Wat is de mens ?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Beste werewoef, Maria is niks niet meer dan welk andere vrouwen dan ook die levens hebben geschonken. Dat zij de mens Jezus kon baren is op de zelfde manier tot stand gekomen als bij elk ieder kind die geboren is omdat dat het, en zeker in die tijd zonder reageerbuisje, op geen andere manier mogelijk was omreden dat het een levenswetmatigheid is die ongeacht de wereldse states van de persoon, werkzaam is. Hoe vervelend jij het misschien ook mag vinden Maria is gewoon bevrucht door een mannelijke zaadcel. Wat wel misschien van toepassing is geweest is de lijn waarin Jezus geboren kon worden omdat ook Jezus in ver vervlogen tijden als een levensgraad (mens) op aarde heeft geleefd en na zijn volbrachte aardsekringloop, in andere levenssferen, zich heeft kunnen ontwikkelen naar een hoog ontwikkelde levensgraad en liefde en deernis had met de mensen, omdat hij nu wist wat de mens was, en zich door die liefde liet weder geboren om de mensheid iets te geven waar het aan ontbrak namelijk liefde voor je medemens. Helaas is Hij vermoord maar toch is zijn wederkomst van grote waarde geweest ondanks het vele misbruik wegens geschreven woorden die Hij zou hebben gesproken. Schrap alles uit de bijbel wat niets met liefde heeft te maken en je houd iets over wat best de moeite waard is om dat te lezen en misschien dat je er iets aan hebt wat er toe doet.werewoef schreef: Maria was niet zomaar een gewone vrouw
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Als je zo iets beweerd moet je ook kunnen zeggen waar in het O.T. dit staat.werewoef schreef: als ge over Maria praat als over een gewone sterveling, moet ik U toch tegenspreken . Maria was al in het begin "" aangekondigd in het Oude Testament .
Versnummer(s) graag.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
talisman schreef:Als je zo iets beweerd moet je ook kunnen zeggen waar in het O.T. dit staat.werewoef schreef: als ge over Maria praat als over een gewone sterveling, moet ik U toch tegenspreken . Maria was al in het begin "" aangekondigd in het Oude Testament .
Versnummer(s) graag.
Enne Woefke..... die Maria is door één of andere situatie door de tijden als "moedergodin" aanbeden, zoals in de tijd voorheen in Egypte "Isis" vereerd werd als moedergodin, steeds één potje met die godsdiensten !
dixit...
Ook al wordt de Maagd Maria in katholicisme en orthodoxie niet aanbeden (maar vereerd), toch vertolkt zij de rol van altijd bijstaande moederfiguur op een wijze die parallellen vertoont met die in de eertijds gangbare Isiscultus.
link....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isis_(godin)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Enkele jaren geleden liep er in het museum van Mariemont ( tegen La Louvière) een tentoonstelling rond het thema Isis-Maria. Opmerkelijk waren de overeenkomsten met de beelden "moeder en kind ". Op de affiche stond aan de linkerzijde Isis met Horus en aan de rechterzijde Maria met Jezus. Perfect hetzelfde beeld.Klaartje schreef: Enne Woefke..... die Maria is door één of andere situatie door de tijden als "moedergodin" aanbeden, zoals in de tijd voorheen in Egypte "Isis" vereerd werd als moedergodin, steeds één potje met die godsdiensten !
dixit...
Ook al wordt de Maagd Maria in katholicisme en orthodoxie niet aanbeden (maar vereerd), toch vertolkt zij de rol van altijd bijstaande moederfiguur op een wijze die parallellen vertoont met die in de eertijds gangbare Isiscultus.
link....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isis_(godin)
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Met de responsen van Klaartje en Talisman kan ik best leven, maar aan Janks wil ik dit even zeggen; zonder het JA-woord van Maria aan de engel Gabriel , " mij geschiedde volgens de wil van God " was er van een Nieuw Testament geen spraak meer . Door de volle overgave en de bereidwilligheid van de H. Maagd heeft de mens de kans op de weder-ingang van de hemel terug gekregen .
Maar tja, ieder zijn gedacht .
mvg-werewoef
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Woef jij komt zeker niet in de hemel, ik heb je hier al vaak weten zondigen tegen het zesde en het negende gebod. Wat jou betreft heeft die maagd haar vlies voor niets opgeofferd en overspel gepleegd. Ons medelijden gaat eerder uit naar die arme horendrager, Jozef met zijn zaagwerewoef schreef:Met de responsen van Klaartje en Talisman kan ik best leven, maar aan Janks wil ik dit even zeggen; zonder het JA-woord van Maria aan de engel Gabriel , " mij geschiedde volgens de wil van God " was er van een Nieuw Testament geen spraak meer . Door de volle overgave en de bereidwilligheid van de H. Maagd heeft de mens de kans op de weder-ingang van de hemel terug gekregen .
mvg-werewoef
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
*leah* schreef:Ashtoreth of Asarte was helemaal geen kwaadaardige godin. Zij was een maangodin en godin van vruchtbaarheid, seksualiteit en oorlog.
Mensen houden toch van oorlog dus dat zal dan ook wel niet verkeerd zijn.
Sorry LEAH , ik weet niet zoveel over godinnen , omdat de bijbel daar weinig over zegt , vooral in negatieve zin zoals de grote godin Artemis in Efeze , die Paulus aanvocht .
Maar degenen die de KK. heilig verklaard heeft , zijn natuurlijk goed en niet kwaadaardig , dat klopt , want die hadden ook in de bijbel grote eer , zoals Maria en M.Magdalena en nog vele anderen , maar dat waren geen godinnen naast God . En natuurlijk geef ook ik hen de eer die hen toekomt , zoals Jezus dat deed , begrijp mij niet verkeerd .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
werewoef schreef:Eben, als ge over Maria praat als over een gewone sterveling, moet ik U toch tegenspreken . Maria was al in het begin "" aangekondigd in het Oude Testament . Zij speelde een rol in de vervulling van de voorspellingen uit het Oude testament en werd Zij bekend als de " Dochter van Zion " Als Dochter van Zion was Zij niet alleen de moeder van Christus, maar dankzij Haar kwam ook de sterke relatie die duizenden jaren tussen het God en het volk Israel bestond, tot grote bloei . In een van de vele lofzangen over Haar wordt Ze de Heilige Bondsark genoemd alsook nog de Troon van koning Salomon, de nieuwe ster uit Jacob,het braambos waarin God verschijnt, Gedeons verkoren vacht, De gesloten deur der Godheid, Samsons zoete honinggraat, Davids toren . Ze wordt vergeleken met Judith, de overwinnares , met de schone Maagd Abisag, met Rachel die de behoeder van Egypte baarde maar dan als Moeder van de wereld-Zaligmaker .
Toen de zon tien lijn ( Bepaalde veldslag in de Bijbel ) terugweek werd het Woord vlees in de Maagden-schoot .
Zij staat nu al , als Engelen-Koningin aan de rechterhand des Konings in het het uit goud geweven kleed .( Waarschijnlijk verwijzend naar het kleed dat Maria weefde voor haar Zoon uit een enkele naad ) . Maria is de Tempel der Drievuldigheid en de blijdschap van al de Engelen . Nog verder in haar gejubelde lofzang wordt Maria ook de gezegende aarde genoemd en het priesterlijk gebied, de Gloriestad der Allerhoogste en voor ons mensen het zonlicht en de Oosterpoort .
Neen Ebenhauser, Maria was niet zomaar een gewone vrouw . Ziehier trouwens nog een web-link:
http://www.jongerlo.org/geloofsvorming/ ... _maria.htm
groeten van werewoef
Werewoef , begrijp me niet verkeerd , natuurlijk geef ook ik Maria alle eer die haar toekomt , voor alles wat Gods Woord over haar meldt , zij is en blijft de vrouw die de Zoon van God mocht baren en opvoeden , en zeker een mooie plaats bij de Heer zal hebben !
Maar het staat idd. niet in de bijbel dat Maria opgenomen werd in de hemel en daar gekroond werd , dààrom geloof ik dat ook niet , maar ik weet wel dat alle ware gelovigen een kroon zullen krijgen bij hem , de ene meer dan de andere , maar dat is nog toekomst !
Ja , er kan heel veel uit de H. Schriften gehaald worden , wat er eigenlijk niet zo letterlijk staat , maar misschien wel mogelijk is . Misschien zit ik fout ; er werd in onze kringen wel eens gezegd , dat wij misschien wel iets te kort doen aan Maria , dat is mogelijk , dan zullen we dat daarboven wel horen !
Eén ding moet je wel toegeven , dat wat de RKK. aan enorme rijkdom gewonnen heeft door deze heiligverklaringen , kan nooit de bedoeling geweest zijn van Jezus , die zelf leefde zónder bezit en juist de minste wilde zijn !
-
Fazal
Rare toekomst om naartoe te leven.EB schreef:ik weet wel dat alle ware gelovigen een kroon zullen krijgen bij hem , de ene meer dan de andere , maar dat is nog toekomst !
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een kroon ? Dat is toch zowat het symbool bij uitstek van de dominantie van de ene mens tegenover de andere. Sociaal-democratie is in de hemel blijkbaar nog niet uitgevonden. Geef mijn kroon ook maar aan iemand anders. Best aan iemand die het gewend is om hier op aarde al met zo'n pot-'sierlijke' hoed rond te lopen. Anders breng ik ze wel zelf naar de kringloopwinkel.*leah* schreef:Ik wil helemaal geen kroon, daar krijg ik hoofdpijn van, een diadeem is al voldoende!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
topic: Wat is de mens ?
Hm ... wie zegt jou dat het waar is wat in die bijbel staat? Weet je dat zeker werewoef? Of was je er bij misschien het zou kunnen hoor want zoals je weet ga ik er vanuit dat de mens vele levens heeft geleefd alvorens deze verder kan gaan hoewel daar zeer weinig dit kunnen aanvaarden of ook meer enigszins er over na willen denken. Omdat Jezus geboren wilde worden dit uit liefde voor de mens, is mijn denken daarover, is het een must dat Maria gemeenschap moest hebben met haar man. Niks een mysterieuze bevruchting van een heilig geest of wat dan ook, maar gewoon doormiddel van een mannelijk zaadcel dit volgens de levenswet in gesteld door dat wat alles heeft doen ontstaan. Aparte wetjes zijn er niet beste werefoef of uitzonderingen hierin alle wetmatigheden aangaande het leven, van wat dan ook, is vanaf den beginne gaan werken tot in het heden en zo ook in de toekomst. Trouwens, elke leven dat geboren wordt is de wil van het Leven hoe zou het anders kunnen? Dit is mijn zienswijze werewoef aangaande Maria. Inwezen zou elke Moeder geëerd moeten worden omdat het moederschap het dichtste bij het leven zelf staat.werefoef schreef:Met de responsen van Klaartje en Talisman kan ik best leven, maar aan Janks wil ik dit even zeggen; zonder het JA-woord van Maria aan de engel Gabriel , " mij geschiedde volgens de wil van God " was er van een Nieuw Testament geen spraak meer . Door de volle overgave en de bereidwilligheid van de H. Maagd heeft de mens de kans op de weder-ingang van de hemel terug gekregen .
mvg-werewoef
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Wel wel wel , mijn lieve vrienden hebben alweer iets gevonden om er de draak mee te spelen !
Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
Maar in de bijbel gaat het meestal over kronen als beloning :
Kroon der rechtvaardigheid ( 2 Tim. 4 : 8 ) .
Kroon des levens ( Jac. 1: 12 ; Openb. 2 : 10 ) .
Onverwelkelijke kroon der heerlijkheid ( 1 Petr. 5 : 4 ) .
Gouden kronen ( Openb. 4 : 4 ) .
In de St. Vert. staat meestal ' kronen '
In de N. Vert. staat soms ook ' diademen ' .
En wie ze ontvangen leggen ze uit eerbied en dankbaarheid aan de voeten van Koning Jezus neer . ( Profetieën van Openb. ) .
Ja van eerbied en respect gesproken , we kunnen nog veel leren uit Gods Woord !!!
Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
Maar in de bijbel gaat het meestal over kronen als beloning :
Kroon der rechtvaardigheid ( 2 Tim. 4 : 8 ) .
Kroon des levens ( Jac. 1: 12 ; Openb. 2 : 10 ) .
Onverwelkelijke kroon der heerlijkheid ( 1 Petr. 5 : 4 ) .
Gouden kronen ( Openb. 4 : 4 ) .
In de St. Vert. staat meestal ' kronen '
In de N. Vert. staat soms ook ' diademen ' .
En wie ze ontvangen leggen ze uit eerbied en dankbaarheid aan de voeten van Koning Jezus neer . ( Profetieën van Openb. ) .
Ja van eerbied en respect gesproken , we kunnen nog veel leren uit Gods Woord !!!
-
Fazal
Jullie dus ook niet!EB schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Fazal schreef:Jullie dus ook niet!EB schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."