Batterij opladen nodig ?
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Heb een ASUS laptop al van 2014, ik heb die beattrein nog nooit er uit gehaald en werk op net stroom, ze zijn nog altijd 100 % in orden.
Willy
Willy

-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Met 100% opgeladen kan je niet zeggen of deze nog 100% in orde is.stevens-willy schreef: ↑24 sep 2019, 14:01Heb een ASUS laptop al van 2014, ik heb die beattrein nog nooit er uit gehaald en werk op net stroom, ze zijn nog altijd 100 % in orden.
De beste manier om dit te testen is de stroomkabel er uit trekken en verder werken.
Als je er 3-5 uur kunt mee verder werken (afhankelijk van de belasting van programma's) voordat ze een lage melding geeft, dan kan je zeggen dat ze nog in orde is.
Kan je er maar een half-uur of een uur mee verder werken, dan is het vet van de soep er af.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
stevens-willy schreef: ↑24 sep 2019, 14:01Heb een ASUS laptop al van 2014, ik heb die beattrein nog nooit er uit gehaald en werk op net stroom, ze zijn nog altijd 100 % in orden.
Willy
Heb ik het verkeerd voor ?
Ik heb altijd gehoord dat het slecht, ongunstig is om altijd op netstroom
én tegelijk op batterij te werken .
-
5 uur deed hij zelf niet als hem nieuw was, maar maar 3 uur zonder problemen, ik gebruik de laptop geregeld op verplaatsing.Charlie Maru schreef: ↑24 sep 2019, 16:33Met 100% opgeladen kan je niet zeggen of deze nog 100% in orde is.stevens-willy schreef: ↑24 sep 2019, 14:01Heb een ASUS laptop al van 2014, ik heb die beattrein nog nooit er uit gehaald en werk op net stroom, ze zijn nog altijd 100 % in orden.
De beste manier om dit te testen is de stroomkabel er uit trekken en verder werken.
Als je er 3-5 uur kunt mee verder werken (afhankelijk van de belasting van programma's) voordat ze een lage melding geeft, dan kan je zeggen dat ze nog in orde is.
Kan je er maar een half-uur of een uur mee verder werken, dan is het vet van de soep er af.
Willy

-
Dat heb ik ook gelezen.Wiana schreef: ↑24 sep 2019, 18:40stevens-willy schreef: ↑24 sep 2019, 14:01Heb een ASUS laptop al van 2014, ik heb die beattrein nog nooit er uit gehaald en werk op net stroom, ze zijn nog altijd 100 % in orden.
Willy
Heb ik het verkeerd voor ?
Ik heb altijd gehoord dat het slecht, ongunstig is om altijd op netstroom
én tegelijk op batterij te werken .
Maar ik schrijf hier maar mijn ondervinding.
Willy

-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Mijn laptop hangt nu bijna 4 jaar dag en nacht aan het net en wordt ook maar heel zelden uitgeschakeld, met de bedoeling eens na te kijken welke nadelige gevolgen dit voor de batterij zou teweeg gebracht hebben, heb ik gisteren avond de batterijlader van de laptop gehaald.
Deze morgen heb ik dan zoals iedere eerste van de maand, mijn uitwendige HD aangesloten (zonder eigen voeding), en heb ik de backup van de C en van de D gestart, dit neemt zo ongeveer 1 uur in beslag.
Na die backup, en het verwijderen van de uitwendige HD heb ik dan verder "gewerkt" met de laptop tot ik opeens een melding kreeg van lage batterij spanning, ik was namelijk vergeten de batterijlader opnieuw aan te sluiten, maar dat was wel na meer dan 3 uur op de batterij gewerkt te hebben met een bijkomend verbruik van die uitwendige HD.
Ik denk dat ik mag besluiten dat die batterij blijkbaar nog niet zo veel last heeft gehad van dat bestendig aan de batterijlader te hangen.
Groetjes
Danny
Deze morgen heb ik dan zoals iedere eerste van de maand, mijn uitwendige HD aangesloten (zonder eigen voeding), en heb ik de backup van de C en van de D gestart, dit neemt zo ongeveer 1 uur in beslag.
Na die backup, en het verwijderen van de uitwendige HD heb ik dan verder "gewerkt" met de laptop tot ik opeens een melding kreeg van lage batterij spanning, ik was namelijk vergeten de batterijlader opnieuw aan te sluiten, maar dat was wel na meer dan 3 uur op de batterij gewerkt te hebben met een bijkomend verbruik van die uitwendige HD.
Ik denk dat ik mag besluiten dat die batterij blijkbaar nog niet zo veel last heeft gehad van dat bestendig aan de batterijlader te hangen.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zeg nu zelf.... is een laptop bedoeld om er telkens de batterij uit te halen wanneer men deze aan het stroomnet gaat hangen ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Mijn keuze voor een laptop was gewoon omdat ik er genoeg van had van die kast, van dat scherm en van dat klavier, ik heb op die 4 jaar mijn laptop hoop en al nog geen 10 uur gebruikt als een laptop.Charlie Maru schreef: ↑01 okt 2019, 16:06Zeg nu zelf.... is een laptop bedoeld om er telkens de batterij uit te halen wanneer men deze aan het stroomnet gaat hangen ?
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender