De HISTORISCHE JEZUS
-
Gast
Tja, de farizeeërs en schriftgeleerden hadden het ook niet gemakkelijk met Jezus telkens hij hen naar de schriften verwees of hen streng van antwoord diende. Ze beraadslaagden om hem te doden weet je.
---------------------------------
HET ENIGE WAT IK WEET IS DAT DIE BENDE GEMENE BEDRIEGERS DE JG's ZIJN OOK NOG ANTISEMIETEN EN RACISTEN ZIJN WAARVAN BV DEEL VAN UITMAAKT. DAT BLIJKT WEER EENS IN DEZE ONDERGESCHOVEN BEWERING DIE IN DIE POSTING VERDER VAN GEEN ENKEL NUT IS. FARIEZEEERS EN SCHRIFTGELERDEN HADDEN HIER NIKS MEE TE MAKEN. MOET GE WEL VAN LAAG ALLOOI ZIJN HE BV, OM ZO IETS TE BEWEREN. MAAR ACH, DAAR STAAN JG's VOOR BEKEND, IS HET NIET ?
---------------------------------
HET ENIGE WAT IK WEET IS DAT DIE BENDE GEMENE BEDRIEGERS DE JG's ZIJN OOK NOG ANTISEMIETEN EN RACISTEN ZIJN WAARVAN BV DEEL VAN UITMAAKT. DAT BLIJKT WEER EENS IN DEZE ONDERGESCHOVEN BEWERING DIE IN DIE POSTING VERDER VAN GEEN ENKEL NUT IS. FARIEZEEERS EN SCHRIFTGELERDEN HADDEN HIER NIKS MEE TE MAKEN. MOET GE WEL VAN LAAG ALLOOI ZIJN HE BV, OM ZO IETS TE BEWEREN. MAAR ACH, DAAR STAAN JG's VOOR BEKEND, IS HET NIET ?
-
Gast
En ze kunnen het verdomme nog steeds niet laten.Paul Siemons schreef:Talisman schreef: MAAR ACH, DAAR STAAN JG's VOOR BEKEND, IS HET NIET ?
En ze poogden dikke vrienden met Mr. A.Hitler te worden door het anti-semitische gedachtengoed van diens partij dik te onderschrijven!
Mvg,
P.Siemons
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Martien:
Sedert de invasie in onze contreien door de Islam, is de Verlichting verdwenen.Met de komst van de verlichting zou dat toch allemaal moeten verdwijnen, zou je dan zeggen. Maar t tegendeel is t geval.
Wie bewaakt de bewakers.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Bedankt voor de interessante links Aime1955.
Ik heb altijd gehoord dat Jehova's getuigen vervolgd werden door Hitler en in concentratiekampen opgesloten werden, maar dat het al jaren aan de gang was voor dat de oorlog uitbrak daar had ik geen idee van.
ONGELOOFLIJK dat mensen gemarteld en gedood werden omdat ze hun naaste niet op bevel wilden doden, of weigerden de wapens op te nemen. Hebben wij daar wel enig besef van ? Wat voor een wereldleiders hadden wij en hebben wij nog ?
In wat een omgekeerde wereld leven wij ?
Waar zijn ze de mannen en vrouwen die anderen beschuldigen van onrechtvaardigheden jegens onschuldigen om dat wat aan de JG aangedaan werd eveneens af te keuren ?
Ik denk dat het zal STIL blijven ! Maar beter dát dan LEUGENS te komen verspreiden !
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Aime1955 schreef: http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl ... :188884734
http://www.verzet.org/content/view/239/34/
http://www.kampamersfoort.nl/zhijhv.html#botsing
Door "jg" opgestelde sites om hun eigen krapuleuze kontlikkerij aan de nazipartij te verdoezelen !
Maar van die "leugenaarsgemeenschap" zijn we hier in niet anders gewoon dan dat ze hun eigen fouten ineens niet meer weten hé Aime1955
De Verklaring van Feiten van 1933
"Zonder twijfel zullen velen van u gehoord hebben dat de Joden de aarde opnieuw zullen regeren. Dit is vaak verkeerd begrepen. Zeker niet iedere man die een afstammeling van Abraham is, is een Jood. Laat het voor eens en voor altijd bekend zijn, dat die profiterende, gewetenloze, zelfzuchtige mannen die zichzelf Jood noemen, en die het grootste gedeelte van de financiën van de wereld beheersen, nooit heersers zullen zijn in deze nieuwe wereld. God zou zulke zelfzuchtige mannen niet op zo'n belangrijke positie riskeren" The Golden Age, 23 februari 1927, blz. 343.
"De huidige regering van Duitsland heeft zich uitdrukkelijk tegen de Grote Zakenwereld verklaard en tegen de verkeerde religieuze invloed in de politieke aangelegenheden van de natie. Dat is exact ons standpunt; en in onze literatuur verklaren wij verder de reden van het bestaan van de onderdrukkende Grote Zakenwereld (...) Het is daarvoor onmogelijk dat onze literatuur of ons werk op enigerlei wijze een gevaar of bedreiging voor de vrede en veiligheid van de staat kan zijn"
"Een zorgvuldig onderzoek van onze boeken en lectuur zal onthullen dat juist de hoge idealen die de huidige nationale regering huldigt en propageert, in onze publikaties uiteengezet, onderschreven en krachtig beklemtoond worden, en zal te zien geven dat Jehovah God erop zal toezien dat allen die rechtvaardigheid liefhebben mettertijd deze hoge idealen zullen bereiken. Daarom, in plaats van dat onze literatuur en ons werk een bedreiging vormt voor de principes van de huidige overheid, zijn wij de sterkste aanhangers van zulke hoge idealen. Om deze reden heeft Satan, de vijand van alle mensen die rechtvaardigheid verlangen, geprobeerd ons werk verkeerd voor te stellen en ons te verhinderen het uit te voeren in dit land".
"In plaats van tegen de idealen verdedigd door de regering van Duitsland te zijn, staan we vierkant achter zulke idealen, en wijzen er op dat Jehovah God door Jezus Christus de volledige vervulling van deze idealen zal verwezenlijken"
Mvg,
P.Siemons
http://www.verzet.org/content/view/239/34/
http://www.kampamersfoort.nl/zhijhv.html#botsing
Door "jg" opgestelde sites om hun eigen krapuleuze kontlikkerij aan de nazipartij te verdoezelen !
Maar van die "leugenaarsgemeenschap" zijn we hier in niet anders gewoon dan dat ze hun eigen fouten ineens niet meer weten hé Aime1955
De Verklaring van Feiten van 1933
"Zonder twijfel zullen velen van u gehoord hebben dat de Joden de aarde opnieuw zullen regeren. Dit is vaak verkeerd begrepen. Zeker niet iedere man die een afstammeling van Abraham is, is een Jood. Laat het voor eens en voor altijd bekend zijn, dat die profiterende, gewetenloze, zelfzuchtige mannen die zichzelf Jood noemen, en die het grootste gedeelte van de financiën van de wereld beheersen, nooit heersers zullen zijn in deze nieuwe wereld. God zou zulke zelfzuchtige mannen niet op zo'n belangrijke positie riskeren" The Golden Age, 23 februari 1927, blz. 343.
"De huidige regering van Duitsland heeft zich uitdrukkelijk tegen de Grote Zakenwereld verklaard en tegen de verkeerde religieuze invloed in de politieke aangelegenheden van de natie. Dat is exact ons standpunt; en in onze literatuur verklaren wij verder de reden van het bestaan van de onderdrukkende Grote Zakenwereld (...) Het is daarvoor onmogelijk dat onze literatuur of ons werk op enigerlei wijze een gevaar of bedreiging voor de vrede en veiligheid van de staat kan zijn"
"Een zorgvuldig onderzoek van onze boeken en lectuur zal onthullen dat juist de hoge idealen die de huidige nationale regering huldigt en propageert, in onze publikaties uiteengezet, onderschreven en krachtig beklemtoond worden, en zal te zien geven dat Jehovah God erop zal toezien dat allen die rechtvaardigheid liefhebben mettertijd deze hoge idealen zullen bereiken. Daarom, in plaats van dat onze literatuur en ons werk een bedreiging vormt voor de principes van de huidige overheid, zijn wij de sterkste aanhangers van zulke hoge idealen. Om deze reden heeft Satan, de vijand van alle mensen die rechtvaardigheid verlangen, geprobeerd ons werk verkeerd voor te stellen en ons te verhinderen het uit te voeren in dit land".
"In plaats van tegen de idealen verdedigd door de regering van Duitsland te zijn, staan we vierkant achter zulke idealen, en wijzen er op dat Jehovah God door Jezus Christus de volledige vervulling van deze idealen zal verwezenlijken"
Mvg,
P.Siemons
-
Gast
Ik kijk toch wel meer genuanceerd naar wat SW schrijft. Ik denk dat er weinig mensen wakker liggen over hun sterfelijkheid. Maar er zit wel stof tot discutie in. Bv. Wat verstaat men onder eeuwig leven?
En sommige oude koeien kunnen wel degelijk zinvol zijn. En dat naast het genieten van het hier en nu. Het een staat het ander niet in de weg.
En sommige oude koeien kunnen wel degelijk zinvol zijn. En dat naast het genieten van het hier en nu. Het een staat het ander niet in de weg.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV/
Tijdens de Inquisitie zou jij op de brandstapel à petit feu zijn geëindigd terwijl men je de échte bijbel voorlas.ONGELOOFLIJK dat mensen gemarteld en gedood werden omdat ze hun naaste niet op bevel wilden doden, of weigerden de wapens op te nemen. Hebben wij daar wel enig besef van ?
Wie bewaakt de bewakers.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: ONGELOOFLIJK dat mensen gemarteld en gedood werden omdat ze hun naaste niet op bevel wilden doden, of weigerden de wapens op te nemen. Hebben wij daar wel enig besef van ?
Dat "selektief" geheugenverlies bij de "sprookjesboekskeslezers" is toch wel ongelioofelijk hé Bluevelvet.
Uw favoriete religie heeft verreweg de meeste miljoenen mensen tijdens zijn hele geschiedenis om laten brengen met de ZEGEN VAN DE ALLERHOOGSTE!!
En nu nog!!!!
Het word beschreven als "Het Meest Moorddadige Regime ter Wereld"!
Mvg,
P.Siemons
Dat "selektief" geheugenverlies bij de "sprookjesboekskeslezers" is toch wel ongelioofelijk hé Bluevelvet.
Uw favoriete religie heeft verreweg de meeste miljoenen mensen tijdens zijn hele geschiedenis om laten brengen met de ZEGEN VAN DE ALLERHOOGSTE!!
En nu nog!!!!
Het word beschreven als "Het Meest Moorddadige Regime ter Wereld"!
Mvg,
P.Siemons
-
Profetieën over Jezus honderden jaren van tevoren voorzegd :
Verraden door een vriend.
Profetie: Psalm 55:13-15 : "Want het is geen vijand, die mij hoont, anders zou ik het hebben gedragen; het is mijn hater niet, die zich tegen mij groot maakt, anders zou ik mij voor hem verborgen hebben. 14 Maar gij zijt het, o mens, als van mijn waardigheid, mijn leidsman en mijn bekende! 15 Wij, die te zamen in zoetigheid heimelijk raadpleegden; wij wandelden in gezelschap ten huize Gods”. (Zie ook Psalm 41:10; Zacharia 13:6).
Vervulling: Mattheüs 26:48-50 : "En die Hem verried, had hun een teken gegeven, zeggende: Die ik zal kussen, Die is het, grijpt Hem. 49 En terstond komende tot Yeshua, zeide hij: Wees gegroet, Rabbi! en hij kuste Hem. 50 Maar Jezus zeide tot hem: Vriend! waartoe zijt gij hier! Toen kwamen zij toe, en sloegen de handen aan Jezus en grepen Hem".
Het geld voor de pottenbakker geworpen.
Profetie: Zacharia 11:13 “Doch de HEERE (YAHWEH) zeide tot mij: Werp ze heen voor de pottenbakker: een heerlijke prijs, die ik waard geacht ben geweest van hen! En ik nam die dertig zilverlingen, en wierp ze in het huis des HEEREN (YAHWEH), voor de pottenbakker”.
Vervulling: Mattheüs 27:5-7 : "En toen hij de zilveren penningen in de tempel geworpen had, vertrok hij, en heengaande verworgde zichzelf. 6 En de overpriesters, de zilveren penningen nemende, zeiden: Het is niet geoorloofd, deze in de offerkist te leggen, omdat het een prijs des bloeds is. 7 En te zamen raad gehouden hebbende, kochten zij daarmee de akker van de pottenbakker, tot een begrafenis voor de vreemdelingen".
(Statenvertaling)
We zien zowel in de profetie als in de vervulling het volgende :
- het geld was zilver,
- er waren 30 stukken,
- ze werden neergeworpen,
- in het huis des HEEREN (YAHWEH), en
- het geld werd gebruikt om het veld van de pottenbakker te kopen.
Profetie: Psalm 55:13-15 : "Want het is geen vijand, die mij hoont, anders zou ik het hebben gedragen; het is mijn hater niet, die zich tegen mij groot maakt, anders zou ik mij voor hem verborgen hebben. 14 Maar gij zijt het, o mens, als van mijn waardigheid, mijn leidsman en mijn bekende! 15 Wij, die te zamen in zoetigheid heimelijk raadpleegden; wij wandelden in gezelschap ten huize Gods”. (Zie ook Psalm 41:10; Zacharia 13:6).
Vervulling: Mattheüs 26:48-50 : "En die Hem verried, had hun een teken gegeven, zeggende: Die ik zal kussen, Die is het, grijpt Hem. 49 En terstond komende tot Yeshua, zeide hij: Wees gegroet, Rabbi! en hij kuste Hem. 50 Maar Jezus zeide tot hem: Vriend! waartoe zijt gij hier! Toen kwamen zij toe, en sloegen de handen aan Jezus en grepen Hem".
Profetie: Zacharia 11:13 “Doch de HEERE (YAHWEH) zeide tot mij: Werp ze heen voor de pottenbakker: een heerlijke prijs, die ik waard geacht ben geweest van hen! En ik nam die dertig zilverlingen, en wierp ze in het huis des HEEREN (YAHWEH), voor de pottenbakker”.
Vervulling: Mattheüs 27:5-7 : "En toen hij de zilveren penningen in de tempel geworpen had, vertrok hij, en heengaande verworgde zichzelf. 6 En de overpriesters, de zilveren penningen nemende, zeiden: Het is niet geoorloofd, deze in de offerkist te leggen, omdat het een prijs des bloeds is. 7 En te zamen raad gehouden hebbende, kochten zij daarmee de akker van de pottenbakker, tot een begrafenis voor de vreemdelingen".
(Statenvertaling)
- het geld was zilver,
- er waren 30 stukken,
-
Gast
Gelukkig bestaan er nu al auteursverenigingen zoals SABAM om soortgelijk plagiaat te voorkomen. Dank u BV om duidelijk te maken waar de auteurs van het N.T. hun inspiratie gehaald hebben. Zo is het meer dan duidelijk dat die Judas- geschiedenis een opzettelijke geconstrueerde fictieve figuur betrof. Steek een 'verrader' in het verhaal en de stommiteiten van de ' held ' worden zo vergeven. Klassiek staaltje van scenario-schrijven.bluevelvet schreef:Profetieën over Jezus honderden jaren van tevoren voorzegd :
(Statenvertaling)
- het geld was zilver,
- er waren 30 stukken,
-
talisman schreef: Gelukkig bestaan er nu al auteursverenigingen zoals SABAM om soortgelijk plagiaat te voorkomen. Dank u BV om duidelijk te maken waar de auteurs van het N.T. hun inspiratie gehaald hebben. Zo is het meer dan duidelijk dat die Judas- geschiedenis een opzettelijke geconstrueerde fictieve figuur betrof. Steek een 'verrader' in het verhaal en de stommiteiten van de ' held ' worden zo vergeven. Klassiek staaltje van scenario-schrijven.
talisman, dat jij graag "scenario's" schrijft is geweten. Je wordt er zelfs voor aangemoedigd en dat geeft nog meer inspiratie
Waarom zou men het bestaan van Judas Iskariot verzinnen ? De overlevering dat Judas één van de twaalf apostelen was is veel ouder dan de geschreven evangeliën. De lijsten bestonden al voordat zij door de evangelisten zijn overgenomen.
Het is moeilijker het bestaan van een fictieve Judas te verzinnen dan het bestaan van een historische.
Dat het "Evangelie van Judas" bestond was al bekend via geschriften van de kerkvaders. Het werd gelezen door een sekte die Judas Iskariot vereerden als kenner van het goddelijke heil. Er was in de tweede eeuw een sekte genaamd De Kaïnieten ook wel Judaistae en Iscariothae genoemd.
Theodoretus schrijft : "Zij citeren zijn Evangelie die zij zelf hebben geschreven, want hij heeft zich direct opgehangen als verzoening voor zijn verraad".
Epiphanius schrijft : "Zij stellen dat hij (Judas) hun informant is en stellen hem een buitengewoon vermogen tot kennis toe. Daarom hebben zij met vastberadenheid een klein geschrift opgedragen aan hem dat zij het Evangelie van Judas noemen".
Ook Ireaneus schrijft : "anderen daarentegen belijden dat Kaïn van een hogere prinselijke afkomst was, en zij belijden dat Ezau, Korach de Sodomieten en dergelijke met hen verwant zijn, zij citeren een discutabel werk, het evangelie van Judas....
Welke reden heb jij om Judas Iskariot een fictieve figuur te noemen als het recent ontdekte en veel besproken "Evangelie van Judas" reeds gekend was in de eerste eeuwen na Christus
Waarom een sekte Judaistae of Iscariotae ?
Welke redenen hadden de eerste kerkvaders om het "Evangelie van Judas" te verzinnen ? Zij konden toen niet weten dat het ettelijke eeuwen later herontdekt zou worden
-
Gast
Ik schrijf geen scenario's, dat deden de evangelisten.bluevelvet schreef:talisman schreef: Gelukkig bestaan er nu al auteursverenigingen zoals SABAM om soortgelijk plagiaat te voorkomen. Dank u BV om duidelijk te maken waar de auteurs van het N.T. hun inspiratie gehaald hebben. Zo is het meer dan duidelijk dat die Judas- geschiedenis een opzettelijke geconstrueerde fictieve figuur betrof. Steek een 'verrader' in het verhaal en de stommiteiten van de ' held ' worden zo vergeven. Klassiek staaltje van scenario-schrijven.
talisman, dat jij graag "scenario's" schrijft is geweten. Je wordt er zelfs voor aangemoedigd en dat geeft nog meer inspiratie
Waarom zou men het bestaan van Judas Iskariot verzinnen ? De overlevering dat Judas één van de twaalf apostelen was is veel ouder dan de geschreven evangeliën. De lijsten bestonden al voordat zij door de evangelisten zijn overgenomen.
Het is moeilijker het bestaan van een fictieve Judas te verzinnen dan het bestaan van een historische.
Dat het "Evangelie van Judas" bestond was al bekend via geschriften van de kerkvaders. Het werd gelezen door een sekte die Judas Iskariot vereerden als kenner van het goddelijke heil. Er was in de tweede eeuw een sekte genaamd De Kaïnieten ook wel Judaistae en Iscariothae genoemd.
Theodoretus schrijft : "Zij citeren zijn Evangelie die zij zelf hebben geschreven, want hij heeft zich direct opgehangen als verzoening voor zijn verraad".
Epiphanius schrijft : "Zij stellen dat hij (Judas) hun informant is en stellen hem een buitengewoon vermogen tot kennis toe. Daarom hebben zij met vastberadenheid een klein geschrift opgedragen aan hem dat zij het Evangelie van Judas noemen".
Ook Ireaneus schrijft : "anderen daarentegen belijden dat Kaïn van een hogere prinselijke afkomst was, en zij belijden dat Ezau, Korach de Sodomieten en dergelijke met hen verwant zijn, zij citeren een discutabel werk, het evangelie van Judas....
Welke reden heb jij om Judas Iskariot een fictieve figuur te noemen als het recent ontdekte en veel besproken "Evangelie van Judas" reeds gekend was in de eerste eeuwen na Christus![]()
Waarom een sekte Judaistae of Iscariotae ?
Welke redenen hadden de eerste kerkvaders om het "Evangelie van Judas" te verzinnen ? Zij konden toen niet weten dat het ettelijke eeuwen later herontdekt zou worden
En het Evangelie van Judas is uit de 4de eeuw, als ge 't niet zo goed weet te plaatsen. En der zijn wel meer Judassen, Johannessen, Marcussen en co als pseudoniem gebruikt. Niks wijst er op dat Judas Iskarioth maar iets te maken heeft met dat evangelie, zo ook het evangelie van Maria. Niks met dat kind te maken. En met al die kerkvaders uit uw pseudo-wetenschappelijke kalender heb ik niks te maken. Verkeerde club. En weet ge nu al wanneer Judas Iskarioth voor het eerst voorkomt in de evangelies ? Wat gij beweert dat hij een apostel was, zelf verzonnen of had ge daarvoor hulp van de familie ? Nu geen antwoord, ik herhaal deze vraag wel op tijd.
-
Gast
Silver Wolf schreef:met de " E " van gelie...
Zijn er nog vragen ?![]()
Alle antwoorden staan op:
http://www.bloggen.be/evangelie
-
Ireaneus schrijft nochtans over een opgehangene die zelf zijn evangelie niet schreef maar anderen voor hem dat deden..... gaat hier wel degelijk over Judas Iskariot. En ook in het Evangelie van Judas zelf leest men meen dan één keer zijn naam voluit geschreven !talisman schreef: Ik schrijf geen scenario's, dat deden de evangelisten.
En het Evangelie van Judas is uit de 4de eeuw, als ge 't niet zo goed weet te plaatsen. En der zijn wel meer Judassen, Johannessen, Marcussen en co als pseudoniem gebruikt. Niks wijst er op dat Judas Iskarioth maar iets te maken heeft met dat evangelie, zo ook het evangelie van Maria. Niks met dat kind te maken. En met al die kerkvaders uit uw pseudo-wetenschappelijke kalender heb ik niks te maken. Verkeerde club. En weet ge nu al wanneer Judas Iskarioth voor het eerst voorkomt in de evangelies ? Wat gij beweert dat hij een apostel was, zelf verzonnen of had ge daarvoor hulp van de familie ? Nu geen antwoord, ik herhaal deze vraag wel op tijd.
Fragment uit het evangelie van Judas : “Het geheime verslag van de openbaring die Jezus vertelde aan Judas Iskariot, drie dagen voor hij Pasen vierde. Toen Jezus op aarde verscheen, verrichtte Hij tekenen en grote wonderen ten behoeve van de redding van de mensheid. Terwijl sommigen de weg van gerechtigheid bewandelden en anderen de weg van overtredingen, werden twaalf discipelen geroepen......... ”
Tja, waarom jij ook al de kerkvaders hun bestaan wil ontkennen
In Matth 10 worden de namen van de apostelen opgesomd met als laatste Judas Iskariot, en geeft hen de opdracht naar de verloren schapen van het huis van Israël te gaan. Wie zijn nu de verloren schapen van het huis van Israël ? Ook interessant om te weten. Maar misschien weet jij dat ?
Judas Iskariot was één van de twaalf apostelen, werd verrader genoemd, leverde Jezus uit aan de hogepriesters voor 30 zilverlingen, en kwam aan zijn einde door een val of door verhanging. De akker die met het 'bloedgeld' werd gekocht werd al gauw 'Akeldama' ('bloedgrond' of 'bloedakker') genoemd. Zo gingen de profetiën van het O.T. in vervulling. Wat jij buiten de bijbel nog wil fantaseren rond deze volgens jou dan nog fictieve figuur is voor mij van weinig interesse.