Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
janx schreef:ik denk dat god (leven) anders werkt. De wetenschap heeft aanwijzingen van hoe het zou kunnen zijn gegaan.
zie: hier
JANX , de zoveelste poging om te bewijzen dat God niet bestaat ! Loop er niet in jongen , al heeft de wetenschap veel noten op zijn zang , toch heeft God het hoogste en laatste woord , geloof mij maar !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf schreef:Quote EB
SILVER WOLF , sorry hoor , het Joodse Volk heeft NIET ZICHZELF uitgeroepen als het uitverkoren volk ! , dat deed God zelf , Hij verkoos Abraham waaruit dit volk ontstaan is ! Einde CITAAT
Meteen is dan door EB zelf bevestigd, wat ik blijf herhalen als het over een god gaat (van eender welke religie.)
Waarom heeft die zogenaamde "god" dan ook andere mensen op deze wereldbol toegelaten dan die afstammelingen van die zogenaamde Abraham!? Enkel omdat die anderen dan als minderwaardige slaven zouden beschouwd en behandeld worden? (zoals dat duidelijk met de zwarte Afrikanen is gebeurd)
Een soort kastesysteem avant la lettre dus.
Ps.: Telkens er een of ander (zwaar) ongeval of een ramp zich voordoet toont de televisie steeds van die idioten, die zich op (HUN) "god" beroepen omdat zij door de toevallige samenloop van omstandigheden, gewoon wat meer geluk hadden dan de dodelijke slachtoffers.
Wel, ik vind zoiets een slag in het gezicht van de nabestaanden.
Want die anderen waren absoluut niet minderwaardig, omdat die gelukzakken hun zogenaamde god hen zou beschermd hebben.
Een van de meest onnozele uitspraken gebeurde destijds na de tsunami van 2004 in Indonesië. (Gevolg = 230.000 doden!)
Een moslim, die het overleefd had zat op de stoep van een moskee. Het enige gebouw van het dorpje, dat nog overeind stond Die man beweerde ook dat zijn god = "Allah" deze moskee had overeind gehouden. Maar hij zei er wel niet bij, dat de straatarme gelovigen hun laatste cent hadden gespendeerd om precies dat gebouw in stevig beton op te richten, terwijl zijzelf in houten hutjes woonden.
Verder zou volgens hem ook die god alles nu komen oplossen, na die ramp. Doch het was wel wachten op de hulp uit het Westen, die mee aan die wederopbouw heeft geholpen.
Zijn god was allicht met vakantie vertrokken!?
sw
SILVER WOLF , je moet eens goed nadenken ! Wat mensen beweren , is dat altijd JUIST en WAAR ?
Er gebeuren zoveel dingen , en dan komen er altijd reacties , soms juist , soms leugens , soms fantasie , soms gekheid en soms hatelijk !
Maar er dan een uithalen om gelijk te halen , lijkt me niet serieus !
Als er iets gebeurt , dan heeft iedereen , ook jij en ik , zijn eigen mening daarover , maar wiens mening is dan de juiste ? Niemand weet precies wat daar allemaal achter schuilt , en wat soms ook de juiste oorzaak is , dààr moet rekening mee gehouden worden , vooral als het om bovennatuurlijke dingen gaat .
Waarom koos Hij Abraham ?
Abraham werd niet ' appart ' geschapen , hij was samen met zoveel anderen , het talrijke nageslacht van de eerste mens . En NIEMAND is MINDERWAARDIG voor God ! ik weet niet waar jij dat uithaalt !
Was Cham zwart , of was het zijn zoon Kanaän die vervloekt werd en misschien daarom zwart werd ? En wat voor kleur had Abraham ? en Jezus ? Wie kan dat nu nog achterhalen ! allemaal bedenkingen waar niemand het zekere van weet .
Wat de blanken met de zwarte Afrikanen gedaan hebben , was verfoeilijk , absoluut ! maar was dat Gods wil ? al werd Zijn Naam misselijk misbruikt ! Maar dat werd onder Martin L. King bijna geheel rechtgezet , gelukkig maar ! Er werden onder de mensheid heel veel fouten gemaakt , en daar hebben ook wij ons deel in gehad , bewust of onbewust . Ik denk dat er niemand met de vinger naar de ander hoeft te wijzen ! We hebben al genoeg werk aan onszelf denk ik .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Maar beste Ebenhaezer, het leven zelf is die god en heeft inderdaad zowel figuurlijk als letterlijk het laatste woord. Geen twijfel daaraan. Dus is enkel erkenning mogelijk dat god bestaat. Zou dat niet zo zijn dan was er geen mogelijkheid tot enig leven aanwezig, in feite zou er dan enkel een absolute afwezigheid zijn van wat dan ook. Mensen hebben die god van de bijbel gemaakt en een soort beeltenis gegeven. Kun je gerust in het vuilnisvat dumpen en weest niet angstig voor straf of verdoemenis dat bestaat niet. Er is enkel oorzaak en gevolg wegens de levenswijze van de mens..Ebenhaezer schreef:JANX , de zoveelste poging om te bewijzen dat God niet bestaat ! Loop er niet in jongen , al heeft de wetenschap veel noten op zijn zang , toch heeft God het hoogste en laatste woord , geloof mij maar !
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Om heel goed na te denken ...
Het Westen op het punt zijn zoveelste oorlogsmisdaad te plegen:
http://www.paulcraigroberts.org/2013/08 ... g-roberts/
Jawatte
-
carpinus - Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56
U vergist zich van forum. Dit hoort thuis onder "Politiek".cappa schreef:Om heel goed na te denken ...
-
carpinus - Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56
Die beweringen kunt u evenmin met bewijzen staven. Dit soort discussies is volstrekt zinloos. Ik kan mij er vlot bij neerleggen dat iemand het bestaan van God ontkent. Elk zijn verantwoordelijkheid daarin. Ook in dat opzicht beschikt de mens over een vrije wil. Ik ga niemand pogen te bekeren. Maar sommige mensen die zichzelf als atheïst omschrijven, vertonen een merkwaardige en koortsige bekeringsdrift. Het feit dat er mensen bestaan die wél gelovig zijn lijkt hen een ondraaglijke gedachte. Dan nemen ze maar hun toevlucht tot een soort agressieve spotternij. Een beetje meer verdraagzaamheid zou hen sieren.janx schreef:Maar beste Ebenhaezer, het leven zelf is die god en heeft inderdaad zowel figuurlijk als letterlijk het laatste woord. Geen twijfel daaraan. Dus is enkel erkenning mogelijk dat god bestaat. Zou dat niet zo zijn dan was er geen mogelijkheid tot enig leven aanwezig, in feite zou er dan enkel een absolute afwezigheid zijn van wat dan ook. Mensen hebben die god van de bijbel gemaakt en een soort beeltenis gegeven. Kun je gerust in het vuilnisvat dumpen en weest niet angstig voor straf of verdoemenis dat bestaat niet. Er is enkel oorzaak en gevolg wegens de levenswijze van de mens..Ebenhaezer schreef:JANX , de zoveelste poging om te bewijzen dat God niet bestaat ! Loop er niet in jongen , al heeft de wetenschap veel noten op zijn zang , toch heeft God het hoogste en laatste woord , geloof mij maar !
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ten eerste carpinus ben ik geen atheïst, ik weet dat er leven is en het leven zelf is die godheid voor mij.carpius schreef:Die beweringen kunt u evenmin met bewijzen staven. Dit soort discussies is volstrekt zinloos. Ik kan mij er vlot bij neerleggen dat iemand het bestaan van God ontkent. Elk zijn verantwoordelijkheid daarin. Ook in dat opzicht beschikt de mens over een vrije wil. Ik ga niemand pogen te bekeren. Maar sommige mensen die zichzelf als atheïst omschrijven, vertonen een merkwaardige en koortsige bekeringsdrift. Het feit dat er mensen bestaan die wél gelovig zijn lijkt hen een ondraaglijke gedachte. Dan nemen ze maar hun toevlucht tot een soort agressieve spotternij. Een beetje meer verdraagzaamheid zou hen sieren.
Nu, ik kan bewijzen dat er leven is en waarschijnlijk heb je dat ook al wel opgemerkt dat je tot de levenden behoort.
Misschien geloof jij in een god zoals de bijbel en de kerken het je willen doen geloven.
Heb jij een bewijs daarvoor?
En wie wil ik bekeren? Ik geef alleen maar aan hoe ik het persoonlijk zie en wat je daarmee wilt doen is geheel aan je zelf.
Trouwens iedereen is onverbrekelijk tijdens zijn leven verbonden aan die godheid.
Dus waarom zou ik die moeite willen doen ter bekering?
Of je het wil of niet, je bent er een onderdeeltje van die organisatie 'het Leven'.
En ben ik nu dan agressief? Omdat het tegen jouw wonderlijk voorstelling van jouw godheid botst?
En dus ook niet verdraagzaam?
Aha , ik snap het..... het doet je zeer om te horen dat die bijbel het vuilnisvat in kan.
Sorry, carpinus blijf er in lezen als je dat wilt daar heb inderdaad je vrije wil in. Maar doe je zelf een plezier en streep alles door wat met geweld, verdoemenis en doden te maken heeft en behoud enkel de liefde dat lijkt mij een goede start. Het is maar een suggestie hoor en geen bekeringsdrift van mij, je bent al lid van het leven. Of valt dit nu onder spotternij?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Wat is er mis met Thor, Wodan, Boeddha, Jupiter, Mars, de Grote Manitou en zovele honderden anderen? Om van de wereldwijd verspreide sjamanen nog maar te zwijgen. Hier wordt gewoonweg een "welles, nietes" spelletje gespeeld en geen enkel bewijs geleverd. Het ganse geheim is dat er voor sommigen niets moet bewezen worden (het gemakkelijkste dus). "Het is zo, omdat ik het zeg!". Een nadenkend mens, met drie hersencellen, moet daar eens goed mee lachen en laat de anderen in hun wijsheid.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Ik denk (soms) dat die "god" erbij hoort,
omdat mijn moeder zaliger vermanend zei:
"Manneke, pas op want de wereld draait op drie G's
god, gat en geld..."
Allicht wou ze me behoeden,
om niet in dat gat van die god te trappen.
Omdat ze daar proberen mijn geld in te pikken!
sw
god, gat en geld..."
sw
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Silver Wolf schreef:Ik denk (soms) dat die "god" erbij hoort,
god, gat en geld..."
sw
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Voor wie nog na wil denken, en niet alleen over zijn god lullen ...
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... -assa.html
En de correspondent eindigde met "Als god het wil".
(Dit laatste om carpinus gerust te stellen dat zijn door hemzelf zo geroemde verdraagzaamheid niet op de proef gesteld wordt door postings waar het woordje 'god' niet in voorkomt).
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... -assa.html
En de correspondent eindigde met "Als god het wil".
(Dit laatste om carpinus gerust te stellen dat zijn door hemzelf zo geroemde verdraagzaamheid niet op de proef gesteld wordt door postings waar het woordje 'god' niet in voorkomt).
Jawatte
-
Paca schreef:Wat is er mis met Thor, Wodan, Boeddha, Jupiter, Mars, de Grote Manitou en zovele honderden anderen? Om van de wereldwijd verspreide sjamanen nog maar te zwijgen. Hier wordt gewoonweg een "welles, nietes" spelletje gespeeld en geen enkel bewijs geleverd. Het ganse geheim is dat er voor sommigen niets moet bewezen worden (het gemakkelijkste dus). "Het is zo, omdat ik het zeg!". Een nadenkend mens, met drie hersencellen, moet daar eens goed mee lachen en laat de anderen in hun wijsheid.
Zo PACA , wil jij het bewijs dat God bestaat ? Kijk gewoon naar de natuur , de sterrenhemel , de mens , en wees dan overtuigt dat NIEMAND OF NIETS in staat is om dit alles zo uiterst fijn , en doelmatig te formeren !
Het feit alleen al , dat uit het NIETS , dit alles is ontstaan , is al bewijs genoeg dat hier een hogere macht , met wijsheid mee gemoeit is , tenzij je in sprookjes gelooft : okus , pokus pats en er staat er !!!
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Hier E B, een beetje leesvoer en dan in je mande he......
http://skepp.be/nl/levensbeschouwing-ev ... iCgKdJM6So
http://skepp.be/nl/levensbeschouwing-ev ... iCgKdJM6So
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
janx schreef:Maar beste Ebenhaezer, het leven zelf is die god en heeft inderdaad zowel figuurlijk als letterlijk het laatste woord. Geen twijfel daaraan. Dus is enkel erkenning mogelijk dat god bestaat. Zou dat niet zo zijn dan was er geen mogelijkheid tot enig leven aanwezig, in feite zou er dan enkel een absolute afwezigheid zijn van wat dan ook. Mensen hebben die god van de bijbel gemaakt en een soort beeltenis gegeven. Kun je gerust in het vuilnisvat dumpen en weest niet angstig voor straf of verdoemenis dat bestaat niet. Er is enkel oorzaak en gevolg wegens de levenswijze van de mens..Ebenhaezer schreef:JANX , de zoveelste poging om te bewijzen dat God niet bestaat ! Loop er niet in jongen , al heeft de wetenschap veel noten op zijn zang , toch heeft God het hoogste en laatste woord , geloof mij maar !
JANX , jij bent de man zonder de Bijbel , en ik de EB. met de Bijbel , dus wat daar in staat is mijn zaak , aanvaard dat nu eens , toch niet zo moeilijk ? Dat boek zelf heeft al bewezen onverwoestbaar te zijn , houdt daar dus maar rekening mee .