Om na te denken (vervolg ).
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Leuk en dank, 'daartoe bereid zijn' is inderdaad een voorwaarde en vaak knelt daar het schoentje. In afwachting daarvan schrijven we verder wat scenario's uit van hoe het zou kunnen gaan. Het is allemaal gewoon een kwestie van keuzes en samenwerking, uiteindelijk niet meer dan dat. Als hier en daar een enkeling op de hoogte is van wat een monetaire reset betekent, kom je in een democratie zeer bedrogen uit, dat lijkt ons evident. We weten niet of het ooit lukt, we weten wel wie niet tot samenwerking wil komen maar dat laten we voor nu nog achterwege. Verbeeldingskracht kan vertaald worden als logisch boerenverstand, veel eenvoudiger.We zoeken verder.ebenhaezer schreef:YYZ , ik heb de tijd genomen om heel dat Chaospunt te lezen , de berekeningen zullen wel juist zijn dacht ik , maar men moet wel veel verbeeldingskracht hebben om dat alles te zien gebeuren !
Vooral als we moeten denken aan ' geld dat uit het niets komt ' , en dat de koopkrachtpariteit geen rol speelt , en als iedereen een miljoen op zijn rekening zou krijgen , dat alle financiële transacties verlopen via een betaalterminaal , en fisiek geld dat niet langer bestaat ...
Ik dacht : dit komt al aardig in de buurt van wat de Bijbel al voorzegt had , maar dan met het nr. 666 voor iedereen ! Inderdaad , een ' gezonde dosis inlevingsvermogen en verbeeldingskracht is nodig ( of volstaat ) , om deze essentie te vatten , als we maar daartoe bereid zijn , en dat is de vraag !
't Is idd. een heel andere manier van denken en een bereidheid tot samenwerking , om deze ongekende mogelijkgheid te bereiken van zo' n Monetaire Reset . 'k Vind het wel een moedige aanpak om zoiets in gang te zetten , en wie weet of het ook nog lukt !
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Angstaanjagend.Now you know why Homeland Security purchased 1.6 billion rounds of ammunition, enough ammunition to fight the Iraq war for 12 years, has its own para-military force and 2,700 tanks. If you think the “terrorist threat” in America warrants a domestic armed force of this size, you are out of your mind. This force has been assembled to deal with starving and homeless people in the streets of America.
En dit komt (helaas) niet van een of andere fantast, maar uit het hoofdartikel op de site van Dr. Paul Craig Roberts (google maar eens op die naam).
Het volledige artikel vind je hier:
http://paulcraigroberts.org/
Als je dat nog niet om (eindelijk) na te denken vindt, slaapwel dan.
Jawatte
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
In het verlengdecappa schreef:Angstaanjagend.Now you know why Homeland Security purchased 1.6 billion rounds of ammunition, enough ammunition to fight the Iraq war for 12 years, has its own para-military force and 2,700 tanks. If you think the “terrorist threat” in America warrants a domestic armed force of this size, you are out of your mind. This force has been assembled to deal with starving and homeless people in the streets of America.
En dit komt (helaas) niet van een of andere fantast, maar uit het hoofdartikel op de site van Dr. Paul Craig Roberts (google maar eens op die naam).
Een Chinees spreekwoord waarschuwt : ‘Als we niet van richting veranderen is de kans groot dat we aankomen waar we heen gaan’.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien verklaart dit ook waarom onze voormalige Rijkswacht, behalve over waterkanonnen, ook over pantserwagens en zelfs tanks beschikte.cappa schreef:Angstaanjagend.Now you know why Homeland Security purchased 1.6 billion rounds of ammunition, enough ammunition to fight the Iraq war for 12 years, has its own para-military force and 2,700 tanks. If you think the “terrorist threat” in America warrants a domestic armed force of this size, you are out of your mind. This force has been assembled to deal with starving and homeless people in the streets of America.

"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
QUOTE "EB"
Zo SILVER WOLF , het is duidelijk dat jij niets begrijpt van de drie énige Godheid ! Een eenheid , net als de atoom die uit drie deeltjes bestaat , zo ook onze Schepper God
Tja, dat is nog de taal uit vorige eeuw...
Waar de pedante (dorps)-pastoor de simpele goegemeente met verstomming kon slaan, door hen zijn hallucinante verhaaltjes voor te kauwen.
CANVAS heeft recent nog een boeiende reeks over "HET LEVEN" uitgezonden.
En wanneer men dan even beschouwt hoeveel miljarden jaren, dit universum bestaat... Terwijl daarbinnen dan nog de planeet waarop wij vertoeven, een heel proces van wisselwerking tussen massa en energie moest doorlopen. Om nog te zwijgen over de miljoenen jaren durende evolutie waar simpele bacteriën aan de grondslag lagen van wat wij nu als "leven" bestempelen, dan klinkt dat sprookje over een schepping (op 6 dagen, want de 7de was een rustdag...
) wel als een karikatuur.
Dat men kindertjes zoet wil houden met "Sinterklaas en (zwarte?) Piet"...o.k., maar senioren nog trachten te overdonderen met die baarlijke (Bijbel)-nonsens, getuigt van weinig respect voor het intellect van de modale
bezoeker van seniorennet.
sw
Zo SILVER WOLF , het is duidelijk dat jij niets begrijpt van de drie énige Godheid ! Een eenheid , net als de atoom die uit drie deeltjes bestaat , zo ook onze Schepper God
Waar de pedante (dorps)-pastoor de simpele goegemeente met verstomming kon slaan, door hen zijn hallucinante verhaaltjes voor te kauwen.
En wanneer men dan even beschouwt hoeveel miljarden jaren, dit universum bestaat... Terwijl daarbinnen dan nog de planeet waarop wij vertoeven, een heel proces van wisselwerking tussen massa en energie moest doorlopen. Om nog te zwijgen over de miljoenen jaren durende evolutie waar simpele bacteriën aan de grondslag lagen van wat wij nu als "leven" bestempelen, dan klinkt dat sprookje over een schepping (op 6 dagen, want de 7de was een rustdag...
Dat men kindertjes zoet wil houden met "Sinterklaas en (zwarte?) Piet"...o.k., maar senioren nog trachten te overdonderen met die baarlijke (Bijbel)-nonsens, getuigt van weinig respect voor het intellect van de modale
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:QUOTE "EB"
En wanneer men dan even beschouwt hoeveel miljarden jaren, dit universum bestaat... Terwijl daarbinnen dan nog de planeet waarop wij vertoeven, een heel proces van wisselwerking tussen massa en energie moest doorlopen. Om nog te zwijgen over de miljoenen jaren durende evolutie waar simpele bacteriën aan de grondslag lagen van wat wij nu als "leven" bestempelen, dan klinkt dat sprookje over een schepping (op 6 dagen, want de 7de was een rustdag...) wel als een karikatuur.
sw
Weet je SILVER WOLF , God hangt niet af van wat de pastoors vertellen , noch van de veranderde moderne wereld , God blijft steeds DEZELFDE GOD , die Hij altijd was en is , de Allerhoogste en Schepper van het heelal en alles wat leeft !
Dat dit universum al miljarden jaren bestaat , getuigt alvast hoe goed en wijs deze Schepper God wel is !
Als jij Gods Woord als een karikatuur wilt beschouwen , is dat jouw zaak en jouw keuze . Voor mij en miljoenen mensen is Gods Woord onveranderlijk en nog steeds het onderzoeken waard !
Weet je SW. , ik overdonder niemand , ik geef alleen door waarvan ik overtuigd ben , net zoals jij . Ik ben ook absoluut niet ouderwets , zelfs tamelijk modern , net zoals die miljard gelovigen die op deze aardbol leven , en ik heb heel wat respect en liefde voor al onze senioren hier ter plaatse ! Onthoud dit nu eens , lieve Silver Wolf !
NB. misschien kun je aan Sinterklaas eens een Bijbel vragen , goed idee !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Juist!ebenhaezer schreef: God blijft steeds DEZELFDE GOD , die Hij altijd was en is , de Allerhoogste en Schepper van het heelal en alles wat leeft !
En of men dat nu geloven wil of niet ..., Allah is zijn broer!
Het blijkt namelijk (na grondig onderzoek) over een eeneiige tweeling te gaan!
Dat getuigt alleen van een ernstig gebrek aan wijsheid van degene die dat laatste gelooft.ebenhaezer schreef:Dat dit universum al miljarden jaren bestaat , getuigt alvast hoe goed en wijs deze Schepper God wel is !
-
QUOTE EB
Als jij Gods Woord als een karikatuur wilt beschouwen , is dat jouw zaak en jouw keuze . Voor mij en miljoenen mensen is Gods Woord onveranderlijk en nog steeds het onderzoeken waard !
Weet je SW. , ik overdonder niemand , ik geef alleen door waarvan ik overtuigd ben , net zoals jij . Ik ben ook absoluut niet ouderwets , zelfs tamelijk modern , net zoals die miljard gelovigen die op deze aardbol leven , en ik heb heel wat respect en liefde voor al onze senioren hier ter plaatse ! Onthoud dit nu eens , lieve Silver Wolf ! EINDE CITAAT
HOE men door de eeuwen heen dat zogenaamde zaligmakende geloof in de hoofden van die miljoenen mensen heeft gehamerd (vaak letterlijk en wie niet mee wou werd onverbiddelijk gefolterd en vermoord!) staat er niet bij. Zelfs heel Latijns Amerika werd te vuur en te zwaard onderworpen (verknecht) door de fanatici van hét geloof. Die onder de bescherming van hun GOD (en zijn kruis) goud en andere waardevolle bodemschatten gingen plunderen. Ook het noorden van Amerika kende een ongenadige volkerenmoord, waarbij de originele inwoners als ongelovigen en minderwaardige schepsels nagenoeg werden uitgeroeid.
De missionarissen en zendelingen kweekten hun eigen volgelingen, maar domineerden vooral de autochtone volkeren. En ontwrichtten hun cultuur ten voordele van hun unieke GOD-(swaanzin)!
Later deden de moslims dat scenario nog eens over en zo is een tweede golf van onverdraagzaamheid ontstaan. Tot in het verre Indonesië waar men nog onnozeler met die "Allah" omspringt als bij de Arabieren in Noord-Afrika.
Heel die koehandel vertoont alles behalve de LIEFDE, waar die EB zo van overloopt. Integendeel er is veel meer haat mee gemoeid!
P.s.: Spijts de miljoenen en miljarden waar EB mee zwaait lopen er intussen meer dan 7 miljard aardbewoners rond.
Hopelijk blijven dus die 6 miljard ongelovigen gespaard van heel die onzin.
En vooral van het zinloze geweld, dat met de verspreiding van die goddelijke nonsens gepaard gaat.
sw
Weet je SW. , ik overdonder niemand , ik geef alleen door waarvan ik overtuigd ben , net zoals jij . Ik ben ook absoluut niet ouderwets , zelfs tamelijk modern , net zoals die miljard gelovigen die op deze aardbol leven , en ik heb heel wat respect en liefde voor al onze senioren hier ter plaatse ! Onthoud dit nu eens , lieve Silver Wolf ! EINDE CITAAT
HOE men door de eeuwen heen dat zogenaamde zaligmakende geloof in de hoofden van die miljoenen mensen heeft gehamerd (vaak letterlijk en wie niet mee wou werd onverbiddelijk gefolterd en vermoord!) staat er niet bij. Zelfs heel Latijns Amerika werd te vuur en te zwaard onderworpen (verknecht) door de fanatici van hét geloof. Die onder de bescherming van hun GOD (en zijn kruis) goud en andere waardevolle bodemschatten gingen plunderen. Ook het noorden van Amerika kende een ongenadige volkerenmoord, waarbij de originele inwoners als ongelovigen en minderwaardige schepsels nagenoeg werden uitgeroeid.
De missionarissen en zendelingen kweekten hun eigen volgelingen, maar domineerden vooral de autochtone volkeren. En ontwrichtten hun cultuur ten voordele van hun unieke GOD-(swaanzin)!
Later deden de moslims dat scenario nog eens over en zo is een tweede golf van onverdraagzaamheid ontstaan. Tot in het verre Indonesië waar men nog onnozeler met die "Allah" omspringt als bij de Arabieren in Noord-Afrika.
Heel die koehandel vertoont alles behalve de LIEFDE, waar die EB zo van overloopt. Integendeel er is veel meer haat mee gemoeid!
P.s.: Spijts de miljoenen en miljarden waar EB mee zwaait lopen er intussen meer dan 7 miljard aardbewoners rond.
En vooral van het zinloze geweld, dat met de verspreiding van die goddelijke nonsens gepaard gaat.
sw
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik ben het geheel eens met SW dat er misbruik wordt gemaakt van een geloofsvorm. Echter dat wil niet zeggen dat er iets mis is met een persoonlijk geloof welke in liefde geloofd.
Ik denk dat EB naast en ondanks die dogma's van de bijbel, voor zichzelf in haar gevoel naar een betere wereld van verhoudingen tussen de mensen onderling verlangd en daar is op zichzelf niets mis mee denk ik. Maar ja, zodra zij de knoet en zwaard wil gaan gebruiken gaat het volkomen fout voor haar zelf en medemens. En eerlijk gezegd zie ik haar dat nog niet doen. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ik denk dat EB naast en ondanks die dogma's van de bijbel, voor zichzelf in haar gevoel naar een betere wereld van verhoudingen tussen de mensen onderling verlangd en daar is op zichzelf niets mis mee denk ik. Maar ja, zodra zij de knoet en zwaard wil gaan gebruiken gaat het volkomen fout voor haar zelf en medemens. En eerlijk gezegd zie ik haar dat nog niet doen. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Ik heb niet de intentie van EB persoonlijk verantwoordelijk te stellen voor al het bloed, dat al gevloeid is (en nog steeds verder vloeit - recent alweer 40 doden in Irak t.g.v. sektarisch geweld)), in de naam van een zogenaamd goddelijk wezen.janx schreef:Ik ben het geheel eens met SW dat er misbruik wordt gemaakt van een geloofsvorm. Echter dat wil niet zeggen dat er iets mis is met een persoonlijk geloof welke in liefde geloofd.
Ik citeer even uit een column van "NELLEKE NOORDERVLIET"
In het evangelie volgens Matteüs (ja, ook een atheïst neemt kennis van de Bijbel) staat een tekst waarin Jezus een vrij radicale keuze vraagt van de volgeling. Hij moet met alles breken en Jezus stellen boven de meest intieme familiebanden. Dat die eis haaks staat op een van de tien geboden (eert uw vader en uw moeder) is niet de enige tegenspraak die we in de Bijbel kunnen aantreffen.
Het probleem dat zich voordoet bij de radicale gehoorzaamheid aan een religie of een ideologie, is de onderschikking van de menselijkheid en menselijke relaties aan een systeem, een leer, een leider. Liefde en vriendschap vallen ten prooi aan de dwang van een totalitair regime dat elk onderdeel van het privéleven doordrenkt en beheerst.
EINDE CITAAT.
Indien al die zogenaamde LIEFDE oprecht zou zijn en dan ook een eigen evidente aantrekkingskracht uitoefenen, zou al dat ronselen door en voor die kliek van gods-vereerders overbodig zijn.
Maar blijkbaar zijn ze al dan niet bewust gehersenspoeld. En wie al eens te maken kreeg met mensen, die uit de wurgende greep van een sekte moesten bevrijd worden, beseft tot welke excessen al dat gebazel kan leiden.
Een Oostenrijkse student die in de jaren '30 zijn dogma's verkondigde in enkele bierkelders en het later tot Reichskanzler in Duitsland schopte heeft met zijn onzin Europa en een stuk van de wereld in lichterlaaie gezet.
Voor elke vorm van dogmatische indoctrinatie moet men tijdig waarschuwen.
Zeker als het thema "wij zijn de uitverkorenen" in hun achterhoofd zit te broeden.
sw
-
Fazal
Religie allerhande - Aanhangers in 2005.Silver Wolf schreef:P.s.: Spijts de miljoenen en miljarden waar EB mee zwaait lopen er intussen meer dan 7 miljard aardbewoners rond.
(Andere) 'Sektes' niet meegerekend.
Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Hindoeïsme 900 miljoen
Boeddhisme 415 miljoen
Taoïsme 225 miljoen
Sikhisme 23 miljoen
Jodendom 14 miljoen
Jehova's getuigen 7 miljoen
Bahá'í 6 miljoen
Jainisme 5 miljoen
Totaal: 4.995.000.000 (gehersenspoelde)
Er restten dus toen al (in 2005) geen 6 miljard niet-gelovigen, maar slechts ± 2 miljard, welke hopelijk zullen gespaard 'blijven' van al die onzin!

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie
-
Quote Fazal.
Er restten dus toen al (in 2005) geen 6 miljard niet-gelovigen, maar slechts ± 2 miljard, welke hopelijk zullen gespaard 'blijven' van al die onzin! EINDE - gedeeltelijk - CITAAT.
Wanneer ik enkel in mijn directe omgeving vergelijk, hoeveel mensen enkel "pro forma" hun huwelijk in een kerk laten inzegenen ("omdat 't zo schoon is, mijnheer..." en een doopplechtigheid valt daar ook onder. Terwijl kinderen dan vaak onder druk van een katholieke school en/of een jeugdbeweging, die binnen de kerkelijke invloedsfeer valt, hun communie doen ("ook voor de cadeautjes, mijnheer"). Dan zal dat wereldwijd bij die andere religie-vormen niet anders zijn. "Om erbij te horen en/of om niet uitgesloten te worden, mijnheer".
Ik bracht gedurende 7 jaar, heel wat maanden door in Thailand en die regio en kwam ook meermaals op het eiland "Sri Lanka" terecht. En kon daar van heel dichtbij vaststellen hoe het Boeddhisme er een sociale greep heeft op de bevolking. Zelfs in enkele scholen (in Bangkok) die in handen zijn van anglofiele zendelingen (protestanten), zijn heel wat leerlingen, die via hun ouders en familie bijna dwangmatig meedoen aan dat Boeddha-circus.
Spijts de armoede die monniken trachten aan te kleven, stralen heel wat tempels pracht en pronkerige praal uit. Omdat de rijken hun "zondige" leven afkopen via giften aan die instellingen.
"Je bent mét ons, of tegen ons". En net zoals "geen lid zijn van de partij in Nazi-Duitsland" als verdacht werd beschouwd, gaat dat ook in heel wat achtergestelde gebieden, met die andere machtsgeile groep. Dé religieuze leiders. In China zullen ook niet alle leden van de communistische partij er 100% achter staan, maar het lidmaatschap opent deuren.
M.a.w. de intrinsieke on-vrijheid leidt tot dergelijke vervalste cijfers, als men de gelovigen gaat optellen.
sw
Er restten dus toen al (in 2005) geen 6 miljard niet-gelovigen, maar slechts ± 2 miljard, welke hopelijk zullen gespaard 'blijven' van al die onzin! EINDE - gedeeltelijk - CITAAT.
Wanneer ik enkel in mijn directe omgeving vergelijk, hoeveel mensen enkel "pro forma" hun huwelijk in een kerk laten inzegenen ("omdat 't zo schoon is, mijnheer..." en een doopplechtigheid valt daar ook onder. Terwijl kinderen dan vaak onder druk van een katholieke school en/of een jeugdbeweging, die binnen de kerkelijke invloedsfeer valt, hun communie doen ("ook voor de cadeautjes, mijnheer"). Dan zal dat wereldwijd bij die andere religie-vormen niet anders zijn. "Om erbij te horen en/of om niet uitgesloten te worden, mijnheer".
Ik bracht gedurende 7 jaar, heel wat maanden door in Thailand en die regio en kwam ook meermaals op het eiland "Sri Lanka" terecht. En kon daar van heel dichtbij vaststellen hoe het Boeddhisme er een sociale greep heeft op de bevolking. Zelfs in enkele scholen (in Bangkok) die in handen zijn van anglofiele zendelingen (protestanten), zijn heel wat leerlingen, die via hun ouders en familie bijna dwangmatig meedoen aan dat Boeddha-circus.
Spijts de armoede die monniken trachten aan te kleven, stralen heel wat tempels pracht en pronkerige praal uit. Omdat de rijken hun "zondige" leven afkopen via giften aan die instellingen.
"Je bent mét ons, of tegen ons". En net zoals "geen lid zijn van de partij in Nazi-Duitsland" als verdacht werd beschouwd, gaat dat ook in heel wat achtergestelde gebieden, met die andere machtsgeile groep. Dé religieuze leiders. In China zullen ook niet alle leden van de communistische partij er 100% achter staan, maar het lidmaatschap opent deuren.
M.a.w. de intrinsieke on-vrijheid leidt tot dergelijke vervalste cijfers, als men de gelovigen gaat optellen.
sw
-
Silver Wolf schreef:QUOTE EB
sw
SW , jij hebt zo'n beetje de gewoonte om alles over één kam te scheren , en dat is erg onjuist . Je hebt nu eenmaal echte en onechte gelovigen ; je hebt oprechte religie die op liefde gestoeld is , maar ook van macht en geldmisbruik makende religie ; zoals je ook eerlijke bedrijven hebt , maar ook eigen zakken vullers bedrijven ; zo kun je ook de Bijbel zuiver bekijken , maar ook naar eigen smaak en aangepast aan eigen ideeën , enz . Daar moet je toch eerlijk onderscheid in maken Silver Wolf .
Er zijn weldegelijk christenen die óók al die rommel religieën hebben
gezien of zelfs meegemaakt , en die nu trachten aan het zuivere te houden , dat onderscheid IS er , maar je moet het willen zien !
Het H.I.V. virus is veroorzaakt door abnormale sex omgang , en dat weet iedereen !
Tegenspraak in de Bijbel wordt alleen gevonden door ongelovigen die God en zijn Woord niet kennen , laat staan begrijpen .
En weet je , ik ben absoluut niet gehersenspoeld , zie nog duidelijk klaarheid waar jij een warboel ziet ! Zou het niet zo kunnen zijn dat jij en vele anderen , MEEGESLEEPT worden door de talrijke tegenstanders van gelovigen ?
Het is de Bijbel zelf die van ' uitverkorenen ' spreekt , dat is Gods beslissing , niet de onze . Een ware christen weet zich klein en nederig en dat is juist wat de Heer Jezus ons voorgeleefd heeft !
Onthoudt eens goed : GODSDIENST IS DE DIENST VAN GOD AAN MENSEN , MAAR NIET DE DIENST VAN MENSEN AAN GOD !
-
janx schreef:Ik ben het geheel eens met SW dat er misbruik wordt gemaakt van een geloofsvorm. Echter dat wil niet zeggen dat er iets mis is met een persoonlijk geloof welke in liefde geloofd.
Bedankt JANX voor je klare blik , en je mensenkennis !
Ik ga er een weekje tussenuit , zorg intussen dat hier geen ongelukken gebeuren ( lol ) ! Groetjes EB.
-
QUOTE EB
Nee hoor BOCUSE , zonde en slechtheid maken absoluut geen deel uit van Gods plan ! , ook jij kent God blijkbaar niet . Die dingen gebeuren alleen , omdat mensen eigenwijs en dwaas zijn , vandaar onze wereldsituatie ! EINDE CITAAT.
“En God zei: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen in de zee en over het gevogelte aan de hemel en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipende gedierte dat op de aardbodem kruipt. En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen”. (Genesis 1:26; vergelijk 9:6)
MAAR...het zou dus grondig fout lopen met die "mens"(en)
Of, toch...?
Dat dit geen primitief idee is, uit een ver verleden, toont het geloof van de Here Jezus en de apostelen. Zij geloofden dat God verantwoordelijk is voor alle leven en dat alle mensen zijn voortgekomen uit dit eerste mensenpaar (Matteüs. 19:4; 1 Korintiërs 11 :7; Jakobus. 3:9). Maar wat wordt er bedoeld met: ‘naar ons beeld, als onze gelijkenis’? De mens heeft in bepaalde opzichten een gelijkenis met zijn Schepper. Met de schepping van de mens heeft God iets van Zichzelf ‘gereproduceerd’ en er moet iets van God in de mens te herkennen zijn. Wanneer deze later zelf nageslacht voortbrengt, legt hij op zijn beurt zijn eigenschappen daarin; het zijn afdrukken van zijn wezen:
“Adam … verwekte (een zoon) naar zijn gelijkenis, als zijn beeld”. (Genesis 5:3)
Hiermee worden echter niet meer het beeld en gelijkenis van God bedoeld, maar de mens zoals Adam geworden is: zondig in het vlees, zodat hij de heerlijkheid van God niet in zich draagt. Wanneer dit voor altijd was voortgegaan, zou Gods scheppingswerk een hopeloze mislukking zijn. God zei echter dat het goed was wat Hij had geschapen. In zijn alwetendheid moet Hij gezien hebben dat er uiteindelijk wel mensen met de heerlijkheid van zijn beeld en gelijkenis zouden zijn: EINDE CITAAT
Hoe zit dat nu met dat onfeilbare opperwezen en schepper!?
Zijn er enkele fouten in het reproductieproces geslopen?
Of is dat het gevolg van inteelt?
Want "HIJ" schiep dan wel Adam en nadien Eva.
En hun zonen waren Kaïn en Abel... De éne klopte de andere dan dood!!!
Maar wat deed de overblijvende broer dan? Met zijn eigen moeder (Eva) copuleren?
Incest én inteelt dus!?
sw
Nee hoor BOCUSE , zonde en slechtheid maken absoluut geen deel uit van Gods plan ! , ook jij kent God blijkbaar niet . Die dingen gebeuren alleen , omdat mensen eigenwijs en dwaas zijn , vandaar onze wereldsituatie ! EINDE CITAAT.
“En God zei: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen in de zee en over het gevogelte aan de hemel en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipende gedierte dat op de aardbodem kruipt. En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen”. (Genesis 1:26; vergelijk 9:6)
MAAR...het zou dus grondig fout lopen met die "mens"(en)
Dat dit geen primitief idee is, uit een ver verleden, toont het geloof van de Here Jezus en de apostelen. Zij geloofden dat God verantwoordelijk is voor alle leven en dat alle mensen zijn voortgekomen uit dit eerste mensenpaar (Matteüs. 19:4; 1 Korintiërs 11 :7; Jakobus. 3:9). Maar wat wordt er bedoeld met: ‘naar ons beeld, als onze gelijkenis’? De mens heeft in bepaalde opzichten een gelijkenis met zijn Schepper. Met de schepping van de mens heeft God iets van Zichzelf ‘gereproduceerd’ en er moet iets van God in de mens te herkennen zijn. Wanneer deze later zelf nageslacht voortbrengt, legt hij op zijn beurt zijn eigenschappen daarin; het zijn afdrukken van zijn wezen:
“Adam … verwekte (een zoon) naar zijn gelijkenis, als zijn beeld”. (Genesis 5:3)
Hiermee worden echter niet meer het beeld en gelijkenis van God bedoeld, maar de mens zoals Adam geworden is: zondig in het vlees, zodat hij de heerlijkheid van God niet in zich draagt. Wanneer dit voor altijd was voortgegaan, zou Gods scheppingswerk een hopeloze mislukking zijn. God zei echter dat het goed was wat Hij had geschapen. In zijn alwetendheid moet Hij gezien hebben dat er uiteindelijk wel mensen met de heerlijkheid van zijn beeld en gelijkenis zouden zijn: EINDE CITAAT
Hoe zit dat nu met dat onfeilbare opperwezen en schepper!?
Zijn er enkele fouten in het reproductieproces geslopen?
Of is dat het gevolg van inteelt?
Want "HIJ" schiep dan wel Adam en nadien Eva.
En hun zonen waren Kaïn en Abel... De éne klopte de andere dan dood!!!
Maar wat deed de overblijvende broer dan? Met zijn eigen moeder (Eva) copuleren?
Incest én inteelt dus!?
sw