De HISTORISCHE JEZUS

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

29 jul 2010, 12:20

BV:

Ik haal hier profetieën aan van het O.T. en hun vervulling in het N.T. over Jezus Christus. Daarom ook dat Dhr. Antoon profetieën aanhaalde, jij had dat precies niet begrepen hé TALISMAN !
--------------------------------------------------------
Wat voor een flauwe kul is dàt nu weer !! Ik niet begrepen ??? Wat denkt ge dat Jezus het O.T. niet kende ? Waarom denkt ge dat hij die profetieën ' naspleelde ' en waarom de evnagelisten hun verhaalte afstemden op die profetieên ?? Zijde gij achterlijk of wat ??
En wat komt antoon hier met dat tabelletje hier eigenlijk bewijzen ? Die denkt ook nog dat hij het warm water heeft uitgevonden.
Gast

29 jul 2010, 12:26

BV:

Waarom zou Jezus zich geen tempel mogen noemen ?
Het individuele lichaam van een gelovige wordt een tempel genoemd omdat in hem de Heilige Geest woont, tempel waarvan Jezus de hoeksteen is (I Kor. 3 : 16,17; 6:19; Ef. 2 : 20-22)

Gelovigen vormen de tempel van de levende God : II Kor. 6:16 : "En welke overeenkomst heeft Gods tempel met afgoden? Want wij zijn de tempel van de levende God, zoals God gezegd heeft; ‘Ik zal onder hen wonen en wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn".

Zie ook nog I Petrus 2: 4-5 : 4 ....een levende steen, door mensen verworpen.... 5 u wordt ook zelf als levende stenen gebouwd, als een geestelijk huis....."
----------------------------------------------------------------------------------
ANTWOORD
Gij denkt toch niet dat ge mij iets kunt bijbrengen omtrent de geschiedenis van het christendom he ? Of hebt ge toch zoveel pretentie dat te denken ??

Allee, daar is ze dan weer met citaten van Pauleke de Leugenaar. En alle middelen zijn goed. Nu moet ze er ook al het evangelie van Petrus bij halen. :lol:
Enne, ..... ge hebt nog een tempel vergeten he ? Hebt ge daar iets over te vertellen ?
En hoe zit dat nu met die 14 apostelen ( + Mariamne Magdal = 15 ! )

bluevelvet

29 jul 2010, 15:13

talisman schreef:BV:

Waarom zou Jezus zich geen tempel mogen noemen ?
Het individuele lichaam van een gelovige wordt een tempel genoemd omdat in hem de Heilige Geest woont, tempel waarvan Jezus de hoeksteen is (I Kor. 3 : 16,17; 6:19; Ef. 2 : 20-22)

Gelovigen vormen de tempel van de levende God : II Kor. 6:16 : "En welke overeenkomst heeft Gods tempel met afgoden? Want wij zijn de tempel van de levende God, zoals God gezegd heeft; ‘Ik zal onder hen wonen en wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn".

Zie ook nog I Petrus 2: 4-5 : 4 ....een levende steen, door mensen verworpen.... 5 u wordt ook zelf als levende stenen gebouwd, als een geestelijk huis....."
----------------------------------------------------------------------------------
ANTWOORD
Gij denkt toch niet dat ge mij iets kunt bijbrengen omtrent de geschiedenis van het christendom he ? Of hebt ge toch zoveel pretentie dat te denken ??

Allee, daar is ze dan weer met citaten van Pauleke de Leugenaar. En alle middelen zijn goed. Nu moet ze er ook al het evangelie van Petrus bij halen. :lol:
Enne, ..... ge hebt nog een tempel vergeten he ? Hebt ge daar iets over te vertellen ?
En hoe zit dat nu met die 14 apostelen ( + Mariamne Magdal = 15 ! )
Als ik mij refereer naar de geestelijke tempel moet ik mij wel baseren op de schrift met o.a. verwijzing naar de brief van Petrus.
Moest er nog een tempelgebouw zijn dan is het offer van Jezus voor niets geweest. In een tempelgebouw werden offerdieren geslacht. Zou God het kostbare bloed van Jezus opnieuw vervangen door bloed van dieren ? De verlossing van zondaren werd tot stand gekomen met het bloed van Jezus en niet met die van dieren. (Heb. 10:4)
Een nieuw tempelgebouw is van geen nut meer. In Joh. 4:21-23 lezen wij ....... 21 het uur zal komen dat gij lieden noch op deze berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden....... 23 de ware aanbidders den Vader zullen aanbidden in geest en waarheid......

Talisman schrijft : Enne, ..... ge hebt nog een tempel vergeten he ? Hebt ge daar iets over te vertellen ?

Een eerste tempel werd door Salomo gebouwd, ter vervanging van het tabernakel van Mozes.(Ex. 25: 8 ) Nehemia en Ezra bouwden de tweede tempel. De volgende door Herodes, doch historici zeggen dat deze geen nieuwe tempel was maar een verfraaiing van de tweede tempel. De verwoesting ervan in 70 door de Romeinen was een vervulling van 2 Kron. 7: 19-22.

En talisman, ik hou het op twaalf apostelen zoals de bijbel vermeld. Hij lag met twaalf aan tafel bij het laatste Avondmaal (Matth. 26:20; Markus 14:17). Er was nog altijd sprake van elf toen in Handelingen 1:25,26 er gekozen werd voor een vervanger van Judas Iskariot. Zie ook Hand. 2 : 14. Nergens kan men lezen dat Maria Magdalena bij het laatste Avondmaal aanwezig was. Er was wel een discipel aanwezig waarvan Jezus veel hield en deze discipel zou Johannes zijn (21:20,21) Noteer dat men spreekt over 'hem' en niet over 'haar'.
Gast

29 jul 2010, 16:30

Had ik het niet gedacht dat ge van toeters nog blazen weet en begrijpt wat er aan de gang was in Israël in het begin van onze jaartelling.

Quote BLIEVELVET:
Als ik mij refereer naar de geestelijke tempel moet ik mij wel baseren op de schrift met o.a. verwijzing naar de brief van Petrus.
Moest er nog een tempelgebouw zijn dan is het offer van Jezus voor niets geweest. In een tempelgebouw werden offerdieren geslacht. Zou God het kostbare bloed van Jezus opnieuw vervangen door bloed van dieren ? De verlossing van zondaren werd tot stand gekomen met het bloed van Jezus en niet met die van dieren. (Heb. 10:4)
--------------------------------------------------------
antwoord Talisman:
Gezien jullie bijbel-agnosten niet meer weten dan wat in dat boekske staat en er niks staat over 'een tempel' buiten die van Jeruzalem is de truc met de duif ; een 'geestelijke' tempel. Al was het dat ze het moesten gaan zoeken bij Peerke of Pol.
Dat het al geruime tijd niet boterde tussen de Cadduceeën en het joodse volk, dàt moest ge toch ergens al begrepen hebben. Dat die priesterkaste vervangen was door stromannekens van Antipas in 4 v.C. en dat het plan van Johannes de Doper en Jezus, de tempel van Jeruzalem te laten voor wat ie was en Taremu ( Tell el-muqdam ) opnieuw als religieus centrum te installeren hebben onze evangelie-auteurs blijkbaar "vergeten" melden. Het Sanhedrin was natuurlijk perfect op de hoogte van deze plannen. Als Jezus' plan lukte, zaten onze ' over-priesters ' ( typisch JG benaming ) zonder job.
En kom nu niet af dat ik dit verzonnen heb he BV-ke. Kan ik niet aan doen dat ge lomp gehouden zijt.
Nog zo'n giller: Zou God het kostbare bloed van Jezus opnieuw...
Sinds onze ouwe Abraham was het verboden EN ONDENKBAAR dat er één jood dit zou geschreven hebben: een mensenoffer onder de vorm van een neter van God ! Daar stond steniging op. Jezus heeft zich niet vrijwillig geofferd, dat is idioterie in het kwadraat, en dan mag je nog met alle briefkes van Pauleke de Leugenaar afkomen. Op zich een bewijs dat die bron zo Helleens was als Nero en Pilatus.
-------------------------------------------------------------------------------------
Quote BLUEVELVET:
Een nieuw tempelgebouw is van geen nut meer. In Joh. 4:21-23 lezen wij ....... 21 het uur zal komen dat gij lieden noch op deze berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden....... 23 de ware aanbidders den Vader zullen aanbidden in geest en waarheid......
-----------------------------------------------------------------------------
antwoord Talisman:
Weer niet begrepen wat er staat he BV ? Welke berg ? de berg Gerizim, daar waar eens de Tempel stond van de Samaritanen (joden) ( zie wiki : Samaritanen/Gerizim ). Het uur zou komen dat de Israëlieten opnieuw de oudste tempel van JHWH in gebruik zouden nemen. ( Leontopolis ) Hier gaat ge wat moeite mee hebben zeker ? Even laten inwerken.
-----------------------------------------------------------------------------------
BV:
Talisman schrijft : Enne, ..... ge hebt nog een tempel vergeten he ? Hebt ge daar iets over te vertellen ?
---------------------------------------------------------------
antwoord Talisman: Bah ja, ik heb u al wat verteld he ? Alles niet gelijk dat ge niet blokkeerd.
-----------------------------------------------------------------
En nu nog wat basic geschiedenis van BV-ke voor in het geval dat ik dàt nog niet zou weten:

Een eerste tempel werd door Salomo gebouwd, ter vervanging van het tabernakel van Mozes.(Ex. 25: 8 ) Nehemia en Ezra bouwden de tweede tempel. De volgende door Herodes, doch historici zeggen dat deze geen nieuwe tempel was maar een verfraaiing van de tweede tempel. De verwoesting ervan in 70 door de Romeinen was een vervulling van 2 Kron. 7: 19-22.
BV:
En talisman, ik hou het op twaalf apostelen zoals de bijbel vermeld. Hij lag met twaalf aan tafel bij het laatste Avondmaal (Matth. 26:20; Markus 14:17). Er was nog altijd sprake van elf toen in Handelingen 1:25,26 er gekozen werd voor een vervanger van Judas Iskariot. Zie ook Hand. 2 : 14. Nergens kan men lezen dat Maria Magdalena bij het laatste Avondmaal aanwezig was. Er was wel een discipel aanwezig waarvan Jezus veel hield en deze discipel zou Johannes zijn (21:20,21) Noteer dat men spreekt over 'hem' en niet over 'haar'.
------------------------------------------------------------
antwoord Talisman:
En tellen kan ze ook al niet, want als ge de figuranten van de evangelisten optelt komt men op 14 ( veertien ). Ons BV heeft al eens een poging gedaan er eentje weg te moffelen om reden dat dit de vervanger van Judas zou zijn, maar is er grandioos ingetuind door zelf aan te geven dat die'n tiep al in 't clubke zat vóór het zogezegde verraad. Zitten we alsnog met een reservist. Pas op he, die kosten ook geld.
En nogal wiedes dat er nergens in die kopiekens van de evangelies iets over ons Maria Magdalena staat dat ze op het laatste avondmaal aanwezig was. Staat er ergens dat zijn moeder aanwezig was ? Tiens..
En nu DE blooper van de maand ( of ze moet er nog enen afschieten ): Johannes was de discipel waar Jezus veel van hield. Volgens Truttebie staat dat in Joh.21: 20-21. WAAR STAAT DAT ? Pas weer een spoelinkske gehad zeker ? Wie die desicipel was staat nergens, maar ook nergens geschreven: weggeredigeerd! Als er één persoontje voor in aanmerking zou komen was het Jude, de zoon van Jezus. Weet ge nog, de Talpiot-tombe ? Dat ventje was genoemd naar zijn oompie Judas. Nu even slikken he BV ? Ik iets uitgevonden ? Nee hoor, zuiver archeologisch-geschiedkundige conclussies van deskundigen. En wél van een hoger gehalte dan de Pipoo's waar gij mee af komt.
En, doe de groetjes aan Eben, als die ondertussen al niet aan het ' belezen ' is. :lol:

bluevelvet

01 aug 2010, 14:44

talisman schreef: Weer niet begrepen wat er staat he BV ? Welke berg ? de berg Gerizim, daar waar eens de Tempel stond van de Samaritanen (joden) ( zie wiki : Samaritanen/Gerizim ). Het uur zou komen dat de Israëlieten opnieuw de oudste tempel van JHWH in gebruik zouden nemen. ( Leontopolis ) Hier gaat ge wat moeite mee hebben zeker ? Even laten inwerken.
Inderdaad, talisman, de Joden denken dat ze hun heiligdom op aarde terug weder op zullen richten. En ze zijn er vanaf 1973 druk mee bezig om alles in gereedheid te brengen ! Het is nog maar de vraag of de Moslims zullen instemmen met de bouw van een Joodse tempel. Men denke ook aan de tempelvoorwerpen, die weldra boven water zouden komen. De koperen plaat, gevonden in één van de grotten bij Qumran zou een lijst van 64 plaatsen bevatten waar tempelschatten werden verborgen bij de val van Jeruzalem in 70 A.D. Heden ten dagen worden pogingen ondernomen om deze plaatsen met moderne technologie te ontdekken.
Vraagt de bijbel om de tempeldienst terug in ere te herstellen ?
Spreekt de bijbel over Jezus wederkomst in lichaam of in geest ?
talisman schreef: En nogal wiedes dat er nergens in die kopiekens van de evangelies iets over ons Maria Magdalena staat dat ze op het laatste avondmaal aanwezig was. Staat er ergens dat zijn moeder aanwezig was ? Tiens..
En nu DE blooper van de maand ( of ze moet er nog enen afschieten ): Johannes was de discipel waar Jezus veel van hield. Volgens Truttebie staat dat in Joh.21: 20-21. WAAR STAAT DAT ? Pas weer een spoelinkske gehad zeker ? Wie die desicipel was staat nergens, maar ook nergens geschreven: weggeredigeerd! Als er één persoontje voor in aanmerking zou komen was het Jude, de zoon van Jezus. Weet ge nog, de Talpiot-tombe ? Dat ventje was genoemd naar zijn oompie Judas. Nu even slikken he BV ? Ik iets uitgevonden ? Nee hoor, zuiver archeologisch-geschiedkundige conclussies van deskundigen. En wél van een hoger gehalte dan de Pipoo's waar gij mee af komt.
Nog eens herhalen : Als Jezus met de TWAALF aan tafel lag tijdens het Laatste Avondmaal, is er nergens sprake van Maria, zijn moeder, noch van Maria Magdalena ! Moest het wel zo geweest zijn, dan hadden de evangelisten dit wel vermeld. Ze geven zo dikwijls veel kleinere details prijs, dat ze deze, meer belangrijke details, wel zouden vermeld hebben.
Er staat nergens in de bijbel dat Jezus getrouwd was met Maria Magdalena, dat ze samen een zoon Jude, hadden. Voor mij zijn deze verhalen volledig uit de lucht gegrepen. Jij zou van Jude de geliefde discipel maken van Jezus, zijnde zijn zoon :roll:
Er zijn wel meerdere teksten in de bijbel te vinden die het hebben over de geliefde discipel van Jezus. Zie Joh.13 : 23, waarna Petrus hem vraagt om te vragen aan Jezus wie hij bedoeld met de verrader. Zie ook Joh. 19: 25-27 toen zijn moeder, haar zus, en Maria Magdalena, even als de geliefde discipel onder het kruis/paal stonden waarna Jezus aan de geliefde discipel zegt : 'zie hier uw moeder" en aan zijn moeder : "zie hier uw zoon....." Wat wil dat beduiden ? Als de geliefde discipel zijn zogezegde zoon, Jude zou zijn waarom zegt hij dan niets tegen Maria Magdalena ?
En dan zou het de kleinzoon zijn van Maria, moeder van Jezus, dat leest men nergens. Het is dan ook 'vanaf dat uur dat de geliefde discipel Maria in zijn huis nam'. En wat met zijn zogezegde eigen moeder Maria Magdalena ?
Lees maar eens goed Johannes 21: 20-24 :
En vooral dan vers 20 en 24 20 Petrus, zich omkerende, zag den discipel volgen, welken Jezus liefhad, die ook in het avondmaal op Zijn borst gevallen was, en gezegd had: Heere! wie is het, die U verraden zal ? (....)
24 Deze is de discipel, die (kanttekening: namelijk Johannes, de evangelist) van deze dingen getuigt, en deze dingen geschreven heeft; en wij weten, dat zijn getuigenis waarachtig is.

En tot slot nog Joh. 20:1-2 : wanneer Maria Magdalena zich naar het graf begaf en zag dat de steen weggerold was snelde zij naar Simon Petrus en naar de discipel die Jezus liefhad...... Curieus hé, dat daar wederom geen sprake is van Maria Magdalena als zijnde de moeder van de geliefde discipel...... de zogezegde zoon van Jezus en haar, Jude :idea:

Kleine details ontgaan ons msschien, maar bij nadere studie komt de waarheid aan het licht :!:
Gast

03 aug 2010, 22:09

talisman schreef:

Weer niet begrepen wat er staat he BV ? Welke berg ? de berg Gerizim, daar waar eens de Tempel stond van de Samaritanen (joden) ( zie wiki : Samaritanen/Gerizim ). Het uur zou komen dat de Israëlieten opnieuw de oudste tempel van JHWH in gebruik zouden nemen. ( Leontopolis ) Hier gaat ge wat moeite mee hebben zeker ? Even laten inwerken.

ANTWOORD BV:
Inderdaad, talisman, de Joden denken dat ze hun heiligdom op aarde terug weder op zullen richten. En ze zijn er vanaf 1973 druk mee bezig om alles in gereedheid te brengen ! Het is nog maar de vraag of de Moslims zullen instemmen met de bouw van een Joodse tempel. Men denke ook aan de tempelvoorwerpen, die weldra boven water zouden komen. De koperen plaat, gevonden in één van de grotten bij Qumran zou een lijst van 64 plaatsen bevatten waar tempelschatten werden verborgen bij de val van Jeruzalem in 70 A.D. Heden ten dagen worden pogingen ondernomen om deze plaatsen met moderne technologie te ontdekken.
Vraagt de bijbel om de tempeldienst terug in ere te herstellen ?
Spreekt de bijbel over Jezus wederkomst in lichaam of in geest ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
:D Zeg BV, ik denk dat ge aan het scrabbelen bent. Is dit nu een antwoord op mijn posting ? Duidelijk dat ge van toeten nog blazen weet. :lol: Ik spreek van de tempel die Jezus zou herinstalleren ( de tempel in Gerizim ) en gij komt met wat geleuter over de huidige Israëlische toestand. Via de moslims schakel je dan weer over op de 'koperen rol' uit Qumran. Moet ik nu verder met het woord 'Qumran' ? :lol:
Gast

03 aug 2010, 22:26

talisman schreef:

En nogal wiedes dat er nergens in die kopiekens van de evangelies iets over ons Maria Magdalena staat dat ze op het laatste avondmaal aanwezig was. Staat er ergens dat zijn moeder aanwezig was ? Tiens..

ANTWOORD BV:
Nog eens herhalen : Als Jezus met de TWAALF aan tafel lag tijdens het Laatste Avondmaal, is er nergens sprake van Maria, zijn moeder, noch van Maria Magdalena ! Moest het wel zo geweest zijn, dan hadden de evangelisten dit wel vermeld. Ze geven zo dikwijls veel kleinere details prijs, dat ze deze, meer belangrijke details, wel zouden vermeld hebben.
Er staat nergens in de bijbel dat Jezus getrouwd was met Maria Magdalena, dat ze samen een zoon Jude, hadden. Voor mij zijn deze verhalen volledig uit de lucht gegrepen. Jij zou van Jude de geliefde discipel maken van Jezus, zijnde zijn zoon.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog steeds aan het scrabbelen ? :lol: Ik telde 14 apostelen, zonder Maria Magdalena mee te rekenen, alhoewel Jezus haar meer gnostische leer toevertrouwde dan zijn overige discipelen, en het enige wat ge daarop kunt verzinnen is dat de vrouwen niet aanwezig waren op die maaltijd. O.K. Dan vertrek ik met het woord ' maaltijd '. :D
Blijkbaar telt er enkel voor u wat er in de evangeliën staat. Ge houdt er blijkbaar geen rekening mee dat er wat weggelaten is uit het orriginele ? Ge weet toch dat er heel wat is weggelaten en aan toegevoegd door de eeuwen heen om het plaatje te laten passen in de versie van deze nieuwe godsdienst, of niet soms ? Al eens gehoord van de Talpiot-tombe ? Blijkbaar niet, of zit ge met een bloedneus? :lol: Ge denkt toch niet dat ik dat nog eens ga herhalen he ? Dus niet uit de lucht gegrepen maar keihard bewezen. Pech voor uw verhaaltje. Ge verwacht toch niet dat er nog in een van die evangelies zou staan dat Jezus met Maria Magdalena zou getrouwd zijn ? Dan moet ge echt wel een stom en dom kiek zijn. Probeer eens iets anders te citeren dan wat ge in uw bijbeltje kan vinden. En blijf in het vervolg tot het onderwerp of ge kunt nog lang op mijn antwoord wachten. En hoe zit dat met die zondvloed ?

bluevelvet

04 aug 2010, 02:50

talisman schreef: :D Zeg BV, ik denk dat ge aan het scrabbelen bent. Is dit nu een antwoord op mijn posting ? Duidelijk dat ge van toeten nog blazen weet. :lol: Ik spreek van de tempel die Jezus zou herinstalleren ( de tempel in Gerizim ) en gij komt met wat geleuter over de huidige Israëlische toestand. Via de moslims schakel je dan weer over op de 'koperen rol' uit Qumran. Moet ik nu verder met het woord 'Qumran' ? :lol:
U doet er mee wat u wilt talisman, maar ik zie het al : je hebt niets begrepen van de tekst van Johannes die ik hier al eerder meegaf, te weten : "In Joh. 4:21-23 lezen wij ....... 21 het uur zal komen dat gij lieden noch op deze berg (dat is de berg van Gerizim), noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden....... 23 de ware aanbidders den Vader zullen aanbidden in geest en waarheid...... "

De Joden hopen de tempel te heropbouwen, waar het ook moge zijn of op welke berg, en vermits het bouwen aan voorwaarden verbonden zijn is voor hen de koperen rol belangrijk en zeer zeker de terug te vinden tempelschatten.
Maar een tempelgebouw oprichten is van geen enkel nut meer !
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?

bluevelvet

04 aug 2010, 03:01

talisman schreef: Nog steeds aan het scrabbelen ? :lol: Ik telde 14 apostelen, zonder Maria Magdalena mee te rekenen, alhoewel Jezus haar meer gnostische leer toevertrouwde dan zijn overige discipelen, en het enige wat ge daarop kunt verzinnen is dat de vrouwen niet aanwezig waren op die maaltijd. O.K. Dan vertrek ik met het woord ' maaltijd '. :D
Blijkbaar telt er enkel voor u wat er in de evangeliën staat. Ge houdt er blijkbaar geen rekening mee dat er wat weggelaten is uit het orriginele ? Ge weet toch dat er heel wat is weggelaten en aan toegevoegd door de eeuwen heen om het plaatje te laten passen in de versie van deze nieuwe godsdienst, of niet soms ? Al eens gehoord van de Talpiot-tombe ? Blijkbaar niet, of zit ge met een bloedneus? :lol: Ge denkt toch niet dat ik dat nog eens ga herhalen he ? Dus niet uit de lucht gegrepen maar keihard bewezen. Pech voor uw verhaaltje. Ge verwacht toch niet dat er nog in een van die evangelies zou staan dat Jezus met Maria Magdalena zou getrouwd zijn ? Dan moet ge echt wel een stom en dom kiek zijn. Probeer eens iets anders te citeren dan wat ge in uw bijbeltje kan vinden. En blijf in het vervolg tot het onderwerp of ge kunt nog lang op mijn antwoord wachten. En hoe zit dat met die zondvloed ?
De zogezegde gnostische leer van Jezus aan Maria Magdalena berust op nonsens ! Wat weet jij van weglatingen van het originele ? Heb jij dan EEN origineel ooit gezien, laat staan gelezen, als je al het originele zou kunnen begrijpen ? De beste bijbel vertalingen zouden de Statenvertaling en de King James bijbel zijn, en die enigzins betrouwbaar lijken te zijn, dat werd ook door de experten toegegeven.

En hoeveel keer moet ik nog zeggen dat er TE VEEL onregelmatigheden zijn om de TALPIOT tombe te aanvaarden als het familiegraf van Jezus. Er zijn veel tegenkantingen, en ik ga die hier ook niet meer herhalen.
Gast

04 aug 2010, 05:45

bluevelvet schreef:
talisman schreef: :D Zeg BV, ik denk dat ge aan het scrabbelen bent. Is dit nu een antwoord op mijn posting ? Duidelijk dat ge van toeten nog blazen weet. :lol: Ik spreek van de tempel die Jezus zou herinstalleren ( de tempel in Gerizim ) en gij komt met wat geleuter over de huidige Israëlische toestand. Via de moslims schakel je dan weer over op de 'koperen rol' uit Qumran. Moet ik nu verder met het woord 'Qumran' ? :lol:
U doet er mee wat u wilt talisman, maar ik zie het al : je hebt niets begrepen van de tekst van Johannes die ik hier al eerder meegaf, te weten : "In Joh. 4:21-23 lezen wij ....... 21 het uur zal komen dat gij lieden noch op deze berg (dat is de berg van Gerizim), noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden....... 23 de ware aanbidders den Vader zullen aanbidden in geest en waarheid...... "

De Joden hopen de tempel te heropbouwen, waar het ook moge zijn of op welke berg, en vermits het bouwen aan voorwaarden verbonden zijn is voor hen de koperen rol belangrijk en zeer zeker de terug te vinden tempelschatten.
Maar een tempelgebouw oprichten is van geen enkel nut meer !
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gast

04 aug 2010, 05:46

bluevelvet schreef:
talisman schreef: Nog steeds aan het scrabbelen ? :lol: Ik telde 14 apostelen, zonder Maria Magdalena mee te rekenen, alhoewel Jezus haar meer gnostische leer toevertrouwde dan zijn overige discipelen, en het enige wat ge daarop kunt verzinnen is dat de vrouwen niet aanwezig waren op die maaltijd. O.K. Dan vertrek ik met het woord ' maaltijd '. :D
De zogezegde gnostische leer van Jezus aan Maria Magdalena berust op nonsens ! Wat weet jij van weglatingen van het originele ? Heb jij dan EEN origineel ooit gezien, laat staan gelezen, als je al het originele zou kunnen begrijpen ? De beste bijbel vertalingen zouden de Statenvertaling en de King James bijbel zijn, en die enigzins betrouwbaar lijken te zijn, dat werd ook door de experten toegegeven.

En hoeveel keer moet ik nog zeggen dat er TE VEEL onregelmatigheden zijn om de TALPIOT tombe te aanvaarden als het familiegraf van Jezus. Er zijn veel tegenkantingen, en ik ga die hier ook niet meer herhalen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

bluevelvet

04 aug 2010, 13:53

Lachen doet geen pijn hé talisman ! :lol: :lol: :lol:

janx

04 aug 2010, 23:33

botten gevonden van Johannes de Doper?
Klik HIER hot nieuws?
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

04 aug 2010, 23:47

janx schreef:botten gevonden van Johannes de Doper?
Klik HIER hot nieuws?
Dank u voor de melding Janx, maar ik denk niet dat dit de beenderen zijn van Johannes de Doper.
Gast

05 aug 2010, 12:36

Ik vraag me af hoe christelijk christenen wel zijn als zij het nodig achten om hun heiligen op te delen in fragmenten en deze dan wijd verspreid over de wereld te gaan "eren" als wonder schenkende relikwieën. Verknipte geesten als je het mij vraagt, dat wel. :lol: