest werkt net als GODS ADEM , zoals dit gedicht beschrijft , van Cobi van der Hoeven :
" Gods adem streelt de aarde , de bloemen op het veld ,
de bladeren aan de bomen , mijn haren die zijn geteld .
Hij neemt al mijn zorgen , en zonden met zich mee ,
Hij draagt ze op de wind , naar het diepste van de zee .
Hij verkwikt mijn ziel , en reinigt mij diep van binnen ,
witter nog dan sneeuw , ik mag weer opnieuw beginnen .
Zijn adem streelt mijn wangen , doorstroomt mij met zijn Geest ,
Hij ontsteekt zijn vuur in mij , dat is voor mij PINKSTERFEEST ! "
Op die dag gebeurde voor de tweede maal het talenwonder , iedereen verstond de dicipelen in hun eigen taal !
In die tijd was het heil alleen voor de Joden , maar sinsdien ook voor ALLE volken . Eerst was het ' God MET ons ' , maar nu is het ' God IN ons ' , want Jezus stuurde zijn Geest in onze harten , en toen begon ook voor het eerst het Gemeente leven .
Zijn Geest werkt net als GODS ADEM , zoals dit gedicht beschrijft , van Cobi van der Hoeven :
" Gods adem streelt de aarde , de bloemen op het veld ,
de bladeren aan de bomen , mijn haren die zijn geteld .
Hij neemt al mijn zorgen , en zonden met zich mee ,
Hij draagt ze op de wind , naar het diepste van de zee .
Hij verkwikt mijn ziel , en reinigt mij diep van binnen ,
witter nog dan sneeuw , ik mag weer opnieuw beginnen .
Zijn adem streelt mijn wangen , doorstroomt mij met zijn Geest ,
Hij ontsteekt zijn vuur in mij , dat is voor mij PINKSTERFEEST ! "
-
EB
schreef o.a. Vandaag was er de gedenkdag van het PINKSTERFEEST , nu zo'n kleine 2000 jaar geleden ongeveer.
In die tijd was het heil alleen voor de Joden , maar sinsdien ook voor ALLE volken .
EINDE CITAAT
Maar... dat klopt alweer totaal niet
Want die Joden (van zo'n kleine 2000 jaar geleden) wisten nauwelijks hoe de wereld eruit zag en hoewel er al eerder Vikingen aan wal gingen ontdekte Columbus Amerika pas in 1492.
Mercator leefde van 1512 tot 1594 en zijn kaarten hadden die Joden - zowat 500 jaar daarvoor - dus ook nooit kunnen raadplegen.
En om het nog duidelijker te maken...
Toen ikzelf aan mijn middelbare studies begon (en dat is intussen nog maar 50 jaar geleden...) toonde de leraar aardrijkskunde nog ettelijke witte vlekken op de wereldkaart. Dat waren locaties waar blanken nog nooit geweest waren en de bevolking aldaar was totaal onbekend.
En...toen er eindelijk contacten kwamen met Indianenstammen in o.a.het Amazonegebied en in Papoea Nieuw Guinea, bleken die mensen daar nog nooit van Pinksteren en die Jood, die zichzelf tot zoon van zijn god uitriep gehoord te hebben. Die mensen hadden trouwens hun eigen goden. Maar net zoals EB zich daar nu mee amuseert, konden zogenaamde missionarissen het niet laten om die mensen van hun eigen eeuwenoude riten te beroven en via uitdelen van kralen en spiegeltjes hun eigen verhaaltjes op te dringen. Methodes die ze ook al in zwart Afrika uitgeprobeerd hadden. Alleen lag de vroegste kerstening van Latijns Amerika aan de grondslag van het uitmoorden van oudere culturen zoals Inca's en Azteken.
En zou de handel in godsdiensten ervoor zorgen, dat zelfs tot vandaag mensen wereldwijd elkaar naar het leven staan, omdat zij denken het enige ware geloof te belijden.
Conclusie: al die leugens over religie hebben wereldwijd al veel ellende gebracht, tot heil van enkele sluwe kerels aan de top, die er macht en rijkdom mee verwerven. Het zou pas dan een echt feest kunnen worden als iedereen in zou zien, dat heel die oplichterij boerenbedrog is en eindelijk afgevoerd dient te worden. Zodat op grond van een verschil in religie, alvast geen oorlogen meer gevoerd kunnen worden.
Dan zou er een echte reden zijn voor één grote feestdag i.p.v. Pinksteren toe te voegen aan het handvol wettelijke feestdagen, die de werkgevers moeten ophoesten, om zogenaamde gelovigen nog wat meer betaalde vakantie te gunnen, zodat ze hun geloof kunnen belijden. Terwijl de kerken nagenoeg leeg staan. (Het bezoek van een aantal nieuwsgierig gapende toeristen - die er een selfie met als achtergrond die waanzinnige pronkerige beelden willen maken - niet te na gesproken)
sw
In die tijd was het heil alleen voor de Joden , maar sinsdien ook voor ALLE volken .
Maar... dat klopt alweer totaal niet
Want die Joden (van zo'n kleine 2000 jaar geleden) wisten nauwelijks hoe de wereld eruit zag en hoewel er al eerder Vikingen aan wal gingen ontdekte Columbus Amerika pas in 1492.
Mercator leefde van 1512 tot 1594 en zijn kaarten hadden die Joden - zowat 500 jaar daarvoor - dus ook nooit kunnen raadplegen.
En om het nog duidelijker te maken...
Toen ikzelf aan mijn middelbare studies begon (en dat is intussen nog maar 50 jaar geleden...) toonde de leraar aardrijkskunde nog ettelijke witte vlekken op de wereldkaart. Dat waren locaties waar blanken nog nooit geweest waren en de bevolking aldaar was totaal onbekend.
En...toen er eindelijk contacten kwamen met Indianenstammen in o.a.het Amazonegebied en in Papoea Nieuw Guinea, bleken die mensen daar nog nooit van Pinksteren en die Jood, die zichzelf tot zoon van zijn god uitriep gehoord te hebben. Die mensen hadden trouwens hun eigen goden. Maar net zoals EB zich daar nu mee amuseert, konden zogenaamde missionarissen het niet laten om die mensen van hun eigen eeuwenoude riten te beroven en via uitdelen van kralen en spiegeltjes hun eigen verhaaltjes op te dringen. Methodes die ze ook al in zwart Afrika uitgeprobeerd hadden. Alleen lag de vroegste kerstening van Latijns Amerika aan de grondslag van het uitmoorden van oudere culturen zoals Inca's en Azteken.
En zou de handel in godsdiensten ervoor zorgen, dat zelfs tot vandaag mensen wereldwijd elkaar naar het leven staan, omdat zij denken het enige ware geloof te belijden.
Conclusie: al die leugens over religie hebben wereldwijd al veel ellende gebracht, tot heil van enkele sluwe kerels aan de top, die er macht en rijkdom mee verwerven. Het zou pas dan een echt feest kunnen worden als iedereen in zou zien, dat heel die oplichterij boerenbedrog is en eindelijk afgevoerd dient te worden. Zodat op grond van een verschil in religie, alvast geen oorlogen meer gevoerd kunnen worden.
Dan zou er een echte reden zijn voor één grote feestdag i.p.v. Pinksteren toe te voegen aan het handvol wettelijke feestdagen, die de werkgevers moeten ophoesten, om zogenaamde gelovigen nog wat meer betaalde vakantie te gunnen, zodat ze hun geloof kunnen belijden. Terwijl de kerken nagenoeg leeg staan. (Het bezoek van een aantal nieuwsgierig gapende toeristen - die er een selfie met als achtergrond die waanzinnige pronkerige beelden willen maken - niet te na gesproken)
sw
-
Reini schreef:Spijtig Ebby, want ik zie dat nergens in de wereld gebeuren. Jij wel ?
Maak me dan aub wijzer.
REINI , dat komt omdat jij niet leeft in die geestelijke kringen van gelovigen , want daar gebeuren wonderen nog altijd ! Ware gelovigen worden nog steeds geleid en gesterkt door Gods Geest .
Natuurlijk zie je dat niet in de wereld , want zij hebben hun schepper verstoten . Wetenschap en techniek hebben Hem vervangen , maar wetenschap en techniek zijn ook geweldige zaken voor christenen , ze remmen ons geloof niet af , en doen zelfs geen afbreuk aan onze God . Integendeel , het draagt er toe bij gods grootheid te belichten !
Hoe meer we leren over zijn schepping , hoemeer we inzien hoe eindeloos groot hij is ! Micro - en telescoop tonen ons uiteindelijk zijn grote oneindigheid en schoonheid .
Hoe meer men ontdekt en onderzoekt , hoe groter onze God wordt , dat is nu eenmaal zo !
-
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 29 mei 2015, 16:53, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Tja...ebenhaezer schreef:REINI , dat komt omdat jij niet leeft in die geestelijke kringen van gelovigen , want daar gebeuren wonderen nog altijd ! Ware gelovigen worden nog steeds geleid en gesterkt door Gods Geest .Reini schreef:Spijtig Ebby, want ik zie dat nergens in de wereld gebeuren. Jij wel ?
Maak me dan aub wijzer.
Natuurlijk zie je dat niet in de wereld , want zij hebben hun schepper verstoten . Wetenschap en techniek hebben Hem vervangen , maar wetenschap en techniek zijn ook geweldige zaken voor christenen , ze remmen ons geloof niet af , en doen zelfs geen afbreuk aan onze God . Integendeel , het draagt er toe bij gods grootheid te belichten !
Hoe meer we leren over zijn schepping , hoemeer we inzien hoe eindeloos groot hij is ! Micro - en telescoop tonen ons uiteindelijk zijn grote oneindigheid en schoonheid .
Hoe meer men ontdekt en onderzoekt , hoe groter onze God wordt , dat is nu eenmaal zo !
O.a. hoe die geliefde god van EB & C° mensenlevens met virussen en schadelijke bacteriën belaagt. Tot zelfs in de ziekenhuizen toe, waar de hulpbehoevende medemens door daarvoor opgeleiden liefdevol wordt verpleegd, loert er een leger aan levensbedreigende bacteriën om de boel om zeep te helpen.
Dat werpt alleszins een eerder schrijnend licht op wat EB het werk van haar grote god (sic.) noemt.
Enne iemand wiens lichaam door AIDS of kanker wordt uitgeteerd, zal ook weinig vreugde beleven aan dat grootse werk van een zinsbegoocheling, die hardnekkig god wordt genoemd.
P.s.: Andere grootse werken van EB haar god, kon men recent in NEPAL bewonderen. Want als die zogenaamde "god" een planeet zoals de aarde in elkaar flanst, had hij toch ook kunnen nadenken en/of voorzien wat de gevolgen zouden zijn van die tegen en/of over elkaar schuivende tektonische platen!?
Aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's ...het lijkt alles behalve op een pretpark.
Maar mogelijk begrijpt men enkel als lid van (quote) "die geestelijke kringen van gelovigen" alles van die rampen!?
Maar ja, die lossen dat snel op met wat kaarsjes en gebeden....
sw
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat is god die al die ongelovige Nepalezen straft.Silver Wolf schreef: Andere grootse werken van EB haar god, kon men recent in NEPAL bewonderen. Want als die zogenaamde "god" een planeet zoals de aarde in elkaar flanst, had hij toch ook kunnen nadenken en/of voorzien wat de gevolgen zouden zijn van die tegen en/of over elkaar schuivende tektonische platen!?
( Nu was ik je voor EB . Je zal een andere smoes moeten verzinnen )
-
Ik dacht ooit op de nonnenschool te hebben geleerd,
dat duivels... gevallen engelen waren.
Maar die nonnen waren alleszins zuurpruimen.
En deden hun best om de duivel te verjagen uit weerloze peuters.
Want in al dat spelen en ander onbezonnen kindergedrag,
zagen zij duidelijk de hand van satan.
De solfer en de pek uit hun bangelijke verhalen,
duikt nu nog op in mijn ergste nachtmerries....
Moest kinderpsychiater Peter A. dat ooit hebben meegemaakt,
hij had prompt een commissie samengesteld om in te grijpen.
sw
dat duivels... gevallen engelen waren.
Maar die nonnen waren alleszins zuurpruimen.
En deden hun best om de duivel te verjagen uit weerloze peuters.
Want in al dat spelen en ander onbezonnen kindergedrag,
zagen zij duidelijk de hand van satan.
De solfer en de pek uit hun bangelijke verhalen,
duikt nu nog op in mijn ergste nachtmerries....
Moest kinderpsychiater Peter A. dat ooit hebben meegemaakt,
hij had prompt een commissie samengesteld om in te grijpen.
sw
-
Gast
Zou Peter A dat niet meegemaakt hebben, hij is jonger dan wij maar piep is hij ook niet meer.
-
Hij is van 1954.... dus nog een frisse zestiger*leah* schreef:Zou Peter A dat niet meegemaakt hebben, hij is jonger dan wij maar piep is hij ook niet meer.
Terwijl op seniorennet heel wat oudere krasse knarren nog flink meedraaien.
Op deze topic verschijnt er trouwens regelmatig eentje, die flink doordraait.
Of heet dat... "doorslaan"
sw
-
Zo jongens , zever nog maar rustig wat door ! Ik ga intussen een paar weekjes Gods mooie natuur bewonderen . Veel liefs , EB .