Is de Bijbel een mythe ( deel 2)

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ

31 mar 2016, 06:01

ineke-kitty schreef:"Afzien, lijden, in een diepe put vallen, tot op de bodem zinken????"

Nou nee, de gelovigen zien UIT naar de heerlijkheid die hen te wachten staat.
Geen sprake van afzien maar uitzien, en dat is toch heel wat anders.
Interessant, en wat doen ze dan in tussentijd?
Gast

31 mar 2016, 09:19

Wilsophie,

Ik wil nergens heen en had het tegen niemand specifiek.
Praat maar rustig verder wat mij betreft.

Wilsophie

31 mar 2016, 09:47

*leah* schreef:Wilsophie,

Ik wil nergens heen en had het tegen niemand specifiek.
Praat maar rustig verder wat mij betreft.
Fijn dat we verder mogen praten met jouw toestemming. Vreemd als je tot niemand je uitspraken richt, en ook geen doel hebt met je inbreng. Dan is het logisch dat ik je post niet begrijp.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ

01 apr 2016, 11:23

Wilsophie schreef:Hoe kun je iets unaniem besluiten als je met zoveel verschillende zienswijzen, religie's politieke overtuigingen te maken hebt?
Neem enkel dit stukje even, misschien even wat moeite doen? Vandaag hebben we wel een gigantisch voordeel, er ligt een overschot aan plannen en ideeën op tafel van hoe we dat zouden kunnen doen, dat is het goede nieuws. Wat zou dan het slechte nieuws zijn? Ook iets met geloof te maken? Vooral er niet in geloven dat het zou kunnen? Naar mijn bescheiden mening ligt dat in onszelf, niet? Aan informatie ontbreekt het mi niet, wanneer was je laatste gesprek met God? :wink:

Wilsophie

01 apr 2016, 11:55

YYZ schreef:
Wilsophie schreef:Hoe kun je iets unaniem besluiten als je met zoveel verschillende zienswijzen, religie's politieke overtuigingen te maken hebt?
Neem enkel dit stukje even, misschien even wat moeite doen? Vandaag hebben we wel een gigantisch voordeel, er ligt een overschot aan plannen en ideeën op tafel van hoe we dat zouden kunnen doen, dat is het goede nieuws. Wat zou dan het slechte nieuws zijn? Ook iets met geloof te maken? Vooral er niet in geloven dat het zou kunnen? Naar mijn bescheiden mening ligt dat in onszelf, niet? Aan informatie ontbreekt het mi niet, wanneer was je laatste gesprek met God? :wink:
Ik begrijp je post echt niet. Aan wie stel je de laatste vraag?

socrates

01 apr 2016, 14:33

Is god dan so wie so geen utopie ? Waarom zou er een god nodig zijn om een planeetje te maken, er wezens op neer te zetten en dan toe te kijken tod die planeet weer in partikels uiteenvalt. Als dat god's werk zou zijn, dan bewijst dat alleen al dat die god ofwel een idioot is, ofwel een sadist, ofwel helemaal niet bestaat.
Zo denken de bewoners van alle andere planeten in ons zonnestelsel er waarschijnlijk ook over.
Hoe het er in andere zonnestelsels aan toe gaat zullen wij wel nooit te weten komen, onze zon zal al eerder zijn opgebrand.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Reini

01 apr 2016, 15:13

Bijzonder is ook dat men een zogenaamde Messias aan het kruis heeft genageld, ter vergeving van alles wat de mensheid verkeerd deed.
Wat is er van dat offer voort gekomen ?
Moet er dus weer een nieuwe Messias opstaan ?
Want ik zie in de huidige toestand totaal geen verbetering, integendeel; na 2000 jaar zou die god weer wat van zich mogen laten horen en zien.
Of heeft hij met zijn ruimteschip onmogelijke afstanden te overbruggen ?

YYZ

01 apr 2016, 16:03

Wilsophie schreef:Ik begrijp je post echt niet. Aan wie stel je de laatste vraag?
Aan jou, mochten we zelf ons verstand niet gebruiken? Stel dat jij God bent, zou je dan al je kinderen al die onheilsberichten opsolferen? Het is om mensen bang te maken, het is mi zo al erg genoeg in de wereld. Niet?
Laatst gewijzigd door YYZ op 01 apr 2016, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

YYZ

01 apr 2016, 16:13

socrates schreef:Is god dan so wie so geen utopie ? Waarom zou er een god nodig zijn om een planeetje te maken, er wezens op neer te zetten en dan toe te kijken tod die planeet weer in partikels uiteenvalt. Als dat god's werk zou zijn, dan bewijst dat alleen al dat die god ofwel een idioot is, ofwel een sadist, ofwel helemaal niet bestaat. Zo denken de bewoners van alle andere planeten in ons zonnestelsel er waarschijnlijk ook over. Hoe het er in andere zonnestelsels aan toe gaat zullen wij wel nooit te weten komen, onze zon zal al eerder zijn opgebrand.
Het is een beetje twijfelachtig wie of wat dat nu allemaal gemaakt heeft, het lijkt me wel vakmanschap. Op internet vinden we bv het aantal atomen voor een mens, heb de cijfers na de komma weggelaten. Het is ongeveer zevenduizend quadriljoen, dat is :

7,000,000,000,000,000,000,000,000,000 atomen.

Ik zal je een doos opsturen, het lijkt me net iets moeilijker dan een IKEA meubeltje. :wink:

http://education.jlab.org/qa/mathatom_04.html
Gast

01 apr 2016, 16:47

Die bijbel is ook maar door mensen geschreven, korreltje zout gebruiken of misschien wel een hele pot.

sacho

01 apr 2016, 17:25

Dit wordt een gepekeld onderwerp :lol: :lol:

Wiana

01 apr 2016, 17:28

Afbeelding
sacho :-D

En zo bewaren we ook langer :-D en leven we lang en gelukkig!

Zie je wel, "leah", het kan best nog leuk worden :-)

YYZ

01 apr 2016, 18:24

Paul Siemons schreef:Inderdaad XYZ ... en moest het alleen maar bij "onheilsberichten" .... terwijl ik dit schrijf zijn er weeral duizenden van zijn kinderen aan ziekten omgekomen die , moest die god bestaan, door een vingerknip uit de wereld geholpen zou zijn!
God blijkt vandaag voor alles goed, ook voor wat we zelf nalaten te verbloemen. Hoeven we daar gelovig voor te zijn of worden, ik denk persoonlijk van niet. Als God al bestaat dan heeft hij in ieder geval alle middelen gegeven om er iets aan te doen, tenzij we nu plots gaan zeggen dat we geen vrije wil meer hebben natuurlijk.

Wilsophie

01 apr 2016, 18:44

YYZ schreef:God blijkt vandaag voor alles goed, ook voor wat we zelf nalaten te verbloemen. Hoeven we daar gelovig voor te zijn of worden, ik denk persoonlijk van niet. Als God al bestaat dan heeft hij in ieder geval alle middelen gegeven om er iets aan te doen, tenzij we nu plots gaan zeggen dat we geen vrije wil meer hebben natuurlijk.
Ik constateer dat God helemaal niet goed wordt geacht, maar dat Hij valt onder de categorie: "Barbertje moet hangen". Of "iemand moet de Zwarte Piet zijn".
Want dan hoeven we zelf geen verantwoordelijkheid te dragen en is Hij De schuldige bij uitstek. En zo wast de mens zijn handen in onschuld.

Immers de middelen die Hij heeft gegeven om ergens iets aan te doen, kent men niet, of men wil het niet kennen en waar de vrije wil zich in uit, zien we dagelijks om ons heen.
Zoals te zien is de mens blijkbaar tot niets goeds in staat.
Men leze Romeinen 3 vers 9-20 wat mijn bron is.

YYZ

01 apr 2016, 19:26

Wilsophie schreef:Ik constateer dat God helemaal niet goed wordt geacht, maar dat Hij valt onder de categorie: "Barbertje moet hangen". Of "iemand moet de Zwarte Piet zijn". Want dan hoeven we zelf geen verantwoordelijkheid te dragen en is Hij De schuldige bij uitstek. En zo wast de mens zijn handen in onschuld. Immers de middelen die Hij heeft gegeven om ergens iets aan te doen, kent men niet, of men wil het niet kennen en waar de vrije wil zich in uit, zien we dagelijks om ons heen. Zoals te zien is de mens blijkbaar tot niets goeds in staat. Men leze Romeinen 3 vers 9-20 wat mijn bron is.
Het komt over dat beide kampen zich daar graag achter verschuilen, op deze manier ontstaat een mooi evenwicht in de vorm van een gigantische impasse en bijhorende strijd. De armen kijken ernaar op, misschien hopen ze nooit zo te worden. :wink: