Audacity - mappen beheren

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

bojangles

25 sep 2019, 17:27

Beste Senioren,

Ik heb mij de laatste tijd wat verdiept in de open source tool Audacity. Ik gebruikte vroeger Wavelab 6 (van Steinberg) maar vermits ik meer en meer mijn muziekbestanden in flac bijhou, ben ik overgestapt naar Audacity om mijn muziekbestanden bij te schaven. Het gaat dan veelal om live-recordings die je vrij op het internet kan vinden en waar in de meeste gevallen wel wat aan gewerkt moet worden (volume verhogen, cross-fades uitvoeren, gaps verwijderen, etc ..).

Nu mijn vraag : telkens ik een bestand open in Audacity, wordt de map geopend waar ik de vorige keer een bestand ophaalde. Dat is soms handig, maar Audacity maakt de map opnieuw weer aan als ik ze de laatste keer reeds volledig verwijderd heb. Idem bij het opslaan van een bestand, ook daar maakt Audacity de vorige map terug aan als ze reeds verwijderd is.

Weet iemand hoe je dit kan aanpassen ? Bij de voorkeurinstellingen kan je enkel de map waar tijdelijke bestanden worden gezet aanpassen.

Groeten,
Bojangles

bojangles

27 sep 2019, 17:26

Heren senioren en dames senioriatas, 'k heb het zelf gevonden ...

Ik gebruikte nog versie 2.3.1 van Audacity. Blijkbaar hebben de bugfixers van Audacity het opgelost in versie 2.3.2. Na download en installatie van deze nieuwe versie van Audacity heb ik dit probleem niet meer.

Deze topic mag afgesloten worden.

Bedankt voor jullie hulp (ook al was die er niet)...

mvg,
Bojangles